34.8 C
București

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase

Date:

Share post:

Cea mai frecvent utilizata denumire pentru Nightshade oblong este vinete. Adesea comparate cu dovleceii, vinetele fac parte din aceeasi familie cu cartofii, rosiile, ardeii si tutunul. Fructul pe care il cunoastem cu totii este o boaba suculenta de culoare mov, cu un gust usor amar si o coaja tare. In general, exista multe varietati care difera in ceea ce priveste marimea si culoarea. Exista chiar vinete complet albe.

Vinetele, o leguma care iubeste caldura, au ajuns la slavi in secolul al XV-lea ca planta ornamentala folosita pentru a decora mancarurile. Patria sa de origine este India, unde este numita “regele” legumelor. In Africa subsahariana, este o componenta majora a dietei saracilor. In prezent, aceasta planta este cultivata in intreaga lume. Cei mai mari producatori de vinete sunt China, Turcia, India, Egipt, Japonia si Italia.

Pentru a accelera recolta, in tarile mai reci din intreaga lume, inclusiv in Rusia, vinetele sunt cultivate in mod obisnuit in tunele de folie si sere. Pentru a creste, vinetele au nevoie de temperaturi ridicate, 20-30 grade Celsius, si sunt foarte sensibile la lipsa apei.

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase
Mâncați vinete cât timp sunt în sezon. Sunt o sursă de vitamine valoroase 5

Vinetele si proprietatile lor

Vinetele sunt numite legume, dar in sens botanic sunt fructe, sau mai degraba boabe. Are proprietati nutritive valoroase, contine 24 de calorii la 100 g de pulpa, 91,9% apa, 0,98 g de proteine si 3 g de fibre. Planta este bogata in vitamine din complexul B (vitaminele B1, B2, B3, B6 si B9), vitaminele C, E si K, calciu, fosfor, potasiu, magneziu, fier, cupru, mangan, urme de acid folic si o cantitate mica de sodiu. Vinetele sunt bogate in antioxidanti, care sunt esentiali pentru buna functionare a organismului si pentru protectia impotriva multor boli.

Citeste si...
Ce să mănânci când ești bolnav: sfaturi și rețete pentru o recuperare rapidă 🍲

Vinetele sunt o planta care are multe beneficii pentru sanatate.

1. Contine nutrienti care protejeaza celulele creierului de deteriorare si, astfel, imbunatatesc memoria si concentrarea.

2. Sustine digestia. In timpul digestiei, fibrele afecteaza productia de sucuri digestive, ceea ce imbunatateste descompunerea si digestibilitatea alimentelor. Vinetele sustin sanatatea vezicii biliare.

3. Este un laxativ natural eficient si este popular pentru constipatie.

4. Vinetele sunt bogate in acid folic si metaboliti activi. Deficitul de vitamina B9 poate duce la tulburari ale sistemului circulator.

5. Imbunatateste functia cardiaca, previne bolile cardiovasculare, reduce nivelul colesterolului.

6. Prezinta proprietati auxiliare pentru bolile tumorale. Vinetele contin flavonoide, carotenoide, resveratrol si fitosteroli, care reduc riscul de cancer.

7. Ajuta rinichii sa elimine excesul de sare si apa din organism, prin cresterea diurezei.

8. Favorizeaza pierderea in greutate, deoarece contine o cantitate mica de grasimi si o cantitate semnificativa de fibre, ceea ce asigura o senzatie de satietate.

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase
Mâncați vinete cât timp sunt în sezon. Sunt o sursă de vitamine valoroase 6

9. Este recomandat in special persoanelor care sufera de diabet de tip 2, dar aici este importanta consultarea unui medic.

10. Atunci cand este consumat in alimentatie, stimuleaza in mod natural sistemul cognitiv si imbunatateste functia mentala.

organicsfood.ro

11. Contine nasunin, un puternic antioxidant, antioxidant si agent anti-imbatranire.

12. Bogat in fier, a carui carenta duce la anemie.

13. Are proprietati detoxifiante.

Vinetele sunt folosite in bucatariile din intreaga lume si sunt un adaos gustos la multe feluri de mancare. Vinetele sunt deosebit de populare in bucatariile din Orientul Mijlociu, India, Grecia, Franta si China. Sarea, piperul, usturoiul proaspat sau granulat, ardeii proaspeti sau uscati, ierburile uscate, condimentele, piperul, frunzele de dafin sunt condimentele care dau savoare vinetelor si imbunatatesc gustul multor feluri de mancare.

