9.1 C
București

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala

Date:

Share post:

Putini oameni ar refuza o bucata de ciocolata neagra sau cu lapte pentru a se inveseli sau a se calma, pentru a simti intreaga paleta de gust si aroma dulce si placuta. Pe langa faptul ca stimuleaza creierul, ciocolata este buna si pentru intestine.

Beneficiile ciocolatei

Dintre toate tipurile de ciocolata, cele mai utile sunt acele soiuri cu un continut maxim de cacao de 70% sau mai mult. Cu alte cuvinte, cu cat ciocolata este mai inchisa la culoare, cu atat este mai amara, cu atat este mai buna pentru sanatate.

1. Stimuleaza eliberarea de endorfine

Se stie deja ca si o bucata de ciocolata de maximum 20-30 g stimuleaza activ creierul sa elibereze hormoni ai placerii – endorfinele. Acesti hormoni relaxeaza, calmeaza, dau o senzatie placuta de lejeritate si dragoste. De asemenea, ei lupta impotriva efectelor distructive ale stresului. Lista de beneficii pentru sanatate ale acestui produs nu se limiteaza la acestea.

2. Are un efect pozitiv asupra intregului organism

Ciocolata, daca este consumata cu moderatie, amintindu-ne ca aceasta contine si zahar, poate contribui la promovarea sanatatii inimii si la protejarea vaselor de sange de efectele nocive ale hormonilor de stres si ale factorilor externi. Ca urmare, circulatia sangelui, livrarea de oxigen catre tesuturi si performanta organismului sunt imbunatatite.

Exista dovezi conform carora consumul de ciocolata cu un continut ridicat de cacao ajuta la cresterea sensibilitatii tesuturilor la insulina. Aceasta este o modalitate de a preveni diabetul de tip 2. In plus, i se atribuie efectul sau asupra stresului, combatand efectele negative ale acestuia, precum si corectarea indicelui de masa corporala si protejarea celulelor pielii de efectele nocive ale luminii ultraviolete.

Citeste si...
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat?
5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala
5 Motive pentru a mânca ciocolată: este bună pentru intestin și pentru sănătatea ta generală 4

3. Capabila sa sustina microflora

Unul dintre cele mai notabile beneficii ale ciocolatei negre si, foarte probabil, motivul pentru celelalte beneficii pentru sanatate, este capacitatea sa de a hrani bacteriile intestinale benefice. Atunci cand mancam ciocolata, nu ne gandim de obicei la ea ca fiind buna pentru intestin. Dar adevarul este ca ciocolata neagra este exact ceea ce microbii intestinali au nevoie pentru ca digestia si sanatatea dumneavoastra sa functioneze fara probleme.

Microbiomul (toate bacteriile din organism) este alcatuit din trilioane de microbi, dintre care majoritatea sunt bacterii benefice care traiesc in tractul digestiv, unde lucreaza neobosit pentru a mentine (printre altele):

  • controlul sanatos al greutatii si metabolismul,
  • ajuta la absorbtia substantelor nutritive,
  • sa sustina sistemul imunitar,
  • imbunatatesc starea de spirit atunci cand lumina soarelui este rara.

Dar ele au nevoie de nutritie pentru a putea creste, a se reproduce si a se mentine in majoritate, astfel incat microbii daunatori sa nu preia controlul. Acesta este locul in care prebioticele ocupa un loc central.

Prebioticele sunt fibrele din multe dintre alimentele vegetale pe care le consumam. Intestinul nu le digera, ele ajung in colon, unde flora prietenoasa le descompune, transformandu-le in nutrienti pentru crestere si dezvoltare.

La fel ca orice alt prebiotic, ciocolata neagra contine fibre, care trec nedigerate prin tractul digestiv pana in colon, unde probioticele (microbi benefici) le folosesc drept combustibil pentru a-si creste populatia si a mentine gazda sanatoasa.

Intr-un studiu, 22 de voluntari care au consumat mai multe portii de cacao timp de patru saptamani au crescut semnificativ nivelul organismelor probiotice – bifidobacterii si lactobacili – din intestin.

