35.2 C
București

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului

Date:

Share post:

Daca suferiti de reumatism inflamator, puteti influenta pozitiv evolutia bolii prin consumul de alimente care incetinesc inflamatia la nivelul articulatiilor si amelioreaza durerea. Anumite aspecte ale alimentatiei va pot ajuta, de asemenea, sa faceti fata mai usor bolii.

Evitati formarea de substante inflamatorii

Daca aveti o boala reumatismala, asigurati-va ca in organism nu se formeaza substante inflamatorii, iar daca se formeaza, atunci in cantitati mici. De exemplu, acizii grasi Omega-6, acidul arahidonic si acidul linoleic nu sunt produsi de organism, ci sunt obtinuti din alimente. Acestia pot contribui la dezvoltarea inflamatiei. Acidul arahidonic se gaseste adesea in grasimile provenite din produse de origine animala, in special in carnurile grase si in mezeluri.

Din acest motiv, daca aveti reumatism, nu trebuie sa luati mai mult de 50 mg de acid arahidonic pe zi, care se gaseste din abundenta in grasimea de porc si in ficatul de porc, in galbenusul de ou, in carnea de pui, in sunca si in carnati. Produsele din carne sau mezeluri nu ar trebui sa apara pe masa dumneavoastra mai mult de doua ori pe saptamana daca doriti sa asigurati o nutritie optima pentru reumatism. Acidul arahidonic se gaseste, de asemenea, in lapte si branza, smantana si oua. Un maxim de patru galbenusuri de ou pe saptamana este norma dumneavoastra. Cand vine vorba de lactate, treceti la optiuni cu continut scazut de grasimi.

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului 6

Fiti atenti la acizii grasi Omega-3

Acizii grasi Omega-3 sunt considerati componente nutritionale importante cu efecte antiinflamatorii. De asemenea, acestia favorizeaza formarea de prostaglandine analgezice, hormoni tisulari, suprima formarea acidului arahidonic si asigura deplasarea acestuia din membranele celulare. Acesta este motivul pentru care pestii proaspeti de mare, cum ar fi macroul si somonul, tonul si sardinele, contribuie la o dieta sanatoasa pentru reumatism.

Citeste si...
Suplimentele pentru creier: cum le alegi, avantajele și riscurile asociate

Acidul alfa-linolenic este, de asemenea, un acid gras omega-3 care se gaseste in principal in uleiurile vegetale, cum ar fi uleiurile de canola si de in, precum si in uleiurile de nuca, de soia si de germeni de grau. Uleiul de masline contine, de asemenea, o multime de acizi grasi Omega-3. Aceste uleiuri sunt potrivite pentru gatit si inhiba formarea de acid arahidonic. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul ca acizii grasi Omega-3 de origine vegetala au mai putine efecte antiinflamatorii decat grasimile de peste.

Antioxidantii protejeaza impotriva inflamatiilor din organism

Radicalii de oxigen pot contribui, de asemenea, la inflamatii. Cu toate acestea, acest proces poate fi incetinit cu ajutorul vitaminei E, vitaminei C, betacarotenului si seleniului. Daca aveti o boala reumatismala, atunci aveti o nevoie zilnica crescuta de aceste vitamine. Norma in acest caz este de la 100 la 200 mg pe zi pentru vitamina E si aproximativ 200 mg pe zi pentru vitamina C.

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului 7

Alimentatia pentru reumatism – bazati-va pe vitamina B

Multi pacienti reumatici nu primesc suficiente vitamine B. In special, B1 si B6, precum si vitamina E. Pentru a compensa aceasta deficienta, acordati atentie ceaiului verde, germenilor de grau si cerealelor integrale si nucilor. Nu prea mult. De exemplu, doua nuci de Brazilia pe zi sunt suficiente pentru a stabiliza echilibrul vitaminelor din organism.

Sunt interzise alcoolul si cafeaua?

Pentru bolile inflamatorii si reumatice, alcoolul este permis, dar, bineinteles, cu moderatie. Expertii recomanda sa nu consumati mai mult de 30 de grame de alcool pe zi. Cu toate acestea, aceasta doza este rapid depasita de doua pahare de vin rosu sau doua sticle de bere pe zi. In acest caz, alcoolul poate accelera cu siguranta distrugerea dureroasa a articulatiilor in bolile reumatice. Daca suferiti si de osteoporoza sau guta, bauturile alcoolice ar trebui eliminate complet din dieta dumneavoastra.

Citeste si...
Mersul desculț: de ce este benefic?

S-a sustinut candva ca ar trebui evitata cafeaua daca suferiti de boli reumatoide – s-a presupus de mult timp ca cofeina creste nivelul de acid uric din organism. Cu toate acestea, s-a dovedit acum ca nu este asa. Puteti bea cafea, dar fara zahar si nu mai mult de 2 cesti pe zi.

