11.5 C
București

Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?

Date:

Share post:

Este bine atunci cand ai suficient timp liber si bani pentru a avea grija de silueta si greutatea ta. Atunci puteti vizita in mod regulat sala de sport, manca corect si rational, consulta un nutritionist si indeplini toate recomandarile pentru a va mentine subtire si sanatos.

In acest caz, trebuie sa va luptati doar cu propria lene. Dar ce sa faca persoanele care sunt obligate sa duca un stil de viata sedentar, luand kilograme in plus din cauza sedentarismului, a gustarilor pline de calorii, a stresului provocat de termenele limita, de proiecte, de nemultumirea sefului sau de statul in ambuteiaje de mai multi kilometri in drum spre si de la serviciu?

De ce se ingrasa functionarii de birou si cum sa scapi de ea? Este realist sa pastrezi o silueta subtire intr-un astfel de loc de munca?

De ce se ingrasa multi lucratori de birou?

Scaderea in greutate poate parea simpla: trebuie doar sa mananci mai putin si sa faci mai multa miscare. Dar nu este usor daca slujba ta iti cere sa stai la birou timp de opt sau mai multe ore la rand, gandind intens si abia daca te misti. Adaugati la asta naveta de acasa la serviciu si inapoi si va petreceti literalmente jumatate din zi stand in fund.

Singurele lucruri care se misca in mod activ in timp ce lucrati sunt degetele pe tastatura si muschii din ochi care urmaresc textul si cursorul mouse-ului. In plus, creierul lucreaza in mod activ, cheltuind pentru nevoile sale pana la 20% din continutul caloric al dietei.

In plus, trebuie sa fie glucoza, pe care trebuie sa o primeasca neintrerupt, altfel creierul nu se va gandi la munca, ci doar la mancare, ceea ce face ca mainile sa ajunga la biscuiti calorici, sa bea mai multe cani de cafea dulce, sa bea diverse gustari grase, bogate si calorice.

De obicei, toate aceste alimente nesanatoase sunt usor de gasit si, pe fondul epuizarii unei zile aglomerate la birou, motivatia de a slabi si autodisciplina pot fi frante. Pentru a rontai stresul si a va relaxa, va permiteti o felie mare de tort, pizza, fast-food si un pahar mare de vin (sau bere) dupa serviciu. Excesul de calorii din mancare se depune treptat pe flancurile tale.

Citeste si...
Sedentarismul timp de 10 ore pe zi este legat de un risc mai mare de demență, potrivit unui studiu
Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?
Stilul de viață sedentar: cum poți slăbi stând la birou și de ce este nevoie? 5

Problema sedentarismului este o problema globala

Organizatia Mondiala a Sanatatii estimeaza ca 60-85% din oamenii din intreaga lume duc un stil de viata sedentar. Și nu este vorba doar de cele aproximativ 8 ore pe care le petrecem la birou. Sincer vorbind, stam jos aproape toata ziua, si nu este doar vina angajatorilor care ne-au oferit de lucru cu hartii sau calculatoare.

In general, conationalii nostri stau in medie 13 ore pe zi si dorm, de asemenea, in medie 8 ore, ceea ce rezulta intr-un stil de viata sedentar de aproximativ 21 de ore pe zi. Cum asa? Haideti sa facem un calcul.

O noapte de somn inseamna 6-8 ore de imobilitate, stand in drum spre serviciu, apoi la birou, stand la pranz, in drum spre casa si, in final, stand pur si simplu in fata televizorului, la calculator sau intr-un bar uitandu-te la telefon.

In calculele raportate la un an, o persoana petrece:

  • 88% din timpul unui an stand jos
  • Asta inseamna 319 zile pe an
  • aproximativ 10 din 12 luni
  • sau 45 din 52 de saptamani pe an.

Care sunt pericolele unui comportament sedentar?

Un stil de viata sedentar nu inseamna doar acumularea unui strat de grasime pe talie si coapse. Este si un risc crescut de depresie, anxietate, boli cardiovasculare si cancer de colon.

Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?
Stilul de viață sedentar: cum poți slăbi stând la birou și de ce este nevoie? 6

Potrivit OMS, stilul de viata sedentar creste toate cauzele de deces, dubleaza riscul de boli cardiovasculare, diabet si obezitate si creste riscurile pentru:

  • Hipertensiune arteriala
  • osteoporoza
  • tulburari lipidice.

In mod specific:

organicsfood.ro

Pentru diabet, un stil de viata sedentar reduce sensibilitatea la insulina, un factor major in diabet care a fost legat de inflamatia cronica si de obezitate.

Imobilitatea afecteaza sanatatea creierului. Nu este niciun secret ca miscarea activa poate face minuni pentru starea de spirit, dar va poate ajuta, de asemenea, sa va concentrati, sa dormiti mai bine si sa reduceti durerea. Inactivitatea fizica poate face exact opusul.

