20.5 C
București

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta

Date:

Share post:

Multe dintre alimentele pe care le consumam zilnic pot accelera imbatranirea pielii. Acest lucru se datoreaza efectelor lor asupra metabolismului grasimilor, proteinelor sau excretiei de lichide din organism. Este important sa fim constienti de aceste alimente.

Alimente care accelereaza imbatranirea

Briosa dulce si ceasca de cafea aromata pe care ati baut-o la micul dejun de dimineata sau sandvisul consistent cu salam pe care l-ati mancat la pranz pot parea inofensive la inceput.

Cu toate acestea, multe alimente au un impact negativ asupra corpului uman, mai ales atunci cand sunt consumate frecvent si in cantitati mari. Zaharul, grasimile nesanatoase, sarea in exces, alcoolul si chiar cofeina pot distruge proteinele importante si deshidrata organismul. Din aceasta cauza, pielea sufera prima si semnele de imbatranire apar mai repede.

Nutritionistii recomanda consumul de alimente sanatoase, naturale, evitand potentialii factori declansatori ai imbatranirii. Haideti sa discutam o lista de 10 alimente care sunt rele pentru aspect si care ar trebui tratate cu prudenta.

1. Zaharul si alimentele zaharoase

Acest lucru se datoreaza faptului ca descompune treptat proteinele si lipidele. Zaharul este responsabil pentru cresterea in greutate, riduri, piele flasca si este daunator pentru sanatatea generala. Consumul de prea mult zahar declanseaza un proces numit glicare. Are loc un fel de zaharificare a biomoleculelor.

Consumul unor cantitati mari de zahar pe care organismul nu le poate procesa face ca glucoza sa se lege de proteine si lipide. Acest proces deterioreaza colagenul care mentine pielea ferma (deoarece aceste proteine sunt cele care dau structura) si favorizeaza aparitia ridurilor.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta 6

2. Grasimile trans din fast-food si alimentele prajite

Aceste substante afecteaza fluxul sanguin catre piele. Grasimile trans se gasesc in fast-food, in alimentele prajite, in margarina, in glazura industriala, in orice junk food bogat in componente grase.

Citeste si...
Topinambur (napul porcesc) - Beneficii și utilizări în bucătărie

Aceste grasimi nocive nu numai ca maresc riscul de boli de inima, dar strica si arterele, declansand ateroscleroza, formand placi pe pereti si ingustand vasele de sange.

Acest lucru reduce fluxul de sange catre piele si provoaca imbatranirea prematura si ridurile. Nu credeti etichetarea de pe ambalajele pe care scrie “fara grasimi trans”. Astfel de produse in interior pot contine mai putin de 0,5 g din aceste lipide.

3. Alcoolul in orice cantitate

Din cauza produselor de descompunere ale alcoolului, toxinele se acumuleaza in piele. Un pahar de vin, baut o data pe luna, nu va dauna organismului, alcoolul etilic fiind eliminat rapid din corp. Dar consumul regulat de alcool va afecta functia hepatica.

Atunci cand celulele hepatice sunt active si sanatoase, toxinele sunt eliminate in mod natural din organism. Dar daca produsele metabolice ale alcoolului se acumuleaza in ficat si nu sunt descompuse in mod corespunzator, poate provoca leziuni ale pielii, apar cosuri de puroi, ingalbenire si riduri adanci.

Acest lucru se intampla din cauza pierderii colagenului, a scaderii elasticitatii tesuturilor, ceea ce provoaca roseata, deshidratare si umflaturi.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta 7

4. Aport scazut de grasimi sanatoase

Grasimile sanatoase sunt esentiale pentru un metabolism sanatos, activ si o piele tanara. Acestea reduc inflamatia in celulele pielii, promoveaza in mod activ cresterea parului si construiesc membrane celulare puternice care, de asemenea, reduc pierderea de apa in celulele pielii. Exista unele dintre cele mai benefice grasimi care ar trebui consumate in mod regulat pentru a mentine o piele sanatoasa:

  • Somon
  • Seminte de Chia
  • Avocado
  • migdale
  • Germeni de grau
  • Toate nucile si semintele
  • Legume cu frunze de culoare verde inchis
  • Oua imbogatite cu Omega-3
  • Ulei de cocos.
Citeste si...
Beneficiile și daunele laptelui condensat

5. Sarea si alimentele foarte sarate

Sarea in exces retine apa si provoaca modificari ale pielii. Sarea in exces se gaseste in multe alimente populare: branza, pizza cu pepperoni, chipsuri, biscuiti, cereale etc.

Sarea face ca organismul sa retina apa in tesuturi si duce la umflaturi si la cresterea in greutate. De asemenea, provoaca contractia celulelor si duce la deshidratarea epidermei. Insuficienta apei lasa riduri pe piele si, in consecinta, accelereaza imbatranirea acesteia.

organicsfood.ro
10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta 8

6. Carnea procesata

Excesul de sare si conservantii din aceste alimente provoaca deshidratarea celulelor pielii. Carnatii, sunca si mezelurile, care sunt preferatele multora, au un continut ridicat de sare si conservanti. Consumul frecvent de carne procesata duce la deshidratarea si inflamarea celulelor.

In plus, aceste alimente reduc continutul de vitamina C din organism, care este importanta pentru formarea colagenului. Pentru a elimina acest impact, incercati sa inlocuiti carnurile procesate cu carne de pui sau curcan. Daca ti se pare prea dificil, incearca doar sa mananci putin mai putina carne si sa adaugi cateva legume in sandvisul tau.

