15.4 C
București

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului

Date:

Share post:

Procesul de imbatranire ne afecteaza pe fiecare dintre noi. Acesta se refera atat la imbatranirea pielii, cat si la imbatranirea creierului. Fenomen natural. Multe studii sugereaza ca imbatranim pentru ca celulele noastre imbatranesc. Dar acest lucru duce la slabirea tesuturilor si a organelor, ceea ce creste riscul multor boli la batranete.

In organismul persoanelor in varsta apar procese inflamatorii. Acest lucru este asociat cu imbatranirea celulara. Celulele vechi elibereaza compusi care provoaca inflamatii. In acest caz, organismul este mai susceptibil la efectele nocive ale radicalilor liberi. Radicalii liberi deterioreaza ADN-ul, ceea ce contribuie la stresul oxidativ si duce la imbatranire.

Procesele inflamatorii crescute accelereaza semnificativ procesul de imbatranire. Este posibil sa le prevenim sau sa le slabim pentru a incetini imbatranirea organismului? Da. Cu ajutorul alimentatiei. Nutritia joaca un rol semnificativ in procesul de imbatranire.

O dieta prost conceputa poate accelera procesul de imbatranire si poate provoca multe boli. Daca mancam multe alimente foarte procesate, grasimi trans si zaharuri simple, avem mai multe sanse sa dezvoltam inflamatii, ceea ce contribuie in mare masura la sanatatea noastra precara.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 7

Dieta persoanelor in varsta ar trebui sa includa alimente sanatoase antiinflamatorii. Printre acestea se numara uleiurile vegetale si pestele de mare, care sunt surse bogate de acizi grasi Omega-3. O dieta antiinflamatorie include, de asemenea, legume si fructe, care contin vitamine si antioxidanti esentiali.

Produse care accelereaza procesul de imbatranire a organismului:

1. Sare

Sarea este inclusa in multe alimente. Excesul acesteia este daunator pentru sanatate – poate contribui la dezvoltarea hipertensiunii arteriale, care creste riscul de accident vascular cerebral. Din nefericire, multi adulti in varsta depasesc in mod semnificativ aportul de sare recomandat. Iar pentru a ramane sanatosi cat mai mult timp posibil, ar trebui sa o limitati la 5 grame pe zi.

Cu o scadere treptata a sarii, o persoana este capabila sa se obisnuiasca cu aportul sau mai mic. Cu toate acestea, exista multe surse ascunse de sare de care oamenii nu sunt adesea constienti. Printre acestea se numara painea alba, mancarurile gata preparate, amestecurile de condimente si mancarea de tip fast-food.

2. Zaharul

Prea mult zahar simplu in alimentatia dumneavoastra are un impact negativ asupra pielii. Zaharurile simple includ in principal glucoza, fructoza si galactoza. Acestea afecteaza in mod deosebit negativ structura colagenului. Colagenul este responsabil de elasticitatea pielii si de aspectul ei sanatos. Din cauza consumului excesiv de zahar, fibrele de colagen isi pierd rezistenta. Rezultatul este ca pielea isi pierde elasticitatea si fermitatea, iar continutul sau de umiditate scade. Acest lucru duce la formarea ridurilor si accelereaza imbatranirea celulelor pielii.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

Zaharurile simple au si ele sursele lor ascunse. Ele pot fi gasite, de exemplu, in sosurile gata preparate si in fructele confiate. Iaurturile indulcite cu fructe si dulciurile contin, de asemenea, cantitati mari de zahar. Excesul de zahar in alimentatie nu numai ca inrautateste aspectul pielii, dar poate fi si cauza multor boli.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 8

3. Mancarea rapida

Mancarea rapida in cantitati excesive are un impact negativ asupra sanatatii. Este o sursa de grasimi trans, care se obtin prin hidrogenarea uleiului vegetal. O cantitate prea mare din acestea poate avea consecinte foarte periculoase pentru sanatatea noastra. Grasimile trans cresc nivelul colesterolului “rau” LDL, iar concentratia sa ridicata creste riscul de aparitie a aterosclerozei. De asemenea, ele favorizeaza inflamatia, ceea ce accelereaza procesul de imbatranire.

Aceste alimente contin, de asemenea, cantitati semnificative de zaharuri simple si sare. Și aceste componente afecteaza negativ starea pielii si accelereaza imbatranirea celulara. Alimentele instant au un indice glicemic ridicat.

Dupa ce le consumati, nivelul de glucoza din sange creste brusc. In aceasta situatie, capacitatea organismului de a se proteja de radicalii liberi este redusa. Iar acest lucru, la randul sau, duce la dezvoltarea proceselor inflamatorii, care sunt adesea cauza bolilor cardiovasculare si a obezitatii. De aceea, se recomanda sa limitati mancarea de tip fast-food in dieta zilnica.

