18.5 C
București

Mi-e foame tot timpul si mestec ceva. Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?

Date:

Share post:

Alimentele specifice pe care le consumati si modul in care le consumati pot afecta frecventa senzatiei de foame. Uneori, stomacul va rasuna in mijlocul unei intalniri importante sau in timpul transportului. Desi nu este intotdeauna posibil ca ceilalti sa va auda gemetele, senzatia constanta de foame poate fi enervanta.

De unde provine aceasta senzatie?

O senzatie constanta de foame poate fi cauzata de lipsa proteinelor, fibrelor si grasimilor din dieta dumneavoastra. Lipsa somnului sau stresul va pot afecta, de asemenea, apetitul. Cititi mai multe despre motivele pentru care va poate fi foame tot timpul si despre cum anumite alimente va pot ajuta sa va simtiti satula mai mult timp.

De ce ti-e foame tot timpul?

Foamea apare de obicei nu mai devreme de doua ore dupa ultima masa. Daca nu mananci, treptat, foamea creste si deja simti semnele fizice ale foamei cu tot corpul, astfel ca stomacul tau geme, energia scade. De asemenea, puteti simti o scadere a energiei si, poate, o nervozitate crescuta.

Dar exista si ceea ce se numeste foamea emotionala: nu prezinta semne fizice, deoarece nu are legatura cu nevoile fizice ale corpului. De fapt, o persoana poate avea o pofta de anumite alimente, adesea foarte calorice si nu cele mai sanatoase.

Expertii estimeaza ca aproximativ 90% dintre noi mancam in exces tocmai din cauza componentei emotionale a foamei. Daca va spuneti: “Vreau ciocolata. Vreau o punga de chipsuri”, atunci nu este vorba de foame fizica. Cautati doar alimente strict definite, iar orice aliment disponibil nu va satisface pentru ca va satisfaceti o foame emotionala.

Citeste si...
Sunt batoanele proteice bune pentru slăbit?

Nu mancati suficiente proteine

Proteinele sunt unul dintre cei trei macronutrienti de care are nevoie organismul tau: carbohidratii si grasimile sunt ceilalti doi compusi importanti. Aceste substante sunt necesare pentru a-ti oferi energie si pentru a ajuta la construirea celulelor corpului. Atunci cand sunt consumate impreuna la mese, aceste substante nutritive va pot alimenta organismul si va pot mentine senzatia de satietate. Dar organismul reactioneaza diferit la fiecare nutrient.

De exemplu, o masa bogata in carbohidrati va provoca o crestere brusca a zaharului si apoi o scadere a acestuia, ceea ce duce la senzatia de foame. Atunci cand includeti proteine intr-o masa cu carbohidrati complecsi, acestea incetinesc rata cu care glucoza intra in sange. Acest lucru inseamna ca veti avea o crestere treptata a nivelului acesteia si apoi o scadere treptata a glucozei plasmatice.

Acest lucru este ceea ce va face sa va simtiti mai echilibrata si mai satisfacuta intre mese. Și ganditi-va dincolo de carne atunci cand cautati proteine pe care sa le adaugati la mesele dumneavoastra. Legumele, produsele lactate, cum ar fi iaurtul, laptele si branza, precum si ouale, pestele, fasolea, tofu, semintele si nucile contin, de asemenea, proteine de o calitate destul de buna.

Nu dormiti bine

Daca nu dormi cele sapte pana la noua ore de somn recomandate pe zi, acest lucru poate duce la cresterea in greutate. Somnul ajuta la reglarea nivelului de grelina, un hormon care stimuleaza apetitul. Lipsa somnului creste concentratiile de grelina, facandu-va sa va simtiti flamand cand de fapt aveti nevoie de somn. Somnul este ideal pentru vindecarea si regenerarea organismului. Asadar, daca nu puteti dormi toata noaptea, un pui de somn scurt dupa-amiaza sau chiar si simpla odihna va poate ajuta.

