15.4 C
București

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?

Date:

Share post:

Te uiti la aceasta imagine si deja iti doresti ciocolata, nu? Nu rezistati tentatiei, puneti in gura o mica bucatica dulce de placere. Nu este nimic gresit in a manca ciocolata, deoarece este un stimulent fantastic al starii de spirit si al sanatatii. Acum va voi spune de ce.

Ciocolata ne face mai fericiti

Majoritatea locuitorilor oraselor se afla intr-o stare de stres cronic. Un baton de ciocolata nu numai ca iti ofera o senzatie gustativa de neuitat, fortandu-te sa te cufunzi intr-o beatitudine divina si sa evadezi momentan din toate problemele existente, dar, de asemenea, datorita glucozei si laptelui, iti readuce starea la normal. Grasimea continuta de boabele de cacao stimuleaza secretia de endorfina, hormonul fericirii. De aceea, atunci cand esti trist, te duci in cautarea ciocolatei: organismul nostru o recunoaste ca fiind un antidepresiv.

Ciocolata este o sursa de energie

Ciocolata poate furniza rapid o doza mare de energie. Ea este o sursa de antioxidant epicatechin, care sustine functionarea mitocondriilor, responsabile de vitalitatea noastra. In plus, ciocolata contine cofeina, care intra in joc atunci cand avem nevoie de un plus de energie pe parcursul zilei.

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?
De ce îți dorești atât de mult ciocolată? 5

Imbunatateste digestia

Putini oameni stiu ca ciocolata neagra are un efect benefic asupra digestiei. Cacao continuta in ciocolata contine fibre, care ajuta la curatarea intestinelor.

Citeste si...
Descoperă puterea produselor din zona ta: motive să alegi alimente locale

Ciocolata are grija de nivelul colesterolului nostru

Ciocolata nu este doar o delicatesa, ci si un aliat pentru sanatatea noastra. Ea sustine echilibrul colesterolului, datorita acizilor grasi nesaturati pe care ii contine, care favorizeaza cresterea colesterolului bun in organism.

Elixirul tineretii

Acesta este probabil cel mai bun beneficiu al ciocolatei – incetineste procesul de imbatranire din corpul nostru. De aceea, atat de multe masti, peelinguri si balsamuri sunt facute cu ea, deoarece substantele pe care le contine au un efect benefic asupra frumusetii noastre. Iar cofeina, printre altele, are si proprietati anticelulitice.

Consumata cu moderatie, ciocolata este o sursa excelenta de micronutrienti si antioxidanti care ne stimuleaza memoria, incetinesc efectele imbatranirii pielii si reduc riscul unor boli precum Alzheimer.

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?
De ce îți dorești atât de mult ciocolată? 6

Ciocolata te ajuta sa slabesti

Da, da, aceasta nu este o gluma! Doar trei bucati de ciocolata te vor face sa te simti satula. Datorita acestui fapt, puteti consuma cu pana la 15% mai putine calorii. In plus, cofeina pe care o contine va curata organismul de toxine.

Sursa de magneziu

Și pofta de ciocolata, pe langa motivele deja prezentate aici, se poate datora lipsei de magneziu. Boabele de cacao contin o cantitate decenta din acesta, iar magneziul este foarte necesar pentru organismul nostru. Fara el, sistemul nervos, inima, muschii, dintii si gingiile au de suferit, iar spasmele ne pot aparea periodic. Multe femei care sufera de sindrom premenstrual ajung la ciocolata, probabil pentru ca organismul lor are nevoie de mai mult magneziu.

Ciocolata si compozitia sa

Ciocolata este utila mai ales toamna si iarna. In aceasta perioada ne lipsesc adesea nutrientii necesari, soarele si emotiile pozitive.

Citeste si...
Alimentele care curăță ficatul: cum poți detoxifia și regenera ficatul printr-o alimentație adecvată
De ce iti doresti atat de mult ciocolata?
De ce îți dorești atât de mult ciocolată? 7

Cea mai sanatoasa ciocolata este ciocolata neagra; ea aduce organismului tot ceea ce s-a mentionat mai sus. Este mai bine sa alegeti ciocolata neagra cu un continut de 70%: este cea mai bogata in nutrienti si are cel mai mic continut de grasimi. Dar ciocolata alba, daca cineva nu stie, nu este ciocolata ca atare – nu contine cacao, ci este un amestec de zahar, unt de cacao si lapte – ingrediente minore si nu cele mai sanatoase.

