16.9 C
București

Alimente care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange

Date:

Share post:

Nivelul ridicat al zaharului din sange (glucoza) este o problema de sanatate ascunsa care ameninta sa dezvolte diabetul. Dar exista multe alimente sanatoase si gustoase care ajuta la scaderea eficienta si rapida a nivelului de glucoza plasmatica. Dar de ce sa facem acest lucru, ce este rau atunci cand exista mult zahar in sange, la urma urmei, glucoza hraneste toate celulele, inclusiv creierul si inima?

Care este pericolul de glucoza din sange?

In primul rand, pentru a intelege de ce apar niveluri ridicate (sau scazute) ale zaharului din sange, este important sa avem o intelegere generala a metabolismului carbohidratilor si a reglarii acestuia. Insulina este un hormon care intra in fluxul nostru sanguin din pancreas si furnizeaza glucoza celulelor, ceea ce mentine stabil nivelul de zahar din sange.

Desi insulina este adesea considerata un hormon periculos (legand-o de diabet), este vitala pentru mentinerea sanatatii noastre. Rolul sau principal este cheia de la usile celulelor pentru a le deschide si a permite glucozei sa intre inauntru. Daca organismul nostru nu produce insulina, cheia nu exista, usile nu se deschid, celulele nu primesc glucoza si apare diabetul de tip 1. Aceasta afectiune apare de obicei la copii si adolescenti, daca pancreasul lor nu mai secreta insulina dintr-un anumit motiv.

Exista o alta varianta, insulina este eliberata, dar organismul o foloseste ineficient, “usile” celulelor nu se deschid, deoarece “balamalele au devenit prea stranse” si “incuietoarea este ruginita”, sau cheia este pur si simplu “sparta”. Rezultatul este aparitia diabetului de tip 2.

Pentru a ajuta insulina sa isi faca treaba in mod corect si eficient, trebuie sa mancam in mod regulat si sa consumam alimente sanatoase si sanatoase care, de asemenea, scad glicemia.

De unde sa incepem?

Inainte de a va umple farfuria cu alimente mai sanatoase care pot ajuta la scaderea glicemiei, incepeti prin a arunca o privire critica asupra dietei dumneavoastra zilnice. Glicemia poate fi scazuta chiar si prin eliminarea alimentelor bogate in glucoza si a altor carbohidrati usori. In primul rand sunt zaharul rafinat, cerealele procesate si majoritatea alimentelor dulci, painea alba de grau si produsele de patiserie.

De asemenea, eliminati fara mila din alimentatia dumneavoastra alimentele procesate si preparate (in special fast-food). Acestea contin substante chimice si ingrediente rafinate pe care organismul nostru nu le recunoaste ca fiind nutrienti reali.

Citeste si...
Secretele și beneficiile nutriționale ale spanacului: De ce să îl adaugi în dietă

Astfel, chiar daca suntem satui, celulele noastre nu primesc niciodata ceea ce au nevoie pentru a functiona. Și, ca urmare, ne simtim mereu flamanzi. Foamea severa si mancatul in exces provoaca, de asemenea, varfuri de zahar in sange, ceea ce face ca insulina sa lucreze mai putin eficient – pur si simplu nu are timp sa hraneasca toate celulele deodata.

Ce ajuta insulina sa functioneze cel mai bine?

Daca nivelul de zahar din sange ramane stabil, crescand treptat dupa o masa si scazand apoi fara probleme la urmatoarea masa, acest lucru permite insulinei sa lucreze cat mai bine. Sunt utile alimentele care contin carbohidrati complecsi si aminoacizi (din care organismul formeaza proteine), fibre si grasimi sanatoase.

Alimente care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange
Alimente care ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge 3

Expertii evidentiaza separat cateva alimente care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange, refacand in acelasi timp rezervele de alte substante utile.

Spanac

Aceasta leguma este renumita pentru continutul sau ridicat de aminoacizi: contine pana la 5 grame de proteine pe portie. Spanacul este, de asemenea, o sursa bogata de minerale – calciu, magneziu si potasiu – care scad nivelul tensiunii arteriale. In plus, este un furnizor de fibre, care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange.

Fibrele, proteinele si mineralele sunt cele trei componente valoroase care normalizeaza nivelul de insulina. Acestea ajuta o persoana sa se sature rapid fara a obtine calorii si zahar in plus. Adaugati spanacul in smoothie-uri, salate, gustari si in al doilea fel de mancare. Se potriveste de minune cu alimentele proteice si cu alte legume.