Citeste si...
Dieta pe timp de noapte. Ce să mănânci în timpul zilei, astfel încât să nu vrei să mănânci noaptea
Mi-e foame tot timpul si mestec ceva. Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?
Mi-e foame tot timpul și mestec ceva. Ce ar trebui să fac în această situație? 4

Consumati carbohidrati rafinati

Feriti-va de alimentele facute cu carbohidrati rafinati, cum ar fi faina alba sau orezul alb (si da, alimente precum dulciurile si produsele de patiserie contin carbohidrati rafinati).

Aceste ingrediente au fost foarte mult procesate si si-au pierdut multe dintre substantele nutritive, inclusiv aproape toate fibrele. Consumul a prea multi carbohidrati rafinati nu va lasa o senzatie de satietate pentru mult timp. De fapt, acestia cresc nivelul de zahar din sange, iar apoi, cand acesta scade, va este din nou foame.

Avem tendinta de a trece si de a ne dori cu adevarat carbohidrati si zahar, deoarece de fiecare data cand le mancam cate putin, nivelul de energie creste. Asa ca, atunci cand esti obosit, instinctiv, ajungi la dulciuri.

Dieta ta este saraca in grasimi

Adaugarea de alimente bogate in acizi grasi omega-3, cum ar fi somonul, tonul, sardinele, nucile sau semintele de in, va poate imbunatati pofta de mancare. Dar daca dieta ta nu are grasimi sanatoase, poate duce la pofte patologice de carbohidrati si alimente bogate in zahar. Asadar, gandeste-te la echilibrul a ceea ce mananci – totul se reduce la faptul ca ai nevoie de toti cei trei macronutrienti pentru a te simti satul si satisfacut.

Trebuie sa aveti mai multe fibre in alimentatia dvs

Fibrele vegetale din dieta ta sunt bune din mai multe motive. Dar cand vine vorba de senzatia de foame, asigurati-va ca cautati alimente bogate in fibre, cum ar fi fructele, legumele, lintea, fasolea si ovazul, care ajuta la eliberarea hormonilor care reduc pofta de mancare.

organicsfood.ro

Fibrele se umfla si se extind in stomac si intestine. Acest lucru stimuleaza senzatia de satietate mai devreme in timpul zilei.

Citeste si...
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc

Mananci “in mod automat”

O punga mica de chipsuri in timp ce te uiti la un serial TV poate parea pentru unii ca o seara perfecta de vineri seara, dar incearca sa fii mai atenta la cantitatea de mancare pe care o consumi urmarind scenariile.

Mancatul fara minte este atunci cand nu va dati seama exact ce si cat de mult mancati, deoarece creierul este ocupat cu alte lucruri. Știi in subconstientul tau ce ai mancat, dar este aproape ca si cum ai devaloriza acea mancare. Creierul tau nu inregistreaza ceea ce ai mancat.

Pentru a evita supraalimentarea fara noima, trebuie sa controlati portiile. Medicii sugereaza sa portionati o cantitate adecvata de gustari inainte de a va uita la televizor, de a conduce sau chiar de a sta la telefon.

Mi-e foame tot timpul si mestec ceva. Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?
Mi-e foame tot timpul și mestec ceva. Ce ar trebui să fac în această situație? 5

Nu beti suficienta apa

Multi dintre noi simtim ca ne este foame, cand de fapt iti este doar sete. Dar, inainte de a bea a patra ceasca de cafea, gandeste-te ca cafeaua ta mare cu lapte cu caramel si frisca te deshidrateaza (ca sa nu mai vorbim de adaugarea de calorii suplimentare).

Pe de alta parte, consumul de apa pe tot parcursul zilei va ajuta la evitarea deshidratarii si va va satisface potential foamea. Este posibil sa va simtiti insetat si sa nu va dati seama de diferenta dintre aceasta si foame. Se recomanda sa beti 8 pahare de apa pe zi pentru a evita foamea.