Citeste si...
10 alimente bogate în calciu pentru sănătatea oaselor

4. Ciocolata protejeaza impotriva infectiilor

Bacteriile utile pot transforma fibrele de ciocolata neagra in acizi grasi cu lant scurt, cum ar fi butiratul si acidul acetic. Acestia ajuta la combaterea microbilor daunatori si intaresc bariera intestinala impotriva antigenelor si a invadatorilor.

5. Reaprovizioneaza rezerva de antioxidanti intestinali

Cacao contine flavonoli, molecule antioxidante care sunt prea mari pentru ca organismul nostru sa le absoarba singur. Vestea buna pentru iubitorii de ciocolata din intreaga lume este ca cercetatorii au descoperit – bacteriile noastre benefice pot fermenta acesti antioxidanti in compusi absorbabili mai mici care intra in fluxul sanguin, ceea ce inseamna un sprijin puternic pentru inima, sistemul imunitar, vasele de sange, creier si multe altele.

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala
5 Motive pentru a mânca ciocolată: este bună pentru intestin și pentru sănătatea ta generală 5

Cum sa alegeti cea mai sanatoasa ciocolata pentru intestin

Inainte de a incepe sa va faceti provizii de ciocolata preferata, retineti ca nu toata ciocolata va fi benefica pentru intestinul si sanatatea dumneavoastra generala.

Ciocolata cu lapte este bogata in zahar si foarte saraca in antioxidanti, astfel incat consumul acestei versiuni diluate va face mai mult rau decat bine. Ciocolata neagra si pudra de cacao cruda contin cea mai mare cantitate de flavonoli benefici, asa ca cautati urmatoarele optiuni:

organicsfood.ro
  • Cel putin 70% cacao.
  • Putin zahar (de preferinta din surse naturale, cum ar fi mierea) si fara indulcitori artificiali.
  • Grasime din unt de cacao sau ulei de nuca de cocos: stati departe de uleiul de soia, uleiurile vegetale si grasimile trans.
  • Certificare organica pentru a evita ciocolata cu OMG-uri, din ce in ce mai populara.

Expertii spun ca consistenta consumului este esentiala pentru a profita de beneficiile ciocolatei negre. In medie, ar trebui sa mancati 40 de grame in fiecare zi (da, ati citit bine) timp de cel putin opt saptamani!

Citeste si...
Top 7 cele mai sănătoase cereale pentru diabetici. Ghid complet bazat pe ultimele studii științifice
5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala
5 Motive pentru a mânca ciocolată: este bună pentru intestin și pentru sănătatea ta generală 6

Pentru ca organismul sa profite pe deplin de beneficiile ciocolatei, nu uitati ca trebuie sa existe o cantitate mare de bacterii intestinale benefice pentru a descompune si fermenta flavonolii.

Cu alte cuvinte, fara bacteriile intestinale potrivite, ciocolata este doar un deliciu gustos. Asadar, adaugati mai mult chefir, iaurt natural, varza, tempeh, fructe si legume proaspete.

FAQ (Intrebari si raspunsuri) legate de beneficiile consumului de ciocolata:

Care sunt principalele beneficii ale consumului de ciocolata neagra?

Raspuns: Principalele beneficii ale consumului de ciocolata neagra includ stimularea eliberarii de endorfine (hormoni ai placerii), efecte pozitive asupra circulatiei sangelui si sanatatii inimii, promovarea sensibilitatii la insulina, sustinerea microflorei intestinale, protectia impotriva infectiilor si furnizarea de antioxidanti pentru organism.

De ce ciocolata cu un continut mai mare de cacao este considerata mai sanatoasa?

Raspuns: Ciocolata cu un continut mai mare de cacao (de exemplu, 70% sau mai mult) este adesea mai sanatoasa deoarece are o cantitate mai mare de flavonoli benefici, antioxidanti si fibre. Aceste componente ajuta la sustinerea sanatatii inimii, la protectia vaselor de sange si la hranirea bacteriilor intestinale benefice.

