24.6 C
București

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?

Date:

Share post:

Ficatul este centrul toxicologic al organismului, ajuta organismul sa elimine substantele reziduale nocive, neutralizeaza toxinele, otravurile, medicamentele, conservantii si alte “chimicale”.

Acest muncitor harnic lucreaza fara zile libere si concedii, in fiecare minut filtreaza sangele si elimina substantele nocive din el, le neutralizeaza si le proceseaza.

Cu toate acestea, o persoana adesea, in mod constient sau inconstient, solicita ficatul. La urma urmei, pentru ficat este periculos nu numai alcoolul, despre care toata lumea stie, dar si alimentele grase, dulciurile excesive, administrarea de antibiotice si analgezice, infectiile si multe altele. Desigur, uneori ficatul are nevoie de ajutor si merita sa urmezi o dieta pentru a da acestui organ o sansa de a repara toate daunele.

Inainte de a incepe

Incearca sa nu mai iei alcool si sa nu mai fumezi pe durata dietei de curatare a ficatului. Acestea furnizeaza o multime de radicali liberi si toxine care fac ficatul sa lucreze din greu. Daca nu va puteti lasa complet de fumat, reduceti la minimum numarul de tigari pe zi si renuntati la fumat pe stomacul gol.

De obicei, problemele hepatice apar la cei care mananca multe alimente grele – carne prajita, afumaturi, untura, sosuri picante.

Baza dietei pentru ficat este excluderea in primul rand a alimentelor grase, a mancarurilor prajite in grasime sau in cantitati mari de ulei, a alimentelor murate si sarate, a alimentelor conservate si afumate. Pe durata dietei trebuie sa se abtina de la cafea, bauturi carbogazoase si inghetata, sosuri picante cu ardei iute, condimente.

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?
Dieta pentru ficat. Cum să cureți ficatul în mod natural și sigur? 4

Ficatul nu se descurca bine cu munca de soia cu un deficit de vitamine, astfel incat in timpul dietei ar trebui sa creasca aportul de fructe si legume proaspete, in plus, multe dintre ele au un efect laxativ si coleretic, care ajuta in plus la descarcarea ficatului.

Citeste si...
Dieta pentru persoanele cu astm bronșic - Ghid complet bazat pe dovezi științifice recente

Este necesar sa se adauge la dieta produse hepatice “preferate” – morcovi, sfecla, citrice, topinambur si pastarnac. Cu toate acestea, in plus fata de fructe, dieta trebuie sa fie bogata in proteine si vitamina B12, iar acestea se gasesc numai in produsele de origine animala si in produsele lactate.

Proteinele vor fi cheltuite de ficat pentru sinteza proteinelor din organism, inclusiv a corpurilor imune, ceea ce inseamna ca o astfel de dieta va intari si sistemul imunitar in asteptarea sezonului rece.

Realizarea unei diete

Nu este foarte dificil sa dai odihna ficatului si sa-l cureti de zgura acumulata in celule, pentru a-i da posibilitatea sa “carpeasca gaurile”. Cel putin o data pe an tineti o dieta speciala pentru el. Meniul acesteia poate fi intocmit tinand cont de dorintele si preferintele dumneavoastra, dar principiile generale sunt urmatoarele.

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?
Dieta pentru ficat. Cum să cureți ficatul în mod natural și sigur? 5
  • meniul ar trebui sa fie mese frecvente, dar marimea portiilor este destul de modesta, 200 g este suficient pentru a acoperi toate nevoile organismului.
  • meniul ar trebui sa contina multe proteine sub forma de preparate din carne, lactate sau peste, in functie de preferintele dumneavoastra in materie de gust.
  • reduceti la minimum cantitatea de carbohidrati usori sub forma de zahar si produse cu acesta, dar trebuie crescuta cantitatea de carbohidrati complecsi sub forma de cereale.
  • reduceti la minimum consumul de grasimi, in special cele animale, pe durata dietei fiind necesar doar uleiul vegetal.
  • toate alimentele trebuie consumate crude, fie ca sunt gatite la aburi, fierte sau coapte in folie.
  • pentru a spori efectul dietei, puteti aplica un “cocktail magic pentru ficat”. Acesta consta in suc de sfecla rosie, coaja de castravete decojita, lamaie si mar, treceti totul printr-un blender sau storcator de fructe, la amestec adaugati doua linguri de ulei de masline si, amestecand, beti cocktailul. Acesta va activa eliminarea toxinelor si curatarea de toxine, va avea un efect coleretic si de slabire.
Citeste si...
Adevăratul secret al fitochimicalelor din alimente care îți oferă o imunitate de fier

Set de produse pentru planificarea meniului

Pentru a va ajuta la intocmirea meniului, sa facem o lista de produse care pot fi folosite in dieta pentru aceasta saptamana.

