9.1 C
București

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei

Date:

Share post:

Daca vreti sa slabiti, ati adoptat deja o dieta sanatoasa, echilibrata si v-ati angajat in exercitii fizice regulate sub indrumarea unui specialist, dar nu observati rezultatele dorite, este foarte posibil ca organismului dvs. sa-i lipseasca anumite vitamine esentiale sau minerale specifice.

E important sa intelegem profunzimea si complexitatea impactului pe care il au vitaminele si mineralele asupra metabolismului nostru, rolul lor decisiv in procesul de pierdere in greutate si, nu in ultimul rand, contributia lor la mentinerea unei stari de bine generale. Va invit sa exploram impreuna aceste aspecte cruciale pentru sanatatea noastra.

Problema pierderii in greutate: greutatea sta in picioare

Adesea, toate incercarile de a pierde in greutate, urmand principiile de baza ale unei alimentatii adecvate cu extinderea activitatii motorii, duc la rezultate minime. Greutatea mai intai dispare treptat, dar apoi exista un platou – si greutatea corporala nu se schimba.

In acest caz, trebuie sa va ganditi daca organismul are suficient de toate elementele chimice necesare care stimuleaza metabolismul si va permit sa ardeti eficient grasimile fara a pierde masa musculara si fara a elimina apa din organism.

Multe persoane tinere si destul de sanatoase au deficiente latente de vitamine si minerale care nu duc la simptome pronuntate, afectiuni sau modificari externe. Cu toate acestea, lipsa substantelor nutritive inhiba procesele metabolice din organism si ingreuneaza consumul si arderea eficienta a depozitelor de grasime pentru energie.

Desi multi oameni se straduiesc sa aiba o dieta cat mai sanatoasa, mai ales in timpul pierderii in greutate, dar nevoia de nutrienti – minerale, vitamine si compusi biologic activi doar prin alimente nu este acoperita de toata lumea. Acest lucru este de inteles, cantitatea de alimente si calorii este redusa, ceea ce inseamna ca aportul de substante esentiale este redus.

Daca umpleti in mod regulat aceasta lipsa de vitamine si minerale necesare, in dozele potrivite, atunci puteti satisface pe deplin nevoia de nutrienti a organismului si, la randul sau, activati procesul de pierdere in greutate.

Multi dintre cei care pierd in greutate observa: de indata ce isi schimba sistemul de slabire pentru a include, pe langa o alimentatie adecvata si exercitii fizice regulate, minerale si vitamine care sa raspunda nevoilor lor individuale, pot manca mai putin si pot pierde in greutate mai repede.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 7

Aceste persoane aleg alimentele cele mai sanatoase si mai bogate in nutrienti (dar nu in calorii) si constata ca au mai multa energie pentru exercitii fizice si activitati zilnice. De asemenea, ei dorm mai bine, iar acest lucru ajuta si la controlul greutatii. Dar care dintre elementele chimice sau vitaminele sunt necesare mai intai? Haideti sa alcatuim un top al substantelor esentiale.

Citeste si...
Cei mai siguri și sănătoși îndulcitori conform cercetărilor științifice

1. Iodul

Aproximativ 70% din tara noastra sufera de o deficienta latenta de iod, care afecteaza activitatea glandei tiroide. Acele persoane a caror glanda tiroida este subactivata din cauza lipsei de iod din alimente si apa, pierd mult mai greu din excesul de greutate. Acest lucru se datoreaza faptului ca glanda tiroida regleaza in mod direct rata metabolica, temperatura corpului si activitatea musculara.

Iodul este mineralul a carui carenta este cea mai frecventa. Un aport suficient al acestui oligoelement sustine glanda tiroida, un mic organ in forma de fluture situat in partea din fata a gatului.

Aceasta glanda sintetizeaza doi hormoni – T3 (sau triiodotironina) si T4 (cunoscuta si sub numele de tiroxina). Numarul din denumire reprezinta numarul de molecule de iod care alcatuiesc hormonul. Daca nu exista suficient iod in alimente si bauturi, glanda tiroida nu are de unde sa obtina resurse pentru a sintetiza hormonii, iar activitatea sa scade treptat.

