7.4 C
București

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari

Date:

Share post:

Gustarile sunt adesea considerate nesanatoase, se presupune ca intrerup pofta de mancare si pot duce la cresterea excesiva in greutate. Dar daca gestionati diabetul de tip 2, includerea gustarilor sanatoase in dieta dumneavoastra poate fi o modalitate excelenta de a va mentine nivelul glicemiei normal si nivelul de energie ridicat. De asemenea, acestea pot fi excelente pentru pierderea in greutate.

Au nevoie diabeticii de gustari si batoane de gustari?

Uneori, oamenii se gandesc la gustari ca la alimente nesanatoase, dar acestea pot fi chiar opusul: gustarile sau gustarile delicioase si sanatoase sunt o alta optiune nutritionala, iar daca sunt sarace in carbohidrati (15 grame sau mai putin), pot ajuta la mentinerea stabila a nivelului de zahar din sange pe parcursul zilei. O gustare sanatoasa poate ajuta, de asemenea, la reducerea senzatiei de foame pana la urmatoarea masa, ceea ce poate preveni, in cele din urma, mancatul in exces.

Cu toate acestea, daca va controlati diabetul, este important sa fiti atenti la cantitatea de carbohidrati atunci cand luati o gustare. Carbohidratii sunt substante nutritive din alimente care sunt descompuse in glucoza si pot avea un impact semnificativ asupra nivelului de zahar din sange.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

Cand vine vorba de carbohidrati, este important sa luati in considerare cantitatea si calitatea. Consumul de carbohidrati in exces sau consumul a prea multi carbohidrati simpli (zahar, dulciuri) in acelasi timp poate provoca varfuri de zahar in sange. Acest lucru, la randul sau, poate creste riscul de complicatii ale diabetului, cum ar fi neuropatia diabetica (afectarea nervilor), retinopatia (afectarea retinei), bolile de inima si accidentul vascular cerebral.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 6

Gustarile potrivite

Dar cele de mai sus nu inseamna ca trebuie sa evitati complet carbohidratii. Consumati o cantitate sanatoasa de carbohidrati buni – de exemplu, din fructe si legume, produse lactate degresate sau cu continut scazut de grasimi si cereale integrale (inclusiv atunci cand luati gustari).

Nu sunteti sigur ce gustari sunt cele mai bune pentru pierderea in greutate, un mai bun control al glicemiei si o energie sporita? A face alegeri sanatoase poate fi dificil daca aveti putin timp la dispozitie sau daca lucrati intr-un birou plin de gustari procesate, ambalate, cu continut ridicat de zahar, sare si grasimi. Pentru a va ajuta sa va indreptati in directia corecta, am ales cateva gustari pentru diabet care sa va ajute sa va mentineti sanatosi.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 7

Cacao calda fara zahar

Beti o ceasca calda de cacao calda pentru a intrerupe masa. O ceasca de lapte degresat amestecat cu o lingura de cacao fara zahar contine 394 miligrame (mg) de calciu, aproape 30 la suta din valoarea zilnica a mineralului care intareste oasele. Cautati pudra de cacao, nu granule de bauturi indulcite.

Cateva cesti de popcorn gatit la microunde sau facut la aer

Popcornul este regele alimentelor reconfortante! Dar stiati ca este, de asemenea, o cereala integrala? Aceasta gustare crocanta, bogata in fibre, va incanta papilele gustative atunci cand samburii incep sa explodeze. Dar fiti atenti la ceea ce adaugati la gustare. Alegeti floricele de porumb cu continut scazut de grasimi, fara zahar si fara sare, care pot fi preparate la microunde sau in aer liber. Acesta contine doar 6 g de carbohidrati si 31 de calorii pe cana.

Citeste si...
Top 5 tipuri sănătoase de brânză

Biscuiti subtiri din grau cu continut ridicat de fibre, humus si rosii

Hummus, un produs delicios, cremos si aromat, care se prepara in mod traditional din naut. Acesta, ca si alte leguminoase, este bogat in fibre si are un indice glicemic mai mic, ceea ce face ca hummusul sa fie o alegere buna pentru controlul glicemiei. Pentru o gustare sanatoasa, intindeti 1-2 linguri de hummus in mod egal pe 2 biscuiti subtiri din faina integrala. Serviti biscuitii cu doua felii de rosii rosii ferme pentru un plus de vitamine – rosiile zemoase contin vitamina C.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 8

Chipsuri de branza la cuptor si legume tocate

Daca sunteti in cautarea unei gustari savuroase, optati pentru un delicios chips de branza cu continut scazut de calorii. Asezati branza tare pe paine prajita integrala si incalziti-o usor in cuptorul cu microunde. Aceasta gustare completeaza orice fel de legume crude feliate, care sunt alimente cu continut scazut de grasimi si de calorii.

Ardei crocant, feliat si sos de legume cu continut scazut de grasimi

Feliati 1 ceasca de ardei rosii dulci in fasii pentru o gustare crocanta care contine mai mult de 100 la suta din vitamina C de care aveti nevoie pentru o zi. Scufundati-i in 1⁄4 cana de sos cremos, cu continut scazut de grasimi, facut din legume si ierburi din gradina, pentru a completa gustarea. Va puteti face propriul sos amestecand un amestec de ierburi, salata si broccoli cu smantana cu continut scazut de grasimi, branza de vaci cu continut scazut de grasimi sau iaurt grecesc simplu degresat.

