9.1 C
București

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate

Date:

Share post:

Majoritatea fructelor si legumelor pot fi cumparate acum in orice moment al anului. Cu toate acestea, cele mai utile fructe continua sa fie cele de sezon, care contin cele mai multe vitamine si alte microelemente utile. Toamna este perioada de recoltare a merelor, strugurilor, dovlecilor, dovleceilor, dovleacului, verzei si multor alte fructe si legume.

Fiecare fruct are un set unic de vitamine si aduce beneficii exceptionale pentru sanatate. Fructele si legumele populare de sezon din octombrie merita sa spunem mai multe despre ele.

Valoarea fructelor de sezon

Avantajul incontestabil al fructelor si legumelor de sezon este ca acestea sunt cultivate in mod natural. Ele se maturizeaza in sezonul optim pentru cresterea culturilor, nu au nevoie de ingrasaminte chimice. Produsul de sezon ajunge pe rafturile magazinelor literalmente din pat, are un termen de valabilitate scurt. Acest lucru permite fructelor sa pastreze vitaminele si microelementele utile la nivel maxim, spre deosebire de culturile de legume si fructe, care implica o depozitare indelungata.

Pretul moderat ramane, de asemenea, pentru multi un avantaj incontestabil al produselor de sezon. Va prezentam in atentie un clasament al celor mai utile culturi de legume, fructe si fructe de padure care pot fi savurate in octombrie.

Mere

In varietatea de fructe, marul ramane lider in ceea ce priveste continutul de vitamine A, B₁, B₂, B₃, C, E, P, PP, K, precum si oligoelemente: fier, potasiu, zinc, magneziu si fosfor. Consumul zilnic de fructe are efecte benefice asupra organismului in urmatoarele moduri:

  1. Ajuta la reducerea colesterolului rau.
  2. Stimuleaza imunitatea.
  3. Are un efect coleretic usor.
  4. Normalizeaza sistemul nervos.
  5. Stimuleaza functia cerebrala.
Citeste si...
Dieta lacto-vegetariană: Beneficii, alimente de consumat și plan de masă

Este important de retinut ca merele proaspete nu sunt indicate pentru a fi folosite de toata lumea. Cu prudenta ar trebui sa fie consumate cu fructe persoanele cu boli cronice ale tractului gastro-intestinal si predispuse la alergii. Acestia ar trebui sa inlocuiasca fructele proaspete cu fructe coapte, acestea pastrand si ele multe substante utile.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 4

Struguri

Mijlocul toamnei este, in mod traditional, perioada de recoltare a strugurilor. Toate soiurile sunt valoroase pentru continutul lor ridicat de fitonutrienti – substante biologic active cu proprietati antioxidante.

Strugurii ajuta la combaterea radicalilor liberi, incetinesc procesul de imbatranire a tesuturilor, ajuta la prevenirea neoplasmelor maligne. Deoarece boabele au un continut ridicat de zaharuri si pot provoca fermentatie, strugurii ar trebui sa fie limitati la persoanele cu diabet si boli cronice ale tractului gastro-intestinal.

Dovleac

In octombrie, dovleacul se coace, aceasta leguma este bogata in vitaminele A si C si este, de asemenea, o sursa valoroasa de fibre. Dovleacul crud este rar folosit, este copt, gatit in supe si caserole. Este important ca, chiar si dupa tratamentul termic, in pulpa sa ramana substante utile.

Leguma ajuta la eliminarea excesului de lichid din organism, va fi utila celor care sufera de edeme cronice sau care se lupta cu excesul de greutate. Curatarea organismului de toxine si toxine, normalizarea nivelului de colesterol, activarea moderata a digestiei si un usor efect diuretic – o mica parte din proprietatile utile ale legumei.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 5

Varza

O leguma populara de toamna este varza, in octombrie pe rafturi se poate aprecia intreaga varietate de soiuri de sezon. Varza alba si rosie traditionala, conopida si broccoli, varza de Bruxelles si kohlrabi – toate tipurile de varza sunt bogate in vitaminele C, A, B1, B6, K si P.

Citeste si...
Alimentele care te ajuta să îți pui în mișcare metabolismul

Utilizarea zilnica a verzei afecteaza in mod favorabil reglarea proceselor metabolice, leguma are un efect benefic asupra sistemului imunitar. Continutul ridicat de vitamina K contribuie la prevenirea bolilor comune de sange. Varza proaspata cu prudenta ar trebui sa fie utilizata de persoanele cu aciditate gastrica ridicata, ulcer peptic si ulcer duodenal in anamneza.