Cel mai simplu mod de a obtine o portie suplimentara de iod este sa folositi sare iodata la gatit. In plus, iodul este adaugat in unele tipuri de apa minerala, paine. Nucile, algele marine, fructele de mare si pestele contin o cantitate mare de iod.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 8

Cantitatea recomandata de iod este de 150 mcg pe zi, aceasta poate fi obtinuta din suplimente si multivitamine. Dar este important sa nu se depaseasca norma stabilita. Dozele mari de suplimente de iod nu pot face decat rau, deoarece pot provoca inflamatii ale glandei tiroide, palpitatii si anxietate.

2. Vitamina D

Atunci cand organismul are un nivel scazut de vitamina D, corpul va transforma carbohidratii primiti, in special carbohidratii simpli, in grasimi, in loc sa obtina energie din ei. Nivelul de vitamina D la persoanele supraponderale si la cele care sunt inactive din punct de vedere fizic este de obicei scazut. Aceasta deficienta este una dintre cauzele frecvente ale progresiei obezitatii si a sindromului metabolic.

organicsfood.ro

Un studiu din 2018 publicat in International Journal of Preventive Medicine a constatat ca deficitul de vitamina D creste semnificativ riscul de aparitie a diabetului de tip 2, a bolilor cardiovasculare, a hipertensiunii si a obezitatii.

Multi oameni cred ca isi iau o doza zilnica adecvata de vitamina D prin expunerea la razele soarelui. Cu toate acestea, in timpul iernii, pe vreme innorata sau atunci cand se folosesc haine inchise si crema de protectie solara, organismul nu se expune suficient la razele UV. O parte din vitamina provine din produsele de origine animala – lapte, unt, oua.

Dar pentru acele persoane care nu merg des la plaja si nu consuma suficiente alimente de origine animala, sunt necesare suplimente. Exista doua optiuni: vitaminele D2 si D3. „Este mai bine sa folositi varianta cu vitamina D3, deoarece este mult mai eficienta in cresterea nivelului de vitamina D din sange decat forma D2.

Citeste si...
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă

3. Fier

Medicii din intreaga lume se confrunta cu doua amenintari majore pentru sanatate: deficienta de fier si „epidemia” de obezitate. Potrivit Studiului privind adecvarea nutrientilor din 2014, deficienta de fier si obezitatea sunt legate. Pierderea excesului de greutate este un factor-cheie in combaterea deficientei de fier si viceversa.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 9

Fetele tinere si femeile de varsta mijlocie reprezinta un grup de risc deosebit, deoarece pierd fier pe tot parcursul vietii lor din cauza menstruatiei si a anomaliilor ginecologice, a sarcinii, a nasterii si a menopauzei.

Cele cu deficit de fier au adesea probleme cu pierderea in greutate si deficit de fier sau anemie deja severa. In consecinta, suplimentarea adecvata a nivelului de fier poate ajuta la pierderea in greutate si poate stimula procesele metabolice, imbunatatind livrarea de oxigen catre tesuturi.

In mod obisnuit, fierul trebuie administrat impreuna cu vitamina C, care ajuta la maximizarea absorbtiei mineralului. In plus, fierul joaca un rol important in asigurarea unor niveluri adecvate de energie – atunci cand o persoana se simte alerta si activa, este mai probabil ca aceasta sa se angajeze in exercitii fizice regulate, ceea ce accelereaza pierderea in greutate.

Cele mai bogate surse de fier sunt carnea rosie, carnea de pasare, pestele si fructele de mare. Daca unei persoane nu-i place sau din diverse motive nu mananca carne sau pasare, exista alimente vegetale bogate in fier. Acestea sunt crupele de hrisca, rodiile, ciupercile, diferite tipuri de varza, legumele, prunele uscate, afinele, merele si semintele de dovleac.

In cazul in care sursele alimentare de fier sunt insuficiente, este important sa colaborati cu medicul dumneavoastra pentru a gasi suplimente care sa ofere cantitatea potrivita de fier: barbatii au nevoie de 8 mg pe zi, iar femeile de 18 mg pe zi.

