7.4 C
București

Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate

Date:

Share post:

Avand in vedere numarul mare de persoane care urmeaza dieta keto, „carbohidratii” au devenit un sinonim pentru „rau” Dieta keto se concentreaza pe pierderea in greutate prin arderea grasimilor.

Acest lucru presupune consumul a mai putin de 50 de grame de carbohidrati pe zi, ceea ce reprezinta aproximativ 5% din caloriile zilnice. In timp ce cei care tin dieta keto evita carbohidratii, este important sa ne amintim ca carbohidratii sunt esentiali pentru o dieta completa si sanatoasa.

Alimentele sanatoase care contin carbohidrati includ:

  • Fructe.
  • Leguminoase.
  • Cereale integrale
  • Legume.

Multe alimente neprocesate care contin carbohidrati contin cantitati sanatoase de fibre, vitamine si minerale. Multe dintre ele au, de asemenea, antioxidanti, despre care cercetarile arata ca pot ajuta la protejarea impotriva cancerului.

Pentru o dieta sanatoasa, includeti portii de carbohidrati pe baza de alimente integrale si limitati aportul de cereale procesate si alimente cu adaos de zahar. Exista, de asemenea, o serie de carbohidrati sanatosi pe care ar trebui sa ii consumati:

Merele

Un mar de dimensiune medie, cu o greutate de aproximativ 150 g, ofera nu doar 25 de grame de carbohidrati, dar si 4 grame de fibre esentiale si acopera 14% din doza zilnica recomandata de vitamina C. A include merele in regimul alimentar zilnic poate avea beneficii semnificative, reducand riscul de a dezvolta afectiuni cronice precum cancerul sau diabetul.

De asemenea, fibrele solubile prezente in compozitia lor sunt esentiale pentru scaderea in greutate si pentru mentinerea unei sanatati intestinale optime.

Citeste si...
Adevărul despre heringul sărat: Este sănătos sau un pericol ascuns?
Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate 6

Fasolea

Potrivit nutritionistilor, leguminoasele ofera nu numai carbohidrati cu digestie lenta, ci si 7 grame de proteine pe 1⁄2 portie. Fasolea este, de asemenea, o sursa buna de fier si fibre. Conservele de fasole sunt un element convenabil de pastrat in camara. Poate fi adaugata in supe, tocanite, salate sau folosita ca garnitura.

Sfecla rosie

O portie de 100 g de sfecla rosie contine 13 grame de carbohidrati. Potrivit nutritionistilor, sfecla contine, de asemenea, fitonutrienti, care sunt compusi chimici care se gasesc in mod natural in alimentele vegetale si care au proprietati antioxidante si antiinflamatorii.

Aceasta leguma radacinoasa contine acid folic, magneziu si vitamina C. Sfecla rosie are, de asemenea, nitrati naturali, care ajuta la dilatarea vaselor de sange. Aceasta dilatare poate ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la imbunatatirea performantelor fizice. Sfecla rosie este buna in salate sau poate fi folosita fiarta, gatita la aburi sau prajita.

Fructele de padure

Fructele de padure proaspete sunt gustoase si sanatoase. De exemplu, o cana de afine contine 21 de grame de carbohidrati, 3,5 grame de fibre, 1 gram de proteine si aproximativ 24% din cantitatea de vitamina C de care aveti nevoie zilnic.

Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate 7

Fructele de padure sunt convenabile si pot fi consumate simple sau adaugate peste iaurt sau cereale, rulate in clatite sau vafe si presate in sandvisuri cu unt de arahide in loc de jeleu sau gem.

In functie de anotimp, consumatorii pot alege din fructe de padure precum:

  • Mure.
  • Afine.
  • Zmeura.
  • Capsuni.

Orezul brun

Atat orezul alb, cat si cel brun au carbohidrati. Dar cand vine vorba de nutritie, orezul brun are un avantaj clar fata de omologul sau alb. Orezul brun contine mai multe fibre si antioxidanti, precum si mai multe vitamine si minerale importante. O cana de orez brun contine 4 grame de fibre, aproape 2 grame de mangan si 5 grame de proteine.

organicsfood.ro
Citeste si...
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări

Conopida

Exista 5 grame de carbohidrati pe cana de conopida, ceea ce inseamna ca aceasta leguma crucifera este o alegere excelenta daca doriti ceva cu amidon fara prea multi carbohidrati. Puteti schimba conopida plina de nutrienti cu ingrediente bogate in carbohidrati intr-o serie de feluri de mancare. O cana de conopida contine 2 grame de fibre, precum si acid folic si vitaminele C si K.

Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate 8

Conopida este un cameleon al carbohidratilor. De exemplu, piureul de cartofi albi poate fi inlocuit cu piure de conopida, iar orezul alb poate fi inlocuit cu orez cu conopida fin tocat la aburi. Aceste schimbari pot reduce caloriile la jumatate, crescand in acelasi timp vitaminele si mineralele din alimente.