Macese

Macesele sunt lider absolut in ceea ce priveste continutul de vitamina C (650 mg la 100 g de fructe). Consumul lor sub forma de decoct ajuta la imbunatatirea imunitatii si la prevenirea bolilor infectioase. Acest lucru este deosebit de important pentru persoanele in varsta, ale caror aparari sunt slabite odata cu inaintarea in varsta. Utilizarea regulata a decoctului de macese este o excelenta prevenire a urmatoarelor boli:

  • diabet zaharat;
  • ateroscleroza;
  • cancer;
  • hipertensiune arteriala.

Macesul contine un numar mare de antioxidanti naturali care au un efect antiinflamator, protejand tesuturile de efectele nocive ale radicalilor liberi. Macesul are proprietatea de a reduce tensiunea arteriala, persoanele hipotensive trebuie sa foloseasca decoctul in cantitati limitate.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate 6

Concluzie

Lista de mai sus a culturilor de fructe este doar un scurt raspuns la intrebarea ce fructe sa mananci in octombrie, varietatea este mult mai mare. La jumatatea toamnei, multe legume radacinoase se coc, luna este marcata de colectarea sfeclei, ridichilor, vinetelor, fasolei, dovleacului si rutabagelor.

organicsfood.ro

Atunci cand alegeti fructele si legumele de sezon, ar trebui sa va straduiti sa va faceti dieta zilnica cat mai variata. Numai in acest caz, puteti obtine intreaga gama de elemente utile si vitamine, aduce o contributie nepretuita la mentinerea sanatatii. Alimentatia echilibrata este un aspect esential al unui stil de viata sanatos si o contributie esentiala la prevenirea si tratarea bolilor comune.

Citeste si...
20 de băuturi care îți pot transforma sănătatea

Linkuri web care prezinta beneficiile pentru sanatate ale fructelor si legumelor de sezon:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

De ce un nivel prea scazut de colesterol nu este intotdeauna sanatos?

Un nivel extrem de scăzut de colesterol poate ascunde riscuri neașteptate. De la boli neurologice la travaliu prematur, înțelege importanța echilibrului și efectele potențiale ale colesterolului în organism. Echilibrul este cheia sănătății!

Alimente cu putine calorii care sunt surprinzator de satioase

Descoperă alimentele cu puține calorii care te umplu de sațietate! De la secretele științei sațietății la top alimente sățioase: frunze verzi, proteine și mai mult. Rămâi sătul, fără exces de calorii!

Dieta cu fructe pentru slabit

Fructele sunt aliații tăi în lupta cu kilogramele în plus. Ele te ajută să te simți sătul, să reglezi nivelul de zahăr din sânge și să previi bolile cronice. Învață cum să faci o dietă cu fructe pentru slăbit.

15 Alimente accesibile care iti pot imbunatati functia cerebrala

Îmbunătățește funcția cerebrală cu 15 alimente accesibile! De la afine bogate în antioxidanți la pește gras plin de omega-3, aceste alimente sunt esențiale pentru sănătatea cognitivă și starea de spirit. Include-le în dieta ta pentru o minte mai sănătoasă.

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase

Vinetele, deseori comparate cu dovleceii, ascund beneficii remarcabile pentru sănătate, de la îmbunătățirea digestiei la prevenirea bolilor. Cu un conținut bogat în vitamine și antioxidanți, acestea sunt un must-have în dieta ta. Descoperă cum să le folosești în mâncăruri și ce precauții să ai în vedere.

Aciditatea ne face mai veseli: cum ne influenteaza alimentele acre starea de spirit

Gustul alimentelor vorbește despre proprietățile speciale ale energiei conținute în ele. Limba, ca organ al gustului, ne permite...

Beneficiile si utilizarile scortisoarei pentru sanatate

Scorțișoara este mai mult decât un simplu condiment. Află cum proprietățile sale terapeutice susținute de cercetări științifice recente te pot ajuta în controlul glicemiei, protejarea inimii și chiar pierderea în greutate.

Beneficiile uimitoare al uleiului de rechin: Adevar sau mit?

Uleiul de ficat de rechin câștigă teren ca supliment alimentar popular. Bogat în vitamina A, squalene și alchilglicerină, acest ulei oferă beneficii pentru sistemul imunitar, luptă împotriva cancerului și mai mult. Un must-read pentru cei interesați de sănătate și wellness.