16.9 C
București

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.

Date:

Share post:

Aproape toata lumea a intalnit in viata combinatii nefericite de alimente sau bauturi care au un efect laxativ. Multi oameni cunosc efectul consumului de hering sau castravete cu lapte: astfel de combinatii provoaca adesea un atac de diaree. Dar nu numai aceste alimente pot provoca surprize neasteptate din partea intestinelor.

Unele minerale si vitamine au un efect laxativ, mai ales atunci cand sunt luate in doze mari. Astfel, in special, sarurile de magneziu sunt folosite in eliminarea constipatiei si in curatarea intestinelor inainte de manipularile de diagnosticare.

Pentru a nu cauta toaleta in cel mai nepotrivit moment, este important sa studiati etichetele suplimentelor alimentare, ale alimentelor si sa cunoasteti proprietatile anumitor bauturi. Sa vorbim mai mult despre componentele laxative comune.

Diareea ca “efect secundar”

Pentru persoanele care sufera de constipatie cronica, alimentele sau anumite vitamine cu minerale care au un efect laxativ reprezinta o posibila solutie la problema. Dar pentru majoritatea oamenilor care nu au probleme digestive atat de delicate, faptul de a se imbolnavi brusc de diaree este intotdeauna o surpriza neplacuta.

De aceea, merita sa cunoasteti din timp produsele, suplimentele minerale si vitaminice sau suplimentele alimentare cu efect laxativ ascuns, pentru a nu le lua inainte de un eveniment important sau de o calatorie lunga.

Diareea se dezvolta de obicei din cauza iritatiei receptorilor intestinali si a cresterii peristaltismului, precum si a activarii florei microbiene din intestinul gros, provocand balonarea si accelerand deplasarea maselor de alimente spre iesire. De obicei, nu este un atac prelungit care nu dauneaza organismului, dar poate crea un oarecare disconfort.

Citeste si...
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie!

Fie ca proprietatile laxative ale alimentelor sau ale altor substante va sunt prieteni sau efecte secundare neplacute, merita sa cunoasteti componentele care provoaca cel mai adesea diareea.

Vitaminele “pentru imunitate”

Suplimentele populare comercializate pentru sustinerea sistemului imunitar, care contin componente vegetale si doze mari de vitamina C (de obicei, in jur de 500-1000 de miligrame per doza) pot fi provocatoare de diaree. In plus, o problema delicata poate fi provocata de administrarea de tablete de acid ascorbic, pe care parintii le administreaza adesea copiilor in afara sezonului si fara a respecta dozele recomandate.

Desi astfel de megadoze de vitamina C sunt considerate sigure, simultan cu consumul de alimente, care contin si ele vitamine, si depasind concentratia de acid ascorbic in intestin si in plasma sanguina, pot avea un puternic efect laxativ.

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.
Alimente și suplimente cu efect laxativ: ce să eviți înainte de evenimente importante. 5

In consecinta, daca o persoana ia un complex de vitamine care, de obicei, contine deja doze mari de acid ascorbic, o portie suplimentara de aceasta substanta, daca doza zilnica depaseste 1000-1500 mg, ameninta o slabire puternica a scaunului. Acest lucru ar trebui sa fie intotdeauna amintit atunci cand incercati sa intariti sistemul imunitar.

Aditivi in alimente, bauturi si guma de mestecat

Alimentele care contin inlocuitori de zahar, daca sunt consumate in cantitati mari, pot juca o gluma cruda cu fanii dulciurilor “sigure”. Astfel, unele tipuri de dulciuri, bauturi “0 calorii” sau alimente cu adaos de sorbitol, maltitol, manitol sau xilitol, este capabil sa slabeasca scaunul. Acesti compusi, odata ajunsi in lumenul intestinal, sunt slab absorbiti, deci nu furnizeaza calorii: impreuna sunt cunoscuti sub numele de alcooli de zahar sau polioli.

Citeste si...
Alimentația de iarnă - Ghid complet pentru o dietă echilibrată, bogată în vitamine și antioxidanți

Acesti compusi patrund intacti in colon, unde atrag moleculele de apa prin osmoza, in plus, ofera hrana usor fermentabila pentru bacteriile care traiesc in intestin. Astfel de alimente indulcite, daca sunt consumate in cantitati mari, pot provoca o crestere a formarii de gaze si o crestere a motilitatii, a contractilitatii colonului.

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.
Alimente și suplimente cu efect laxativ: ce să eviți înainte de evenimente importante. 6

Rezultatul natural al acestui proces este slabirea scaunului, iar gravitatea afectiunii depinde de doza consumata. Consumul de polioli in interval de 10 grame sau mai mult poate avea un efect laxativ semnificativ, in timp ce un aport mai mic poate avea un efect moderat sau chiar niciun efect asupra digestiei.

Astfel, utilizarea gumei de mestecat fara zahar este probabil sa fie neutra pentru majoritatea oamenilor, in timp ce un pumn de bomboane fara zahar poate duce la diaree. Trebuie remarcat faptul ca acesti indulcitori pot fi continuti in batoanele energizante “fara zahar”. Unele au un continut de alcool din zahar de pana la 10-12 grame per produs intreg, asa ca merita sa tineti cont de faptul ca in astfel de gustari se pot ascunde componente laxative!

organicsfood.ro

Cafeaua impotriva constipatiei

Cei mai multi oameni stiu despre capacitatea magica a cafelei de a stimula defecarea, dar multi pacienti au impresia ca cofeina este responsabila pentru acest lucru. Cu toate acestea, acest lucru nu este in intregime adevarat. Cafeaua contine un compus natural numit acid clorogenic, care, la unele persoane, este responsabil pentru stimularea miscarii in colon.