Avocado

Acest fruct exotic este numit un superaliment din mai multe motive. Dar este deosebit de util pentru scaderea nivelului de zahar din sange. Fructul de avocado este o sursa bogata de grasimi mononesaturate, care sunt extrem de bune pentru inima. Avocado este, de asemenea, o sursa buna de fibre, aminoacizi, vitamine din complexul B, minerale precum magneziul si potasiul si este un substitut excelent pentru alimente precum maioneza si branza, in special pentru persoanele cu diabet sau cu intolerante alimentare.

Tocati avocado pana obtineti o textura cremoasa, adaugati-l in salata, folositi-l in loc de maioneza sau branza. Il puteti adauga in omleta de dimineata. In cantitati moderate, ca inlocuitor al grasimilor animale, acest fruct satura bine si impiedica nivelul de glucoza sa creasca mai mult decat este necesar.

Citeste si...
Boala Legionarilor și Riscurile Aparatelor de Aer Condiționat Defecte

Oua

Ouale au fost mult timp considerate un aliment care creste colesterolul. Dar acum s-a dovedit ca nu este asa. Ele pot fi o parte foarte valoroasa a unei diete echilibrate si sunt considerate o sursa excelenta de proteine slabe, grasimi sanatoase si vitamine, cum ar fi B12 si vitamina D. Cheia este sa le consumati cu moderatie (nu mai mult de cateva ori pe zi).

organicsfood.ro

Ouale sunt foarte bune la scaderea nivelului de zahar din sange, deoarece tind sa fie pe deplin satioase si usor de digerat. Substantele nutritive ajung rapid la celule si ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange. Puteti manca oua la micul dejun, pranz sau cina pentru a reduce nivelul de zahar din sange pe tot parcursul zilei. Atat albusurile, cat si galbenusurile sunt benefice, dar ar trebui sa gatiti cu predilectie ouale fara a adauga ulei (nu le prajiti).

Broccoli

Impreuna cu alte soiuri de varza, broccoli este bun pentru scaderea nivelului de zahar din sange. In primul rand, este o sursa excelenta de fibre, care incetineste absorbtia zaharului din alimente in intestin. Chiar daca nu mancam zaharul in sine, toate alimentele pe care le consumam sunt in cele din urma transformate in glucoza, pe care corpul nostru o foloseste pentru a ne da energie.

Cu toate acestea, cel mai bine este sa consumam alimente care sunt transformate treptat in glucoza, astfel incat nivelul de glucoza din plasma sa fie stabil, fara fluctuatiile bruste pe care le avem cand mancam dulciuri sau junk food. Fibrele sunt o componenta importanta pentru mentinerea unui nivel sanatos al glicemiei. In plus, acestea ajuta la digestie si la absorbtia nutrientilor.

Puteti consuma broccoli crud, adaugat in salate sau asa cum va place. Este bun prajit, gatit la aburi cu mirodenii si cu oua, carne, pasare si alte legume.

Iaurt grecesc simplu, fara grasime

Acest produs este o sursa excelenta de proteine, calciu, magneziu si potasiu. Bineinteles, daca sunteti intolerant la lactate sau vegan, iaurtul grecesc nu este pentru dumneavoastra. Dar daca includeti produse lactate in dieta dvs., mancarurile din lapte fermentat pot servi ca o sursa excelenta de proteine in locul bucatilor grase de carne sau al mancarii de tip fast-food. Substantele nutritive din iaurtul grecesc scad nivelul de zahar din sange si, de asemenea, te satura foarte repede. Il puteti inlocui cu orice produse si bauturi din lapte fermentat, dar excludeti produsele cu adaos de zahar sau ingrediente artificiale, coloranti.

Citeste si...
Adaptarea la Schimbările Meteorologice: Sfaturi Practice pentru Meteopatie

Puteti folosi iaurtul grecesc in loc de lapte in smoothie-uri, in loc de smantana pentru a reduce grasimile din sosuri si dressing-uri sau il puteti lua ca baza pentru sandvisuri in locul maionezei. De asemenea, poate sta la baza unor deserturi minunate cu fructe de padure si inghetata. Daca aroma este prea acra, nu ezitati sa adaugati putina miere sau stevia pentru a o indulci fara a adauga zahar.

Migdale

Aceasta nuca contine mai multe proteine decat alte tipuri, precum si multe fibre si substante nutritive. Acest lucru face ca migdalele sa fie un aliment excelent pentru scaderea glicemiei si chiar a tensiunii arteriale. Migdalele contin 7 grame de proteine, 3 grame de fibre si doar 1 gram de zahar natural la 100 g. De asemenea, contin magneziu si potasiu pentru a ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange si a tensiunii arteriale, plus ceva calciu, fier si zinc!

50g de migdale asigura o gustare perfecta pe parcursul zilei. De asemenea, puteti adauga bucati de migdale in mancaruri precum salate, gustari si chiar in terci. Sau combinati-le cu iaurtul grecesc mentionat mai sus pentru a crea un mic dejun usor si nutritiv.