7. Carnea carbonizata este rea pentru pielea ta

Carbunele negru de pe feliile de carne, atunci cand sunt prajite la foc, poate contine hidrocarburi pro-inflamatorii care stimuleaza inflamatii severe in tesuturile organismului. Acest lucru poate distruge substante esentiale pentru piele, cum ar fi fibrele de colagen si elastina, ceea ce duce la imbatranire si la aparitia liniilor fine si a ridurilor.

Cu toate acestea, nu trebuie sa renuntati la gratarele cu prietenii, doar asigurati-va ca indepartati carbunele negru de pe carne inainte de a consuma mancarea.

Citeste si...
Merele roșii sau verzi - care sunt de fapt mai sănătoase?

8. Cartofi prajiti

Excesul de carbohidrati elimina mineralele importante din corpul tau. Cartofii se descompun aproape instantaneu in molecule de zahar odata intrati in organism. In plus, alimentele prajite in ulei la temperaturi ridicate elibereaza radicali liberi, ceea ce cauzeaza deteriorarea celulelor pielii. Daca vrei sa mananci cartofi cat mai inofensiv, coace-i la cuptor!

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta 9

9. Cafeaua si bauturile cu cofeina

Excesul de cofeina iti face pielea uscata. Cofeina este un diuretic destul de puternic. Ea determina rinichii sa excrete in mod activ lichidul si creeaza o lipsa de umiditate in celulele corpului. Acest lucru face ca pielea sa fie uscata si sensibila la influentele externe.

Dar, din fericire, aceasta problema poate fi rezolvata: pur si simplu beti un pahar de apa in plus pentru fiecare ceasca de cafea pe care o consumati. De asemenea, nu uitati sa va mentineti pielea hidratata.

10. Alimente picante

Excesul de ardei iute provoaca roseata si umflaturi. Mancarea picanta poate provoca rozacee pe piele, deoarece dilata vasele de sange. Acest lucru, la randul sau, poate face ca pielea sa devina rosie, cu pete si mai putin tanara.

Nu este nimic rau in a manca ceva picant din cand in cand, dar consumul regulat de alimente picante poate duce la stele vasculare, umflaturi sau roseata faciala persistenta.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire: încearcă să le reduci în dieta ta 10

Ce alimente iti mentin pielea tanara

Spre deosebire de cele de mai sus, exista si o lista cu cele mai bune alimente care te vor ajuta sa iti pastrezi pielea proaspata si tanara.

  • Rodiile. Acestea contin vitamine si antioxidanti care ajuta la combaterea daunelor provocate de soare.
  • In primul randulei de masline presat la rece. Acesta contine omega-3 si acizi grasi care sunt buni pentru piele.
  • Afinele. Fructele de padure sunt bogate in antioxidanti, ajuta la mentinerea elasticitatii vaselor de sange si la scaderea tensiunii arteriale.
  • Ceaiul verde. Gustoasa bautura ajuta la prevenirea deteriorarii oxidative a pielii de catre radiatiile UV.
  • Legume cu frunze verzi. Diferite legume, cum ar fi spanacul si varza kale, au proprietati antiinflamatorii, lupta activ impotriva imbatranirii si sunt bogate in vitaminele K, A, C si E.
  • Pestele gras. Soiuri precum somonul, tonul, sardinele si macroul sunt o sursa excelenta de acizi grasi omega-3 care reduc inflamatia.
  • Apa. Lichidul joaca un rol crucial in lupta impotriva imbatranirii. Beti apa pentru a mentine buna functionare a organelor si articulatiilor, pentru a stimula metabolismul si pentru a va hidrata pielea.
Citeste si...
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc

Legaturi web care discuta despre alimentele care accelereaza procesul de imbatranire:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Grupa sanguina si nutritia – exista o legatura?

Dieta în funcție de grupa sanguină, propusă de medicul naturopat Peter D'Adamo, a câștigat popularitate ca o abordare personalizată a nutriției. Aflați principiile de bază, avantajele, dezavantajele și recomandările alimentare specifice fiecărei grupe sanguine.

Ce rol joaca apa in dieta persoanelor in varsta?

Persoanele în vârstă au nevoie de o atenție specială când vine vorba de consumul deapă. Învață cum să previi deshidratarea și cum să susții sănătatea cu o hidratare corespunzătoare.

Cum sa mentii tensiunea arteriala sub control cu ajutorul dietei: Top 10 alimente

Explorează o listă de 10 alimente esențiale care ajută la menținerea unei inimi sănătoase și la combaterea hipertensiunii arteriale. De la banane și avocado, până la ciocolata neagră.

Carnea in alimentatia unui copil – Ghid complet pentru parinti

Carnea în alimentația bebelușilor si copiilor este crucială pentru dezvoltarea lor. Acest ghid oferă părinților sfaturi esențiale despre cum să introducă carnea în dieta copiilor, cele mai bune tipuri de carne și metodele de preparare recomandate.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

Alimente Bogate in Zinc: Sanatate si Nutritie

Zincul joacă un rol crucial în îmbunătățirea sănătății și a sistemului imunitar. Află despre cele mai bune surse de zinc și cum să îți îmbunătățești dieta pentru o viață sănătoasă. Citește acum pentru a înțelege importanța zincului în alimentație!

Proteine vegetale sau animale: care sunt mai bune?

Comparând proteinele vegetale cu cele animale, descoperim beneficiile nutriționale și impactul asupra sănătății. De la reducerea riscului de boli la protejarea mediului, proteinele din plante par să ofere multe avantaje. Alegeți sănătos!

Carnea de iepure – Calorii Beneficii nutritionale si pentru sanatate

Carnea de iepure oferă proteine de înaltă calitate și nutrienți esențiali, fiind o alternativă sănătoasă la carnea roșie. Descoperă valoarea nutritivă și beneficiile pentru sănătate pe care carnea de iepure le poate aduce în dieta ta.