8 C
București

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?

Date:

Share post:

Primim energie si placere de la soare. Atunci cand ne aflam sub razele sale, ne simtim mai bine si aratam mai sanatosi. Cu toate acestea, putini oameni stiu despre existenta unei forme “lichefiate” a luminii solare, si anume clorofila.

Multi oameni asociaza conceptul de clorofila cu lectiile de biologie din scoala primara. Am fost invatati candva ca clorofila este un pigment care se gaseste in plantele verzi si este cea care confera plantelor culoarea verde caracteristica. Dar clorofila nu serveste doar pentru a da culori frumoase.

Fara ea, nu ar exista viata vegetala sau animala pe Pamant. Asta deoarece clorofila este esentiala pentru fotosinteza, procesul prin care organismele vegetale produc substante complexe, cum ar fi zaharurile, din dioxid de carbon si apa, folosind lumina. Ca urmare a acestor reactii chimice, oxigenul este eliberat prin frunze.

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?
Clorofila este energie solară lichidă și un protector natural. Cine are nevoie de ea și de ce? 5

Efectul clorofilei asupra organismului nostru

Clorofila este numita “sange verde” deoarece structura sa chimica este foarte asemanatoare cu cea a hemoglobinei, cu diferenta ca in clorofila molecula centrala este magneziul, in timp ce in sange este fierul.

Legumele verzi contin cea mai multa clorofila. Mancandu-le, ne gandim adesea ca in acest fel ne asiguram vitaminele si mineralele. Acest lucru este adevarat, dar nu reprezinta intregul adevar. Consumul de clorofila este ca o baie de soare pentru organele interne. Patrunzand in organele si tesuturile noastre, clorofila le curata si, fiind gardianul sistemului imunitar, poate respinge in mare masura dusmanii care traiesc in interiorul nostru – iar acestia sunt numeroase bacterii patogene, virusi, ciuperci si chiar celule canceroase, a caror prevalenta este una dintre principalele cauze ale bolilor noastre .

Citeste si...
10 Beneficii ale consumului de alimente locale

Clorofila – proprietati

  • In primul rand, clorofila este implicata in curatarea organismului nostru: elimina germenii si bacteriile care pot provoca boli sau afectiuni, hraneste tesuturile si regleaza pH-ul, ceea ce previne acidifierea organismului.
  • Clorofila contine magneziu, care sustine sistemul nervos si face mai usor sa facem fata stresului in situatii dificile, iar in viata noastra sunt destule.
  • Are excelente proprietati antioxidante, de detoxifiere, de curatare si antianemice, actioneaza pentru a intari si proteja sistemul imunitar si sustine procesele de reparare a ranilor si a tesuturilor.
  • Clorofila incetineste imbatranirea organismului si prelungeste ciclul de viata al celulelor.
  • Este un aliat util impotriva bolilor inflamatorii intestinale, deoarece sustine procesul digestiv si dezvoltarea florei bacteriene din intestine.
  • Actioneaza ca un deodorant natural pentru corp – elimina respiratia urat mirosul urat si mirosul corporal.
Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?
Clorofila este energie solară lichidă și un protector natural. Cine are nevoie de ea și de ce? 6

Cine beneficiaza de clorofila?

  • Clorofila este necesara pentru persoanele care nu primesc suficienta lumina solara, care sunt in mod constant stresate si suprasolicitate.
  • Este indicata mai ales pentru cei care adera la o dieta dezechilibrata, saraca in fructe si legume, persoane cu deficit de vitamine si minerale in alimentatie.
  • Clorofila este necesara persoanelor expuse la stres, la riscul de a dezvolta ateroscleroza, fumatorilor, precum si celor care au contact cu substante periculoase la locul de munca.
  • Persoanele care iau multe medicamente si sunt astfel susceptibile la multe efecte secundare ar trebui sa o includa in dieta lor datorita proprietatilor sale antimutagenice si anticancerigene.

Unde se gaseste clorofila?

Deoarece clorofila este un pigment verde, puteti recunoaste cu usurinta plantele care contin doze mari de clorofila – acestea au frunze de culoare verde inchis. Cu cat culoarea frunzelor este mai inchisa, cu atat mai multa clorofila contin.

Citeste si...
Descoperă adevărul despre unt: De ce a dispărut din dietele noastre tradiționale?

Sursele abundente ale acestei substante sunt legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul, patrunjelul, telina, cresonul, ierburile, varza, rucola. Asadar, alege orice legume cu frunze proaspete si include-le in dieta ta.

Legumele contin, de asemenea, clorofila: fasolea verde si prazul contin aproximativ 8 mg de clorofila pe pahar. Putin mai putin, aproximativ 5 mg, contine mazarea verde zahar. Clorofila se gaseste, de asemenea, in varza chinezeasca, ardeii verzi, varza de Bruxelles, broccoli, sparanghelul, dovleceii si castravetii. Dintre fructe, ies in evidenta merele verzi, kiwi si pepenii.