Peste de mare

Este bogat in beneficii pentru sanatate, inclusiv proteine slabe, fier, grasimi sanatoase si vitamine din complexul B, precum si minerale, in special calciu, magneziu si potasiu. Pestele este un aliment excelent pentru scaderea nivelului de zahar din sange, datorita modului in care se satura.

Alimente care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange
Alimente care ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge 4

Alege somon, tilapia, halibut, ton si evita acele preparate care sunt prajite, acoperite cu pesmet sau cu mult ulei. Pestele poate fi consumat la pranz sau la cina, iar daca va bucurati de un mic dejun delicios, acesta poate completa omleta sau poate fi servit cu verdeturi, salate. Pestele poate fi copt, preparat in cotlete sau pateu.

Linte

Lintea este bogata in proteine slabe, fier, potasiu si fibre, ceea ce face ca produsul sa fie util pentru scaderea nivelului de zahar din sange. De asemenea, contine antioxidanti, este foarte accesibila si are o textura cremoasa si de nuca, care confera mancarurilor o aroma deosebita.

Citeste si...
Ce ne poate afecta rinichii: efectele alimentelor, tulburările de somn și obiceiurile proaste

Unul dintre cele mai mari beneficii ale lintei este ca nu trebuie sa fie pusa la inmuiat sau fiarta pentru perioade lungi de timp, ca alte leguminoase. Lintea poate fi gatita in doar 20 de minute, fara a fi inmuiata, in timp ce lintea rosie se gateste in aproximativ 15 minute. Apropo, soiurile rosii-maronii tind sa fie mai dulci, iar celelalte culori au o aroma de nuca, asa ca alegeti ce va place.

Lintea poate fi folosita in supe, tocanite si adaugata in salate. Ele se digera indelung si nu dau varfuri mari de glicemie.

Sfaturi pentru scaderea nivelului de zahar din sange

Alimentatia are un impact major in controlul glicemiei, dar nu este singurul element de luat in considerare. Un somn de calitate, asigurandu-ne ca ne hidratam corespunzator si mentinand o activitate fizica regulata sunt toate metode esentiale care ajuta la mentinerea unui nivel sanatos de zahar in sange in fiecare zi. Atentia la aceste aspecte poate face diferenta in mentinerea sanatatii generale.

Sursa:

Linkuri care vorbesc despre alimentele care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Schimbarile climatice agraveaza depresia si schizofrenia. Noi dovezi stiintifice ingrijoratoare

Oamenii de știință din Marea Britanie avertizează din nou asupra impactului schimbărilor climatice asupra sănătății mintale. Un studiu...

Analiza sangelui centenarilor dezvaluie secretul longevitatii

Analiza sângelui centenarilor deschide noi orizonturi în înțelegerea longevității. Învățături din cel mai mare studiu privind profilurile biomarkerilor și impactul lor asupra șansei de a trăi un secol.

Varicela la Adulti: Riscuri, Simptome si Preventie

Varicela și herpes zoster sunt două afecțiuni serioase care pot afecta adulții, cu riscuri și simptome ce necesită atenție medicală. Cunoașterea modalităților de transmitere, a perioadei de incubație și a măsurilor de precauție este esențială pentru a preveni răspândirea virusului Varicella Zoster.

Esti suficient de hidratat? Acest test rapid iti spune adevarul!

Corpul nostru are nevoie de apă pentru funcționare optimă. Acest test te ajută să evaluezi dacă te hidratezi corect. Ești pregătit să îl încerci?

Pierderea mirosului si a gustului – posibile simptome ale coronavirusului?

Pierderea mirosului și a gustului ca posibile simptome ale coronavirusului este o teorie care a câștigat teren recent....

Toate aritmiile pun in pericol viata? Care sunt simptomele cele mai alarmante

Totul despre aritmii: de la simptomele alarmante până la tratamentul adecvat. Descoperă dacă fiecare bătaie neregulată a inimii este un semnal de alarmă. Informează-te și protejează-ți sănătatea!

Durerile lombare – o provocare majora pentru sanatatea romanilor

Durerea lombară afectează un număr mare de persoane, fiind o problemă medicală majoră. Află despre principalele cauze, simptome și cele mai eficiente metode de tratament și prevenție. Descoperă cum să gestionezi lombalgia și să reduci impactul ei asupra activităților zilnice.

Consumul de nuci poate creste fertilitatea la barbati, arata un studiu 24 noiembrie

Consumul de nuci poate îmbunătăți fertilitatea masculină, arată un studiu recent de la Universitatea Monash. Descoperă cum două porții de nuci pe zi pot avea un impact semnificativ asupra calității spermei și explorează implicațiile pentru sănătatea reproductivă.