Citeste si...
Totul despre acidul gras omega-3 DHA: beneficii uimitoare și riscuri de care trebuie să știi

Sedentarismul si statul la birou exacerbeaza simptomele postmenopauzei. Un stil de viata sedentar este legat de simptome precum insomnia, starea de spirit depresiva, probleme cu vezica urinara, hipertensiune, acumularea de grasime abdominala, dureri articulare si musculare la femeile aflate la postmenopauza. Și, in plus, dureri frecvente de gat si de umeri.

Este posibil sa slabesti daca lucrezi la birou?

Da, dar necesita o planificare si o pregatire serioasa. Vei avea nevoie de multa determinare la inceput, dar daca reusesti sa treci peste momentele dificile, rezultatele vor fi mai mult decat impresionante.

Daca depasiti tentatiile si lenea legitima, nu numai ca va puteti mentine silueta, dar va puteti simti mult mai bine si aveti mai multa energie. Exista o serie de masuri pe care le puteti lua pentru a va mentine in forma sau pentru a pierde in greutate, chiar daca lucrati intr-un birou si stati la birou toata ziua.

Cum sa mancati corect

Pregatiti mesele din timp si luati pranzul cu dvs. Un pranz adecvat, cu putine calorii, dar consistent, este cel mai bun mod de a renunta la obiceiul de a comanda mancare la birou sau de a manca la cantina, alimente care contin de obicei mai multe grasimi si calorii.

Chiar daca exista o optiune sanatoasa, este foarte probabil sa fiti tentati sa mancati ceva in plus, pentru companie, sa mancati ceva mai gras si mai amidonos. Dar daca va pregatiti singuri mancarea, aveti control total asupra a ceea ce mancati. Probabil ca nu veti avea prea mult timp in timpul saptamanii, asa ca folositi weekend-urile pentru a planifica si pregati cat mai multe mese in avans.

Acest lucru poate fi dificil la inceput, dar puteti, de asemenea, sa impartiti ingredientele si sa va pregatiti mesele cu o seara inainte. Atunci cand aveti masa de pranz cu dumneavoastra, veti fi mai putin tentat sa mancati alimente nesanatoase.

Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?
Stilul de viață sedentar: cum poți slăbi stând la birou și de ce este nevoie? 7

Pastrati pe masa gustari sanatoase

Nu exista niciun motiv pentru a renunta complet la gustari, doar asigura-te ca nu pui langa tine un biscuit zaharat sau chipsuri, ci in schimb mananca niste fructe sau legume, o mana de nuci. De asemenea, retineti ca gustarea dvs. este doar atat, o gustare, nu o masa completa, si ar trebui distribuita in consecinta.

Citeste si...
10 Beneficii uimitoare ale infuziei de ghimbir cu lămâie pe care trebuie să le cunoști

Printre gustarile sanatoase se numara: o mana de nuci, un mar feliat, popcorn cu aer, morcovi si telina. Fiti atenti la batoanele energizante, deoarece acestea pot contine sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza sau au adaos de zahar si grasimi saturate in ele.

Beti multa apa

Pastrati cel putin o sticla de apa de un litru pe birou si incercati sa o beti pe tot parcursul zilei. Luand suficienta apa va va impiedica sa mancati in exces si sa consumati mai multe calorii decat are nevoie corpul dumneavoastra. Pentru a diversifica aportul plictisitor de apa, puteti adauga fructe, ierburi sau condimente. Dar nu consumati bauturi dietetice zaharate. Iar daca aveti nevoie de cofeina, beti cafea cu lapte degresat si un indulcitor in loc de zahar.

Cum incepi sa faci exercitii fizice?

Este cunoscut faptul ca, pe langa o alimentatie adecvata, ai nevoie de activitate fizica pentru a pierde in greutate si a o controla. Incepeti sa adaugati activitatea fizica treptat. Primul lucru pe care trebuie sa il faceti este sa va miscati mai mult si sa evitati sa stati jos pentru perioade lungi de timp. Setati un cronometru care sa va reaminteasca sa faceti miscare la fiecare ora sau o ora si jumatate, chiar daca este vorba doar de o incalzire de doua minute.

Faceti pauze de mers pe jos. Puteti folosi pedometre sau o bratara de fitness pentru a va numara pasii si a monitoriza cat de mult va miscati pe parcursul zilei. Incercati sa faceti cel putin 10.000 de pasi pe zi pentru a pierde kilograme sau pentru a va mentine greutatea si a va mentine in forma.

Faceti orice exercitiu pe care il puteti face chiar la locul de munca. Pasul unu: invingeti-va teama de a parea caraghios. Exista multe exercitii pe care le puteti incorpora pur si simplu in activitatile zilnice de la birou sau le puteti face pe ascuns. Daca sunt facute in mod constant, exercitiile simple va pot tonifia muschii si pot accelera pierderea in greutate.