Cum influenteaza ciocolata microbiomul intestinal?

Raspuns: Ciocolata neagra contine fibre care ajung nedigerate in colon, unde sunt descompuse de bacteriile benefice (probiotice), care le folosesc drept combustibil. Asta contribuie la cresterea si mentinerea populatiei de bacterii benefice in intestin. In plus, ciocolata neagra poate creste nivelul anumitor probiotice, cum ar fi bifidobacteriile si lactobacilii, in intestin.

Ce tip de ciocolata ar trebui evitat din punct de vedere al sanatatii?

Raspuns: Ciocolata cu lapte, care este bogata in zahar si saraca in antioxidanti, ar trebui consumata cu moderatie. De asemenea, este indicat sa evitati ciocolatele care contin ulei de soia, uleiuri vegetale, grasimi trans sau care nu au certificare organica (deoarece pot contine OMG-uri).

Citeste si...
Carnea de porc: Beneficii nutritionale și riscuri pe care trebuie să le știi

Exista riscuri asociate cu consumul excesiv de ciocolata?

Raspuns: Da, consumul excesiv de ciocolata poate conduce la cresterea in greutate, cresterea nivelului de zahar in sange si probleme dentare, datorita continutului ridicat de calorii si zahar. De asemenea, ciocolata contine cofeina, asa ca un consum excesiv poate cauza insomnia sau alte probleme legate de somn. Este intotdeauna recomandat sa se consume ciocolata cu moderatie si sa se aleaga variante cu un continut ridicat de cacao si cu putin zahar.

Legaturi web in care se discuta motive pentru a manca ciocolata:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile consumului de humus asupra sanatatii

Humusul conține proteine, fibre, vitamine și antioxidanți din năut, susan și ulei de măsline. Reduce colesterolul, inflamația și ajută la controlul glicemiei.

Legumele conservate – o alegere sanatoasa si convenabila

Legumele conservate oferă o gamă largă de beneficii nutritive, rivalizând cu legumele proaspete. Descoperă avantajele lor și cum să le alegi pe cele mai sănătoase pentru dieta ta.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta

10 alimente care pot accelera îmbătrânirea pielii prin efectele lor asupra metabolismului. Redu consumul de zahăr, grăsimi trans și alcool pentru o piele sănătoasă și radiantă. Informează-te și protejează-ți frumusețea naturală!

Beneficiile castravetelui verde. Afla de ce ar trebui sa-l consumi cat mai des posibil

Castravetele verde oferă nu doar răcorire, ci și o mulțime de vitamine și substanțe anticancerigene. Este o legumă cu o istorie bogată, ce ascunde substanțe valoroase pentru sănătatea noastră. Include-l în dieta ta pentru beneficii maxime.

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea

Apa carbogazoasă aduce multe avantaje pentru sănătate, de la stimularea papilelor gustative până la curățarea tractului digestiv. Cu toate acestea, există și câteva precauții. Află toate detaliile și sfaturi pentru alegerea corectă.

Dieta mediteraneana si bolile autoimune: de ce este utila si cum sa o urmezi

Dieta mediteraneană oferă beneficii remarcabile pentru cei cu boli autoimune, combatând inflamația și consolidând sănătatea generală. Această abordare nutrițională, combinată cu tratamentele adecvate, poate fi cheia spre o viață mai sănătoasă și echilibrată.

Superfoods: Ce sunt si de ce ai nevoie de ele?

Alimentele de tip Superfoods joacă un rol crucial în menținerea sănătății optime. Află cum aceste alimente bogate în nutrienți pot îmbunătăți dieta ta și te pot proteja împotriva bolilor. Citește mai mult pentru sfaturi practice și exemple de superfoods!

Dieta in sindromul de intestin iritabil (SII): Ce alimente trebuie consumate pentru o mai buna gestionare

Sindromul de intestin iritabil poate fi gestionat printr-o dietă echilibrată. Descoperă beneficiile dietei low-FODMAP și a celei fără gluten în ameliorarea simptomelor tale.