18.5 C
București

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos

Date:

Share post:

Cu totii stim despre mineralele care sunt importante pentru viata, in special calciul si fierul, dar nu numai aceste substante sunt importante pentru functionarea deplina a organismului. Unul dintre cele mai importante minerale este magneziul; fara el, functionarea normala a corpului unui copil sau a unui adult este imposibila.

Acest mineral formeaza si baza activitatii vitale a lumii vegetale – formeaza centrul moleculelor de clorofila, care produc pigmentul verde in frunze si tulpini. Acest lucru ajuta la furnizarea de oxigen plantelor si ajuta la transformarea energiei solare in cresterea materiei. In acelasi timp, plantele devin hrana pentru animale si oameni, ceea ce transfera magneziul de la organismul vegetal la animal.

Tu si cu mine mancam alimente atat de origine vegetala, cat si de origine animala si, de fapt, obtinem atat magneziu vegetal, cat si animal. Fara magneziu, viata umana ar fi imposibila. Ce rost are magneziul, de ce este necesar si cum se manifesta deficienta lui? Sa ne dam seama.

Deficitul de magneziu este o problema serioasa

Pentru inceput, vreau sa va ofer cateva date statistice – conform medicilor si oamenilor de stiinta, pana la 40% dintre oamenii din lume sufera de deficienta de magneziu, iar aceasta este mai mult de o treime din populatia intregului glob, in ​​timp ce femeile sufera de deficit de magneziu de trei pana la cinci ori mai des decat barbatii.

Acest lucru se datoreaza caracteristicilor de crestere si dezvoltare a corpului feminin, menstruatie, nastere si alaptare, menopauza. In medie, corpul contine aproximativ 25 de grame de magneziu – aceasta este o cantitate destul de mare.

Rolul biologic al acestui element si de ce este atat de grava deficienta lui?

Magneziul are un rol vital in numeroase functii ale organismului. Participa la peste trei sute de reactii biochimice, fiind esential pentru enzime si multe alte procese. Iata cateva dintre beneficiile magneziului:

  • Favorizeaza absorbtia eficienta a calciului, potasiului si sodiului in celule, asigurand astfel oase rezistente, elastice si dure. Aceasta contribuie la fortificarea miocardului si la normalizarea metabolismului.
  • Sprijina asimilarea nutrientilor esentiali in celule si ajuta la eliminarea toxinelor, inclusiv a deseurilor produse de microbi si virusi, precum si a substantelor nocive, cum ar fi dioxidul de carbon eliberat in timpul respiratiei.
  • Este esential pentru sinteza ADN-ului, purtatorul informatiei genetice din celule. Magneziul joaca, de asemenea, un rol important in diviziunea celulara si in regenerarea tesuturilor afectate.
  • Contribuie la asimilarea vitaminelor, precum acidul ascorbic si vitaminele B1 si B6, facilitand transportul lor in celule.
  • Sprijina procesul de sinteza a proteinelor, care sunt esentiale pentru formarea de noi celule si tesuturi in organism.
  • Este crucial pentru transmiterea impulsurilor nervoase si pentru reglarea tonusului si contractilitatii musculare, inclusiv in inima, stomac, intestine si zona vezicii biliare.
Citeste si...
Pierdere în greutate nedorită: Riscuri și precauții
De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos
De ce avem nevoie de magneziu. Deficiența de magneziu și soluțiile pentru un corp sănătos 6

Cu alte cuvinte, fara magneziu si fara concentratiile sale constante in sange si tesuturi, este in general imposibil ca intregul corp sa lucreze in armonie.

Cum isi exercita efectul magneziul?

Magneziul joaca un rol esential in functionarea sistemului nervos, avand efecte variate in functie de tipul de tesut si celule. Acest mineral este crucial pentru transmiterea impulsurilor nervoase, regland astfel excitabilitatea neuromusculara.

Concret, magneziul contribuie la mentinerea calmului si relaxarii individului. In lipsa sa, celula nervoasa nu se poate relaxa corespunzator, ducand la simptome precum iritabilitate, sensibilitate crescuta la stres, dureri de cap, insomnie si o stare generala de oboseala si vulnerabilitate emotionala.

Studiile arata ca in situatii de stres crescut, celulele nervoase consuma magneziu intr-un ritm accelerat pentru a gestiona transmiterea impulsurilor si a raspunde eficient la stres. Astfel, persoanele supuse la stres intensiv pot avea niveluri scazute de magneziu in organism.

