15.4 C
București

Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului

Date:

Share post:

Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului
Oboseala este un strigăt de ajutor din partea ficatului 6

Suferiti de oboseala, lipsa de concentrare, uitare si insomnie? Este posibil ca ficatul dumneavoastra sa fie supraincarcat. Ficatul este cel mai important organ de detoxifiere al nostru: este in acelasi timp un depozit, un filtru, un cos de gunoi si o uzina de reciclare si indeplineste peste 500 de functii vitale.

Ficatul primeste putina atentie, dar este unul dintre cele mai importante organe ale corpului. De foarte multe ori, atunci cand problemele de sanatate sunt puse pe seama glandei tiroide, a inimii, a intestinelor sau a genelor, este vorba de un ficat suprasolicitat. Functionarea optima a ficatului este esentiala pentru inima, creier, sistemul imunitar, piele si tractul digestiv. Este, de asemenea, responsabil pentru cat de tanar arati si te simti, cat de limpede iti este mintea, daca esti fericit si daca esti impacat cu tine insuti. Ficatul ia, de asemenea, decizii privind echilibrarea nivelului de zahar din sange si eventuala pierdere in greutate.

Ficatul: cel mai mare organ metabolic al nostru

Aproape tot ceea ce se creeaza si se descompune, se stocheaza si se regleaza in corpul nostru are loc in ficat, cel mai mare organ metabolic al nostru. Trei milioane de celule hepatice realizeaza peste 500 de procese biochimice. Acesta distribuie grasimile, produce si depoziteaza proteine, este responsabil pentru stocarea glucozei si a glicogenului (carbohidrati), transporta vitamine si minerale si descompune poluantii.

Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului
Oboseala este un strigăt de ajutor din partea ficatului 7

In prezent, ficatul este adesea pus la incercare si suprasolicitat de deshidratarea cronica, antibioticele, medicamentele, pesticidele, fungicidele, detergentii, solventii, deseurile virale si bacteriene si excesul de grasime datorat unei alimentatii necorespunzatoare.

Citeste si...
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă

Daca ficatul isi pierde capacitatea de regenerare, sanatatea are de suferit. Cu toate acestea, nu simtim supraincarcarea ficatului ca pe o durere – ficatul nu doare, ceea ce face ca bolile hepatice sa fie atat de insidioase.

Simptomele unui ficat supraincarcat

Atunci cand ficatul este suprasolicitat, poate provoca oboseala, ceata cerebrala, oboseala, crestere in greutate, iritabilitate, tensiune arteriala ridicata, acnee, balonare si constipatie. Astfel de simptome sunt comune in zilele noastre si, de obicei, nici macar nu sunt considerate semne ale unei boli hepatice subiacente. De fapt, acesta este un apel la ajutor din partea organului!

Grasimile nesanatoase si consumul excesiv de alcool sunt deosebit de daunatoare pentru ficat. Din ce in ce mai multe persoane supraponderale sufera de boala ficatului gras. Ceea ce poate fi placut este ca ficatul are puteri enorme de autovindecare si regenerare. Impreuna cu pierderea in greutate, o activitate fizica suficienta si o dieta sanatoasa, folosind produse naturale, veti usura semnificativ ficatul.

Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului
Oboseala este un strigăt de ajutor din partea ficatului 8

Ce ii place ficatului nostru?

1. Iubeste foarte mult caldura si raspunde cu recunostinta la ea. Caldura dilata canalele si permite ca bila groasa sa fie excretata cu usurinta.

2. Iubeste sucurile care vin cu legume proaspete: castraveti, morcovi, sfecla rosie. Acestea dilueaza bila si ii imbunatatesc compozitia. Reactioneaza la sfecla cu o bucurie intensa si indeamna la curatare, asa ca este mai bine sa mananci sfecla impreuna cu alte legume.