4. Alcoolul

Alcoolul afecteaza in mod semnificativ productia de radicali liberi. Astfel, acesta contribuie la dezvoltarea stresului oxidativ. O stare de intoxicare afecteaza negativ ficatul, sistemul circulator si procesul de imbatranire a pielii. Radicalii liberi slabesc fibrele de colagen ale pielii si perturba formarea colagenului. Din acest motiv, pielea persoanelor alcoolice imbatraneste mai repede. Le lipseste colagenul, care repara si intareste fibrele pielii.

Citeste si...
Carnea de iepure - Calorii Beneficii nutriționale și pentru sănătate

Consumul excesiv de alcool reduce absorbtia multor substante nutritive. Ca urmare, oamenii pot duce lipsa de seleniu, vitaminele C, A si E, care sunt antioxidanti si protejeaza organismul de efectele negative ale radicalilor liberi. Alcoolul interfereaza cu absorbtia acestora din tractul gastrointestinal. Deficitul de antioxidanti duce la dezvoltarea stresului oxidativ si apoi a inflamatiei. Iar deteriorarea tesuturilor si a organelor este ireversibila.

5. Alimente prajite

Tratamentul termic la temperaturi foarte ridicate favorizeaza formarea de compusi care sunt toxici pentru organism. Astfel de proceduri includ in principal gratarul si prajirea. O dieta bogata in alimente prajite este o sursa de benzopiren si amine aromatice heterociclice. Acestia sunt compusi cancerigeni care pot provoca deteriorarea ADN-ului.

organicsfood.ro

Acest lucru se aplica in principal la carnea rosie prajita, dar acesti compusi pot fi prezenti si in legumele prajite. Compusii mutageni care se formeaza in timpul unui tratament termic necorespunzator ne deterioreaza celulele si, astfel, accelereaza procesul de imbatranire.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 9

6. Bauturi carbogazoase dulci

Bauturile carbogazoase indulcite sunt o sursa de zaharuri simple. Acestea se caracterizeaza printr-un indice glicemic ridicat. Acest lucru inseamna ca consumul acestor alimente poate provoca cresterea nivelului de glucoza, ceea ce creste riscul de a dezvolta diabet de tip 2. Bauturile indulcite contin caramel. Acesta creste rezistenta la insulina si favorizeaza inflamatia.

Alimentele cu un indice glicemic ridicat afecteaza negativ nivelul colesterolului. Acestea pot provoca boli cardiovasculare. Consumul crescut de zahar creste nivelul colesterolului LDL si al trigliceridelor. Iar acest lucru contribuie la dezvoltarea aterosclerozei. Datorita continutului ridicat de zaharuri simple, bauturile carbogazoase indulcite au un impact negativ asupra pielii. Un indice glicemic ridicat perturba productia de colagen, pielea devine incapabila sa se regenereze, astfel incat procesul de imbatranire are loc mai repede.

7. Alimentele prajite

Alimentele prajite in ulei sunt una dintre principalele surse de grasimi trans din alimentatie. Grasimile trans sunt produse prin hidrogenarea uleiurilor vegetale. Excesul lor in alimentatie creste riscul de boli cardiovasculare si de aparitie a diabetului de tip II. De asemenea, acestea influenteaza formarea de tumori. Consumul excesiv de grasimi trans contribuie la formarea de radicali liberi responsabili de dezvoltarea proceselor inflamatorii.

Citeste si...
Ananas - Calorii, beneficii pentru sănătate și precauții

Temperatura adecvata de prajire este foarte importanta pentru a minimiza cantitatea de grasimi trans. Este mai bine sa prajiti in uleiuri vegetale cu un punct de fum ridicat. Procesul de prajire ar trebui sa se desfasoare lent, de preferinta la o putere scazuta pe aragaz. Atunci putem fi siguri ca uleiul nu si-a pierdut valoarea nutritiva. Acest lucru reduce, de asemenea, riscul de formare a compusilor toxici.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 10

8. Margarina

Margarina produsa prin hidrogenare poate fi, de asemenea, o sursa de grasimi trans. Grasimile vegetale hidrogenate cresc riscul de boli de inima de pana la 10 ori. Desi in 2021 au intrat in vigoare reglementari care reduc cantitatea de grasimi trans permise in margarina solida, acest lucru nu schimba faptul ca nu le puteti consuma in exces.

9. Mancarea rapida

Supele instant si alte alimente preparate sunt o sursa de zaharuri simple, acizi grasi saturati si sare. Acestea sunt alimente hipercalorice care contribuie la aparitia obezitatii. Mancarurile fast-food se caracterizeaza printr-un indice glicemic ridicat. In ciuda continutului caloric ridicat, acestea nu te satura. Nivelul de glucoza din sange creste brusc, iar acest lucru poate duce la aparitia diabetului de tip II.

