20.5 C
București

Cele mai bune legume congelate pentru sanatatea intestinala, conform unui gastroenterolog

Date:

Share post:

Legumele congelate reprezinta una dintre cele mai bune metode de a avea mereu la indemana optiuni nutritive si accesibile din punct de vedere financiar. In plus, sunt la fel de sanatoase ca legumele proaspete si mult mai disponibile, astfel incat poti savura aroma preferata in orice anotimp.

“Legumele congelate sunt minunate deoarece ofera toata valoarea nutritiva, dar la o fractie din cost”, a subliniat gastroenterologul Will Bulsiewicz, medic, intr-o postare recenta pe Instagram.

In cadrul videoclipului, Bulsiewicz s-a concentrat pe trei tipuri de legume congelate care ofera beneficii excelente. Iata recomandarile sale – plus retete pentru a le integra in mesele tale.

1. Broccoli congelata

S-ar putea sa ai deja asta in congelator, dar in cazul in care nu stiai deja, broccoli congelat este una dintre cele mai sanatoase legume congelate de care sa dispui.

“Broccoli este o leguma crucifera, are un continut ridicat de fibre, tone de fitochimicale care lupta impotriva cancerului, este uimitoare“, a spus Bulsiewicz.

Incearca una dintre aceste retete care pornesc de la un pachet de broccoli congelat, de la Pasta cu broccoli si lamaie la Frittata de legume la cuptor.

2. Okra congelata

Daca esti iubitor de okra, o poti savura tot anul atunci cand este pastrata congelata – iar aceasta este de asemenea excelenta pentru sanatatea intestinelor, conform lui Bulsiewicz.

“Are mucilagii, care este chestia aceea gelatinoasa si, de fapt, este incredibil de buna pentru microbiomul tau”, a explicat el.

Ne bucuram sa auzim aceste stiri deoarece este sezonul pentru retete reconfortante precum Gumbo cu creveti si okra si Peste stufat picant cu okra si tamarind.

Citeste si...
Beneficiile sănătății oferite de varză: Un ghid complet

3. Legume radacinoase congelate

Cu adevarat, nu poti da gres cu un amestec de legume, iar pentru Bulsiewicz, legumele radacinoase congelate sunt obligatorii in cosul tau.

“Legumele radacinoase sunt atat de la moda in sezonul de toamna“, a spus autorul cartii de bucate. “Daca te uiti la zonele albastre, oamenii care vin din zonele albastre, 65% din calorii provin din legume radacinoase, leguminoase si cereale integrale. Ai nevoie de mai multe dintre acestea”.

Zonele albastre la care se refera Bulsiewicz sunt cele cinci zone din lume care au populatii care tind sa traiasca mai mult decat speranta medie de viata, in principal datorita obiceiurilor lor alimentare sanatoase si stilurilor de viata. Pentru mai multe sfaturi axate pe longevitate, consultati aceste 5 obiceiuri sanatoase care va pot ajuta sa traiti pana la 100 de ani, conform unui expert.

Legumele radacinoase la cuptor sunt o garnitura usoara de legume sau incercati-le peste aceasta Polenta cu branza de capra pentru o imbucatura confortabila.

Cele mai bune legume congelate pentru sanatatea intestinala, conform unui gastroenterolog
Cele mai bune legume congelate pentru sănătatea intestinală, conform unui gastroenterolog 3

Beneficiile legumelor congelate pentru sanatatea intestinala

Legumele congelate ofera o serie de beneficii pentru sanatatea intestinala:

  • Continut ridicat de fibre – Majoritatea legumelor congelate, cum ar fi broccoli, mazare, fasole pastai sunt surse bogate de fibre solubile si insolubile. Fibrele ajuta la hranirea bacteriilor intestinale benefice si promoveaza miscarile intestinale regulate.
  • Fitonutrienti abundenti – Legumele precum broccoli si spanacul contin antioxidanti precum sulforafana, kaempferol si acid clorogenic. Acesti compusi protejeaza impotriva inflamatiei intestinale.
  • Prebiotice – Unele legume congelate cum ar fi prazul si usturoiul contin inulina si fructo-oligozaharide care actioneaza ca prebiotice pentru a stimula cresterea bacteriilor benefice.
  • Accesibilitate – Legumele congelate sunt disponibile tot anul si pot fi adaugate cu usurinta in smoothie-uri, supe, garnituri de legume sau alte preparate.
  • Prospetime – Legumele sunt congelate la scurt timp dupa recoltare pentru a-si pastra valorile nutritive. Procesul de congelare “sigileaza” nutrientii in legume.
Citeste si...
5 Alimente esențiale pentru sănătatea plămânilor pe care să nu le ignori.