Cata ciocolata poti manca atunci cand iti doresti?

Valoarea calorica a ciocolatei variaza in functie de mai multe elemente. De obicei, aceasta furnizeaza aproximativ 500 kcal la 100 de grame, asa ca trebuie consumata cu moderatie. Doza medie acceptabila din cand in cand este de 30 g. Astfel, consumul a 20 de grame de ciocolata o data la doua zile nu va dauna unui adult sanatos cu un necesar de cel putin 2000 kcal pe zi. Din pacate, nu toti adultii se incadreaza in aceasta categorie.

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?
De ce îți dorești atât de mult ciocolată? 8

Contraindicatii de utilizare

Ciocolata care contine cofeina poate face ca unele persoane (poate cele care beau multa cafea in timpul zilei) sa se simta anxioase. In plus, ciocolata poate contribui la aparitia migrenelor la persoanele predispuse la dureri de cap, din cauza vasodilatatiei cauzate de arginina continuta in ciocolata.

Dupa cum am mentionat, versiunile de ciocolata cu lapte si alba contin mai multe grasimi decat ciocolata neagra si, prin urmare, pot agrava aciditatea gastrica sau pot provoca reflux gastroesofagian la cei care sufera deja de aceasta.

organicsfood.ro

In rest, consumul de ciocolata are multe beneficii. Prin urmare, daca doriti cu adevarat sa mancati o bucata, nu va indoiti de mesajul sanatos al organismului dumneavoastra si imbinati afacerile cu placerea.

Citeste si...
Ce pești ar trebui să mănânci des și de care ar trebui să te ferești?

Cum va face sa va simtiti ciocolata? Care este tipul tau preferat de ciocolata? Cand simtiti ca aveti cea mai mare nevoie de el?

Link-uri web care discuta despre motivul pentru care oamenii tanjesc dupa ciocolata:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cele mai aromate muraturi de toamna – Retete si sfaturi pentru muraturi crocante

Murăturile reprezintă o tradiție culinară românească. În acest articol veți găsi rețete consacrate de la bunici, sfaturi de la gospodine și trucuri pentru cele mai delicioase murături de casă. Aflați care sunt legumele recomandate, cum se prepară saramura și ce ingrediente asigură textură crocantă.

3 Sfaturi simple de la un nutritionist celebru pentru a evita sa te ingrasi toamna

Vrei să eviți kilogramele în plus toamna? Află 3 sfaturi simple date de faimosul nutriționist Michael Mosley pentru a nu te îngrășa când vine frigul. Învață să mănânci corect la masă, să incluzi legume la fiecare masă și să consumi suficiente proteine. Aceste obiceiuri te vor ajuta să rămâi în formă.

Portocala amara, beneficii, proprietati si precautii

Portocala amară, un fruct exotic din Asia de Sud-Est, aduce beneficii impresionante pentru sănătate și frumusețe. Descoperă compoziția, utilizările și precauțiile acestui fruct citric!

Ananasul: Beneficiile ascunse si adevarul despre pierderea in greutate

Ananasul, numit adesea "regele fructelor", are multe avantaje în dietă. Descoperă ce spune știința despre acest fruct și beneficiile sale reale în alimentație și sănătate.

Hotii de nutrienti: alimente si obiceiuri care ne golesc de vitalitate

Un ghid complet despre cum anumite alimente și obiceiuri zilnice pot interfera cu absorbția nutrienților din corpul tău. Protejează-ți sănătatea și echilibrează-ți dieta.

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?

Află cum să-ți menții ficatul sănătos și curat cu ajutorul unei diete naturale și eficiente. Protejează-ți sănătatea hepatică și detoxifică organismul cu sfaturi și alimente recomandate.

Fibrele solubile, nutrientul cel mai important pentru scaderea colesterolului

Fibrele solubile joacă un rol crucial în scăderea colesterolului. Acest articol explorează beneficiile lor și cum să le integrezi în dieta zilnică pentru un stil de viață sănătos.

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala

Ciocolata neagră, mai ales cea cu un conținut de 70% cacao sau mai mult, oferă beneficii surprinzătoare pentru intestin și sănătatea generală. Pe lângă stimularea creierului, descoperă cum ciocolata contribuie la inimă, piele și multe altele.