15.4 C
București

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?

Date:

Share post:

Consumul de prea multe oua creste riscul de atac de cord si de infundare a arterelor. Asa au crezut oamenii multa vreme. Cu toate acestea, cercetari recente sugereaza ca ouale ar putea chiar sa protejeze impotriva acestui lucru.

Ce trebuie sa stii despre oua?

Ouale au inca o imagine destul de proasta. Acest lucru se datoreaza multor studii care au clasificat acest produs ca fiind un aliment indoielnic din cauza continutului ridicat de colesterol. Colesterolul, ca grasime din sange, este cunoscut pentru faptul ca duce la depuneri in vasele de sange si astfel poate contribui la atacuri de cord si accidente vasculare cerebrale.

Asadar, ouale sunt bune sau rele?

Experimentele recente arata ca ouale pot chiar reduce riscul de accident vascular cerebral si atac de cord. In consecinta, subiectii care au mancat pana la cinci oua pe saptamana au avut un risc cu zece procente mai mic de a suferi de aceste boli decat persoanele care au mancat oua doar in ocazii exceptionale.

Dar atunci de ce a obtinut stiinta rezultate atat de contradictorii? Printre altele, pentru ca majoritatea studiilor nu au intrebat despre profilul nutritional complet al subiectilor si despre profilul lor de activitate fizica. Intre timp, este bine cunoscut faptul ca nivelul colesterolului poate fi redus prin consumul de verdeturi, fructe si legume cu multe fibre, precum si prin exercitii fizice.

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?
Câte ouă sunt bune și când încep să ne facă rău? 4

Nivelul colesterolului este mai putin influentat de alimentatie decat se credea pana acum

Genetica determina, de asemenea, daca o persoana descompune rapid grasimile din sange sau este predispusa la depozite riscante. Unele persoane mananca doar oua omleta de trei ori pe zi, iar nivelul colesterolului lor ramane in limite normale. Desigur, aceasta este mai degraba o exceptie. Pentru ca exista persoane care mananca doar ocazional oua la micul dejun, dar care se lupta cu lipidele ridicate din sange si ateroscleroza.

Citeste si...
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate

In cele din urma, dieta nu joaca un rol important in ceea ce priveste nivelul colesterolului: Alimente precum ouale sunt responsabile pentru doar 25 la suta din nivelul colesterolului din sange. Cea mai mare parte a colesterolului este produsa de ficat.

Puteti manca in siguranta cate oua doriti in anumite ocazii

Acum, nutritionistii au cazut de acord sa nu demonizeze ouale, ci le-au reabilitat si chiar le recomanda ca parte a unei diete sanatoase, indulcindu-si regulile stricte in acest sens. Persoanele sanatoase, care nu sufera de boli de inima, colesterol ridicat in sange sau diabet, au voie sa manance trei-patru oua pe saptamana. Asadar, daca va permiteti sa mancati mai multe de Paste, nu veti risca sa faceti un atac de cord.

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?
Câte ouă sunt bune și când încep să ne facă rău? 5

Ouale fierte moi sunt deosebit de bine digerate.

Cand vine vorba de colesterol, nu atat ouale sunt importante, cat conceptul general de nutritie. Ar trebui sa acordati atentie modului in care mancati ouale: ouale fierte moi sunt considerate deosebit de usor de digerat.

Cu toate acestea, daca prajiti ouale cu unt sau bacon, fiti atenti la faptul ca aceste ingrediente sunt, de asemenea, bogate in grasimi saturate, cum ar fi colesterolul. Aceste alimente pot fi dure pentru stomacul dumneavoastra si va pot creste nivelul de grasime din sange. Pe de alta parte, daca prajiti ouale omleta in ulei vegetal de inalta calitate si, de exemplu, adaugati la oua rosii taiate cubulete, veti obtine un fel de mancare consistent si bogat in vitamine.

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?
Câte ouă sunt bune și când încep să ne facă rău? 6

Oul miraculos nutritiv cu substante vitale valoroase

In general, ouale sunt mai sanatoase decat credeti. In functie de marimea lor, acestea ofera in medie intre 70 si 90 de kilocalorii pe bucata, dar sunt satioase si ofera o serie de substante nutritive valoroase si vitale. Un ou mediu contine

  • 7-8 grame de proteine de inalta calitate pentru energie si muschi
  • Vitaminele A, B2, D si E, adica toate vitaminele importante, cu exceptia vitaminei C
  • Antioxidanti, cum ar fi luteina
  • Fier, zinc, seleniu, calciu, sodiu si potasiu.
Citeste si...
Vor fi leguminoasele alimentele viitorului?

Nu in ultimul rand, ouale contin si lecitina. Aceasta substanta poate chiar incetini oarecum absorbtia colesterolului in sange.

Asadar, ouale sunt cu siguranta un rasfat sanatos!

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau”:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

organicsfood.ro

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile Painii de Secara pentru Sanatate. Surclaseaza Painea Alba in Nutritie?

Pâinea de secară, adesea numită "pâine neagră", oferă nu doar un gust deosebit, ci și multiple beneficii pentru sănătate, de la susținerea digestiei până la prevenirea diabetului de tip 2.

Ouale in alimentatie: Mituri, realitati si beneficiile uimitoare pentru sanatate

Ouăle au fost adesea în centrul dezbaterilor nutriționale. Află adevărul despre ouă, beneficiile lor pentru sănătate, și de ce acestea sunt recomandate în dieta zilnică. Beneficiile antioxidante ale ouălor pot combate inflamația și radicalii liberi.

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva

Roșiile aduc beneficii esențiale sănătății: inimii, pielii, ochilor și digestiei. Bogate în antioxidanți, vitamina C și fibre, aceste alimente uimitoare oferă o varietate de avantaje. Îmbogățește-ți dieta cu roșii pentru o sănătate optimă!

Mituri si Adevaruri despre Pastilele de Slabit: Functioneaza cu Adevarat?

Chiar și în urmă cu 20 de ani, pastilele de slăbit erau încercate de aproape jumătate dintre cei...

7 Beneficii pentru sanatate daca renunti la carne

Renunțarea la carne oferă beneficii uluitoare pentru sănătate, de la protecția împotriva bolilor grave la combaterea efectelor COVID-19. Descoperă modul în care alimentația pe bază de plante câștigă teren și de ce este momentul perfect pentru o schimbare alimentară.

11 Alimente care iti imbunatatesc dispozitia in timpul toamnei reci

Explorează lista de 11 alimente delicioase care pot face minuni pentru dispoziția ta în zilele reci de toamnă. De la ciocolată neagră la avocado, acestea te vor face să te simți mai bine!

Dieta in pancreatita cronica: cum sa va ajustati dieta?

Navigând prin provocările pancreatitei cronice? Acest articol detaliază ajustările dietetice esențiale pentru a ameliora simptomele și a preveni complicațiile. De la beneficiile dietoterapiei la alimentele de evitat, află tot ce trebuie să știi pentru o sănătate optimă a pancreasului.

7 Alimente care afecteaza negativ functia reproductiva masculina

Alimentele grase, cele prăjite, produsele ambalate, soia, alcoolul, mâncarea rapidă și conservele cu multă sare pot afecta negativ funcția reproductivă la bărbați. Aflați care sunt cele mai dăunătoare și cum trebuie modificată alimentația pentru performanță sexuală.