Citeste si...
Rolul potasiului pentru creier și a inimă: de ce acesta este atât de important

Leguma iese foarte bine la gratar, inabusita, la cuptor delicat si inabusita. Vinetele sunt bune si la murat, adaugate in salate, umplute, combinate cu carne, peste, paste, legume sau pe paine prajita.

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase
Mâncați vinete cât timp sunt în sezon. Sunt o sursă de vitamine valoroase 7

Informatii despre vinete la care ar trebui sa fiti atenti

1. Vinetele contin solanina, un compus toxic care provoaca intoxicatii alimentare, ce poate duce la colici, crampe, diaree si ameteli. Dar varietatea alba de vinete nu contine deloc solanina, asa ca nu trebuie sa va fie teama de ea. Cu toate acestea, dupa tratarea termica a oricarei vinete, toxina inceteaza sa mai fie daunatoare. Nu uitati doar sa reduceti timpul de procesare, limitand astfel pierderea de nutrienti valorosi.

2. Este adesea adaugata la carnurile grase, deoarece favorizeaza o buna digestie. Vinetele au de doua ori mai multe fibre decat un mar. Atentie insa: cantitatea mare de fibre continuta de vinete poate fi daunatoare pentru gastrita, ulcer, boli de rinichi si probleme de stomac

4. Vinetele impiedica absorbtia calciului in organism. Daca o persoana nu sufera de o lipsa de calciu, atunci aceste legume nu ii vor dauna in niciun fel, dar ceilalti ar trebui sa limiteze consumul acestei culturi de legume.

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase
Mâncați vinete cât timp sunt în sezon. Sunt o sursă de vitamine valoroase 8

Inainte de tratamentul termic, se recomanda sa se taie vinetele mari, sa se adauge sare si sa se lase timp de cateva minute pentru a pierde amaraciunea. Cel mai bun loc pentru a pastra vinetele este in frigider sau in camara.

Am observat ca exista doua categorii de oameni: cei care adora vinetele si cei care le urasc. Voi in ce categorie va considerati ca va incadrati?

Citeste si...
14 Semneale Deficitului de Vitamina D și Cum să le Evităm

Link-uri web care vorbesc despre beneficiile vinetelor:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Catina: Planta Minune cu Beneficii Uimitoare pentru Sanatate si Frumusete

Ați auzit de catină? Acest arbust cu aspect neînsemnat ascunde în frunzele, florile și fructele sale o adevărată...

Apa Carbogazoasa: Intre Beneficii si Riscuri – Afla Adevarul Surprinzator

Deși apa carbogazoasa a fost întotdeauna un subiect controversat, adevărul este că aceasta poate fi de fapt benefică...

Beneficiile Nutritionale si pentru Sanatate ale Piureului de Mere

Piureul de mere este mai mult decât un desert delicios, este și o sursă bogată de nutrienți esențiali și antioxidanți care susțin diverse funcții corpului. Acest articol discută despre valorile nutriționale, beneficiile pentru sănătate, și sfaturi utile despre cum să incluzi piureul de mere în dieta ta zilnică.

Cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, bazate pe stiinta

Dieta după 50 de ani este crucială pentru sănătatea femeilor. Descoperiți cele mai bune 5 diete, bazate pe știință, pentru a naviga schimbările corpului și a menține un stil de viață sănătos. Citiți acum pentru a afla care dietă se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră.

Top 7 cele mai daunatoare diete rapide: Cum afecteaza sanatatea

Află care sunt cele 7 cele mai dăunătoare diete și de ce trebuie evitate. Dietele foarte restrictive precum cea cu o singură masă pe zi sau regimurile raw vegane lipsite de proteine afectează negativ sănătatea.

Ce rol joaca apa in dieta persoanelor in varsta?

Persoanele în vârstă au nevoie de o atenție specială când vine vorba de consumul deapă. Învață cum să previi deshidratarea și cum să susții sănătatea cu o hidratare corespunzătoare.

Cele mai bune 12 alimente vegetale pentru energie sustinuta si sanatate optima

Descoperă care sunt cele 12 surse exclusive de energie susținută din lumea vegetală, demonstrate științific să combată oboseala cronică.

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active

Dieta Samurai este un model alimentar orientat către persoanele active și sportivi. Bazată pe principiile alimentației războinicilor japonezi, această dietă pune accent pe alimentele naturale și evitarea celor procesate. Află dacă această dietă este potrivită pentru nevoile tale și descoperă avantajele și precauțiile asociate cu această abordare nutritivă.