Stilul de viata sedentar: cum poti slabi stand la birou si de ce este nevoie?
Stilul de viață sedentar: cum poți slăbi stând la birou și de ce este nevoie? 8

Programeaza-ti antrenamentele. Nu amanati mersul la sala sau exercitiile fizice acasa pana cand veti avea mai mult timp la dispozitie. Este de inteles ca oboseala isi pune amprenta dupa munca, dar cand vine vorba de exercitii fizice, fiecare zi conteaza; chiar daca puteti face exercitii fizice doar 15-20 de minute, aceasta reprezinta o contributie semnificativa.

Citeste si...
Ouăle în alimentație: Mituri, realități și beneficiile uimitoare pentru sănătate

Faceti un plan de antrenament pentru fiecare zi sau alegeti cele mai aglomerate doua zile ale saptamanii ca zile libere de exercitii fizice.

Alte cateva trucuri pentru a incuraja slabitul

Inlocuiti scaunul de birou cu o minge de fitness supradimensionata. Potrivit cercetarilor, inlocuirea scaunului cu o minge de fitness va poate ajuta sa ardeti 100 de calorii in plus pe zi, sa va tonifiati muschii si sa va imbunatatiti postura.

Ascultati muzica. Ascultarea de muzica relaxanta reduce stresul, dar ce legatura are asta cu pierderea in greutate? Se pare ca cortizolul, hormonul responsabil de stres, este, de asemenea, responsabil de pofta de carbohidrati si de stocarea grasimilor. Deci, daca esti mai putin stresat, este mai probabil sa mananci mai putin si sa slabesti mai usor.

Antreneaza-te intr-o camera racoroasa. Atunci corpul va cheltui calorii si pentru incalzire prin cheltuirea caldurii.

Transformati scarile in sala de sport. Cand mergeti la serviciu, urcati pe scari in loc de lift. Urcati pe scari cat mai des posibil in timpul zilei pentru a cheltui calorii.

Faceti o parte din munca dumneavoastra in picioare. Studiile arata ca puteti arde noua calorii in plus pe ora daca stati in picioare la serviciu decat daca ati sta jos. In plus, statul in picioare creste nivelul de zahar din sange, ceea ce este, de asemenea, bun pentru pierderea in greutate.

Link-uri web despre pierderea in greutate cu un stil de viata sedentar:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

De ce ar trebui sa mancati rosii iarna

Roșiile conțin apă, vitamine și antioxidanți care le fac extrem de benefice pentru organism. Consumul lor iarna previne deshidratarea, întărește sistemul imunitar, scade riscul de boli cardiovasculare și cancer. Iată motivele pentru care nu ar trebui să lipsească din alimentația de iarnă.

Crevetii, un aliment sanatos sau daunator? Descifrati beneficiile si riscurile

Creveții sunt un aliment controversat: pe de o parte aduc beneficii prin proteine, minerale și vitamine dar pe de altă parte pot acumula metale grele dăunătoare. Aflați totul despre valoarea nutritivă reală, cum să-i aleagă și dozează corect, efecte adverse la copii și adulți.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta

10 alimente care pot accelera îmbătrânirea pielii prin efectele lor asupra metabolismului. Redu consumul de zahăr, grăsimi trans și alcool pentru o piele sănătoasă și radiantă. Informează-te și protejează-ți frumusețea naturală!

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea

Apa carbogazoasă aduce multe avantaje pentru sănătate, de la stimularea papilelor gustative până la curățarea tractului digestiv. Cu toate acestea, există și câteva precauții. Află toate detaliile și sfaturi pentru alegerea corectă.

Este Stevia rea pentru tine? Ce spun expertii despre acest inlocuitor de zahar

Stevia rămâne populară datorită creșterii diabetului și a cererii pentru indulcitori naturali. Dar care sunt riscurile? Aflați adevărul despre beneficiile și efectele secundare.

10 Beneficii ale consumului de alimente locale

Alimente locale și beneficiile lor asupra sănătății și comunității sunt esențiale. Află cum alegerea produselor din zona ta îmbunătățește viața ta și a celor din jur. Citeste mai mult pentru a descoperi cum poți contribui.

Avocado, superalimentul care slabeste si iti intareste sistemul imunitar

Avocado este un fruct special cu proprietăți miraculoase pentru organism - conține peste 20 de vitamine și minerale esențiale. Află care sunt beneficiile avocado pentru sănătate, cum îl integrezi în alimentație și de ce este atât de important.

De ce ne doare capul dupa o mahmureala si ce putem face pentru ameliorarea durerilor

Durerea de cap cauzată de mahmureală este chinuitoare. Află care sunt cauzele acestei dureri, cum o poți preveni prin hidratare și ce tratament poți urma pentru ameliorarea disconfortului în acest articol.