15.4 C
București

Alimentatie sanatoasa pentru barbati. Diferentele dintre alimentatia feminina si cea masculina.

Date:

Share post:

Imaginati-va un cuplu asezat la o masa. O femeie si un barbat. O masa plina de multe feluri de mancare, o cina festiva. Fiecare adauga cate putin din toate, dupa propriul gust. Ne uitam la farfurii. Ce diferenta credeti ca se observa la prima vedere?

Probabil ca aceasta va fi marimea portiei. Aceasta este principala diferenta intre dietele barbatilor si cele ale femeilor. Barbatii au nevoie de mai multe calorii decat femeile pentru a-si satisface nevoile zilnice.

Metabolismul lor bazal (conversiile de energie din organism pentru a mentine functiile vitale de baza, cum ar fi respiratia sau circulatia) este mai mare. Acesta se modifica odata cu varsta atat la femei, cat si la barbati. Dar barbatii au adesea o perioada mai grea din punct de vedere fizic, practicand mai multe sporturi si facand munci mai intense, cum ar fi renovarea casei.

Nutrienti

Pe langa cantitatea de alimente, exista o diferenta in ceea ce priveste calitatea acestora. In timp ce necesarul de macronutrienti pentru o persoana medie sanatoasa este acelasi (proteine 10-15%, carbohidrati 50-70%, grasimi 20-35% din energie pe zi), aportul recomandat de micronutrienti difera intre barbati si femei. Majoritatea vitaminelor si mineralelor au o valoare mai mare pentru barbatii cu varsta de peste 19 ani (vitamina E, K, C, B1, B2, B3, B4, B6, magneziu, zinc, mangan), in timp ce necesarul pentru femei este mai mare doar pentru fier (in perioada de reproducere). perioada). perioada).

Citeste si...
Este Stevia rea pentru tine? Ce spun experții despre acest înlocuitor de zahăr
Alimentatie sanatoasa pentru barbati. Diferentele dintre alimentatia feminina si cea masculina.
Alimentație sănătoasă pentru bărbați. Diferențele dintre alimentația feminină și cea masculină. 4

Este carnea ingredientul principal in dieta unui barbat?

Conform cercetarilor, barbatii consuma carne mai des decat femeile – 44% fata de 28%. In viata de zi cu zi, ne intalnim adesea cu afirmatia ca un barbat adevarat ar trebui sa manance multa carne. Cu toate acestea, este benefica pentru barbati o cantitate mare de proteine si grasimi animale in alimentatie? Nu este necesar.

Desi proteinele animale au o valoare biologica ridicata si pot fi numite complete, se recomanda sa luati 10-15% din necesarul zilnic de energie din diverse surse de proteine. Aceasta va fi de aproximativ 0,8-1 g pe kilogram de greutate corporala. Valoarea poate creste/schimba in cazul diferitelor boli sau al unei activitati fizice ridicate.

Gatitul carnii implica adesea prajirea sau coacerea cu adaos de grasimi, ceea ce duce la consumul unor cantitati mari de grasimi trans daunatoare. In plus, carnurile grase raman mai mult timp in stomac si sunt mai greu de digerat, asa ca cel mai bine este sa consumati carne slaba, cum ar fi puiul sau curcanul.

Cat de mult ar trebui sa manance un barbat?

Necesarul de energie al unei persoane determina cantitatea de metabolism general. Acesta consta in mai multe elemente. Acestea includ:

  • varsta
  • inaltimea
  • greutatea corporala
  • energia necesara pentru a digera alimentele
  • activitatea fizica.

Activitatea fizica are, de obicei, cel mai mare impact asupra nevoilor calorice. O activitate crescuta afecteaza semnificativ nevoia de energie suplimentara sub forma de alimente. Este demn de remarcat faptul ca cantitatea de alimente consumate la un moment dat este, de asemenea, afectata de frecventa meselor. Aproape toti barbatii au nevoie in mod regulat (de 4-5 ori pe zi) de portii complete si echilibrate de alimente.

