19.3 C
București

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?

Date:

Share post:

Atunci cand purtam proteze dentare sau suntem supusi unui tratament dentar pentru a obtine implanturi dentare, intampinam dificultati in mestecarea alimentelor. De asemenea, aceasta poate fi dificila si din cauza unor operatii la nivelul gurii, nasului, gatului, leziuni ale gurii, infectii, dureri de gat etc. Faptul ca nu putem mesteca bine din anumite motive nu ne permite sa mancam la fel de normal si cu aceeasi placere ca intotdeauna.

Datorita acestui articol, veti putea prelua multe produse si idei in zilele in care va este greu sa mestecati alimentele. Cu ajutorul lor veti continua sa mancati variat si sanatos.

Alimente usor de mestecat

Piureuri, ciorbe si supe

Atunci cand este dificil de mestecat, toate tipurile de piureuri sunt binevenite, la fel ca si supele crema si ciorbele. Acest lucru va ajuta la mentinerea satietatii pentru o anumita perioada de timp, dar daca aceasta dieta dureaza mult timp, exista riscul de a pierde nu numai greutate, ci si masa musculara. Prin urmare, va trebui sa adaugati in continuare mai multe elemente alimentare solide, cum ar fi carnea sau pestele tocat, painea, legumele inabusite etc.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 7

Lapte si alte produse lactate

Laptele vegetal sau animal, precum si branzeturile moi si tartinabile, iaurtul, untul si altele asemenea sunt adaosuri excelente la alimentele usor de mestecat. Nu se pune problema sa nu mai mancati doar supe. Este important sa puteti manca mai bine, mai variat si mai hranitor.

Amestec de cereale si lapte

O alta varianta de mancare reconfortanta ar fi cerealele combinate cu lapte vegetal sau cu lapte animal – de vaca sau de capra. Exista pe piata multe tipuri de cereale pentru micul dejun care pot fi completate cu lapte incalzit. Cel mai bine este sa alegeti un produs cu un continut scazut de zahar, deoarece una este sa aveti alimente usor de mestecat si alta este sa va dublati aportul zilnic de zahar.

Citeste si...
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate

Aceste mic dejunuri pot fi amestecate cu fructe sau iaurt, doar ca iaurtul nu inmoaie cerealele la fel de mult sau de repede ca laptele. Și ar trebui sa alegeti intotdeauna fructe fara seminte sau coaja, care sunt usor de mestecat, cum ar fi perele, pepenele galben, strugurii, capsunile, piersicile, bananele.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 8

Oua

Ouale sunt un aliat ideal pentru persoanele cu probleme de masticatie, deoarece sunt usor de mestecat. In plus, ele pot fi combinate cu aproape orice alt aliment, cum ar fi piureul de cartofi. Ouale fierte la aburi, ouale fierte moi, ouale omleta – toate aceste optiuni sunt perfect adaptate nevoilor noastre. Baterea unui galbenus de ou face ca painea feliata sa fie foarte moale si elimina firimiturile mici care fac ca mestecarea sa fie si mai dificila, provocand un pericol de sufocare mai ales pentru persoanele in varsta.

Paine moale

Painea crocanta iese din discutie, cu exceptia cazului in care o inmuiati in lapte, ceea ce reprezinta o alta optiune perfect acceptabila, asa cum puteti face cu fursecurile sau briosele. Dar coacerea in sine nu este foarte sanatoasa, asa ca este mai bine sa folositi felii subtiri de paine multicereale.

Poti pune ce vrei peste paine, atata timp cat se potriveste cu nevoia ta de a mesteca usor, cum ar fi oua amestecate, sunca fiarta, rosii zdrobite, unt, avocado, branza moale etc. In cazul in care sandvisul tau are multe ingrediente pe care le asezi in straturi, incearca sa le mesteci cu atentie, pe rand.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 9

Carne tocata

Carnea tocata, care poate fi transformata in chiftelute moi si chiftele cu ajutorul legumelor si oualor, este, de asemenea, o optiune foarte buna, deoarece puteti marunti mancarea finita cu o furculita sau o puteti taia in bucati foarte mici, astfel incat sa o puteti mesteca putin cate putin. Mancatul unei mese moi din carne tocata va ajuta la evitarea pierderii excesive de greutate daca procesul postoperator este lung, adica mai mult de 1 luna.

Citeste si...
Grupa sanguină și nutriția - există o legătură?

Peste maruntit

Pestele maruntit este o alternativa excelenta la carne, mai ales daca este vorba de peste gras, deoarece primim nutrienti importanti din acesta si astfel crestem valoarea nutritiva a dietei noastre, ramanand la alimente usor de mestecat. Cel mai bun peste este cel care are putine oase, de exemplu, somonul, care poate fi gatit la cuptor, in tigaie, la aburi, cu orice legume si sosuri. De asemenea, puteti face o caserola moale excelenta din peste.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 10

Tocana de legume

Una dintre optiunile cele mai des folosite in alimentatia dietetica si terapeutica. Legumele fierte la aburi sunt usor de mestecat si isi pastreaza substantele nutritive si aroma. In plus, ele pot fi combinate cu toate produsele deja enumerate. Puteti include toate tipurile de legume inabusite in dieta zilnica, dar incercati intotdeauna sa le variati.

