21.7 C
București

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate

Date:

Share post:

Majoritatea fructelor si legumelor pot fi cumparate acum in orice moment al anului. Cu toate acestea, cele mai utile fructe continua sa fie cele de sezon, care contin cele mai multe vitamine si alte microelemente utile. Toamna este perioada de recoltare a merelor, strugurilor, dovlecilor, dovleceilor, dovleacului, verzei si multor alte fructe si legume.

Fiecare fruct are un set unic de vitamine si aduce beneficii exceptionale pentru sanatate. Fructele si legumele populare de sezon din octombrie merita sa spunem mai multe despre ele.

Valoarea fructelor de sezon

Avantajul incontestabil al fructelor si legumelor de sezon este ca acestea sunt cultivate in mod natural. Ele se maturizeaza in sezonul optim pentru cresterea culturilor, nu au nevoie de ingrasaminte chimice. Produsul de sezon ajunge pe rafturile magazinelor literalmente din pat, are un termen de valabilitate scurt. Acest lucru permite fructelor sa pastreze vitaminele si microelementele utile la nivel maxim, spre deosebire de culturile de legume si fructe, care implica o depozitare indelungata.

Pretul moderat ramane, de asemenea, pentru multi un avantaj incontestabil al produselor de sezon. Va prezentam in atentie un clasament al celor mai utile culturi de legume, fructe si fructe de padure care pot fi savurate in octombrie.

Mere

In varietatea de fructe, marul ramane lider in ceea ce priveste continutul de vitamine A, B₁, B₂, B₃, C, E, P, PP, K, precum si oligoelemente: fier, potasiu, zinc, magneziu si fosfor. Consumul zilnic de fructe are efecte benefice asupra organismului in urmatoarele moduri:

  1. Ajuta la reducerea colesterolului rau.
  2. Stimuleaza imunitatea.
  3. Are un efect coleretic usor.
  4. Normalizeaza sistemul nervos.
  5. Stimuleaza functia cerebrala.
Citeste si...
Beneficiile Anghinarelor pentru o Sănătate Impecabilă

Este important de retinut ca merele proaspete nu sunt indicate pentru a fi folosite de toata lumea. Cu prudenta ar trebui sa fie consumate cu fructe persoanele cu boli cronice ale tractului gastro-intestinal si predispuse la alergii. Acestia ar trebui sa inlocuiasca fructele proaspete cu fructe coapte, acestea pastrand si ele multe substante utile.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 4

Struguri

Mijlocul toamnei este, in mod traditional, perioada de recoltare a strugurilor. Toate soiurile sunt valoroase pentru continutul lor ridicat de fitonutrienti – substante biologic active cu proprietati antioxidante.

Strugurii ajuta la combaterea radicalilor liberi, incetinesc procesul de imbatranire a tesuturilor, ajuta la prevenirea neoplasmelor maligne. Deoarece boabele au un continut ridicat de zaharuri si pot provoca fermentatie, strugurii ar trebui sa fie limitati la persoanele cu diabet si boli cronice ale tractului gastro-intestinal.

Dovleac

In octombrie, dovleacul se coace, aceasta leguma este bogata in vitaminele A si C si este, de asemenea, o sursa valoroasa de fibre. Dovleacul crud este rar folosit, este copt, gatit in supe si caserole. Este important ca, chiar si dupa tratamentul termic, in pulpa sa ramana substante utile.

Leguma ajuta la eliminarea excesului de lichid din organism, va fi utila celor care sufera de edeme cronice sau care se lupta cu excesul de greutate. Curatarea organismului de toxine si toxine, normalizarea nivelului de colesterol, activarea moderata a digestiei si un usor efect diuretic – o mica parte din proprietatile utile ale legumei.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 5

Varza

O leguma populara de toamna este varza, in octombrie pe rafturi se poate aprecia intreaga varietate de soiuri de sezon. Varza alba si rosie traditionala, conopida si broccoli, varza de Bruxelles si kohlrabi – toate tipurile de varza sunt bogate in vitaminele C, A, B1, B6, K si P.