Iar efectul vine destul de repede: studiile arata ca activarea peristaltismului (contractii musculare) in colon poate avea loc in patru minute de la consumul de cafea! Desi intensitatea acestui efect stimulator este cu aproximativ 20% mai mare in cazul cafelei obisnuite cu cofeina in comparatie cu cafeaua decofeinizata, aceasta din urma are totusi un efect semnificativ asupra colonului de una singura.

Citeste si...
Beneficiile sosului de soia pentru sănătate și valorile nutritive
Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.
Alimente și suplimente cu efect laxativ: ce să eviți înainte de evenimente importante. 7

Acesta este motivul pentru care medicii recomanda adesea cafeaua decofeinizata dimineata, la scurt timp dupa ce se trezesc, pacientilor constipati care evita cofeina din cauza efectelor secundare ale acesteia asupra sistemului nervos. In cazul in care constipatia nu este o problema sau exista o tendinta de a avea scaune lichide este important de retinut, chiar si cafeaua decofeinizata de dimineata va poate tine la toaleta pentru perioade lungi de timp. Daca este planificata o intalnire importanta la serviciu la prima ora, merita sa bei o ceasca de ceai dimineata.

Suplimente cu efect laxativ

Unele suplimente care contin ingrediente pe baza de plante sau magneziu pot slabi scaunele. Magneziul este un mineral vital care este esential pentru multe sisteme, de la contractia musculara si structura osoasa pana la mentinerea unui ritm cardiac regulat si utilizarea energiei din alimente.

In doze mai mari, de 350 mg sau mai mari, cum sunt cele gasite in unele suplimente alimentare, magneziul are un efect laxativ. In plus fata de suplimentele alimentare, magnezia (sulfat de magneziu) are un efect laxativ. Suspensia sa in apa este utilizata pentru a curata intestinul de masele fecale inainte de procedurile de colonoscopie si de unele alte teste de diagnosticare, are, de asemenea, un efect coleretic, iar bila este, de asemenea, cunoscuta ca avand un efect laxativ.

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.
Alimente și suplimente cu efect laxativ: ce să eviți înainte de evenimente importante. 8

Magneziul din alimente, spre deosebire de suplimente si de magnezie, nu are acelasi efect laxativ, chiar si atunci cand se consuma cele mai bogate alimente in magneziu, cum ar fi semintele de dovleac, nucile, frunzele verzi, fasolea si lintea. Acestea nu contin mai mult de 80-150 mg de magneziu la 100 g de produs.

Citeste si...
Tipuri de Orez: Cum Diferă Valoarea Nutrițională

In consecinta, doar persoanele care utilizeaza suplimente alimentare experimenteaza de obicei efecte secundare laxative ale magneziului, mai ales daca iau mai multe suplimente care contin magneziu deodata. Acestea pot fi multivitamine cu minerale, suplimente pentru sanatatea oaselor sau vitamine folosite pentru prevenirea migrenelor.

Daca proprietatile laxative ale magneziului sunt folosite pentru a ameliora constipatia, merita sa consultati in prealabil un medic pentru a va asigura ca o doza mai mare este sigura, deoarece poate interactiona cu unele alte medicamente.

Linkuri web care discuta despre alimente si suplimente cu efecte laxative:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Proteine vegetale sau animale: care sunt mai bune?

Comparând proteinele vegetale cu cele animale, descoperim beneficiile nutriționale și impactul asupra sănătății. De la reducerea riscului de boli la protejarea mediului, proteinele din plante par să ofere multe avantaje. Alegeți sănătos!

Carnea de vita – Beneficii nutritionale si riscuri ale consumului

Carnea de vită oferă proteine esențiale și nutrienți, dar consumul excesiv poate avea consecințe grave asupra sănătății. Află diferențele dintre carne eco și cea convențională și descoperă alternativele vegetale.

Smochinele: beneficii pentru sanatate, valori nutritionale si sfaturi de consum

Smochinele sunt fructe delicioase, bogate în fibre, vitamine și minerale. Află care sunt beneficiile lor pentru sănătatea inimii, digestiei și controlul glicemiei. Un ghid complet despre valorile nutriționale, mod de consum și depozitare.

Beneficiile castravetelui verde. Afla de ce ar trebui sa-l consumi cat mai des posibil

Castravetele verde oferă nu doar răcorire, ci și o mulțime de vitamine și substanțe anticancerigene. Este o legumă cu o istorie bogată, ce ascunde substanțe valoroase pentru sănătatea noastră. Include-l în dieta ta pentru beneficii maxime.

Ce se intampla cu corpul tau cand mananci in mod constant noaptea

Ritmurile circadiene și alimentația nocturnă: înțelegeți cum gustările târzii pot afecta calitatea somnului și echilibrul metabolic. Citeste acum pentru soluții sănătoase.

Cele Mai Bune Fructe pentru Diabetici – Ghid Nutritional

Fructe recomandate în diabet și sfaturi de la specialiști în nutriție pentru o dietă echilibrată. Citeste pentru a descoperi cele mai bune opțiuni de fructe și cum să le integrezi corect în alimentație.

7 beneficii incredibile ale semintelor de rodie, plus cum se deschid

Semințele de rodie, care sunt interiorul comestibil al rodii, sunt mici explozii roșii rubinii de deliciu dulce și...

Sarea este esentiala pentru viata, sanatate si supravietuire. Gust sarat

Sarea, numită "moartea albă" în trecut, joacă de fapt un rol crucial în sănătatea și supraviețuirea noastră. Explorează misterul și beneficiile acestui mineral esențial pentru viață.