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului 8

Este deosebit de important sa beti in fiecare zi aproximativ 30 de mililitri de apa sau de lichid pe kilogram de greutate corporala. De exemplu, daca aveti 60 de kilograme, doza zilnica de lichid este de 1,8 litri. O parte din aceasta cantitate poate fi si cafeaua cu ceai de plante si fructe neindulcite.

Incercati sa reduceti cantitatea de produse de origine animala

Asa cum am mentionat deja, acidul arahidonic este responsabil pentru simptomele inflamatorii ale bolilor reumatice. Acesta se gaseste in principal in produsele de origine animala, motiv pentru care unele persoane care sufera de boli reumatice prefera sa manance doar alimente vegetale.

Nu exista inca dovezi stiintifice solide pentru necesitatea de a evita complet carnea in cazul reumatismului. In orice caz, este clar ca limitarea consumului de carne, in special de carne rosie, si, astfel, reducerea la minimum a aportului de acid arahidonic pentru articulatiile reumatice inflamate, va avea un efect pozitiv. Dar nici privarea completa de carne nu este cea mai buna solutie. Oricine sufera de poliartrita reumatoida trebuie sa stie ca aceasta boala poate duce la cresterea descompunerii proteinelor in organism. Prin urmare, nu este recomandat sa evitati complet proteinele animale foarte digerabile din dieta dumneavoastra.

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului 9

Sfaturi suplimentare privind alimentatia corecta pentru reumatism

  • Mancati cat mai variat posibil si evitati asa-numitele “diete pentru reumatism”
  • Nu mancati carne sau carnati mai mult de doua ori pe saptamana.
  • Mancati peste proaspat de doua ori pe saptamana, de preferinta peste de mare.
  • Dupa ce va consultati cu medicul dumneavoastra, puteti lua in plus capsule de ulei de peste. Chiar si cele mai bune alimente este putin probabil sa va asigure un aport constant de Omega 3 – de regula, la batranete nu mai mancam prea mult.
  • Acordati atentie uleiului de rapita si de in atunci cand pregatiti mancarurile zilnice.
  • Fructele si legumele ar trebui sa faca parte in mod regulat din dieta dumneavoastra, deoarece contin nu numai antioxidanti importanti, ci si multa vitamina K, care sustine articulatiile.
  • Asigurati-va ca mancati alimente care au un continut cat mai scazut de zahar.
  • Folositi laptele si produsele lactate in versiunile lor cu continut scazut de grasimi.
Citeste si...
Îmbătrânirea la bărbați vs îmbătrânirea la femei
Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului 10

Daca tineti cont de nevoile specifice ale organismului in timpul reumatismului in alimentatie, acest lucru nu va duce la o vindecare, dar poate preveni procesele inflamatorii si poate ameliora durerea. Ca urmare, veti avea nevoie de mai putine medicamente si veti avea o calitate a vietii semnificativ mai buna.

Link-uri web care vorbesc despre nutritia pentru reumatism si care se bazeaza pe alimente antiinflamatorii:

Nu uita!

organicsfood.ro

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

15 Alimente care pot provoca balonare si crampe

Baloane și crampe? Poate fi din cauza acestor alimente surprinzătoare. Află de ce și cum să le eviți pentru o digestie mai sănătoasă.

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.

Alimentele, vitaminele și suplimentele cu efect laxativ și cum acestea pot afecta sistemul digestiv. Este esențial să știm ce să evităm în anumite situații.

Alternative sanatoasa la zaharul rafinat: Cum sa controlezi diabetul si sa mentii un nivel optim al glicemiei

Zahărul rafinat poate fi dăunător pentru sănătate. Află cum poți controla diabetul și menține glicemia optimă cu ajutorul alternativelor naturale la zahărul rafinat.

Top 11 alimente pentru a-ti relaxa muschii

Unii oameni încearcă să amelioreze durerile musculare după un efort fizic cu unguente și pastile, alții preferă masajul......

Top 10 diete cautate pe Google in 2023: Benefice sau daunatoare?

Top 10 diete din 2023 conform căutărilor Google dezvăluie surprize! Dieta keto domină clasamentul, în timp ce dieta mediteraneană se afirmă cu beneficii reale. Află ce diete sunt în tendințe și care sunt riscurile lor. Ideal pentru cei pasionați de nutriție și sănătate.

Suplimentele pentru creier: cum le alegi, avantajele si riscurile asociate

Suplimente pentru creier: cum le alegi, avantajele și riscurile asociate. Explorează ghidul nostru complet pentru a înțelege cum funcționează și ce trebuie să știi.

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate – ghid complet

Oțetul de mere nu este doar un condiment, ci și un minunat adjuvant pentru sănătate. Află cum te poate ajuta de la echilibrarea glicemiei până la îmbunătățirea digestiei în ghidul nostru complet.

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?

Veganii au fost adesea atrași de alternativele la lapte. În trecut, "laptele" de soia, migdale sau ovăz era...