Citeste si...
Pierdere în greutate nedorită: Riscuri și precauții

Ei bine, acum sa trecem la o alimentatie sanatoasa!

Pregatirea unei diete sanatoase si echilibrate se bazeaza pe piramida alimentelor sanatoase. Vedeti o reprezentare grafica a principiilor nutritionale de baza, defalcate in grupe de alimente si cantitatile recomandate de aport.

O dieta echilibrata va contine alimente din fiecare nivel al piramidei. Baza acesteia este activitatea fizica. In partea de jos se afla produsele cerealiere, apoi fructele si legumele, produsele lactate, pestele si carnea, iar in partea de sus se afla grasimile si tot felul de lucruri daunatoare care ar trebui consumate cat mai putin posibil.

Cerealele integrale sunt alimentele cele mai de dorit in dieta unui om. Legumele si fructele ar trebui, de asemenea, consumate cat mai des si cat mai mult posibil, iar legumele mai des decat fructele, deoarece acestea din urma contin o cantitate semnificativa de zaharuri simple. Laptele si produsele obtinute din el contin proteine de mare valoare biologica, precum si calciu si vitaminele B, astfel ca se recomanda consumul a 3-4 pahare de lapte sau inlocuitori de lapte pe zi (inlocuiti cu iaurt, chefir sau partial branza).

Alegeri bune ar fi carnea slaba, pestele, ouale si legumele ca sursa de proteine valoroase, fier si vitamina B 12.

In locul grasimilor animale, este mai bine sa folositi grasimi vegetale. Dulciurile nesanatoase si bauturile zaharoase pot fi inlocuite cu fructe sau nuci. Reduceti la minimum mancarea de tip fast-food, alcoolul, gustarile sarate si sarea adaugata. Va fi bine sa beti aproximativ 2 litri de apa pe zi. Functionarea corecta si sanatoasa va fi sustinuta si de cantitatea necesara de somn.

organicsfood.ro
Citeste si...
Îmbătrânirea la bărbați vs îmbătrânirea la femei

Cele mai frecvente boli ale barbatilor si alimentatia

Bolile legate de alimentatie includ obezitatea, diabetul, bolile cardiovasculare, hipertensiunea si unele tipuri de cancer. Acestea sunt in mare parte rezultatul raspandirii dietei occidentale foarte procesate si cu un consum ridicat de energie.

Obezitatea si hipertensiunea arteriala sunt mai frecvente in randul barbatilor. Un risc crescut de a dezvolta aceste boli este asociat cu niveluri ridicate de acizi grasi saturati, colesterol si energie in alimentatie.

Alimentatie sanatoasa pentru barbati. Diferentele dintre alimentatia feminina si cea masculina.
Alimentație sănătoasă pentru bărbați. Diferențele dintre alimentația feminină și cea masculină. 5

O masura preventiva in conditiile hipertensiunii arteriale este normalizarea greutatii corporale prin, de exemplu, reducerea continutului caloric al meniului sau cresterea activitatii fizice. De asemenea, trebuie sa va limitati dieta la alimente bogate in grasimi, cum ar fi smantana, untura, carnurile grase si branzeturile grase. De asemenea, ar fi o idee buna sa prajiti sau sa coaceti cat mai putin posibil alimentele cu adaos de grasimi.

O alta masura preventiva ar putea fi cresterea aportului de fibre alimentare, cum ar fi cele care se gasesc in legume si fructe. Sursele recomandate de carbohidrati sunt, de exemplu, cerealele integrale, iar sursele de proteine pot fi carnea slaba (pui, curcan) sau produsele lactate (iaurt, chefir).

