12.2 C
București

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active

Date:

Share post:

Multi abonati ma intreaba ce dieta sa urmeze. Voi spune imediat ca fiecare dieta este o decizie individuala, bazata pe dorinta de a stabili un stil de viata sanatos sau de a elimina anumite probleme de sanatate. Cred ca voi vorbi mai des despre optiunile de dieta, voi explica care sunt avantajele lor si cui sunt potrivite. Și astazi iata o intrebare:

“Am citit recent despre dieta samurailor. Unii o considera slaba, altii o lauda, iar eu as vrea sa o incerc, dar nu stiu cum m-as simti pentru ca fac sport si am nevoie ca mancarea sa imi ofere suficienta satietate.”

Și, intr-adevar, ce fel de dieta este aceasta – o dieta de samurai? Probabil ca multi oameni nu au auzit niciodata de ea. De aceea va spun.

Dieta samurai – principii de baza

Dieta Samurai este un model alimentar folosit adesea de persoanele foarte active si de sportivi. Cu alte cuvinte, acesta este un tip de dieta paleo destinata persoanelor care nu-si pot imagina viata fara o activitate fizica intensa. Aceasta contine in principal alimente naturale, neprocesate, cum ar fi carnea si pestele, ouale, fructele si legumele, uleiul de masline si cerealele fara gluten. Numele si principiile dietei isi au originea in alimentatia de baza a razboinicilor japonezi – samuraii.

Conditia prealabila pentru dieta samurailor este pur si simplu o alimentatie sanatoasa. Compozitia si continutul caloric al alimentelor ar trebui sa fie adaptate la rutina zilnica, la nevoile individuale si la efortul fizic preferat.

Citeste si...
Grupa sanguină și nutriția - există o legătură?

Recomandarea creatorilor dietei samurailor este de a face exercitii fizice pe stomacul gol, de a manca carbohidrati ca al doilea mic dejun si, de asemenea, de a limita mancarea in prima jumatate a zilei si de a creste continutul caloric al meselor in a doua jumatate. zi. zi.

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active
Mănâncă ca un războinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active 5

Deoarece dieta samurai este destinata in primul rand persoanelor care se antreneaza intens, distributia si numarul de mese trebuie adaptate la timpul si tipul de antrenament. Continutul caloric al dietei se stabileste individual, in functie de persoana: greutatea, inaltimea, sexul, nivelul de activitate fizica sau starea de sanatate.

Dieta samurailor, prin definitie, este o dieta cu o cantitate limitata de carbohidrati consumati; asa-numitii antinutrienti (fitati, taninuri, lectine, alcaloizi) sunt, de asemenea, exclusi din meniu. In prima jumatate a zilei se consuma in principal alimente proteice-grase; ulterior se pot introduce carbohidrati, atat simpli (fructe), cat si complexi, pe baza de cereale fara gluten.

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active
Mănâncă ca un războinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active 6

Dieta Samurai – Alimentele recomandate

Meniul dietei samurai este format in principal din mancaruri pe baza de produse naturale, cu un grad redus de prelucrare. Retetele se bazeaza pe produse precum: legume, fructe, oua, carne si peste de buna calitate, ulei de masline si cereale fara gluten.

Deoarece una dintre cele mai importante ipoteze ale dietei este gradul scazut de prelucrare a produselor alimentare, creatorii subliniaza prezenta in meniul zilnic a legumelor si fructelor proaspete, precum si a produselor cerealiere cu grad scazut de puritate. Atunci cand urmati o dieta samurai, ar trebui sa alegeti produse dovedite, organice, provenite de la ferme si sa le consumati intr-o forma cat mai naturala.

Ce ar trebui sa eviti in dieta samurai?

Dieta samurai presupune excluderea anumitor alimente si mancaruri din meniul zilnic. Aceasta este in primul rand:

  • produsele alimentare si mancarurile foarte procesate,
  • fast-food, mancaruri gata preparate.
  • produsele care contin zahar rafinat si grasimi vegetale intarite,
  • laptele si alte produse lactate,
  • leguminoasele, graul si alte cereale care contin gluten.
Citeste si...
Cele mai sățioase alimente pentru o dietă sănătoasă și echilibrată
Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active
Mănâncă ca un războinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active 7

Care sunt parerile despre dieta samurai?

Dieta samurai este conceputa pentru a asigura, in primul rand, un bun efect de antrenament pentru persoanele active din punct de vedere fizic. Cu toate acestea, uneori puteti intalni opinii potrivit carora, mancand in conformitate cu regulile dietei samurai, puteti pierde in mod eficient si rapid in greutate. In acest caz, merita sa ne amintim ca efectul de pierdere in greutate va fi obtinut numai in combinatie cu antrenamentul, altfel mai multa energie poate fi stocata sub forma de tesut adipos.

Dieta Samurai nu ar trebui sa fie utilizata de persoanele carora li se prescriu anumite diete medicale, cum ar fi dieta pentru hipotiroidism sau dieta pentru calculi biliari.

O dieta pentru hipotiroidism este o dieta sanatoasa, corect echilibrata, clasica, menita sa intareasca organismul si sa imbunatateasca functionarea sistemului endocrin. Deoarece dieta samurai limiteaza consumul anumitor alimente, dieta pentru hipotiroidism nu trebuie folosita impreuna cu acest model alimentar.

De asemenea, dieta samurai nu este potrivita pentru persoanele cu probleme digestive, boli autoimune, probleme cu metabolismul carbohidratilor sau boli intestinale.

organicsfood.ro
Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active
Mănâncă ca un războinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active 8

Care sunt beneficiile dietei samurai?

Unul dintre cele mai mari avantaje ale dietei samurai este, bineinteles, prezenta alimentelor recomandate care ofera organismului un numar foarte mare de vitamine si minerale diferite. Cel mai important proces al dietei este monitorizarea corpului tau. De ce?