4. Magneziu

Acest mineral face parte din grupul elementelor chimice esentiale vitale care trebuie luate zilnic cu alimente si intr-un volum suficient de mare. Studiile au aratat ca acesta poate relaxa muschii, eliminand spasmele si durerile, senzatia de oboseala, va ajuta sa va simtiti calmi, avand un efect antistres, imbunatateste somnul de noapte. Toate aceste proprietati ale magneziului te pot ajuta sa slabesti.

Citeste si...
Cum să combatem eficient gută: tratamente și recomandări alimentare
6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 10

Lipsa somnului este considerata a fi un factor cheie in cresterea in greutate. Un studiu din 2018, publicat in revista Science Advances, a constatat ca un somn slab, superficial sau prea scurt inrautateste metabolismul organismului. Daca o persoana sufera de insomnie, aceasta se poate datora deficientelor de magneziu si de vitamina B.

Persoanele care au un nivel scazut de magneziu se plang adesea de un somn agitat, trezindu-se adesea noaptea cu o senzatie de crampe, crampe la picioare, tensiune interna si anxietate.

Magneziul joaca un rol-cheie in mentinerea unui somn profund si reparator prin stimularea eliberarii unor niveluri adecvate de GABA (acid gama-aminobutiric), un neurotransmitator care transmite semnale intre celulele nervoase. Magneziul creste sinteza de GABA si imbunatateste astfel calitatea somnului. Doza recomandata de magneziu pentru barbati este de 400 pana la 420 mg; femeile au nevoie de 310 pana la 320 mg.

Puteti compensa deficitul de magneziu prin consumul de alimente. Toate tipurile de nuci (in special caju si migdale) sunt deosebit de bogate in acest mineral. Surse nu mai putin utile de magneziu sunt cerealele, semintele, legumele si algele marine. Daca magneziul este inca insuficient, suplimentele pot fi de ajutor; pentru o absorbtie maxima a magneziului, magneziul trebuie combinat cu vitamina B6.

5. Vitaminele B

Vitaminele sunt substante care trebuie luate in mod regulat cu alimente. Organismul nu le poate sintetiza, dar ele sunt importante pentru fluxul continuu al proceselor biochimice. Vitaminele B solubile in apa sunt necesare zilnic pentru a regla metabolismul grasimilor si al carbohidratilor, precum si sinteza proteinelor.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 11

Este dificil sa se evidentieze o singura vitamina din intregul grup, care ar fi mai importanta decat celelalte. Prin urmare, este necesar aportul tuturor acestor substante in acelasi timp. Daca o persoana pierde in greutate, reduce volumul de alimente (chiar daca cu 15-20%) si, in consecinta – aportul de vitamine va fi redus.

Acest lucru poate inhiba metabolismul, din cauza caruia este perturbata arderea activa a grasimilor cu energie, procesul fiind trecut la carbohidrati. Și, in ciuda tuturor eforturilor, greutatea se incapataneaza sa stea pe loc. Pentru ca procesele metabolice sa nu fie inhibate, merita inclus un complex de vitamine B in programul de slabire.

Acesta trebuie sa fie neaparat tiamina (B1) si cianocobalamina (B12), riboflavina (B2) si acid folic (B9), biotina, niacina, vitamina B6 si acid pantotenic. Toate acestea lucreaza in stransa legatura una cu cealalta: o deficienta a unei vitamine perturba inevitabil metabolismul alteia.

Pentru a reface rezervele de vitamine din grupul B, dieta trebuie sa contina:

  • mancaruri din carne si peste, maruntaie;
  • cereale, seminte si nuci;
  • lapte si diverse produse lactate fermentate;
  • fructe, diferite tipuri de fructe de padure si legume proaspete;
  • produse fermentate, cu drojdie;
  • oua;
  • ierburi aromatice, condimente, mirodenii.
Citeste si...
7 Strategii Eficiente pentru Controlul Inflamației Cronice

6. Calciu

Alaturi de vitamina D, calciul este esential pentru pierderea activa in greutate. Desi acest mineral este cunoscut pentru capacitatea sa de a intari scheletul, aceasta nu este singura sa proprietate. El ajuta la normalizarea nivelului de zahar din plasma si la accelerarea metabolismului, la arderea lipidelor.

