16.9 C
București

8 moduri de a reduce numarul de calorii fara a le contoriza

Date:

Share post:

Slabitul este un proces destul de complicat si, uneori, emotional epuizant. Multi nutritionisti, nutritionologi si antrenori de fitness spun ca este imposibil sa slabesti fara sa numeri caloriile. Intr-adevar, pentru a scapa de kilogramele in plus este nevoie sa creezi un deficit de energie primita. Fara a numara, este destul de dificil sa faci asta, dar este pe deplin realizabil.

Impreuna cu medicul, nutritionistul Ecaterina Stasiuk, am adunat opt trucuri utile de viata care va vor ajuta sa reduceti numarul de calorii fara a le numara.

Beti mai multa apa

Adesea, omul confunda deshidratarea cu senzatia de foame si merge la frigider. De aceea, este foarte important sa respectati echilibrul apei si sa beti cantitatea zilnica recomandata de apa. Se recomanda sa beti 30 ml de lichid la 1 kg de greutate.

Daca bei un pahar de apa inainte de fiecare masa, vei manca mai putina mancare. Acesta este un truc simplu si sigur.

Inlocuiti produsele rafinate cu produse integrale

Orezul slefuit, painea obisnuita, produsele de patiserie, dulciurile – toate aceste produse contin multe calorii, dar un minim de vitamine si fibre.

Ceea ce nu se poate spune despre produsele integrale. Acestea contin multe microelemente si fibre utile, care au un efect benefic asupra functionarii intestinului si ofera o senzatie indelungata de satietate.

Dar nu ar trebui sa exageram cu produsele integrale. Doza optima de cereale si paste este de 60 g pe zi, de paine – 100-150 g.

Treceti la cafea neagra

Cappuccino cu sirop de caramel nu va ajuta silueta. Dar cafeina insasi este un ajutor excelent pentru slabit. Acidul clorogenic pe care il contine incetineste asimilarea carbohidratilor si accelereaza arderea grasimilor.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

Daca nu va place cafeaua neagra fara zahar, o puteti inlocui cu ceai verde obisnuit – acesta va normaliza procesele metabolice din organism.

Renuntati la alcool

Bauturile alcoolice sunt lichide pe care organismul le percepe ca si hrana. Orice bautura contine cel putin 100 de calorii. In plus, un pahar de alcool este intotdeauna insotit de ceva mancare gustoasa si total nedorita.

Alcoolul nu doar duce la cresterea in greutate, ci si incetineste orice proces de slabit. Inrautateste performanta fizica, afecteaza negativ intregul organism.

Alegeti sosuri usoare

Multe feluri de mancare contin adesea diverse sosuri, care nu sunt deloc benefice pentru silueta.

8 moduri de a reduce numarul de calorii fara a le contoriza
8 moduri de a reduce numărul de calorii fără a le contoriza 2

De aceea, ar trebui sa gasiti o alternativa optima: inlocuiti maioneza cu smantana sau iaurt grecesc degresat, adaugati pasta de rosii la paste in loc de sos cremos, dresati salatele cu ulei de masline si suc de lamaie. Uitati de sosurile gata preparate din magazine.

Chiar si in cazul sosurilor sanatoase, moderatia este importanta. Pentru o portie medie de salata va fi suficienta o cantitate de 25-30 g de smantana sau iaurt grecesc.

Folositi spray-uri culinare

Untul, in special cel nesarat, este un produs viclean care poate creste semnificativ valoarea calorica a oricarei mancari. In locul acestuia, ar trebui sa folositi spray-uri culinare antiadezive. Astfel, un flacon (350 ml) va inlocui doua-trei litri de ulei obisnuit.

Folositi regula farfuriei

In timpul fiecarei mese, jumatate din farfurie ar trebui sa fie ocupata de legume fara amidon, precum morcovi, sfecla rosie, broccoli, rosii, castraveti, verdeata.

Cealalta jumatate ar trebui impartita in doua parti egale: intr-una puneti proteine, iar in cealalta – carbohidrati complecsi, precum bulgur.

In legume sunt cu mult mai putine calorii decat in produsele cerealiere. Puneti 50% legume si 25% cereale pe farfurie – astfel veti reduce valoarea calorica fara a fi nevoie sa o calculati

Alegeti ambalajele mici

Daca nu reusiti sa renuntati complet la chipsuri, bomboane sau ciocolata, atunci ar trebui sa cumparati aceste „ispite” in ambalaje mici. Astfel, puteti manca cu 500 de calorii mai putin si nu veti fi ispitit sa mancati din nou ceva nesanatos.

organicsfood.ro
Citeste si...
Carnea de iepure - Calorii Beneficii nutriționale și pentru sănătate
Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Adevarul despre uleiul de peste si beneficiile omega-3

Uleiul de pește și acizii grași omega-3 sunt la mare căutare pentru beneficiile lor asupra sănătății. Însă, oamenii de știință dezbat cât de eficiente și sigure sunt aceste suplimente. Cercetările arată atât beneficii pentru inimă, cât și limite în tratarea altor afecțiuni.

Grasimea gatului: cauze, implicatii si sfaturi de corectie

Descoperă principalele cauze ale grăsimii gâtului și strategiile eficiente pentru a obține un gât sculptat. De la genetică la stilul de viață, află cum poți combate bărbia dublă și îmbunătăți încrederea în tine!

De ce ar trebui sa mancati rosii iarna

Roșiile conțin apă, vitamine și antioxidanți care le fac extrem de benefice pentru organism. Consumul lor iarna previne deshidratarea, întărește sistemul imunitar, scade riscul de boli cardiovasculare și cancer. Iată motivele pentru care nu ar trebui să lipsească din alimentația de iarnă.

Apa pe care o bem: Surprizele ascunse si pericolele nesimtite

De la toxinele ascunse în apa de robinet la beneficiile și dezavantajele diverselor metode de filtrare, articolul demască miturile și oferă soluții pentru o hidratare sănătoasă.

Cele 10 elemente de baza ale unei alimentatii sanatoase – este usor sa mananci bine

Ghid cu 10 principii de bază pentru o dietă echilibrată și sănătoasă. Aflați cum să vă transformați obiceiurile alimentare pentru o viață mai bună.

10 Beneficii Uimitoare ale Nucilor Braziliene pentru Sanatate pe Care Nu Le Știai

Nucile braziliene, originare din pădurea amazoniană, au câștigat tot mai multă popularitate în ultimii ani datorită beneficiilor impresionante...

Ce trebuie sa stii despre caise – proprietati, retete delicioase si mituri demascate

Explorăm universul caiselor - de la originile lor misterioase în China până la rolul lor în nutriție și mituri moderne. Descoperă beneficiile și surprizele acestui fruct însorit.

Cate oua sunt bune si cand incep sa ne faca rau?

Ouăle au fost mult timp în centrul unei dezbateri privind beneficiile și riscurile lor. Noul articol dezvăluie date surprinzătoare despre efectele consumului de ouă asupra sănătății inimii.