20.5 C
București

Consumul de avocado – un potential factor de reducere a riscului de diabet la femei?

Date:

Share post:

Cercetătorii au descoperit că femeile care consumă avocado au un risc mai mic de a dezvolta diabet. Iată ce spun experții despre aceste rezultate surprinzătoare.

Potrivit unui nou studiu realizat in Mexic, consumul regulat de avocado poate avea un efect benefic asupra reducerii riscului de diabet, insa numai in cazul femeilor, nu si al barbatilor. Aceste rezultate creeaza premise pentru cercetari viitoare asupra legaturii dintre alimentatie si afectiuni metabolice precum diabetul zaharat.

Un studiu releva efectele pozitive ale avocado doar in randul femeilor

Un recent studiu publicat in Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics a descoperit o potentiala asociere intre consumul de avocado si un risc redus de diabet la adultii mexicani. Cercetarile au aratat ca femeile care consumau avocado aveau un risc cu 22% pana la 29% mai mic de a dezvolta diabet, comparativ cu cele care nu includeam deloc aceasta fructa bogata in nutrienti in alimentatia lor.

Surprinzator, acelasi efect protector nu a fost observat in cazul barbatilor participanti la studiu. Acest rezultat a ridicat semne de intrebare cu privire la factorii biologici care ar putea influenta raspunsul diferit la consumul de avocado in functie de gen.

De ce avocado ar putea reduce riscul diabetic la femei?

Avocado este o sursa excelenta de fibre alimentare, antioxidanti si grasimi sanatoase mononesaturate. Acesti nutrienti joaca un rol important in mentinerea sanatatii metabolice si a sensibilitatii la insulina, doua aspecte cruciale in preventia diabetului de tip 2.

Medicul Avantika Waring, expert in diabet si metabolism, a explicat pentru Medical News Today mai multe mecanisme prin care consumul de avocado ar putea reduce riscul de diabet la femei:

  • Prezenta antioxidantilor care pot reduce inflamatia si daunele celulare ce cresc riscul de afectiuni precum diabetul
  • Indicele glicemic scazut datorita continutului ridicat de grasimi si fibre, ceea ce previne fluctuatiile glicemice si cresterile de insulina metabolic nefavorabile
  • Senzatia de satietate indusa de fibre si grasimi sanatoase, care poate duce la o dieta mai echilibrata, prin reducerea aportului de alimente procesate, bogate in zahar si calorii goale
Citeste si...
Dieta mediteraneană și bolile autoimune: de ce este utilă și cum să o urmezi

Diferente de gen si necesitatea unor ghiduri nutritionale personalizate

Consumul de avocado - un potential factor de reducere a riscului de diabet la femei?
Consumul de avocado - un potențial factor de reducere a riscului de diabet la femei? 2

Desi studiul nu a putut determina cu exactitate motivele pentru care beneficiile consumului de avocado au fost evidente doar la femei, expertii au sugerat cateva ipoteze plauzibile. Una dintre ele ar putea fi legata de schimbarile hormonale specifice femeilor, care influenteaza metabolism si sensibilitatea la insulina in anumite perioade ale vietii precum sarcina sau menopauza.

De asemenea, este binecunoscut faptul ca factorii genetici si de mediu au un impact diferit asupra evolutiei diabetului la barbati si femei. Mai mult, stresul psihosocial specific cu care se confrunta femeile poate reprezenta un factor de risc suplimentar pentru diabet.

In ciuda acestor descoperiri interesante, expertii avertizeaza ca este important sa nu se supraestimeze rolul unei singure alimente in preventia diabetului. Ei recomanda adoptarea unui stil de viata echilibrat si a unei diete diversificate, bogata in fructe, legume, cereale integrale si proteine sanatoase, precum si practicarea regulata a exercitiilor fizice.

Desi studiul nu ofera un raspuns definitiv asupra dezbaterii consumului de avocado in preventia diabetului, acesta deschide oportunitati pentru cercetari viitoare axate pe strategii nutritionale personalizate in functie de gen si factorii individuali de risc. Pana atunci, o abordare holistica si un regim alimentar variat si echilibrat raman principalele recomandari pentru mentinerea sanatatii metabolice si reducerea riscului de afectiuni cronice precum diabetul zaharat.

Sursa: Medical News Today

Sursa imagini: Getty Images

Subiecte abordate in articol: diabet, avocado, preventie, nutritie, diferente de gen

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Spanacul: Superalimentul bogat in nutrienti care va protejeaza sanatatea

Spanacul este considerat a fi unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume, cercetătorii identificând mai mult de...

20 de bauturi care iti pot transforma sanatatea

Renunță la băuturile acidulate și descoperă 20 de băuturi naturale delicioase care îți pot transforma organismul și sănătatea în bine! Află cum poți include în dieta zilnică ceaiuri miraculoase, sucuri proaspete și smoothie-uri energizante cu efecte uimitoare pentru organism. Te va surprinde cât de rapid vei observa schimbări!

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos

Magneziul joacă un rol crucial în sănătatea noastră, de la susținerea sistemului nervos la fortificarea oaselor. Află cum funcționează acest mineral esențial și cum ne poate afecta deficitul său.

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Cum sa tii colesterolul sub control: nu ai intotdeauna nevoie de medicamente, exista si alte metode

Combaterea colesterolului rău poate fi o provocare, dar cu o dietă echilibrată și exerciții fizice, poți atinge echilibrul perfect. Află cum să controlezi nivelul fără a apela mereu la medicamente și protejează-ți sănătatea cardiovasculară în mod natural.

Top 7 cele mai daunatoare diete rapide: Cum afecteaza sanatatea

Află care sunt cele 7 cele mai dăunătoare diete și de ce trebuie evitate. Dietele foarte restrictive precum cea cu o singură masă pe zi sau regimurile raw vegane lipsite de proteine afectează negativ sănătatea.

Beneficiile Pilates pentru slabire: ce trebuie sa stii

Pilates este mai mult decât o simplă activitate fizică. Este o metodă de a îți sculpta corpul, de a îți crește flexibilitatea și de a îți echilibra mintea. În acest articol, vei afla cum poți folosi Pilates pentru a pierde în greutate și a te simți mai bine în pielea ta. Citește mai departe și începe să practici Pilates astăzi!

7 Alimente ce imita organele umane si le sustin sanatatea: Secrete dezvaluite!

Natură ne oferă indicii surprinzătoare: alimentele ce imită organele noastre pot fi cheia susținerii sănătății lor. Află ce delicatese pot întări vederea, inima, creierul și multe altele!