Leguminoase

De exemplu, nautul, lintea, fasolea verde. Daca legumele sunt bine gatite, sunt usor de mestecat. In plus, puteti pregati mancaruri combinate – de exemplu, orez bine fiert cu legume inabusite – pentru a manca bine si a diversifica gustul. Dar principalul lucru, bineinteles, este ca mancarea sa fie usor de mestecat.

Ceea ce trebuie monitorizat este doza si cantitatea, deoarece un adult are nevoie doar de aproximativ 30 de grame de fibre pe zi.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 11

Inghetata si alte deserturi

Inghetata, cremele, budincile, prajiturile sunt toate, desigur, de obicei usor de mestecat, dar trebuie sa fim atenti la cantitatea de grasimi, calorii si zahar, deoarece toate aceste produse trebuie adaptate la dieta noastra normala.

organicsfood.ro

Inghetata sau prajiturile cu iaurt cu putin zahar sunt cele mai bune. In plus, ne putem face singuri piureuri de fructe, cum ar fi capsunile, pentru a reduce cantitatea de dulciuri industriale si a evita astfel utilizarea zaharului si a reduce utilizarea indulcitorilor artificiali.

Citeste si...
8 Beneficii ale postului asupra sănătății

Cateva sfaturi

In functie de boala sau de problema, gradul de masticatie la fiecare persoana poate fi marit sau diminuat, pana la punctul de a manca doar supe. Cu toate acestea, nenumarate alimente pot fi puritate pur si simplu intr-un blender si amestecate cu bulion.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat? 12

Tot ceea ce intra in gura trebuie sa fie la o temperatura confortabila, deoarece aceasta poate afecta vindecarea ranilor, mai ales daca aveti leziuni grave la nivelul gurii sau al gatului.

Evitati alimentele precum nucile, popcornul si biscuitii de grau, deoarece acestea pot provoca blocarea gatului.

Fructele cu seminte si pielite dure, cum ar fi merele, este bine sa fie decojite bine inainte de a fi consumate.

In loc sa muscati dintr-o bucata de mancare, este mai bine sa va serviti cu o lingura sau o furculita si sa duceti mancarea direct in partea din spate a gurii si in lateral pentru a face masticatia mai confortabila.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?

Ouăle au fost mult timp în centrul unei dezbateri privind beneficiile și riscurile lor. Noul articol dezvăluie date surprinzătoare despre efectele consumului de ouă asupra sănătății inimii.

De ce dietele la moda sunt deseori periculoase: Ar trebui sa treci la o dieta sportiva sau la o monodieta?

Divețile la modă pot ascunde riscuri neașteptate pentru sănătate. Află diferența dintre dietele populare și nutriția sportivă și cum să slăbești într-un mod sănătos, fără a-ți pune sănătatea în pericol. Alege calea corectă pentru tine și evită capcanele din lumea dietelor!

De ce pierdem colagenul pe masura ce imbatranim si cum sa il refacem

Află de ce pierdem colagenul odată cu vârsta și cum să îl refacem. Descoperă sfaturi pentru o piele sănătoasă și tonifiată, de la nutriție la proceduri cosmetice și suplimente.

Pericolul dietelor extreme: de ce e rau cand slabesti 5-10 sau mai multe kilograme brusc

Pericolul dietei extreme explicat: descoperă riscurile reale ale pierderii bruște în greutate, de la tulburări fizice și mentale, până la problemele care revin post-dietă. Informează-te pentru o alegere sănătoasă în privința slăbitului.

Apa pe care o bem: Surprizele ascunse si pericolele nesimtite

De la toxinele ascunse în apa de robinet la beneficiile și dezavantajele diverselor metode de filtrare, articolul demască miturile și oferă soluții pentru o hidratare sănătoasă.

Sarea este esentiala pentru viata, sanatate si supravietuire. Gust sarat

Sarea, numită "moartea albă" în trecut, joacă de fapt un rol crucial în sănătatea și supraviețuirea noastră. Explorează misterul și beneficiile acestui mineral esențial pentru viață.

6 Alimente esentiale pentru o iarna sanatoasa si plina de vigoare

Odată cu venirea anotimpului rece, organismul nostru are nevoie de îngrijire și hrănire suplimentară pentru a trece cu...

11 Alimente care va ajuta sa va ridicati starea de spirit pe vremea rece de toamna

Alimente pentru starea de spirit pot transforma zilele de toamnă grijulie în momente de pură fericire. Acest articol explorează 11 alimente care nu numai că îți vor satisface papilele gustative dar vor contribui și la îmbunătățirea sănătății mintale. De la ciocolată neagră la avocado și nuci, fiecare opțiune nutritivă este o adevărată plăcere care îmbunătățește dispoziția și combate stresul.