8.3 C
București

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 

Date:

Share post:

Cartofii sunt baza bucatariei traditionale. Bunicile noastre ii gateau aproape in fiecare zi, dar cat de bine cunoastem cartofii astazi?

De fapt, cartofii sunt un produs foarte valoros. Consumul a 300 g de cartofi ofera organismului mai mult de 10% energie, aproximativ 50% potasiu, 10% fosfor, 15% fier, 3% calciu. Aproape 40% din necesarul nostru de vitamina C este acoperit de cartofi. Cartofii sunt principala sursa de vitamine din complexul B, un bun furnizor de magneziu si fier si unul dintre principalii furnizori de potasiu pentru organism.

Potasiul joaca un rol important in normalizarea metabolismului hidrogenului si in mentinerea unei functii cardiace normale. Datorita continutului crescut de potasiu, cartofii ajuta la eliminarea apei si a clorurii de sodiu din organism, ceea ce imbunatateste metabolismul. Cartofii au, de asemenea, un efect pozitiv asupra sistemului nervos. In plus, este usor de digerat, deoarece contine fibre.

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 
Ar trebui să evitați cartofii? Tot ce trebuie să știi despre această legumă  6

Conceptii gresite si fapte despre cartofi

Credinta comuna ca mancatul cartofilor te face sa te simti mai bine nu este adevarata. Oamenii de stiinta moderni sustin ca cartofii sunt discreditati pe nedrept in aceasta privinta. Ei cred ca oamenii se simt mai bine nu de la acest produs minunat, ci de la uleiul cu care il gatim.

Cartofii sunt o sursa importanta de carbohidrati datorita continutului ridicat de amidon. Continutul sau de proteine este scazut, dar de inalta calitate. Pe de alta parte, continutul sau de grasimi este scazut. Cartofii sunt destul de saraci in calorii – doar 77-80 la 100 de grame.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

Pentru comparatie: o cantitate de cereale de aceeasi greutate contine aproximativ 350 de calorii. Prin urmare, afirmatia ca este o capcana calorica se dovedeste a fi mai degraba un mit. Problema este ca cea mai mare parte a procesarii conventionale a cartofilor duce la o crestere semnificativa a continutului de grasimi in alimentele gatite.

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 
Ar trebui să evitați cartofii? Tot ce trebuie să știi despre această legumă  7

Aproape ca nu exista niciun aliment pe care oamenii il considera la fel de satisfacator ca si cartofii. Lanturile lungi de carbohidrati ale tuberculului, care nu pot fi digerate decat lent, sunt responsabile pentru acest lucru. Un alt avantaj este faptul ca cartofii te satura nu doar rapid, ci si pentru o perioada lunga de timp.

Unii nutritionisti critica cartofii pentru continutul lor ridicat de amidon, despre care se spune ca formeaza o pelicula pe peretii intestinali si interfereaza cu digestia.

Asa cum au aratat studiile detaliate ale legumei radacinoase, amidonul din cartofi, dimpotriva, favorizeaza digestia alimentelor: stimuleaza sinteza vitaminei B2 de catre bacteriile intestinale, iar sub actiunea sa se activeaza schimbul de acizi biliari. Rezultatul acestui proces este, printre altele, o scadere a nivelului de colesterol din sange.

Ce fel de cartofi exista?

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 
Ar trebui să evitați cartofii? Tot ce trebuie să știi despre această legumă  8

Soiurile de cartofi au timpi de coacere diferiti. In consecinta, se disting soiurile timpurii si tardive. Proprietatile lor culinare se datoreaza continutului diferit de amidon si proteine. Pe langa clasicii cartofi albi, exista si cartofi colorati – rosii, galbeni, mov sau albastri. In comparatie cu cartofii obisnuiti, acestia au un continut mai mare de antioxidanti.

Indiferent de categoria comerciala, cartofii trebuie sa fie intotdeauna sanatosi, intregi, fermi, fara germeni, boli, defecte, pete verzi, deteriorari grave, mirosuri si gusturi straine.

Citeste si...
Cum se leagă pierderea în greutate de sănătatea intestinelor

Ce se intampla daca cartofii sunt verzi?

Dupa o depozitare prelungita la lumina, tuberculii de cartofi se inverzesc si devin otravitori si improprii pentru consum. Petele verzi de pe cartofi indica solanina, o toxina pe care cartofii o folosesc de fapt pentru a se feri de daunatori. Solanina nu este absorbita de organismul uman. Ea poate provoca dureri de cap, greata si diaree.

Este bine de stiut: Solanina nu este distrusa prin gatire, asa ca simpla fierbere bine a cartofilor verzi nu este suficienta. Cu toate acestea, nu ar trebui sa aruncati toti cartofii din cauza unuia sau a doua mici pete verzi. Daca le taiati, nu trebuie sa va faceti griji.