Exista studii care au demonstrat – un aport ridicat de calciu impreuna cu vitamina D stimuleaza pierderea in greutate in obezitate, ajuta la construirea masei musculare, reduce riscul de ateroscleroza si diabet, boli de inima.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei
6 Vitamine și minerale care te ajută să slăbești: de unde să le iei 12

Este important sa consumati cat mai mult calciu cu alimente in fiecare zi. Cele mai importante surse ale mineralului sunt:

  • Produsele lactate in toate variantele sale, cu exceptia celor degresate. Fara prezenta grasimilor si a vitaminei D, calciul nu este absorbit in intestine.
  • Diverse cereale, seminte sau nuci.
  • Diferite varietati de varza.
  • Citrice (in special portocale si grapefruit).
  • Verdele verde inchis si legumele cu frunze.

Concluzie

Administrarea acestor vitamine si minerale nu va accelera neaparat metabolismul si nu va duce la o pierdere imediata in greutate. Ele vor contribui la asigurarea unei alimentatii adecvate si la cresterea productiei de energie necesara pentru exercitii fizice.

Important de retinut! Unele suplimente pot provoca efecte secundare daca sunt luate in doze mari sau interactioneaza cu medicamentele pe care le luati deja.

Cel mai sigur mod de a consuma mai multe vitamine si minerale care stimuleaza metabolismul este sa treceti la o dieta sanatoasa si echilibrata, bogata in alimente de origine vegetala si animala, dar care sa nu furnizeze calorii in exces.

Link-uri web despre vitaminele si mineralele care ajuta la pierderea in greutate:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

De ce un nivel prea scazut de colesterol nu este intotdeauna sanatos?

Un nivel extrem de scăzut de colesterol poate ascunde riscuri neașteptate. De la boli neurologice la travaliu prematur, înțelege importanța echilibrului și efectele potențiale ale colesterolului în organism. Echilibrul este cheia sănătății!

Este Stevia rea pentru tine? Ce spun expertii despre acest inlocuitor de zahar

Stevia rămâne populară datorită creșterii diabetului și a cererii pentru indulcitori naturali. Dar care sunt riscurile? Aflați adevărul despre beneficiile și efectele secundare.

8 Produse alimentare pe care nu ar trebui sa le cumperi la reduceri

Economisire Inteligentă: Descoperă lista de alimente pe care nu ar trebui să le cumperi la reduceri. Protejează-ți sănătatea și bugetul cu aceste sfaturi practice. Ideal pentru orice gospodărie atentă la cumpărături.

Dieta pentru persoanele cu astm bronsic – Ghid complet bazat pe dovezi stiintifice recente

Astmul bronșic afectează milioane de oameni global, dar o dietă adecvată poate fi un aliat puternic. Acest ghid îți oferă sfaturi alimentare bazate pe cele mai recente cercetări pentru a controla simptomele.

Cele mai satioase alimente pentru o dieta sanatoasa si echilibrata

De la cartofii fierți la fulgii de ovăz, descoperă ce alimente te vor face să te simți sătul mai mult timp și cum să le integreziîn dieta ta zilnică.

Top 5 verdeturi in mancaruri: alegerea celor mai bune pentru sanatate

Află care sunt cele 5 verdețuri cu numeroase beneficii pentru sănătate pe care experții le recomandă să le includem zilnic în alimentație pentru o inimă puternică, o digestion optimă și prevenirea bolilor.

Beneficiile consumului de lamai asupra sanatatii

Lămâile ascund secrete miraculoase pentru pierderea în greutate, protejarea inimii și prevenirea bolilor. Descifrăm împreună tainele acestor fructe minune!

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?

Află cum să-ți menții ficatul sănătos și curat cu ajutorul unei diete naturale și eficiente. Protejează-ți sănătatea hepatică și detoxifică organismul cu sfaturi și alimente recomandate.