Pe masura ce aceste niveluri scad, problemele asociate cu sistemul nervos pot deveni tot mai severe. Pentru a evita un dezechilibru in functionarea sistemului nervos, este esentiala suplimentarea cu magneziu.

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos
De ce avem nevoie de magneziu. Deficiența de magneziu și soluțiile pentru un corp sănătos 7

Rolul magneziului pentru sistemul osos si muscular.

Mineralele calciu si magneziu sunt parteneri fiziologici in organism; fara prezenta magneziului, calciul, indiferent cat de mult ar fi acesta, nu poate fi absorbit in intestine si nu poate fi depus direct in oase.

Ca urmare, calciul incepe sa se depuna in zona articulatiilor, ceea ce duce la osificarea suprafetelor articulare si duce la scaderea mobilitatii acestora, in timp ce deficitul de calciu in oase duce la o stare de osteoporoza (pierderea tesutului osos). In acelasi timp, calciul, daca exista o deficienta de magneziu in organism, se poate repezi in tesutul muscular.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

In acelasi timp, calciul este un mineral care face ca muschii sa se contracte in mod activ si ii impiedica sa se relaxeze in continuare. Prin urmare, cu deficienta de magneziu, pot aparea contractii musculare deosebite sub forma de ticuri nervoase, spasme nervoase sau crampe in muschii gambei.

organicsfood.ro

Carenta de magneziu este cea care in aproximativ 70-75% din cazuri este cauza dezvoltarii crampelor la nivelul muschilor gambei. De asemenea, este important sa ne amintim ca deficienta de magneziu poate face ca calciul sa se depuna in zona rinichilor sau a vezicii biliare, ducand la formarea de pietre.

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos
De ce avem nevoie de magneziu. Deficiența de magneziu și soluțiile pentru un corp sănătos 8

Rolul magneziului in functionarea inimii si a vaselor de sange.

Aproximativ o cincime din volumul total de magneziu continut in corpul uman este situat in conditii normale in miocard (muschiul inimii) sau in zona vasculara, in special in zona vaselor creierului. Acest lucru face posibila mentinerea functiei cardiace optime si a tonusului vascular adecvat.

De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos
De ce avem nevoie de magneziu. Deficiența de magneziu și soluțiile pentru un corp sănătos 9

Este esential sa subliniem importanta magneziului in organism. Cand exista o deficienta de magneziu, calciul poate predomina in zona muschiului cardiac, impiedicand relaxarea completa a inimii.

In mod natural, magneziul are rolul de a relaxa peretii vaselor de sange, contribuind astfel la mentinerea tonusului si elasticitatii lor. Acesta sustine o circulatie optima a sangelui in toate organele, cu accent pe creier, plamani, sistemul digestiv si rinichi. Datorita magneziului, organele beneficiaza de un aport crescut de oxigen si nutrienti.

Magneziul influenteaza si compozitia sangelui, facandu-l mai fluid si prevenind formarea excesiva a cheagurilor in vase. Acesta imbunatateste transmiterea impulsurilor in muschiul cardiac si potenteaza contractilitatea cardiaca. In esenta, magneziul regleaza intregul metabolism.

Studiile indica faptul ca suplimentarea cu magneziu poate atenua durerile de cap cauzate de spasmul vaselor sanguine. In fapt, s-a demonstrat ca administrarea de magneziu pacientilor cu anumite forme de migrena reduce frecventa, durata si intensitatea crizelor cu pana la 80%.

Citeste si...
Nutrienții care se găsesc în carnea de vită și produsele lactate îmbunătățesc răspunsul imunitar la cancer
De ce avem nevoie de magneziu. Deficienta de magneziu si solutiile pentru un corp sanatos
De ce avem nevoie de magneziu. Deficiența de magneziu și soluțiile pentru un corp sănătos 10

O cantitate adecvata de magneziu poate diminua formarea placilor de ateroscleroza pe peretii vaselor de sange, contribuind la eliminarea excesului de colesterol din organism. Prin reglarea ritmului cardiac, magneziul influenteaza si tensiunea arteriala, protejand astfel impotriva complicatiilor precum accidentele vasculare cerebrale.

Magneziul are un impact semnificativ asupra productiei de insulina, hormon esential pentru transferul glucozei in celule. Acesta stimuleaza productia de insulina si amplifica raspunsul celulelor la acest hormon. Astfel, magneziul faciliteaza absorbtia glucozei in celule, reducand riscul aparitiei diabetului, mai ales la persoanele cu predispozitie genetica. Pentru aceste persoane, monitorizarea nivelului de magneziu si suplimentarea cand este necesara devine cruciala.