3. Iubeste alimentele care o ajuta la detoxifiere: legume crucifere (broccoli, varza alba si conopida), ceapa, usturoi, avocado, grapefruit. Multe alimente cu gusturi amare si picante care accelereaza metabolismul, ierburile proaspete si condimentele sunt, de asemenea, bune pentru ficat.

Citeste si...
Beneficiile, caloriile și valorile nutritive ale măslinelor negre
Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului
Oboseala este un strigăt de ajutor din partea ficatului 9

4. Masaj usor. Ei bine, cui nu-i place masajul de relaxare? Acestea sunt exercitii placute si benefice care imbunatatesc fluxul sanguin si amelioreaza tensiunea.

5. Apa. Beti cat mai multa apa plata pentru ca ajuta la detoxifierea ficatului si umple stomacul in acelasi timp.

Ce nu-i place ficatului?

1. Ficatului nu-i plac cantitatile mari de alimente prajite, grase, fainoase, lactate: acestea ingroasa bila si devine dificil sa o impinga mai departe de-a lungul canalelor.

2. Nu-i place cand totul in jur este tensionat si nu exista o nutritie sau o curatare adecvata. Stagnarea limfei si a diafragmei duce la afectarea functiei hepatice.

organicsfood.ro

3. Stresul, furia, iritarea si, in general, tot felul de emotii negative sunt, de asemenea, toxice pentru ficat. Acest lucru este de inteles: stomacul, vezica biliara si duodenul au spasme in astfel de momente si nu permit bilei sa iasa – ficatul se incordeaza, se mareste si reduce productia de bila.

Oboseala este un strigat de ajutor din partea ficatului
Oboseala este un strigăt de ajutor din partea ficatului 10

4. Nu-i place constipatia. Exista riscul ca bila cu toxine sa ramana in intestine si sa se intoarca in sange, iar ficatul pur si simplu tolereaza si acumuleaza totul in el insusi.

Ficatul, bineinteles, este totusi un muncitor harnic. Va incerca sa va protejeze de tot felul de prejudicii aduse ultimei sale celule sanatoase.

Ce sunteti dispus sa faceti pentru a va mentine ficatul sanatos?

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile Surprinzatoare ale Consumului de Cartofi Dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de nutrienți, antioxidanți, fibre și carbohidrați complecși. Aceste legume rădăcinoase au o...

Cele mai bune legume congelate pentru sanatatea intestinala, conform unui gastroenterolog

Sănătatea intestinală începe cu alegerea corectă a legumelor. Descoperă cele mai bune opțiuni congelate recomandate de gastroenterologi.

Sushi: beneficiile si riscurile acestui aliment

Beneficiile și riscurile consumului de sushi. Aflați cum peștele crud din sushi influențează sănătatea și cum să consumați în siguranță această delicatesă japoneză.

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne

Dieta flexitariană combină pasiunea pentru carne cu beneficiile alimentației vegetariene, oferind un echilibru între gust și sănătate. Este o opțiune ideală pentru cei care doresc o nutriție mai sănătoasă, dar nu vor să renunțe complet la carne. Îmbrățișează noul trend și descoperă avantajele dietei flexitariene!

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

De ce postul nu este potrivit pentru toata lumea. Cum pot dauna restrictiile alimentare

De ce postul nu este potrivit pentru toată lumea. Cum pot dăuna restricțiile alimentare. e la tradiție la impactul asupra sănătății, aici e tot ce trebuie să știi.

Beneficiile Nutritionale si pentru Sanatate ale Piureului de Mere

Piureul de mere este mai mult decât un desert delicios, este și o sursă bogată de nutrienți esențiali și antioxidanți care susțin diverse funcții corpului. Acest articol discută despre valorile nutriționale, beneficiile pentru sănătate, și sfaturi utile despre cum să incluzi piureul de mere în dieta ta zilnică.

Beneficiile fulgilor de ovaz pentru tranzitul intestinal si sanatatea generala

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, oferind organismului combustibilul necesar pentru a face față provocărilor...