Acizii grasi saturati, sarea si zaharul in cantitati excesive provoaca inflamatii in organism. O dieta bogata in alimente de tip fast-food are un impact negativ asupra sistemului circulator si a starii pielii.

10. Carnea rosie procesata

Alimentele procesate includ, fara a se limita la acestea, suncile si carnatii. Atunci cand sunt consumate in exces, aceste alimente cresc riscul de a dezvolta multe boli. Ele pot provoca diabet de tip II, boli de inima si cancer. Prajirea si prajirea carnii rosii la gratar sunt deosebit de nefavorabile. Aceasta produce amine heterociclice, care pot provoca cancer.

Retineti ca carnea rosie procesata contine mai multa sare decat carnea rosie neprocesata. Nivelurile ridicate de sare, zaharuri simple si acizi grasi saturati accelereaza procesul de imbatranire. Prin urmare, alimentele procesate din dieta ar trebui sa fie mentinute la minimum.

Citeste si...
Beneficiile Anghinarelor pentru o Sănătate Impecabilă

In schimb, carnea rosie neprocesata contine unele ingrediente valoroase. Carnea de vita, de miel si chiar de porc, consumata cu moderatie, furnizeaza nutrienti esentiali. Acestea ofera proteine complete, o forma foarte absorbabila de fier, zinc si vitamina B12. Carnea fiarta ar trebui sa fie inclusa din cand in cand in dieta dumneavoastra.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 11

Antioxidanti si acizi grasi Omega-3 pentru a va imbunatati alimentatia

Ingredientele esentiale, cum ar fi antioxidantii si acizii Omega-3, pot preveni imbatranirea prematura. O astfel de dieta ar trebui sa fie bogata in legume si fructe, care sunt principala sursa de antioxidanti. Antioxidantii includ, de exemplu, vitamina C si vitamina E. Acestia neutralizeaza efectele negative ale radicalilor liberi si au proprietati antiinflamatorii. Un continut ridicat de antioxidanti in alimentatie are un efect pozitiv asupra aspectului si starii pielii.

Uleiurile vegetale si pestele sunt surse bune de acizi grasi Omega-3. Acizii grasi nesaturati sustin functia cerebrala si previn inflamatiile. Datorita acestora, functiile noastre cognitive nu se deterioreaza si celulele creierului nu imbatranesc la fel de repede. Uleiurile vegetale au, de asemenea, un efect pozitiv asupra pielii, oferindu-i vitamine esentiale. Ele o protejeaza de fotoimbatranire, prevenind efectele negative ale radicalilor liberi.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului
10 Alimente care accelerează procesul de îmbătrânire a organismului 12

Pur si simplu, a manca bine este foarte important. Acesta poate afecta semnificativ procesul de imbatranire. Includeti in dieta dumneavoastra alimente naturale, neprocesate, bogate in vitamine si minerale. Acest lucru va va asigura o viata lunga si sanatoasa.

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “10 alimente care accelereaza procesul de imbatranire a organismului”:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Merele rosii sau verzi – care sunt de fapt mai sanatoase?

Merele roșii sau verzi - care sunt mai sănătoase? Explorăm beneficiile culorilor și importanța alegerii mere locale pentru o sănătate optimă. Ideale pentru cei care vor să facă cele mai bune alegeri alimentare.

De ce sunt ineficiente bauturile reci in timpul verii?

Băuturile reci pot părea o soluție ideală pentru căldura verii, dar efectele lor asupra corpului tău ar putea fi surprinzătoare. Află cum funcționează organismul tău în fața caniculei și ce alternative sănătoase există pentru hidratare.

Dieta cu fructe pentru slabit

Fructele sunt aliații tăi în lupta cu kilogramele în plus. Ele te ajută să te simți sătul, să reglezi nivelul de zahăr din sânge și să previi bolile cronice. Învață cum să faci o dietă cu fructe pentru slăbit.

Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?

Sedentarismul poate duce la îngrășare, stres și probleme de sănătate. Află cum să menții o siluetă subțire, chiar dacă lucrezi la birou, și soluțiile pentru a combate riscurile unui stil de viață nemișcat.

Hotii de nutrienti: alimente si obiceiuri care ne golesc de vitalitate

Un ghid complet despre cum anumite alimente și obiceiuri zilnice pot interfera cu absorbția nutrienților din corpul tău. Protejează-ți sănătatea și echilibrează-ți dieta.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit

Îmbunătățește-ți starea de spirit și energia cu serotonina, hormonul fericirii. Află cum alimentele, soarele și activitatea fizică pot juca un rol cheie în acest proces.

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Adevarul despre heringul sarat: Este sanatos sau un pericol ascuns?

Heringul este bogat în nutrienți esențiali, dar nu toate formele sunt recomandate. Descoperă riscurile asociate cu heringul sărat și cele mai bune combinații alimentare pentru un gust perfect.