In plus, magneziul regleaza tonusul anumitor muschi, cum ar fi muschii uterului in timpul sarcinii. Un deficit de magneziu poate duce la hipertonicitate, crescand riscul unui avort spontan. De asemenea, lipsa magneziului poate accentua starea de nervozitate si emotionalitate a mamei. Astfel, se recomanda adesea suplimentarea cu magneziu in aceasta perioada.

Intrebari si Raspunsuri (FAQ):

De ce este magneziul deseori subestimat in comparatie cu alte minerale precum calciu sau fier?

Raspuns: Desi calciul si fierul sunt adesea evidentiate ca esentiale pentru sanatate datorita beneficiilor lor larg recunoscute (cum ar fi fortificarea oaselor sau transportul oxigenului), magneziul tinde sa fie subestimat. Cu toate acestea, acesta joaca un rol crucial in peste trei sute de reactii biochimice in corp si este esential pentru numeroase functii vitale, de la asimilarea nutrientilor pana la reglarea tonusului muscular.

Ce alimente sunt bogate in magneziu si ar trebui incluse in dieta zilnica?

Raspuns: Alimentele bogate in magneziu includ fructe de mare, nuci, seminte, legume cu frunze verzi, banane, ciocolata neagra, cereale integrale si leguminoase. Includerea acestor alimente in dieta zilnica poate ajuta la asigurarea aportului adecvat de magneziu.

Citeste si...
7 Alimente ce imită organele umane și le susțin sănătatea: Secrete dezvăluite!

Cum pot sti daca am o deficienta de magneziu si ce masuri ar trebui luate?

Raspuns: Simptomele unei deficiente de magneziu pot varia, dar includ iritabilitate, dureri de cap, oboseala, crampe musculare si dificultati de somn. Daca suspectati o deficienta, este important sa consultati un medic pentru a confirma diagnosticul si pentru a primi recomandari adecvate, care pot include modificari ale dietei sau suplimente.

Exista riscuri asociate cu un aport excesiv de magneziu?

Raspuns: Desi este rar, consumul excesiv de magneziu, in special din suplimente, poate duce la simptome precum diaree, greata, crampe abdominale, letargie si, in cazuri extreme, aritmii cardiace sau chiar paralizie musculara. Este esential sa se consume magneziu in limitele recomandate si sa se consulte un medic inainte de a incepe orice regim de suplimentare.

Link-uri web care discuta de ce avem nevoie de magneziu:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Alimentele care cauzeaza celulita sau o pot agrava

Cu siguranță ai citit despre remediile de casă pentru tratarea și reducerea celulitei, dar s-ar putea să nu...

Carbohidrati sanatosi pentru dieta ta: ce poti adauga la dieta ta pentru sanatate

Carbohidrații pot fi esențiali pentru o nutriție echilibrată. Află care sunt alimentele bogate în carbohidrați, vitamine și minerale care contribuie la o viață sănătoasă.

20 de modalitati simple de a reduce risipa alimentara

Reducerea risipei alimentare devine ușoară cu aceste 20 de metode simple și eficiente. Invață cum să conservi mâncarea și să economisești resurse. Citește acum pentru sfaturi utile!

Proteine vegetale sau animale: care sunt mai bune?

Comparând proteinele vegetale cu cele animale, descoperim beneficiile nutriționale și impactul asupra sănătății. De la reducerea riscului de boli la protejarea mediului, proteinele din plante par să ofere multe avantaje. Alegeți sănătos!

Beneficiile sanatatii oferite de varza: Un ghid complet

Varza și beneficiile sale pentru sănătate sunt remarcabile. Aflați cum acest superaliment poate îmbunătăți digestia, sănătatea inimii și multe altele.

De ce nu este recomandat sa bei cafea cand esti bolnav?

Cafeaua, deși este un stimulent popular, poate nu fi recomandată în timpul unor afecțiuni. De la deshidratare la interacțiuni cu medicamentele, învață cum poate afecta organismul tău când ești bolnav. Informează-te corect și fii prudent cu consumul.

10 Beneficii Uimitoare ale Nucilor Braziliene pentru Sanatate pe Care Nu Le Știai

Nucile braziliene, originare din pădurea amazoniană, au câștigat tot mai multă popularitate în ultimii ani datorită beneficiilor impresionante...

Carnea in alimentatia unui copil – Ghid complet pentru parinti

Carnea în alimentația bebelușilor si copiilor este crucială pentru dezvoltarea lor. Acest ghid oferă părinților sfaturi esențiale despre cum să introducă carnea în dieta copiilor, cele mai bune tipuri de carne și metodele de preparare recomandate.