21.7 C
București

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari

Date:

Share post:

Gustarile sunt adesea considerate nesanatoase, se presupune ca intrerup pofta de mancare si pot duce la cresterea excesiva in greutate. Dar daca gestionati diabetul de tip 2, includerea gustarilor sanatoase in dieta dumneavoastra poate fi o modalitate excelenta de a va mentine nivelul glicemiei normal si nivelul de energie ridicat. De asemenea, acestea pot fi excelente pentru pierderea in greutate.

Au nevoie diabeticii de gustari si batoane de gustari?

Uneori, oamenii se gandesc la gustari ca la alimente nesanatoase, dar acestea pot fi chiar opusul: gustarile sau gustarile delicioase si sanatoase sunt o alta optiune nutritionala, iar daca sunt sarace in carbohidrati (15 grame sau mai putin), pot ajuta la mentinerea stabila a nivelului de zahar din sange pe parcursul zilei. O gustare sanatoasa poate ajuta, de asemenea, la reducerea senzatiei de foame pana la urmatoarea masa, ceea ce poate preveni, in cele din urma, mancatul in exces.

Cu toate acestea, daca va controlati diabetul, este important sa fiti atenti la cantitatea de carbohidrati atunci cand luati o gustare. Carbohidratii sunt substante nutritive din alimente care sunt descompuse in glucoza si pot avea un impact semnificativ asupra nivelului de zahar din sange.

Cand vine vorba de carbohidrati, este important sa luati in considerare cantitatea si calitatea. Consumul de carbohidrati in exces sau consumul a prea multi carbohidrati simpli (zahar, dulciuri) in acelasi timp poate provoca varfuri de zahar in sange. Acest lucru, la randul sau, poate creste riscul de complicatii ale diabetului, cum ar fi neuropatia diabetica (afectarea nervilor), retinopatia (afectarea retinei), bolile de inima si accidentul vascular cerebral.

Citeste si...
Uleiul de avocado: calorii, carbohidrați și beneficii pentru sănătate
Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 6

Gustarile potrivite

Dar cele de mai sus nu inseamna ca trebuie sa evitati complet carbohidratii. Consumati o cantitate sanatoasa de carbohidrati buni – de exemplu, din fructe si legume, produse lactate degresate sau cu continut scazut de grasimi si cereale integrale (inclusiv atunci cand luati gustari).

Nu sunteti sigur ce gustari sunt cele mai bune pentru pierderea in greutate, un mai bun control al glicemiei si o energie sporita? A face alegeri sanatoase poate fi dificil daca aveti putin timp la dispozitie sau daca lucrati intr-un birou plin de gustari procesate, ambalate, cu continut ridicat de zahar, sare si grasimi. Pentru a va ajuta sa va indreptati in directia corecta, am ales cateva gustari pentru diabet care sa va ajute sa va mentineti sanatosi.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 7

Cacao calda fara zahar

Beti o ceasca calda de cacao calda pentru a intrerupe masa. O ceasca de lapte degresat amestecat cu o lingura de cacao fara zahar contine 394 miligrame (mg) de calciu, aproape 30 la suta din valoarea zilnica a mineralului care intareste oasele. Cautati pudra de cacao, nu granule de bauturi indulcite.

Cateva cesti de popcorn gatit la microunde sau facut la aer

Popcornul este regele alimentelor reconfortante! Dar stiati ca este, de asemenea, o cereala integrala? Aceasta gustare crocanta, bogata in fibre, va incanta papilele gustative atunci cand samburii incep sa explodeze. Dar fiti atenti la ceea ce adaugati la gustare. Alegeti floricele de porumb cu continut scazut de grasimi, fara zahar si fara sare, care pot fi preparate la microunde sau in aer liber. Acesta contine doar 6 g de carbohidrati si 31 de calorii pe cana.

Citeste si...
Spanacul: Superalimentul bogat în nutrienți care vă protejează sănătatea

Biscuiti subtiri din grau cu continut ridicat de fibre, humus si rosii

Hummus, un produs delicios, cremos si aromat, care se prepara in mod traditional din naut. Acesta, ca si alte leguminoase, este bogat in fibre si are un indice glicemic mai mic, ceea ce face ca hummusul sa fie o alegere buna pentru controlul glicemiei. Pentru o gustare sanatoasa, intindeti 1-2 linguri de hummus in mod egal pe 2 biscuiti subtiri din faina integrala. Serviti biscuitii cu doua felii de rosii rosii ferme pentru un plus de vitamine – rosiile zemoase contin vitamina C.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 8

Chipsuri de branza la cuptor si legume tocate

Daca sunteti in cautarea unei gustari savuroase, optati pentru un delicios chips de branza cu continut scazut de calorii. Asezati branza tare pe paine prajita integrala si incalziti-o usor in cuptorul cu microunde. Aceasta gustare completeaza orice fel de legume crude feliate, care sunt alimente cu continut scazut de grasimi si de calorii.

Ardei crocant, feliat si sos de legume cu continut scazut de grasimi

Feliati 1 ceasca de ardei rosii dulci in fasii pentru o gustare crocanta care contine mai mult de 100 la suta din vitamina C de care aveti nevoie pentru o zi. Scufundati-i in 1⁄4 cana de sos cremos, cu continut scazut de grasimi, facut din legume si ierburi din gradina, pentru a completa gustarea. Va puteti face propriul sos amestecand un amestec de ierburi, salata si broccoli cu smantana cu continut scazut de grasimi, branza de vaci cu continut scazut de grasimi sau iaurt grecesc simplu degresat.

