12.6 C
București

Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis

Date:

Share post:

Laptele de vaca sau de la alte animale domestice este un ingredient alimentar excelent care este folosit pentru a face multe produse diferite – bauturi lactate fermentate, branza de vaci, branzeturi, unt si multe altele. Laptele este gustos si aduce beneficii organismului prin furnizarea de proteine usor digerabile, calciu si fosfor, precum si de grasimi din lapte, care sunt bune pentru peretii celulelor si vasele de sange.

Laptele are multe beneficii pentru sanatate, scade tensiunea arteriala, datorita aminoacizilor sai speciali calmeaza nervii si ofera un somn sanatos, laptele poate ajuta in cazul arsurilor la stomac si poate imbunatati starea pielii. Cu toate acestea, acest produs minunat nu este util pentru toata lumea, multi oameni nu pot bea lapte sau nu mananca aproape toate produsele lactate.

Contraindicatii si restrictii

Laptele este un produs alimentar complex, contine proteine, grasimi si carbohidrati, in plus, laptele are o multime de saruri si vitamine. Ca orice produs, laptele poate provoca intoleranta in forma sa naturala sau sub forma produselor de prelucrare a acestuia.

De obicei, intoleranta la lapte se exprima sub doua forme – sub forma deficitului de lactaza (deficienta enzimei pentru digerarea laptelui) si sub forma alergiei la proteinele din laptele de vaca (sau de capra, de oaie si alte tipuri de). Aceste forme de intoleranta la lapte apar, de obicei, in copilarie, desi multi adulti au, de asemenea, aceasta problema.

In plus, restrictionarea laptelui integral sau a produselor lactate este uneori necesara din cauza bolilor digestive, a tulburarilor metabolice, a bolilor renale sau ale sistemului urinar cu formarea anumitor tipuri de pietre si nisip.

Citeste si...
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară

In plus, multe dintre produsele lactate sunt destul de grase – branza de vaci, unt, multe tipuri de branza si ryazhenka, aceste produse lactate sunt limitate in obezitate si pierderea in greutate, boli ale ficatului sau ale vezicii biliare.

De asemenea, laptele ar trebui sa fie limitat la persoanele dupa 50 de ani, in lapte se gaseste o substanta speciala care contribuie la acumularea de lipide daunatoare in organism, provocand dezvoltarea sau progresia aterosclerozei.

Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis
Cine nu poate mânca produse lactate: laptele și nu numai este interzis 4

Cum se manifesta insuficienta lactazei?

Aceasta afectiune este destul de neplacuta, desi nu este periculoasa pentru organism. Zaharul continut in lapte (lactoza), atunci cand intra in organism, este supus descompunerii enzimatice de catre enzima speciala lactaza. Daca aceasta lactaza este insuficienta, zaharul intra in intestinul gros, unde este “mancat” de microbii intestinali. Ca urmare, se formeaza dioxid de carbon, apa si acid lactic.

Acestea umfla ansele intestinului, provocand iritatii si dureri, iar apa provoaca lichefierea materiilor fecale si diaree. Deficienta enzimei poate fi congenitala (aparand la cel mult 1% din populatie), deficitul congenital de lactaza fiind cel mai frecvent la populatia negroida.

La majoritatea persoanelor din Europa si Rusia, deficitul de lactaza apare odata cu varsta, ca urmare a scaderii progresive a consumului de lapte si a atrofiei celulelor intestinale care secreta aceasta enzima. Ea poate aparea dupa infectii intestinale, alimentatie irationala si boli cronice.

In plus, exista insuficienta totala si partiala de lactaza, cu insuficienta totala – enzima lactaza nu este deloc, iar produsele lactate cu lactoza sunt complet interzise. cu activitate partiala a enzimei, cantitatea sa este mica, dar portiuni mici de intestin cu lactoza este destul de capabila sa faca fata.

Citeste si...
Combinații delicioase cu hummus - Rețete și idei pentru a savura această gustare sănătoasă

Astfel de persoane nu tolereaza laptele integral si acele produse in care lactoza nu a suferit o scindare sau nu a suferit o fermentare completa – branza, unt, smantana, aluat simplu, chefir zilnic sau biolact.

Alergia la lapte

Alaturi de deficitul de lactaza, alergia este a doua problema “cea mai populara” legata de consumul de lapte. Aceasta problema a devenit deosebit de acuta in ultimii ani in randul copiilor, din cauza raspandirii alimentatiei artificiale, in special cu lapte de origine animala si amestecuri slab adaptate. Desi la adulti, alergiile sunt, de asemenea, destul de relevante.

La un organism sensibil initial la diversi alergeni, o proteina straina, in special proteina din lapte, poate provoca o stare de sensibilizare (hipersensibilitate a organismului). Albuminele din lapte sunt proteine foarte mici care, atunci cand sunt ingerate in intestin, pot intra in sange fara a fi descompuse, iar organismul considera intotdeauna proteinele straine ca fiind un pericol potential, mai ales la persoanele alergice.

organicsfood.ro

Ca urmare, ca raspuns la ingestia de proteine din lapte, se declanseaza un lant de reactii alergice – crize de astm, mancarimi ale pielii, eruptii cutanate cu basici, stranut, tuse sau curgere a nasului. In acelasi timp, este posibila alergia si la acele produse in care proteina nu este fermentata (nu este descompusa) – branza, smantana, laptele condensat, laptele clarificat.

Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis
Cine nu poate mânca produse lactate: laptele și nu numai este interzis 5

Cui ii este contraindicat kefirul?

In chefir (mai ales in cel de doua zile si mai vechi), proteinele sunt partial fermentate si practic nu exista lactoza, deci practic nu provoaca alergii si insuficienta de lactaza. Cu toate acestea, exista o serie de restrictii pentru consumul de kefir. Chiar si o persoana sanatoasa nu ar trebui sa bea mai mult de 400 ml de chefir pe zi. Volumul sau mai mare creste brusc aciditatea in lumenul intestinal si creste permeabilitatea peretilor vaselor pentru eritrocite.

Citeste si...
Cele 3 faze ale dietei South Beach pentru pierderea în greutate

Acest lucru provoaca sangerari microscopice. Odata cu consumul sistematic de volume mari de chefir, acesta ameninta sa se transforme in anemie. In plus, un volum mare de chefir acidifica sangele si incarca puternic rinichii – ganditi-va la acest lucru inainte de a va aseza la o dieta cu chefir. Este interzis in caz de pietre la rinichi cu fosfati.

In plus, chefirul este foarte acid – irita tractul digestiv si este interzis in gastrite acute si enterite. De asemenea, merita sa ne amintim proprietatile kefirului de a afecta scaunul – lax numai kefirul zilnic, astfel incat kefirul proaspat nu este permis in diaree. Dar kefirul de doua, trei zile si kefirul de depozitare indelungata fixeaza scaunul si este contraindicat in constipatie.

De asemenea, chefirul este foarte relaxant, nu trebuie baut inainte de evenimente responsabile – va puteti simti somnolenti si letargici, este util noaptea, dupa o zi grea.

Ce este daunator pentru alte produse lactate fermentate?

Exista restrictii in aportul si alte produse lactate legate de sanatate si nutritie. De exemplu, ryazhenka, smantana si smantana, din cauza continutului ridicat de grasimi, nu ar trebui sa fie consumate de persoanele care sunt supraponderale sau care pierd in greutate. Branza nu ar trebui sa fie consumata de persoanele cu ulcer si gastrita, mai ales daca sunt ascutite si sarate, branza cu mucegai este interzisa pentru persoanele alergice, fondue de branza este daunatoare chiar si pentru o persoana sanatoasa.

Exista restrictii in utilizarea branzei de vaci – branza de vaci proaspata trebuie consumata cu grija de persoanele alergice, iar orice tip de branza de vaci trebuie sa fie sever limitat in cazul bolilor de rinichi.

Citeste si...
20 de modalități simple de a reduce risipa alimentară
Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis
Cine nu poate mânca produse lactate: laptele și nu numai este interzis 6

Iaurtul nu are practic contraindicatii; trebuie consumat cu grija, cu exceptia persoanelor cu deficienta pronuntata de lactaza, desi este perfect digerat intr-o cantitate mica.

Țineti minte doar – cel mai util iaurt este cel natural, fara aditivi, deoarece diversi aditivi pot fi alergeni sau daunatori.

Legaturi web in care se discuta despre cine nu poate consuma produse lactate:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Dieta pentru ficat. Cum sa cureti ficatul in mod natural si sigur?

Află cum să-ți menții ficatul sănătos și curat cu ajutorul unei diete naturale și eficiente. Protejează-ți sănătatea hepatică și detoxifică organismul cu sfaturi și alimente recomandate.

6 Vitamine si minerale care te ajuta sa slabesti: de unde sa le iei

Dacă vreți sa slăbiți, ați adoptat deja o dietă sănătoasă, echilibrată și v-ați angajat în exerciții fizice regulate...

Postul intermitent pentru diabet si sindromul metabolic

Diabetul zaharat și sindromul metabolic reprezintă afecțiuni cronice tot mai răspândite la nivel global, care afectează milioane de...

Cum sa slabesti eficient si sanatos pe termen lung fara diete restrictive

Slăbitul este posibil natural, fără diete restrictive. Cheia constă în echilibrarea alimentației, creșterea consumului de proteine vegetale și animale, fibre, legume și renunțarea la alimente nesănătoase

Beneficiile grapefruit-ului pentru slabit si sanatatea pielii

Grapefruitul oferă beneficii remarcabile pentru slăbire și îmbunătățirea sănătății pielii. Explorează cum acest fruct citric ajută la reducerea greutății și promovează o piele sănătoasă, citind articolul nostru detaliat.

Fibrele solubile, nutrientul cel mai important pentru scaderea colesterolului

Fibrele solubile joacă un rol crucial în scăderea colesterolului. Acest articol explorează beneficiile lor și cum să le integrezi în dieta zilnică pentru un stil de viață sănătos.

Top 7 cele mai daunatoare diete rapide: Cum afecteaza sanatatea

Află care sunt cele 7 cele mai dăunătoare diete și de ce trebuie evitate. Dietele foarte restrictive precum cea cu o singură masă pe zi sau regimurile raw vegane lipsite de proteine afectează negativ sănătatea.

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara

Dieta nordică, inspirată de obiceiurile alimentare din Scandinavia, pune accent pe fructe, legume și pește, având beneficii semnificative în reducerea bolilor cardiovasculare. Baza acestei diete combate bolile de inimă, sprijinind sănătatea inimii și creierului prin nutrienți esențiali. Adoptată și în țări europene, dieta se potrivește și locuitorilor din România, aliniindu-se tradițiilor culinare.