15.4 C
București

Ce alimente ar trebui sa mananci pentru a preveni pietrele la rinichi si ce ar trebui sa excluzi?

Date:

Share post:

Pietrele din tractul urinar sunt pietre dure formate din sarurile din urina. Acestea pot avea forme si dimensiuni diferite, de la nisip pana la formatiuni cu un diametru de peste 20 de milimetri. Atunci cand blocheaza trecerea urinei in vezica urinara, pot provoca ceea ce se numeste colica renala. Cu toate acestea, anumite alimente pot preveni formarea pietrelor la rinichi.

De ce se formeaza pietrele la rinichi? Motivele sunt variate. Cu toate acestea, o hidratare adecvata si concentratia in urina a substantelor care favorizeaza formarea calculilor (oxalati, acid uric) sau inhiba acest proces (citrat de magneziu si mucopolizaharide) sunt esentiale.

Substante sau alimente care ajuta la prevenirea pietrelor la rinichi

Apa de baut

Prin cresterea productiei de urina, puteti reduce concentratia de substante responsabile de formarea pietrelor. O hidratare adecvata inseamna sa bei cel putin 2,5 litri de apa, repartizati uniform pe parcursul a 24 de ore.

Ce alimente ar trebui sa mananci pentru a preveni pietrele la rinichi si ce ar trebui sa excluzi?
Ce alimente ar trebui să mănânci pentru a preveni pietrele la rinichi și ce ar trebui să excluzi? 4

Alimente bogate in calciu, cum ar fi nucile, legumele si semintele de susan

Multi oameni cred ca, pentru a reduce calciul din urina, trebuie sa reduceti calciul din alimentatie. Nu, acest lucru nu este adevarat. Calciul, care intra in organism din alimente in cantitatea masurata de natura, se poate lega cu oxalatii, formand compusi care sunt de obicei excretati in fecale, iar acest lucru face ca riscul de pietre la rinichi sa fie neglijabil. In plus, calciul ajuta la prevenirea osteoporozei, asa ca nu ar trebui exclus din alimentatia dumneavoastra.

Ce alimente ar trebui sa mananci pentru a preveni pietrele la rinichi si ce ar trebui sa excluzi?
Ce alimente ar trebui să mănânci pentru a preveni pietrele la rinichi și ce ar trebui să excluzi? 5

Substante sau alimente care stimuleaza formarea pietrelor la rinichi:

Oxalati (cunoscuti si sub denumirea de acid oxalic)

Aproximativ 20% din oxalatii din calculii renali provin din alimente. Prin urmare, trebuie doar sa moderati cantitatea de alimente bogate in oxalati din dieta dumneavoastra. Acest lucru este in primul rand

  • Ciocolata si cacao
  • Curmale
  • Unele legume verzi (spanac, sfecla rosie)
  • Sfecla rosie
  • Zmeura
  • Cartofi
  • Rosii verzi.

Nota: moderati, nu eliminati.

Acizi urici

Persoanele predispuse la formarea de calculi care contin acid uric mai degraba decat oxalati ar trebui sa isi reduca consumul de produse de origine animala, in special de carne si de unele tipuri de peste. Este indicat sa se evite consumul de carne rosie mai mult de 1-2 ori pe saptamana si sa se reduca cantitatea de organe comestibile, vanat, hamsii, sardine si macrou (desi acest peste gras are multe alte beneficii benefice).

Citeste si...
Care sunt pericolele conservelor de casă: ce produse pot provoca botulism?

Sare

Sarea din alimentatie modifica presiunea la nivelul rinichilor, crescand cantitatea de calciu din urina (ceea ce nu este de dorit) si facand-o mai acida.

Ce alimente ar trebui sa mananci pentru a preveni pietrele la rinichi si ce ar trebui sa excluzi?
Ce alimente ar trebui să mănânci pentru a preveni pietrele la rinichi și ce ar trebui să excluzi? 6

Ati suferit vreodata de pietre la rinichi?

Desi recomandarile oferite anterior nu se bazeaza pe experiente personale, daca considerati ca sunteti in situatia de risc, va sfatuim sa consultati un medic pentru un sfat personalizat.

Link-uri web care vorbesc despre ce alimente ar trebui sa mananci pentru a preveni pietrele la rinichi:

Iar daca informatia v-a fost utila, va rog sa dati like la articol si sa va abonati

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Ceaiul in jurul lumii – o calatorie fascinanta prin culturile ceaiului

Călătorește prin culturile ceaiului de la China la Marea Britanie și descoperă tradițiile și semnificațiile profunde ale acestei băuturi minunate pentru oameni din întreaga lume.

Deficitul de vitamina K: Simptome, cauze si solutii alimentare.

Importanța vitală a vitaminei K pentru organism, consecințele unui deficit și strategiile alimentare pentru a menține niveluri optime. Rămâi informat și protejează-ți sănătatea.

Beneficiile pentru sanatate ale consumului de ridiche neagra

Ridichea neagră, o legumă versatilă și plină de savoare, este o adevărată comoară pentru sănătate. Originară din Asia,...

Stai departe de aceste alimente care reduc testosteronul

Află care sunt cele 13 alimente care reduc semnificativ nivelul de testosteron la bărbați. Printre ele se numără lactatele, soia, menta, uleiurile vegetale, grăsimile trans și alimentele procesate. Acest ghid te învață cum să-ți menții testosteronul la un nivel optim prin alimentație echilibrată, somn adecvat, exerciții și evitarea alimentelor toxice.

Enzime digestive: Beneficii pentru deficientele nutritive si sanatatea intestinului

Enzimele digestive joacă un rol cheie în metabolizarea nutrientilor din alimente. Aflați cum o insuficiență enzimatică vă poate îmbolnăvi și care sunt cele mai bune suplimente.

Smochinele: beneficii pentru sanatate, valori nutritionale si sfaturi de consum

Smochinele sunt fructe delicioase, bogate în fibre, vitamine și minerale. Află care sunt beneficiile lor pentru sănătatea inimii, digestiei și controlul glicemiei. Un ghid complet despre valorile nutriționale, mod de consum și depozitare.

Stabilirea dietei de iarna pentru slabit sanatos

Dieta de iarnă pentru slăbit sănătos este esențială în sezonul rece. Află cum să-ți menții greutatea ideală și să te bucuri de sănătate optimă cu sfaturi de nutriție și meniuri echilibrate. Click pentru mai multe detalii!

Beneficiile Painii de Secara pentru Sanatate. Surclaseaza Painea Alba in Nutritie?

Pâinea de secară, adesea numită "pâine neagră", oferă nu doar un gust deosebit, ci și multiple beneficii pentru sănătate, de la susținerea digestiei până la prevenirea diabetului de tip 2.