8 C
București

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva

Date:

Share post:

Rosiile sunt unul dintre cele mai populare alimente care sunt utilizate pe scara larga in bucataria din intreaga lume. Fie ca sunt proaspete sau conservate, rosiile sunt foarte benefice pentru sanatatea dumneavoastra. Cu suculenta si aroma lor dulce-acrisoara, acestea adauga luminozitate si racorire oricarui fel de mancare. Fie ca este vorba de un Bloody Mary, de o salata de legume proaspete sau de un sos consistent pentru paste, rosiile pot transforma orice masa intr-o capodopera.

Pe langa gustul lor, rosiile sunt, de asemenea, bogate in nutrienti care aduc beneficii inimii, tensiunii arteriale, colesterolului, pielii, sistemului imunitar, vederii si sanatatii intestinale.

Continuati sa cititi pentru a afla mai multe despre beneficiile pentru sanatate ale rosiilor si cum sa le folositi in mancarurile dumneavoastra.

1. Rosiile sunt bogate in multi antioxidanti

Rosiile contin diversi antioxidanti, cum ar fi licopenul, beta-carotenul, luteina, acidul clorogenic si naringenina.

Antioxidantii ajuta la combaterea daunelor din organism cauzate de stresul oxidativ, ” explica Amandeep Kalsi, RD si dietetician inregistrat.

Stresul oxidativ poate fi cauzat de o varietate de factori, de la poluarea mediului la expunerea la razele ultraviolete , astfel incat este imposibil sa il evitam complet. Prin urmare, se recomanda sa cresteti consumul de legume si fructe cu culori stralucitoare si bogate, deoarece acestea contin de obicei mai multi antioxidanti.

Citeste si...
Topinambur (napul porcesc) - Beneficii și utilizări în bucătărie

Licopenul, care confera rosiilor culoarea rosie caracteristica, este un astfel de antioxidant. Cercetarile au aratat ca a avea mai mult licopen in organism este asociat cu un risc redus de boli de inima si unele tipuri de cancer.

Un alt antioxidant este beta-carotenul, care este transformat in vitamina A in organism. Vitamina A joaca un rol important in mentinerea sanatatii ochilor si a sistemului imunitar. De asemenea, ajuta la prevenirea degradarii colagenului si stimuleaza productia de colagen in piele.

Kalsi adauga: “Studiul a constatat ca participantii care au consumat o combinatie de pasta de rosii si ulei de masline timp de 10 saptamani au avut cu 40% mai multa protectie impotriva arsurilor solare. “

Acest lucru se datoreaza prezentei beta-carotenului in rosii!

Rosiile contin, de asemenea, luteina, care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare legate de varsta, acid clorogenic, care scade tensiunea arteriala, si naringenina, care se gaseste in pielea rosiilor si ajuta la reducerea inflamatiei”, spune nutritionistul celebritatilor Aubrey Redd.

2. Rosiile contin cantitati semnificative de vitamina C

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă 6

Rosiile va pot furniza 25% din doza zilnica recomandata de vitamina C, oferind 13,7 miligrame de vitamina C la 100 de grame. Vitamina C, care este, de asemenea, un antioxidant , ajuta la intarirea sistemului imunitar si promoveaza cresterea si vindecarea tesuturilor, potrivit lui Redd. In plus, vitamina C joaca, de asemenea, un rol important in regenerarea altor antioxidanti din organism, cum ar fi vitamina E.

Aportul de vitamina C este deosebit de important pentru vegetarieni si vegani, care s-ar putea sa nu obtina suficient fier din produsele de origine animala. Vitamina C ajuta organismul sa absoarba mai bine fierul din alimentele vegetale.

Citeste si...
Mersul desculț: de ce este benefic?

3. Rosiile contin atat fibre solubile, cat si insolubile.

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă 7

Se recomanda ca femeile adulte sanatoase sa consume 25 de grame de fibre pe zi (38 de grame pentru barbati). O rosie medie contine 1,5 grame de fibre, care constau in fibre insolubile si solubile care sunt necesare si benefice pentru o digestie normala.

organicsfood.ro

“Fibrele insolubile atrag apa in intestine, inmuind scaunul si facilitand eliminarea usoara din organism. Este deosebit de utila daca aveti probleme cu constipatia, ” explica Kalsi.

Potrivit lui Redd, fibrele solubile sunt benefice pentru cei care isi supravegheaza nivelul de glucoza din sange, deoarece incetinesc digestia si absorbtia carbohidratilor, permitand cresterea mai lenta a nivelului de zahar din sange. De asemenea, prelungeste senzatia de satietate dupa masa.

“Fibrele solubile actioneaza, de asemenea, ca un prebiotic in intestinul nostru. Prebioticele sunt substante care hranesc bacteriile noastre intestinale benefice, ” explica Redd.

4. Rosiile sunt o sursa excelenta de potasiu

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă 8

Rosiile sunt unul dintre alimentele cu cel mai mare continut de potasiu, ” noteaza Redd.

Rosia medie contine 290 mg din acest mineral important. Potasiul joaca un rol important in mentinerea unor niveluri optime de hidratare in organism (este un electrolit) si ajuta la controlul tensiunii arteriale normale, explica ea. Potasiul din sange stimuleaza rinichii sa reduca nivelul de sodiu, ceea ce, la randul sau, scade tensiunea arteriala.