  • produse de panificatie – paine alba sau neagra uscata, biscuiti nedospititi
  • supe de legume, supe de cereale cu bulion de legume, supe de lapte, supe vegetariene si bors, legumele se pun fara prajire.
  • carne slaba de vita si de porc slaba, pui fara piele, gulas, cotlete la aburi.
  • peste fiert, inabusit sau copt in folie de aluminiu
  • grasimi sub forma de unt (volum cu o lingurita) si aceeasi cantitate de ulei vegetal (nu se gateste pe ele!).
  • legume sub orice forma, cu exceptia celor prajite in ulei
  • terciuri vascoase cu lapte, garnituri din cereale integrale, cu exceptia semolinei.
  • paste fainoase de cea mai buna calitate,
  • nu mai mult de 2 oua pe zi
  • toate tipurile de fructe si fructe de padure, cu exceptia celor foarte acide.
  • miere,
  • lapte si mancaruri din lapte cu continut redus de grasime (dar nu degresat).
  • sucuri, ceaiuri, decocturi de plante si macese, cafea din plante.
Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?
Dieta pentru ficat. Cum să cureți ficatul în mod natural și sigur? 6

Meniul aproximativ al dietei pentru ficat

Prima varianta

  • Dimineata – salata de varza cu mar 100 g, peste fiert 100 g, decoct de macese
  • Gustare – branza de vaci cu 5% grasime cu zmeura, compot
  • Ziua – supa de taitei de legume cu verdeata 100g, piept de pui fiert cu hrisca 150g, suc – amestec de legume
  • Gustare – ou fiert moale, ceai cu biscuiti.
  • Seara – terci de mei cu dovleac 200g, kefir – un pahar.
Citeste si...
Totul despre acidul gras omega-3 DHA: beneficii uimitoare și riscuri de care trebuie să știi

A doua varianta

  • Dimineata – terci de ovaz cu fructe 200g, ceai verde cu musetel
  • Gustare – morcovi cu ulei vegetal 150g, suc de mere
  • Dupa-amiaza – supa vegetariana 100g, cotlet la abur cu tocana de legume 150g, ceai negru cu lamaie
  • Gustare – iaurt de baut cu fructe
  • Seara – omleta aburinda din doua oua cu rosii si branza 200g, ceai de plante cu menta.

A treia varianta

  • Dimineata – terci multigrau cu cirese 200g, ceai negru cu lamaie
  • Gustare – caserola de legume 150g, suc de rosii
  • Ziua – bors vegetarian 100g, peste cu varza calita 150g, decoct de macese
  • Gustare – branza de vaci cu continut scazut de grasimi cu fructe
  • Seara – terci de hrisca cu lapte 200g, biscuiti, ceai.

Portiile din mesele principale pot fi usor marite, cu maximum 100g, dar ultima masa trebuie facuta cel tarziu cu doua ore inainte de culcare. Daca va culcati foarte tarziu, dupa 18-19 ore trebuie sa treceti la gustari usoare, salate de legume sau fructe, mancaruri din carne si peste dupa ora 19.00 este mai bine sa nu mancati – carnea se digera timp de aproximativ 3-4 ore.

Legaturi web despre cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur:.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

organicsfood.ro

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cele Mai Bune Fructe pentru Diabetici – Ghid Nutritional

Fructe recomandate în diabet și sfaturi de la specialiști în nutriție pentru o dietă echilibrată. Citeste pentru a descoperi cele mai bune opțiuni de fructe și cum să le integrezi corect în alimentație.

Cele mai bune 10 alimente pentru imbunatatirea vederii

Ceea ce mâncăm nu îngrijorează doar grăsimea corporală sau riscul de a dezvolta boli precum diabetul sau cancerul,...

Descopera adevarul despre unt: De ce a disparut din dietele noastre traditionale?

Untul, o sursă de nutrienți pe nedrept marginalizată, are beneficii surprinzătoare pentru sănătate. Descoperă cum evoluția dietelor a dus la schimbarea percepției despre acest aliment vechi de secole.

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?

Insulina, adesea asociată cu diabetul, joacă un rol crucial în pierderea în greutate. Înțelege cum funcționează hormonul obezității și descoperă strategii pentru a-ți echilibra nivelurile.

Salata de curcan si varza rosie – reteta delicioasa si sanatoasa

Salata delicioasa de curcan si varza rosie este o alegere sanatoasa si rapida pentru o masa usoara. Citeste cum se prepara aceasta reteta gustoasa pas cu pas.

Adevarul despre uleiul de rapita: Un ingredient pentru gatit?

Uleiul de rapiță, adesea înconjurat de controverse legate de gătit, se dovedește a fi nu numai sigur pentru gătit, ci și benefic datorită conținutului său bogat de Omega-3. Articolul dezvăluie percepții greșite și aruncă o lumină nouă asupra utilizării acestui ulei în bucătărie.

Top 5 verdeturi in mancaruri: alegerea celor mai bune pentru sanatate

Află care sunt cele 5 verdețuri cu numeroase beneficii pentru sănătate pe care experții le recomandă să le includem zilnic în alimentație pentru o inimă puternică, o digestion optimă și prevenirea bolilor.

Mituri si Adevaruri despre Pastilele de Slabit: Functioneaza cu Adevarat?

Chiar și în urmă cu 20 de ani, pastilele de slăbit erau încercate de aproape jumătate dintre cei...