Nautul

O cana de naut fiert contine 45 de grame de carbohidrati. Este putin probabil ca persoanele care tin dieta Keto sa includa aceasta fasole in meniul lor, dar nautul este o sursa bogata de vitamine, minerale si fibre. De exemplu, 1 cana de naut contine 35 de grame de fibre, ceea ce reprezinta 140% din ceea ce se recomanda a fi consumat zilnic. De asemenea, contine cantitati semnificative de calciu, vitamina C, fier, vitamina B-6 si magneziu.

Lintea

Esti stresata si ai o dispozitie proasta? S-ar putea sa ai nevoie de mai mult magneziu in dieta ta, iar lintea este o sursa uimitoare de acest mineral. Un aport insuficient de magneziu este asociat cu depresia si anxietatea. Magneziul este esential pentru functionarea sanatoasa a creierului. O cana de linte contine 17% din cantitatea de magneziu recomandata pentru consumul zilnic. Folositi lintea ca garnitura, adaugati-o la supa sau salata pentru a o face mai interesanta.

Citeste si...
Mănâncă ca un războinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active
Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate 9

Ovazul

Potrivit nutritionistilor, ovazul este o sursa excelenta de fibre solubile, care formeaza un gel moale in intestine si contine compusi chimici care pot ajuta la scaderea colesterolului si a nivelului de glucoza din sange. O jumatate de cana de ovaz traditional contine 27 de grame de carbohidrati, 4 grame de fibre si 5 grame de proteine. Ovazul contine, de asemenea, tiamina, fier si magneziu.

Iata mai multe tipuri de ovaz:

  • Grau de ovaz.
  • Cereale
  • Hercules.

Alegeti ovaz fara adaos de zahar. Puteti adauga oricand propriile fructe pentru un gust dulce sau puteti aromatiza cu scortisoara, ghimbir sau condimente pentru placinta de dovleac.

Popcornul

Atunci cand alegeti gustari cu putine calorii si bogate in fibre, luati in considerare popcornul. Popcornul poate fi o gustare sanatoasa – daca este preparat corect. Popcornul este o cereala integrala, iar atunci cand alegeti floricele de porumb doar decojite, acestea contin doar 30 de calorii pe cana. Evitati floricelele de porumb cu unt si folositi in schimb condimentele sau ierburile preferate pentru a crea o aroma care va place.

Cartofii dulci

Cartofii dulci sunt bogati in fibre si contin antioxidanti si fitonutrienti, substante chimice naturale gasite in plante care, conform cercetarilor, au proprietati antiinflamatorii si pot ajuta la prevenirea cancerului.

Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate
Carbohidrați sănătoși pentru dieta ta: ce poți adăuga la dieta ta pentru sănătate 10

O cana de cartofi dulci contine 27 de grame de carbohidrati, 4 grame de fibre alimentare si aproape de patru ori doza zilnica recomandata de vitamina A. De asemenea, contin calciu, vitaminele C si B6, fier si magneziu.

De asemenea, cartofii dulci au un indice glicemic mai mic decat cartofii albi, ceea ce inseamna ca sunt mai putin susceptibili de a provoca o crestere a glicemiei. Indicele glicemic este o masura a efectului carbohidratilor asupra nivelului de zahar din sange.

Citeste si...
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta

Link-uri web care discuta despre carbohidratii sanatosi pentru dieta ta:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Mersul descult: de ce este benefic?

Mersul desculț oferă nenumărate beneficii, de la întărirea mușchilor picioarelor până la conectarea cu energiile pământului. Află cum îți poate îmbunătăți sănătatea, starea de bine și cum te poate reconecta cu natura. Un secret vechi dezvăluit pentru o viață armonioasă.

Cum sa tii colesterolul sub control: nu ai intotdeauna nevoie de medicamente, exista si alte metode

Combaterea colesterolului rău poate fi o provocare, dar cu o dietă echilibrată și exerciții fizice, poți atinge echilibrul perfect. Află cum să controlezi nivelul fără a apela mereu la medicamente și protejează-ți sănătatea cardiovasculară în mod natural.

Nutrientii care se gasesc in carnea de vita si produsele lactate imbunatatesc raspunsul imunitar la cancer

Nutrienții prezenți în carnea de vită și produsele lactate pot juca un rol esențial în combaterea cancerului. Acest articol explică efectele pozitive ale acidului transvaccinic asupra celulelor T și potențialul său ca supliment în tratamentele oncologice. Citeste mai mult pentru a înțelege această descoperire revoluționară.

Beneficiile grapefruit-ului pentru slabit si sanatatea pielii

Grapefruitul oferă beneficii remarcabile pentru slăbire și îmbunătățirea sănătății pielii. Explorează cum acest fruct citric ajută la reducerea greutății și promovează o piele sănătoasă, citind articolul nostru detaliat.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Tot ce trebuie sa stii despre creatina – Ghid complet pentru performanta si sanatate

Suplimentarea cu creatină poate îmbunătăţi performanţa la antrenamentele de forţă, recuperarea şi sănătatea. Citește despre doze, efecte, riscuri şi cum să o iei corect.

De ce ne doare capul dupa o mahmureala si ce putem face pentru ameliorarea durerilor

Durerea de cap cauzată de mahmureală este chinuitoare. Află care sunt cauzele acestei dureri, cum o poți preveni prin hidratare și ce tratament poți urma pentru ameliorarea disconfortului în acest articol.