Alimentatia sanatoasa si fertilitatea

O alimentatie adecvata influenteaza mentinerea unei greutati corporale adecvate si mentinerea echilibrului redox, care se numara printre factorii care influenteaza fertilitatea. Cercetarile releva o legatura intre diverse diete si sanatatea sexuala a barbatilor.

Dieta mediteraneana pare a fi cea mai buna pentru mentinerea unei functii reproductive adecvate, mentinerea unei greutati corporale normale si reducerea riscului de stres oxidativ. Aceasta se caracterizeaza prin consumul abundent de legume si fructe, peste, fructe de mare, carne slaba, cereale, produse lactate cu continut mediu de grasime, uleiuri vegetale, precum si leguminoase, nuci si seminte.

Citeste si...
Tot ce trebuie să știți despre apa minerală
Alimentatie sanatoasa pentru barbati. Diferentele dintre alimentatia feminina si cea masculina.
Alimentație sănătoasă pentru bărbați. Diferențele dintre alimentația feminină și cea masculină. 6

Ce concluzii se pot trage?

Principala diferenta intre dietele barbatilor este continutul mai mare de calorii si nevoia mai mare de microelemente. Contrar credintei populare, carnea nu ar trebui sa fie componenta principala a dietei unui barbat.

Bolile legate de alimentatie la barbati sunt din ce in ce mai frecvente, barbatii suferind in mod disproportionat de hipertensiune si obezitate. O nutritie adecvata poate sprijini sanatatea barbatilor, iar dieta mediteraneana este considerata cea mai eficienta in acest sens.

Link-uri web care vorbesc despre alimentatia sanatoasa pentru barbati, despre diferentele dintre nutritia feminina si cea masculina si despre principiile de baza ale dietei masculine:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Dieta Mediteraneana. Cum sa slabesti mult timp si sa nu te ingrasi la loc

Dieta Mediteraneană oferă o soluție la cercul vicios al slăbitului și îngrășării repetate. Învață cum această dietă, bogată în legume, fructe și pește, poate contribui nu doar la o siluetă dorită, ci și la o sănătate optimă. Află de ce nutriționiștii o recomandă și cum te poate ajuta să-ți schimbi stilul de viață.

Protejeaza-ti culoarea parului: Aceste 4 produse cauzeaza incaruntirea prematura

Află cum unele produse din dieta ta pot cauza încărunțirea prematură a părului. Protejează-ți culoarea naturală a părului și fii conștient de riscurile alimentației.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

Beneficiile Pilates pentru slabire: ce trebuie sa stii

Pilates este mai mult decât o simplă activitate fizică. Este o metodă de a îți sculpta corpul, de a îți crește flexibilitatea și de a îți echilibra mintea. În acest articol, vei afla cum poți folosi Pilates pentru a pierde în greutate și a te simți mai bine în pielea ta. Citește mai departe și începe să practici Pilates astăzi!

Beneficiile si riscurile consumului de nucsoara

Nucșoara are beneficii dovedite, dar și riscuri la consum excesiv. Află sfaturile practice despre cum să folosești corect nucșoara, pentru a profita la maxim de proprietățile ei.

Grasimea gatului: cauze, implicatii si sfaturi de corectie

Descoperă principalele cauze ale grăsimii gâtului și strategiile eficiente pentru a obține un gât sculptat. De la genetică la stilul de viață, află cum poți combate bărbia dublă și îmbunătăți încrederea în tine!

Beneficiile si utilizarile scortisoarei pentru sanatate

Scorțișoara este mai mult decât un simplu condiment. Află cum proprietățile sale terapeutice susținute de cercetări științifice recente te pot ajuta în controlul glicemiei, protejarea inimii și chiar pierderea în greutate.

Tot ce trebuie sa stii despre creatina – Ghid complet pentru performanta si sanatate

Suplimentarea cu creatină poate îmbunătăţi performanţa la antrenamentele de forţă, recuperarea şi sănătatea. Citește despre doze, efecte, riscuri şi cum să o iei corect.