Iaurt grecesc degresat bogat in calciu cu fructe

Un recipient de 1 cana de iaurt simplu degresat cu fructe proaspete este o gustare aproape perfecta – este un rasfat dulce care, de asemenea, satura bine. Iaurtul asigura un aport echilibrat de proteine, carbohidrati, vitamine si minerale, in timp ce fructele adauga antioxidanti care lupta impotriva bolilor in dieta dumneavoastra.

Citeste si...
Carnea de porc: Beneficii nutritionale și riscuri pe care trebuie să le știi

Fructele sunt, de asemenea, o sursa buna de fibre sanatoase pentru inima si digestie. Incercati iaurtul grecesc, care are o textura destul de bogata si mai multe proteine decat iaurtul obisnuit. O cana de iaurt grecesc contine un impresionant 24 g de proteine.

Iaurtul este, de asemenea, o sursa de probiotice, care sunt importante pentru sanatatea intestinelor. Un studiu publicat in ianuarie 2017 in revista Advances in Nutrition a constatat ca combinarea fructelor si a iaurtului sporeste beneficiile acestora, deoarece impreuna ofera atat probiotice, cat si fibre prebiotice (care hranesc bacteriile). Acestea sunt doua elemente care pot ajuta la pierderea in greutate si la imbunatatirea sanatatii inimii, ceea ce le face o gustare buna, in special pentru cei cu diabet de tip 2.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 9

Pepene rosu racoritor si branza de vaci cremoasa

Branza de vaci cu continut scazut de grasimi si de sodiu imbunatateste dulceata naturala a pepenelui in aceasta gustare. Pentru 1 cana de pepene rosu feliat, puneti o jumatate de cana de branza de vaci cu continut scazut de grasimi. Pepenele rosu este o sursa excelenta de vitaminele A si C.

organicsfood.ro

De asemenea, cascavalul cu continut scazut de grasime adauga 7 g de proteine la gustare si este o sursa buna de calciu. Adaugati o crenguta de menta pentru a adauga culoare si aroma vibranta.

Capsuni intregi in ciocolata neagra

Capsunile sunt in mod natural cu continut scazut de grasimi, ceea ce le face o alegere sanatoasa pentru diabet. De asemenea, sunt bogate in vitamina C. O ceasca asigura intreaga doza zilnica de vitamina. Dulceata fructelor de padure atunci cand sunt coapte face ca aroma acestei gustari sa fie bogata si plina. Scufundati aceste fructe zemoase in ciocolata neagra pentru a forma o pelicula subtire.

Citeste si...
Rețete cu Mere Delicioase: Top 15 Idei Pentru Cuptor și Tigaie

Ciocolata neagra contine mai putin zahar in comparatie cu ciocolata cu lapte. Aceasta schimbare de aroma adaugata va va face sa savurati fiecare imbucatura. Aveti grija la portii: trei sau patru din aceste fructe de padure acoperite cu ciocolata contin 13 g de carbohidrati si 120 de calorii.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări 10

Gelatina aromata cu frisca degresata

Gelatina spumoasa cu aroma de fructe (1⁄2 cana) acoperita cu frisca este racoritoare si placut satisfacatoare. Puteti sa va menajati complet aceasta gustare optand pentru gelatina fara zahar – un recipient de gelatina de marimea unei palme contine 13 g de carbohidrati si mai putin de 60 de calorii. Completati cu 1 lingura de frisca fara zahar pentru a adauga dulceata si inca 1 g de carbohidrati.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Spanacul: Superalimentul bogat in nutrienti care va protejeaza sanatatea

Spanacul este considerat a fi unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, cercetătorii identificând mai mult de...

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?

Atunci când mestecarea devine o provocare, este esențial să adaptezi alimentația pentru a menține o nutriție optimă. Acest articol oferă idei și sugestii pentru alimente ușor de mestecat, bogate în nutrienți, precum și sfaturi pentru adaptarea rețetelor tale preferate.

Polifenolii – ce sunt si de ce este important sa-i consumam

Polifenolii - cheia pentru o viață sănătoasă și plină de vitalitate. Află cum să îi integrezi în dieta ta! 💪

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase

Vinetele, deseori comparate cu dovleceii, ascund beneficii remarcabile pentru sănătate, de la îmbunătățirea digestiei la prevenirea bolilor. Cu un conținut bogat în vitamine și antioxidanți, acestea sunt un must-have în dieta ta. Descoperă cum să le folosești în mâncăruri și ce precauții să ai în vedere.

Galuste cu prune gomboti – reteta perfecta pentru un desert delicios si satios

Experimentează bucuria găluștelor cu prune, gomboți , un deliciu tradițional românesc! Un desert cremos, cu arome de toamnă și o crustă auriu-crocantă, ideal pentru mesele de sărbătoare.

De ce mancarea sarata iti face sete: care sunt motivele pentru asta?

Atunci când consumăm prea multă sare în alimentație, suferim adesea de sete, umflături și stări de rău, iar...

10 Semne si simptome ca esti in cetoza

Cetoza și semnele sale: Descoperiți cum să identificați dacă sunteți în cetoză și cum să gestionați simptomele. Citeste acum pentru sfaturi utile și informații detaliate.

Reteta de paste carbonara – ghid complet pentru cele mai gustoase paste

Cele mai delicioase paste carbonara! Descoperă istoria, ingredientele esențiale și sfaturile pentru o preparare perfectă. Gustoasă ca în Italia, direct în farfuria ta!