9.2 C
București

Tipuri de Orez: Cum Difera Valoarea Nutritionala

Date:

Share post:

Orezul este un produs versatil; poate fi folosit ca baza pentru micul dejun si cina sau ca un aditiv la deserturi. Desi in tara noastra, datorita concurentei puternice cu cartofii, este mai putin popular decat in Asia, ar trebui inclus in dieta mai des. Poate adauga nutrienti valorosi meniului nostru.

Tipuri de orez si valoarea sa nutritionala

Pe rafturile magazinelor apar din ce in ce mai multe varietati de orez. In afara orezului alb sau brun pe care il cunoastem de multi ani, vedem si orez jasmine, salbatic, negru sau rosu. Fiecare are un gust diferit si o valoare nutritionala distincta.

OREZ ALB

Tipuri de Orez: Cum Difera Valoarea Nutritionala
Tipuri de Orez: Cum Diferă Valoarea Nutrițională 5

Orezul alb este cea mai populara varietate, probabil datorita aromei sale versatile si faptului ca se gateste repede si este optiunea cea mai ieftina.

S-ar parea ca orezul alb este ideal. Dar nu. Din pacate, are un dezavantaj major – este puternic procesat. Ca rezultat al procesarii, bobul sau isi pierde coaja si stratul aleurone, care contin multe vitamine, minerale si o mare cantitate de fibre alimentare.

Pierderea mai mare a acestor nutrienti nu avantajeaza orezul alb, dar cantitatea redusa de fibre alimentare este o optiune buna pentru persoanele carora li se recomanda sa limiteze cantitatea de fibre din dieta. Orezul alb va fi util pentru persoanele cu inflamatie a stomacului si intestinelor, precum si diaree datorita proprietatilor sale constipante.

OREZ BRUN

Tipuri de Orez: Cum Difera Valoarea Nutritionala
Tipuri de Orez: Cum Diferă Valoarea Nutrițională 6

Orezul brun, in ciuda faptului ca are un gust mai specific, necesita un timp mai lung de gatit, este mai scump decat orezul alb si are o valoare nutritionala superioara. Acest lucru se datoreaza unui grad mai scazut de procesare – bobul este lipsit doar de coaja, care este inedibila.

Citeste si...
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc

Orezul brun este bogat in vitamina B – contine de patru ori mai multe vitamine B₁, B₃, B₆ si de doua ori mai multa vitamina B₂ comparativ cu orezul alb. Vitaminele B indeplinesc multe functii importante in organismul nostru, incluzand responsabilitatea pentru functionarea corecta a sistemelor nervos si muscular, si participa la metabolismul proteinelor, grasimilor si carbohidratilor. Orezul brun contine si de doua ori mai mult acid folic, care este deosebit de important pentru femei.

Orezul brun este, de asemenea, mai valoros decat orezul alb in ceea ce priveste continutul de minerale. Contine de zece ori mai mult magneziu, de trei ori mai mult calciu, de doua ori mai mult potasiu, fosfor, mangan si aproximativ de doua ori mai mult fier. Orezul brun este si o sursa valoroasa de fibre alimentare, care sunt de aproximativ patru ori mai multe decat in orezul alb.

Fibrele alimentare accelereaza procesul de digestie si de asemenea, fac ca senzatia de satietate sa ne insoteasca pentru o perioada mai lunga de timp. Cu toate acestea, datorita continutului sau mai mare de fibre, orezul brun nu este recomandat persoanelor care ar trebui sa reduca cantitatea acestui nutrient din dieta lor.

O informatie importanta pentru diabetici este faptul ca orezul brun are un indice glicemic mai scazut comparativ cu orezul alb.

OREZ NEGRU

Tipuri de Orez: Cum Difera Valoarea Nutritionala
Tipuri de Orez: Cum Diferă Valoarea Nutrițională 7

Cele mai mari culturi ale acestui orez se gasesc in Indonezia si Thailanda. Este mai putin accesibil si mai scump decat orezul alb sau brun, asa ca vine pe masa noastra mult mai rar. Cu toate acestea, acest lucru nu inseamna ca este cea mai slaba varietate de orez. Dimpotriva!