Sunteti stresat

Multi dintre noi apeleaza la mancare atunci cand suntem stresati: ne intindem dupa inca un pachet de biscuiti atunci cand ne arde comanda, in loc sa realizam – foamea este stimulata de emotii. Gasiti o modalitate de a va elibera de stres fara a folosi mancarea pentru a face acest lucru.

Citeste si...
Carnea este benefica, da sau nu? Ce înseamnă carnea pentru sănătatea ta?

Gaseste ceva ce iti place, iar daca te simti stresat in mijlocul zilei, indeparteaza-te de birou timp de cinci minute, iesi afara si ia putin aer curat. Expertii sugereaza, de asemenea, sa folositi respiratia profunda sau de cutie pentru a va calma in mod natural. Chiar si o baie fierbinte, vopsirea unghiilor, cititul sau tricotatul pot ajuta la ameliorarea stresului.

Mi-e foame tot timpul si mestec ceva. Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie?
Mi-e foame tot timpul și mestec ceva. Ce ar trebui să fac în această situație? 6

Este normal sa va fie mereu foame?

Corpul tau se bazeaza pe alimente pentru energie, asa ca este normal sa te simti flamand daca nu mananci timp de cateva ore.

Dar daca foamea este un lucru cu care va confruntati in mod regulat, unele persoane pot beneficia daca mananca la fiecare doua-trei ore si apoi iau o gustare – iar prin gustare intelegand alimente precum un ou fiert tare cu un baton de branza, biscuiti din cereale integrale cu continut scazut de sare cu branza sau un mar. Cautati optiuni de alimente integrale care contin carbohidrati complecsi, fibre si proteine.

Legaturi web despre senzatia de foame tot timpul:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

15 Alimente accesibile care iti pot imbunatati functia cerebrala

Îmbunătățește funcția cerebrală cu 15 alimente accesibile! De la afine bogate în antioxidanți la pește gras plin de omega-3, aceste alimente sunt esențiale pentru sănătatea cognitivă și starea de spirit. Include-le în dieta ta pentru o minte mai sănătoasă.

Carnea este benefica, da sau nu? Ce inseamna carnea pentru sanatatea ta?

Aflăm cum carnea afectează sănătatea, de la beneficiile nutrienților esențiali la riscurile carniilor procesate. Explorăm și alternativa vegetarienească.

Ce rol joaca apa in dieta persoanelor in varsta?

Persoanele în vârstă au nevoie de o atenție specială când vine vorba de consumul deapă. Învață cum să previi deshidratarea și cum să susții sănătatea cu o hidratare corespunzătoare.

Beneficiile stafidelor, caloriile si analiza lor nutritionala

Beneficiile stafidelor, caloriile și analiza lor nutrițională. Înțelegeți rolul stafidelor în sănătatea cardiovasculară și controlul glicemic, plus sfaturi de stocare pentru prospețime.

Pot femeile insarcinate sa manance catina: beneficii si riscuri

În timpul așteptării copilului, nevoia mamei de vitamine și minerale crește brusc. Și, bineînțeles, cel mai bine este...

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare

Guta poate fi dureroasă, dar o abordare corectă în alimentație și tratament poate face diferența. Descoperă alimentele recomandate și cele de evitat pentru a-ți menține starea de sănătate.

Top 5 tipuri sanatoase de branza

Top 5 cele mai bune tipuri de brânză, de la cele proaspete la cele maturate. Află care sunt cele mai sănătoase opțiuni delicioase de brânză pentru tine!

Renuntarea la zahar: sfaturi esentiale si trucuri pentru o viata mai sanatoasa

Renunțați la zahăr cu aceste 10 sfaturi dovedite. De la gătirea propriilor preparate la alegerea fructelor cu conținut scăzut de fructoză, descoperă cum să faci tranziția către o alimentație conștientă și sănătoasă.