Depozitati cartofii intr-un loc cat mai racoros, aerisit si intunecat, pentru a evita ca acestia sa se inverzeasca, iar germinarea lor va fi intarziata.

Daca cartofii sunt depozitati la o temperatura prea ridicata sau sub 4°C, amidonul se transforma in zahar, iar cartofii au un gust dulce.

organicsfood.ro
Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 
Ar trebui să evitați cartofii? Tot ce trebuie să știi despre această legumă  9

Puteti manca cartofi cu tot cu coaja?

Majoritatea oamenilor stiu ca cartofii noi, mai ales cei din gradina proprie, pot fi consumati cu tot cu coaja. Dar alti cartofi? Trebuie sa fiti atenti cu ceilalti. Deoarece solanina se gaseste, de asemenea, in coaja, cartofii cumparati din magazin si mai ales cei vechi nu ar trebui sa fie mancati cu tot cu coaja. Cu toate acestea, daca indepartati pielitele imediat dupa ce ati gatit cartofii, se pierd mai putine vitamine si minerale valoroase.

Cum sa gatesti cartofii in cel mai sanatos mod?

Limita pe care este important sa o respectati este dimensiunea portiei. Ca garnitura, doi sau trei cartofi medii sunt suficienti.

Citeste si...
Cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, bazate pe știință
Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 
Ar trebui să evitați cartofii? Tot ce trebuie să știi despre această legumă  10
  • Cartofii sunt gatiti cel mai bine la aburi. Gatitul la aburi face posibila obtinerea unui indice glicemic cat mai atractiv.
  • Cartofii nu trebuie sa fie inmuiati in apa prea mult timp – apa va extrage valoarea nutritiva din ei.
  • Se recomanda sa fierbeti cartofii intr-o cantitate mica de apa: in timpul gatitului, majoritatea vitaminelor se pierd in ea.
  • Cartofii sunt cel mai bine consumati imediat dupa ce au fost gatiti, deoarece sunt cei mai nutritivi in aceasta forma.
  • Persoanele cu insuficienta renala trebuie sa gateasca cartofii mai mult timp.
  • Persoanele care sufera de reumatism ar trebui sa evite consumul de cartofi.

Cum gatiti de obicei cartofii? Și cat de des ii mancati?

Linkuri web care discuta daca ar trebui sa evitati cartofii:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

14 Semneale Deficitului de Vitamina D si Cum sa le Evitam

Deficitul de vitamina D afectează multe persoane fără să știe. Descoperă cele 14 semne ale deficitului și sfaturile pentru a-ți menține nivelul optim al acestei vitamine esențiale.

Beneficiile consumului de lamai asupra sanatatii

Lămâile ascund secrete miraculoase pentru pierderea în greutate, protejarea inimii și prevenirea bolilor. Descifrăm împreună tainele acestor fructe minune!

Beneficiile, caloriile si valorile nutritive ale carnii de rata

Beneficiile nutritive și gustul delicios al cărnii de rață. Această carne bogată în proteine și minerale esențiale este o alegere excelentă pentru o dietă echilibrată. Descoperă cum să gătești și să savurezi carnea de rață în mod responsabil, plus sfaturi pentru păstrarea prospețimii și calităților nutritive.

Fructele de goji – Beneficii, proprietati nutritive si cum le includem in alimentatie

Fructele de Goji sunt un superaliment cu o compoziție nutritivă excepțională, oferind un aport însemnat de vitamine, minerale și antioxidanți ce contribuie la sănătatea cardiovasculară, reglarea glicemiei și îmbunătățirea imunității. Explorează beneficiile lor și cum pot fi incluse în dieta zilnică pentru o viață mai sănătoasă.

Beneficiile sanatatii oferite de varza: Un ghid complet

Varza și beneficiile sale pentru sănătate sunt remarcabile. Aflați cum acest superaliment poate îmbunătăți digestia, sănătatea inimii și multe altele.

Ce alimente nu se recomanda sa fie combinate pe o farfurie si consumate in acelasi timp?

Ne place să încercăm arome noi și să experimentăm în bucătărie. Pentru a obține un gust plăcut sau...

Top 11 alimente pentru a-ti relaxa muschii

Unii oameni încearcă să amelioreze durerile musculare după un efort fizic cu unguente și pastile, alții preferă masajul......

Cum sa clatiti corect orezul inainte de preparare pentru o textura perfecta si boabe separate

Clătirea orezului este un subiect controversat în bucătărie. Află totul despre dacă și cum ar trebui să clătești corect orezul pentru o textură perfectă. Ghidul nostru complet explică motivele pro și contra, cum să clătești eficient pentru fiecare tip de orez. Citiți articolul pentru a găti orez delicios!