Citeste si...
Beneficiile Surprinzătoare ale Consumului de Cartofi Dulci

Orezul negru este bogat in fier, mangan si zinc. Este o sursa buna de vitamine B, vitamina E si fibre alimentare. Mai mult, ne ofera antociani, clasificati ca antioxidanti, adica compusi care protejeaza celulele noastre de radicalii liberi. Acestia intarzie imbatranirea celulara si reduc riscul de dezvoltare a cancerului sau bolilor cardiovasculare.

OREZ SĂLBATIC

Tipuri de Orez: Cum Difera Valoarea Nutritionala
Tipuri de Orez: Cum Diferă Valoarea Nutrițională 8

Orez cu boabe lungi si subtiri, in ciuda aspectului sau, nu provine din Asia, ci din zonele mlastinoase ale Americii de Nord.

Ca si orezul negru, nu este usor de cumparat in fiecare zi la magazin, iar pretul sau este mai putin atractiv decat cel al orezului alb sau brun. Cu toate acestea, este demn de luat in considerare introducerea acestuia in dieta noastra (datorita pretului si disponibilitatii, ar putea fi inclus in meniul nostru cel putin ocazional).

Comparativ cu orezul brun, orezul salbatic contine mai multe fibre alimentare, precum si proteine usor digerabile, fier si cupru. De asemenea, este o sursa buna de vitamine B, magneziu, fosfor, zinc si acid folic. La fel ca orezul negru, contine antioxidanti valorosi.

Cum mancati de obicei orez? Ca garnitura pentru cina sau ca terci pentru micul dejun? Ce tip de orez nu ati incercat niciodata?

organicsfood.ro

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cei mai siguri si sanatosi indulcitori conform cercetarilor stiintifice

O trecere în revistă a îndulcitorilor naturali vs artificiali bazată pe studii științice actuale. Descoperă care sunt cele mai sigure opțiuni de îndulcire a alimentelor și băuturilor pentru o dietă sănătoasă.

Deficitul de vitamina K: Simptome, cauze si solutii alimentare.

Importanța vitală a vitaminei K pentru organism, consecințele unui deficit și strategiile alimentare pentru a menține niveluri optime. Rămâi informat și protejează-ți sănătatea.

Aciditatea ne face mai veseli: cum ne influenteaza alimentele acre starea de spirit

Gustul alimentelor vorbește despre proprietățile speciale ale energiei conținute în ele. Limba, ca organ al gustului, ne permite...

Crevetii, un aliment sanatos sau daunator? Descifrati beneficiile si riscurile

Creveții sunt un aliment controversat: pe de o parte aduc beneficii prin proteine, minerale și vitamine dar pe de altă parte pot acumula metale grele dăunătoare. Aflați totul despre valoarea nutritivă reală, cum să-i aleagă și dozează corect, efecte adverse la copii și adulți.

Aminoacizii sunt pachetele noastre de energie

Aminoacizii sunt esențiali pentru funcționarea optimă a corpului nostru, servind drept sursă vitală de energie și formând țesuturi, hormoni și enzime. Învață despre importanța lor și cum să te asiguri că beneficiezi de doza zilnică recomandată.

Proteine pe baza de plante: Beneficii, cele mai bune si cele mai slabe

Proteine pe bază de plante: explorează beneficiile, cele mai bune surse de proteine vegetale și cum să le integrezi în dieta ta. Află cum acestea îmbunătățesc sănătatea și mediul.

Dieta in sindromul de intestin iritabil (SII): Ce alimente trebuie consumate pentru o mai buna gestionare

Sindromul de intestin iritabil poate fi gestionat printr-o dietă echilibrată. Descoperă beneficiile dietei low-FODMAP și a celei fără gluten în ameliorarea simptomelor tale.

Beneficiile si daunele laptelui condensat

Descoperă lumea misterioasă a laptelui condensat! Beneficii, riscuri și cum să îl folosești inteligent în dieta ta. Citește și ia o decizie informată!