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?
Clorofila este energie solară lichidă și un protector natural. Cine are nevoie de ea și de ce? 7

Acordati o atentie deosebita acestor produse:

Spanacul – contine o doza puternica de clorofila. Este atat de multa incat ascunde complet pigmentul portocaliu (beta-caroten), prezent si aici in doze mari. O cana de frunze de spanac crude contine aproximativ 25 mg de clorofila.

O multime de pigment verde se gaseste, de asemenea, in creson si patrunjel. Le puteti cultiva atat pe pervazul ferestrei din bucatarie, cat si pe balcon sau in gradina, astfel incat sa nu ramaneti niciodata fara ele.

O alta sursa de clorofila sunt algele verzi. Le puteti include in alimentatia dvs. sub forma de supa miso, de exemplu.

In mod ideal, pentru a obtine cantitatea potrivita de clorofila in organism, trebuie sa consumati legume crude sau insuficient gatite. Chiar si broccoli crud, taiat in felii subtiri si asezonat cu ulei de masline extravirgin, sare si lamaie, este delicios si mai usor de digerat.

Frunzele, legumele si fructele care contin clorofila sunt foarte sanatoase si gustoase sub forma de sucuri proaspat stoarse.

Cum se face clorofila de baut acasa?

organicsfood.ro
Citeste si...
Topinambur (napul porcesc) - Beneficii și utilizări în bucătărie

Va puteti face propria clorofila de baut. Pentru a face acest lucru, trebuie doar sa pregatiti un delicios smoothie verde. Tot ce ai nevoie este un blender bun, cateva ierburi, legume si fructe.

Ingrediente:

  • o mana de spanac
  • o mana de rucola
  • putina varza tocata marunt
  • un pahar de apa
  • Banana, mar, mango sau para (in functie de dorinta si gustul tau).

Amestecati produsele intr-un blender.

Totul este gata!

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?
Clorofila este energie solară lichidă și un protector natural. Cine are nevoie de ea și de ce? 8

Primavara este cel mai bun inceput pentru a intra in organism cu verdeata proaspata si tanara si pentru a-l satura cu clorofila.

Cat de multa verdeata este in dieta ta zilnica?

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile ceaiului asupra sanatatii: Ce se intampla in corp atunci cand bei ceai in fiecare zi

Ceaiul zilnic și beneficiile sale pentru sănătate: de la îmbunătățirea tensiunii arteriale la longevitate și prevenirea cancerului.

Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis

Laptele oferă numeroase beneficii, dar nu toată lumea îl poate consuma fără efecte secundare. Află care sunt contraindicațiile, cum se manifestă intoleranța la lactoză și ce înseamnă alergia la proteinele din lapte. Informații esențiale pentru sănătatea ta și a familiei tale.

Pericolul dietelor extreme: de ce e rau cand slabesti 5-10 sau mai multe kilograme brusc

Pericolul dietei extreme explicat: descoperă riscurile reale ale pierderii bruște în greutate, de la tulburări fizice și mentale, până la problemele care revin post-dietă. Informează-te pentru o alegere sănătoasă în privința slăbitului.

Grasimea gatului: cauze, implicatii si sfaturi de corectie

Descoperă principalele cauze ale grăsimii gâtului și strategiile eficiente pentru a obține un gât sculptat. De la genetică la stilul de viață, află cum poți combate bărbia dublă și îmbunătăți încrederea în tine!

Sunt batoanele proteice bune pentru slabit?

Introducere Batoanele proteice sunt considerate o gustare sănătoasă și nutritivă, care sunt bogate în proteine. Acestea sunt compuse în...

Iaurt grecesc vs iaurt obisnuit: Ghidul complet pentru a alege cel mai sanatos iaurt!

Iaurtul grecesc versus iaurtul obișnuit: un duel culinar și nutritiv. De la textura cremoasă la beneficiile pentru sănătate, descoperă ce face fiecare iaurt să se evidențieze și cum să îl alegi pe cel potrivit pentru tine.

Alimentele care curata ficatul: cum poti detoxifia si regenera ficatul printr-o alimentatie adecvata

Detoxifierea si curățarea ficatului prin alimentație: învață cum să îmbunătățești sănătatea hepatică prin dieta corectă. Citește pentru sfaturi și recomandări detaliate.

Descopera adevarul despre unt: De ce a disparut din dietele noastre traditionale?

Untul, o sursă de nutrienți pe nedrept marginalizată, are beneficii surprinzătoare pentru sănătate. Descoperă cum evoluția dietelor a dus la schimbarea percepției despre acest aliment vechi de secole.