In acest fel, vom dobandi cunostinte despre ce produse ne servesc si ne ajuta sa obtinem rezultatele dorite si care sunt cele care impiedica acest lucru. Ceea ce poate fi un aspect foarte important pentru sportivi este utilizarea suplimentelor. Creatorii dietei Samurai nu neaga utilizarea acestora, dar subliniaza cat de important este ca acestea sa fie testate si sigure.

Citeste si...
Care sunt pericolele conservelor de casă: ce produse pot provoca botulism?

Intrebari si Raspunsuri Despre Dieta Samurai:

1. Q: De ce dieta samurai este recomandata pentru persoanele active fizic, in special sportivii?

A: Dieta Samurai este un model alimentar care se concentreaza pe alimente naturale, neprocesate, care ofera energie si nutrienti esentiali pentru organism. Din moment ce sportivii si persoanele active fizic au nevoie de o cantitate mai mare de energie si nutrienti pentru a sustine nivelul lor ridicat de activitate fizica, aceasta dieta le furnizeaza acele alimente care pot sustine aceste cerinte, cum ar fi carnea, pestele, ouale, fructele si legumele.

2. Q: Care este legatura dintre dieta Samurai si razboinicii japonezi – samuraii?

A: Numele si principiile dietei provin din alimentatia de baza a razboinicilor japonezi – samuraii. Samuraii erau razboinici cunoscuti pentru forta, disciplina si longevitatea lor, iar alimentatia lor se baza pe alimente naturale si neprocesate care le oferea energia si rezistenta de care aveau nevoie in lupta.

3. Q: Cum se difera dieta samurai de alte diete low-carb sau paleo?

A: Dieta Samurai are multe similitudini cu dieta paleo, deoarece ambele se concentreaza pe consumul de alimente neprocesate. Totusi, ceea ce o diferentiaza pe cea Samurai este accentul pe adaptarea consumului caloric si a compozitiei alimentelor la rutina zilnica, nevoile individuale si tipul de activitate fizica a fiecarei persoane. De asemenea, dieta samurai este mai specifica in excluderea asa-numitilor antinutrienti, cum ar fi fitatii, taninii si lectinele.

4. Q: Ce tip de carbohidrati sunt permisi in dieta Samurai?

A: In prima jumatate a zilei, dieta Samurai se concentreaza pe alimente proteice-grase, iar carbohidratii sunt introdusi mai tarziu. Acesti carbohidrati sunt atat simpli, cum ar fi fructele, cat si complexi, bazandu-se pe cereale fara gluten. Acest lucru inseamna ca cerealele care contin gluten, cum ar fi graul, sunt excluse din dieta.

Citeste si...
7 beneficii incredibile ale semințelor de rodie, plus cum se deschid

5. Q: Exista vreo restrictie privind consumul de lactate in dieta samurai?

A: Da, dieta samurai exclude laptele si alte produse lactate. Acest lucru este in conformitate cu principiul sau de a evita alimentele foarte procesate si de a se concentra pe alimente in forma lor cea mai naturala.

Aceste intrebari si raspunsuri ofera informatii suplimentare care pot fi de interes pentru cei care doresc sa inteleaga mai bine dieta Samurai si beneficiile sale potentiale.

Link-uri web care vorbesc despre dieta Samurai si cine va beneficia de ea:

Este dieta Samurai potrivita pentru dumneavoastra? Ati manca in conformitate cu principiile acesteia?

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile uimitoare ale semintelor de in pentru sanatate

Semințele de in sunt recunoscute pentru beneficiile aduse sănătății datorită conținutului bogat de vitamine, minerale și acizi grași. Află cum se consumă corect semințele de in și ce efecte pozitive au asupra organismului.

Cele 3 faze ale dietei South Beach pentru pierderea in greutate

Dezvoltată cu intenția de a ajuta la pierderea în greutate și în același timp de a îmbunătăți sănătatea,...

3 Sfaturi simple de la un nutritionist celebru pentru a evita sa te ingrasi toamna

Vrei să eviți kilogramele în plus toamna? Află 3 sfaturi simple date de faimosul nutriționist Michael Mosley pentru a nu te îngrășa când vine frigul. Învață să mănânci corect la masă, să incluzi legume la fiecare masă și să consumi suficiente proteine. Aceste obiceiuri te vor ajuta să rămâi în formă.

Grupa sanguina si nutritia – exista o legatura?

Dieta în funcție de grupa sanguină, propusă de medicul naturopat Peter D'Adamo, a câștigat popularitate ca o abordare personalizată a nutriției. Aflați principiile de bază, avantajele, dezavantajele și recomandările alimentare specifice fiecărei grupe sanguine.

Cum sa combatem eficient guta: tratamente si recomandari alimentare

Guta poate fi dureroasă, dar o abordare corectă în alimentație și tratament poate face diferența. Descoperă alimentele recomandate și cele de evitat pentru a-ți menține starea de sănătate.

Pierdere in greutate nedorita: Riscuri si precautii

Unele cauze comune ale pierderii în greutate nedorite sunt depresia, diareea, ulcerul oral sau infecțiile virale. Acest articol îți oferă informații despre simptome, cauze și tratamente.

Ananasul: Beneficiile ascunse si adevarul despre pierderea in greutate

Ananasul, numit adesea "regele fructelor", are multe avantaje în dietă. Descoperă ce spune știința despre acest fruct și beneficiile sale reale în alimentație și sănătate.

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 

Cartofii sunt mai mult decât o simplă sursă de carbohidrați. Descoperă beneficiile lor nutriționale, miturile desființate și sfaturi pentru o gătire sănătoasă.