Iaurt grecesc degresat bogat in calciu cu fructe

Un recipient de 1 cana de iaurt simplu degresat cu fructe proaspete este o gustare aproape perfecta – este un rasfat dulce care, de asemenea, satura bine. Iaurtul asigura un aport echilibrat de proteine, carbohidrati, vitamine si minerale, in timp ce fructele adauga antioxidanti care lupta impotriva bolilor in dieta dumneavoastra.

Citeste si...
Tartar de somon cu mango și lime - Rețetă delicioasă pentru arome tropicale

Fructele sunt, de asemenea, o sursa buna de fibre sanatoase pentru inima si digestie. Incercati iaurtul grecesc, care are o textura destul de bogata si mai multe proteine decat iaurtul obisnuit. O cana de iaurt grecesc contine un impresionant 24 g de proteine.

Iaurtul este, de asemenea, o sursa de probiotice, care sunt importante pentru sanatatea intestinelor. Un studiu publicat in ianuarie 2017 in revista Advances in Nutrition a constatat ca combinarea fructelor si a iaurtului sporeste beneficiile acestora, deoarece impreuna ofera atat probiotice, cat si fibre prebiotice (care hranesc bacteriile). Acestea sunt doua elemente care pot ajuta la pierderea in greutate si la imbunatatirea sanatatii inimii, ceea ce le face o gustare buna, in special pentru cei cu diabet de tip 2.

organicsfood.ro
Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 9

Pepene rosu racoritor si branza de vaci cremoasa

Branza de vaci cu continut scazut de grasimi si de sodiu imbunatateste dulceata naturala a pepenelui in aceasta gustare. Pentru 1 cana de pepene rosu feliat, puneti o jumatate de cana de branza de vaci cu continut scazut de grasimi. Pepenele rosu este o sursa excelenta de vitaminele A si C.

De asemenea, cascavalul cu continut scazut de grasime adauga 7 g de proteine la gustare si este o sursa buna de calciu. Adaugati o crenguta de menta pentru a adauga culoare si aroma vibranta.

Capsuni intregi in ciocolata neagra

Capsunile sunt in mod natural cu continut scazut de grasimi, ceea ce le face o alegere sanatoasa pentru diabet. De asemenea, sunt bogate in vitamina C. O ceasca asigura intreaga doza zilnica de vitamina. Dulceata fructelor de padure atunci cand sunt coapte face ca aroma acestei gustari sa fie bogata si plina. Scufundati aceste fructe zemoase in ciocolata neagra pentru a forma o pelicula subtire.

Citeste si...
Mi-e foame tot timpul și mestec ceva. Ce ar trebui să fac în această situație?

Ciocolata neagra contine mai putin zahar in comparatie cu ciocolata cu lapte. Aceasta schimbare de aroma adaugata va va face sa savurati fiecare imbucatura. Aveti grija la portii: trei sau patru din aceste fructe de padure acoperite cu ciocolata contin 13 g de carbohidrati si 120 de calorii.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 10

Gelatina aromata cu frisca degresata

Gelatina spumoasa cu aroma de fructe (1⁄2 cana) acoperita cu frisca este racoritoare si placut satisfacatoare. Puteti sa va menajati complet aceasta gustare optand pentru gelatina fara zahar – un recipient de gelatina de marimea unei palme contine 13 g de carbohidrati si mai putin de 60 de calorii. Completati cu 1 lingura de frisca fara zahar pentru a adauga dulceata si inca 1 g de carbohidrati.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Reteta simpla pentru placinta delicioasa cu dovleac, mere si nuci

Rețeta delicioasei plăcinte cu dovleac pufos și mere aromate. Combinația perfectă de gusturi pentru zilele reci de toamnă.

Orez cu rosii si fructe de mare: un tratament din bucataria mediteraneeana

Savurați orezul cu roșii și fructe de mare, un preparat mediteranean bogat în nutrienți și arome. Fructele de mare sunt o sursă excelentă de proteine, iar roșiile adaugă un gust special și beneficii antioxidante. Perfect pentru o masă sănătoasă și delicioasă!

Beneficiile Nutritionale si pentru Sanatate ale Piureului de Mere

Piureul de mere este mai mult decât un desert delicios, este și o sursă bogată de nutrienți esențiali și antioxidanți care susțin diverse funcții corpului. Acest articol discută despre valorile nutriționale, beneficiile pentru sănătate, și sfaturi utile despre cum să incluzi piureul de mere în dieta ta zilnică.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

Clatite vegane cu dovleac, fara gluten si fara lactate – reteta simpla pentru micul dejun

Află cum faci rapid cele mai delicioase clătite aromate cu dovleac, 100% vegane și fără gluten. Rețeta conține migdale, scorțișoară, făină de ovăz și multe beneficii pentru sănătate.

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea

Apa carbogazoasă aduce multe avantaje pentru sănătate, de la stimularea papilelor gustative până la curățarea tractului digestiv. Cu toate acestea, există și câteva precauții. Află toate detaliile și sfaturi pentru alegerea corectă.

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active

Dieta Samurai este un model alimentar orientat către persoanele active și sportivi. Bazată pe principiile alimentației războinicilor japonezi, această dietă pune accent pe alimentele naturale și evitarea celor procesate. Află dacă această dietă este potrivită pentru nevoile tale și descoperă avantajele și precauțiile asociate cu această abordare nutritivă.

Beneficiile Pilates pentru slabire: ce trebuie sa stii

Pilates este mai mult decât o simplă activitate fizică. Este o metodă de a îți sculpta corpul, de a îți crește flexibilitatea și de a îți echilibra mintea. În acest articol, vei afla cum poți folosi Pilates pentru a pierde în greutate și a te simți mai bine în pielea ta. Citește mai departe și începe să practici Pilates astăzi!