Cu toate acestea, merita sa ne amintim: Consumul excesiv de potasiu poate fi daunator pentru persoanele cu afectiuni renale sau pentru cele care iau medicamente care afecteaza absorbtia de potasiu de catre organism. Daca nu sunteti sigur de cantitatea de potasiu pe care o puteti consuma pe zi, discutati cu medicul dumneavoastra.

Citeste si...
Proteine pe bază de plante: Beneficii, cele mai bune și cele mai slabe

5. Rosiile contin vitamina K, care joaca un rol important in mentinerea sanatatii sangelui si a oaselor.

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă 9

O rosie medie contine aproximativ 15% din valoarea zilnica recomandata de vitamina K. Aceasta vitamina este implicata activ in formarea si activarea proteinelor necesare pentru coagularea sangelui si pentru oase puternice, potrivit Redd si Kalsi.

6. Rosiile contin, de asemenea, acid folic, o vitamina B importanta.

Acidul folic, cunoscut si sub numele de vitamina B9, sustine cresterea normala a tesuturilor si functia celulara, potrivit Redd si Kalsi. In plus, acidul folic este deosebit de important pentru femeile insarcinate, deoarece ajuta la prevenirea defectelor de tub neural la fat in timpul sarcinii . Prin urmare, este important ca femeile insarcinate sa primeasca suficient de aceasta vitamina.

Beneficiile pentru sanatate ale rosiilor fierte si proaspete

6 Motive pentru care ar trebui sa iubesti rosiile: de la cele proaspete la cele la conserva
6 Motive pentru care ar trebui să iubești roșiile: de la cele proaspete la cele la conservă 10

Veti obtine mai putine substante nutritive din rosii daca le consumati doar fierte? Nicidecum, spune Redd. De fapt, rosiile fierte contin o concentratie mai mare de licopen. Asadar, nu ezitati sa folositi rosiile la conserva sau in compot, precum si sosurile pentru paste pe baza de rosii – doar asigurati-va ca alegeti optiunile “fara adaos de sodiu”, daca sunt disponibile.

Un alt detaliu important: incercati sa consumati rosiile cat mai des posibil impreuna cu surse sanatoase de grasimi, cum ar fi uleiul de masline sau avocado.

“Defapt, aceasta cvadrupleaza absorbtia de licopen de catre corpul tau, ” spune Kalsi.

Acesta este semnalul tau pentru a incerca salata caprese sau salsa de rosii si avocado!

Concluzie

Rosiile nu sunt doar o delicatesa vegetala gustoasa si versatila, ci si o adevarata comoara de nutrienti. Acestea contin vitamine, minerale si antioxidanti care ajuta la promovarea sanatatii sangelui, oaselor, inimii si sistemului imunitar . Datorita unei varietati de metode de gatit, va puteti bucura de rosii in toate formele lor – proaspete, fierte sau conservate. Nu ratati ocazia de a le include in dieta dumneavoastra si bucurati-va de toate beneficiile lor pentru sanatate.

Citeste si...
Semințele de psyllium: Un superaliment bogat în nutrienți și beneficii pentru sănătate

Link-uri web despre motivele pentru care ar trebui sa iubesti rosiile:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Bulgurul: Super-alimentul care imbogateste dieta si sustine sanatatea

Bulgurul nu este doar un substitut delicios pentru orez și cartofi, ci și o sursă bogată de vitamine, în special din grupa B. Îmbogățește-ți meniul cu această cereală super-sănătoasă și descoperă cele mai bune rețete internaționale cu bulgur.

7 Strategii Eficiente pentru Controlul Inflamatiei Cronice

Învață cum să gestionezi inflamația cronică printr-o nutriție adecvată și strategii de viață sănătoasă. Acest ghid oferă informații esențiale pentru o viață fără dureri și complicații.

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?

Clorofila, pigmentul care dă viață plantelor, aduce numeroase beneficii sănătății noastre. De la curățarea organismului până la susținerea sistemului imunitar, află cum te poate ajuta "sângele verde".

15 Alimente care pot provoca balonare si crampe

Baloane și crampe? Poate fi din cauza acestor alimente surprinzătoare. Află de ce și cum să le eviți pentru o digestie mai sănătoasă.

7 Remedii naturiste pentru laringita

Laringita poate fi dureroasă și inconfortabilă, dar cu aceste 7 remedii naturiste, vei putea combate simptomele eficient. Inclusiv sfaturi despre ceaiuri, gargară și siropuri care funcționează de minune.

Avocado, superalimentul care slabeste si iti intareste sistemul imunitar

Avocado este un fruct special cu proprietăți miraculoase pentru organism - conține peste 20 de vitamine și minerale esențiale. Află care sunt beneficiile avocado pentru sănătate, cum îl integrezi în alimentație și de ce este atât de important.

7 beneficii incredibile ale semintelor de rodie, plus cum se deschid

Semințele de rodie, care sunt interiorul comestibil al rodii, sunt mici explozii roșii rubinii de deliciu dulce și...

Beneficiile untului de migdale pentru sanatate: De ce sa il incluzi in dieta ta

Untul de migdale, o delicatesă cu beneficii uimitoare pentru sănătate. Bogat în grăsimi sănătoase, proteine, fibre și vitamine, te ajută să îți menții o inimă sănătoasă, să gestionezi glicemia și să te bucuri de o digestie ușoară. Descoperă cum poți include untul de migdale în dieta ta zilnică pentru a te bucura de un stil de viață echilibrat!