Top 3 legume congelate recomandate de gastroenterologi

Iata top 3 legume congelate pe care gastroenterologii le recomanda pentru o digestie sanatoasa:

organicsfood.ro

1. Broccoli

Broccoli este o leguma crucifera excelenta pentru sanatatea intestinala deoarece are:

  • Fibre atat solubile cat si insolubile
  • Sulforafana cu proprietati antiinflamatoare
  • Indol-3-carbinol ce ajuta la detoxifierea intestinelor
  • Vitaminele C si K

Broccoli poate fi adaugat in pasta cu sos alb, supe cremoase, salate cu legume crude sau preparate la cuptor. Alege broccoli in bucati mai mici pentru un timp de gatire uniform.

2. Morcovi

Morcovii sunt o alta leguma radacinoasa excelenta de pastrat in congelator deoarece sunt:

  • Bogat in fibre solubile din pectina
  • Sursa de vitamina A – antioxidanta
  • Contin beta-caroten cu efect antiinflamator
  • Sunt usor de adaugat in supe, piureuri sau feluri principale

Alege morcovi taiati sub forma de rondele sau cubulete pentru a fi gata de folosit in diverse preparate.

3. Țelina

Țelina este benefica pentru intestine deoarece:

  • Contine apigenina – flavonoid cu efect antiinflamator
  • Bogata in potasiu – mineralele ajuta la contractia musculara intestinala
  • Fibrele solubile din telina cresc volumul bacteriilor benefice
  • Poate fi folosita in supe, sosuri sau salate de legume

Alege frunze de telina sau bucati taiate pentru a le adauga cu usurinta in preparate favorite.

Cele mai bune legume congelate pentru sanatatea intestinala, conform unui gastroenterolog
Cele mai bune legume congelate pentru sănătatea intestinală, conform unui gastroenterolog 4

Cum sa incluzi legume congelate in alimentatia zilnica

Iata cateva modalitati simple de a include mai multe legume congelate in alimentatia ta zilnica:

  • Incepe ziua cu un smoothie verde cu spanac sau broccoli congelat, fructe, iaurt si miere.
  • Adauga un amestec de legume congelate ca mazare, fasole, morcovi si telina la supa de legume sau de pui.
  • Prepara legume la cuptor – asaza legume radacinoase taiate si udate cu ulei de masline pe o tava si coace la 200C pentru o gustare crocanta.
  • Inlocuieste o parte din pasta cu legume congelate – spanac, broccoli sau dovlecei. Alterneaza sortimentele.
  • Fa un hash din cartofi cubuleti, ceapa, morcovi, telina si condimente. Poti adauga si piept de pui.
  • Adauga mazare, fasole verde sau edamame congelate in salate cu legume crude sau salate asiatice.
  • Fa un sandwich sanatos cu paine integrala, hummus, salata, rosii si legume congelate ca gulii, ardei sau porumb.
Citeste si...
Beneficiile consumului de oțet de mere pentru sănătate - ghid complet

Prin introducerea diverselor legume congelate in mese si gustari vei beneficia de o varietate de fibre, vitamine si minerale esentiale pentru o digestie buna si sanatate intestinala.