Citeste si...
10 alimente bogate în calciu pentru sănătatea oaselor

Utilizarea zilnica a verzei afecteaza in mod favorabil reglarea proceselor metabolice, leguma are un efect benefic asupra sistemului imunitar. Continutul ridicat de vitamina K contribuie la prevenirea bolilor comune de sange. Varza proaspata cu prudenta ar trebui sa fie utilizata de persoanele cu aciditate gastrica ridicata, ulcer peptic si ulcer duodenal in anamneza.

Macese

Macesele sunt lider absolut in ceea ce priveste continutul de vitamina C (650 mg la 100 g de fructe). Consumul lor sub forma de decoct ajuta la imbunatatirea imunitatii si la prevenirea bolilor infectioase. Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele in varsta, ale caror aparari sunt slabite odata cu inaintarea in varsta. Utilizarea regulata a decoctului de macese este o excelenta prevenire a urmatoarelor boli:

  • diabet zaharat;
  • ateroscleroza;
  • cancer;
  • hipertensiune arteriala.

Macesul contine un numar mare de antioxidanti naturali care au un efect antiinflamator, protejand tesuturile de efectele nocive ale radicalilor liberi. Macesul are proprietatea de a reduce tensiunea arteriala, persoanele hipotensive trebuie sa foloseasca decoctul in cantitati limitate.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 6

Concluzie

Lista de mai sus a culturilor de fructe este doar un scurt raspuns la intrebarea ce fructe sa mananci in octombrie, varietatea este mult mai mare. La jumatatea toamnei, multe legume radacinoase se coc, luna este marcata de colectarea sfeclei, ridichilor, vinetelor, fasolei, dovleacului si rutabagelor.

organicsfood.ro

Atunci cand alegeti fructele si legumele de sezon, ar trebui sa va straduiti sa va faceti dieta zilnica cat mai variata. Numai in acest caz, puteti obtine intreaga gama de elemente utile si vitamine, aduce o contributie nepretuita la mentinerea sanatatii. Alimentatia echilibrata este un aspect esential al unui stil de viata sanatos si o contributie esentiala la prevenirea si tratarea bolilor comune.

Citeste si...
Spanacul: Superalimentul bogat în nutrienți care vă protejează sănătatea

Linkuri web care prezinta beneficiile pentru sanatate ale fructelor si legumelor de sezon:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Catina: Planta Minune cu Beneficii Uimitoare pentru Sanatate si Frumusete

Ați auzit de catină? Acest arbust cu aspect neînsemnat ascunde în frunzele, florile și fructele sale o adevărată...

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?

Clorofila, pigmentul care dă viață plantelor, aduce numeroase beneficii sănătății noastre. De la curățarea organismului până la susținerea sistemului imunitar, află cum te poate ajuta "sângele verde".

Adevarul despre uleiul de peste si beneficiile omega-3

Uleiul de pește și acizii grași omega-3 sunt la mare căutare pentru beneficiile lor asupra sănătății. Însă, oamenii de știință dezbat cât de eficiente și sigure sunt aceste suplimente. Cercetările arată atât beneficii pentru inimă, cât și limite în tratarea altor afecțiuni.

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala

Ciocolata neagră, mai ales cea cu un conținut de 70% cacao sau mai mult, oferă beneficii surprinzătoare pentru intestin și sănătatea generală. Pe lângă stimularea creierului, descoperă cum ciocolata contribuie la inimă, piele și multe altele.

Topinambur (napul porcesc) – Beneficii si utilizari in bucatarie

Topinamburul, o legumă valoroasă și versatilă, oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Explorăm compoziția sa nutrițională unică și efectele pozitive asupra organismului.

Hotii de nutrienti: alimente si obiceiuri care ne golesc de vitalitate

Un ghid complet despre cum anumite alimente și obiceiuri zilnice pot interfera cu absorbția nutrienților din corpul tău. Protejează-ți sănătatea și echilibrează-ți dieta.

Cele 10 elemente de baza ale unei alimentatii sanatoase – este usor sa mananci bine

Ghid cu 10 principii de bază pentru o dietă echilibrată și sănătoasă. Aflați cum să vă transformați obiceiurile alimentare pentru o viață mai bună.

Beneficiile Anghinarelor pentru o Sanatate Impecabila

Anghinarele susțin sănătatea cardiovasculară și digestive, oferind un bogat aport de fibre și antioxidanți. Descoperiți cum această legumă nobilă poate contribui la un stil de viață sănătos și la prevenirea bolilor cronice.