Cum sa alegi si sa pastrezi legumele congelate

Pentru a profita la maximum de beneficiile legumelor congelate, iata cateva sfaturi pentru selectie si depozitare:

  • Verifica eticheta – alege legume fara aditivi, zahar sau sare adaugate. Evita legumele congelate care contin mult sodiu.
  • Evita ambalajele deteriorate – verifica daca pungile nu prezinta gauri sau rupturi. Alege doar legume intregi, nu zdrobite.
  • Respecta data expirarii – consuma legumele congelate inainte de data expirarii pentru un continut maxim de nutrienti.
  • Depoziteaza corect – mentine legumele la o temperatura constanta de -18 grade C in congelator. Evita dezghetarea si recongelarea.
  • Curata inainte de congelare – spala, taie si portioneaza legume proaspete inainte de congelare pentru rezultate optime.
  • Eticheteaza si organizeaza – eticheteaza pungile cu continut si data pentru a le identifica usor. Pastreaza legumele grupate pe sortimente.

Prin alegerea atenta si depozitarea corecta a legumelor congelate vei putea introduce mult mai usor mai multe legume benefice in alimentatia familiei.

Concluzie

Legumele congelate reprezinta o modalitate excelenta de a profita de beneficiile legumelor pentru sanatatea intestinala pe tot parcursul anului. Broccoli, morcovii si telina sunt doar cateva dintre legumele recomandate de gastroenterologi pentru valoarea lor nutritiva ridicata.

Prin includerea legumelor congelate in smoothie-uri, supe, salate si alte preparate vei putea introduce cu usurinta mai multe legume in alimentatia zilnica pentru o digestie buna. Respectand sfaturile de selectie, depozitare si preparare vei putea beneficia la maximum de toti nutrientii valorosi din legumele tale preferate congelate.

Citeste si...
15 Alimente care pot provoca balonare și crampe

Asadar, umple-ti congelatorul cu legume sanatoase si gusta din abundenta pentru o stare de bine. O digestie buna incepe cu legumele potrivite in farfurie!

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

11 Alimente care va ajuta sa va ridicati starea de spirit pe vremea rece de toamna

Alimente pentru starea de spirit pot transforma zilele de toamnă grijulie în momente de pură fericire. Acest articol explorează 11 alimente care nu numai că îți vor satisface papilele gustative dar vor contribui și la îmbunătățirea sănătății mintale. De la ciocolată neagră la avocado și nuci, fiecare opțiune nutritivă este o adevărată plăcere care îmbunătățește dispoziția și combate stresul.

Ce alimente nu se recomanda sa fie combinate pe o farfurie si consumate in acelasi timp?

Ne place să încercăm arome noi și să experimentăm în bucătărie. Pentru a obține un gust plăcut sau...

Mic dejun este necesar sau nu?

Mic dejun: esențial pentru o zi energică sau o alegere personală? Descoperă beneficiile și dezavantajele consumului de mic dejun, miturile și adevărurile despre săritul peste prima masă a zilei.

Beneficiile, caloriile si valorile nutritive ale carnii de rata

Beneficiile nutritive și gustul delicios al cărnii de rață. Această carne bogată în proteine și minerale esențiale este o alegere excelentă pentru o dietă echilibrată. Descoperă cum să gătești și să savurezi carnea de rață în mod responsabil, plus sfaturi pentru păstrarea prospețimii și calităților nutritive.

Top 5 verdeturi in mancaruri: alegerea celor mai bune pentru sanatate

Află care sunt cele 5 verdețuri cu numeroase beneficii pentru sănătate pe care experții le recomandă să le includem zilnic în alimentație pentru o inimă puternică, o digestion optimă și prevenirea bolilor.

Ce rol joaca apa in dieta persoanelor in varsta?

Persoanele în vârstă au nevoie de o atenție specială când vine vorba de consumul deapă. Învață cum să previi deshidratarea și cum să susții sănătatea cu o hidratare corespunzătoare.

Cele mai bune 12 alimente vegetale pentru energie sustinuta si sanatate optima

Descoperă care sunt cele 12 surse exclusive de energie susținută din lumea vegetală, demonstrate științific să combată oboseala cronică.

Semintele de floarea-soarelui – cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?

Semințele de floarea-soarelui sunt bogate în nutrienți valoroși, dar consumul excesiv poate aduce riscuri pentru sănătate datorită conținutului de Omega-6. Prăjireași coacerea pot transforma aceste semințe dintr-un aliment sănătos într-unul dăunător. Moderatia este cheia.