15.4 C
București

Fructoza: care este rolul ei in dieta ta?

Date:

Share post:

Ai suficiente fructe in dieta ta, dar nu slabesti? Poate ca acest lucru se datoreaza unei cantitati prea mari de fructoza. Iti voi spune ce este si cum poti reduce consumul acesteia.

Fructoza, cunoscuta si sub numele de zahar din fructe, este unul dintre zaharurile simple. Acest nutrient ne ofera energie importanta. Acelasi lucru este valabil si pentru glucoza, adica pentru zaharul din struguri (sau pur si simplu din fructe de padure).

Deoarece fructoza, din pacate, poate provoca o crestere rapida in greutate, este mai bine sa reducem la minimum cantitatea de fructe care contin multa fructoza. Bineinteles, fructele sunt foarte importante pentru o dieta sanatoasa. Cu toate acestea, trebuie sa fim atenti la cantitatea lor si sa nu exageram cu soiuri deosebit de dulci.

Fructoza: care este rolul ei in dieta ta?
Fructoza: care este rolul ei în dieta ta? 5

Fructoza favorizeaza acumularea de grasime in cavitatea abdominala

Cu cat mai multa fructoza, cu atat mai rau este pentru regiunea noastra abdominala. Potrivit studiilor, fructoza determina acumularea de grasime abdominala, in special in zona abdominala. Iar grasimea de pe burta este cunoscuta ca fiind un factor de crestere a riscului de aparitie a diferitelor boli, precum diabetul (diabetul de tip 2) sau bolile cardiovasculare

O dieta echilibrata si sanatoasa ar trebui sa includa mai multe legume in loc de mai multe fructe. De asemenea, legumele contin cantitati esentiale de vitamine si nutrienti de care avem nevoie.

Fructoza este mai buna decat zaharul obisnuit

Nutritionistii sunt de acord ca aportul nostru de zahar nu ar trebui sa depaseasca 50 de grame pe zi. Atunci cand compari tipurile de zahar intre ele, niciun zahar – indiferent de sursa – nu este sanatos. Cu toate acestea, fructoza are proprietati mai bune decat zaharul obisnuit. Este cu aproximativ 20% mai dulce decat zaharul, ceea ce ajuta la obtinerea aceluiasi efect dulce cu mai putine ingrediente (de exemplu, atunci cand coaceti).

Citeste si...
Reducerea acidifierii: 5 cele mai bune alimente pentru a ajuta la menținerea unui nivel optim al pH-ului
Fructoza: care este rolul ei in dieta ta?
Fructoza: care este rolul ei în dieta ta? 6

Atentie: Capcana fructozei

Alimentele preparate pot avea un continut foarte ridicat de fructoza. Bauturile racoritoare, inghetata si iaurturile cu aditivi hipercalorici sunt pline de fructoza si pot duce la kilograme in plus daca sunt consumate in exces. Fiti atenti la siropurile si gemurile produse in comert. Acestea pot contine cantitati mai mari de zahar, deoarece combina fructoza, amidonul de porumb si zaharul de masa.

Urmatoarele tipuri de fructe au un continut ridicat de fructoza:

  • mere
  • perele
  • struguri
  • cirese
  • macesele
  • fructe uscate (caise uscate, prune uscate, smochine, etc.).
Fructoza: care este rolul ei in dieta ta?
Fructoza: care este rolul ei în dieta ta? 7

Urmatoarele tipuri de fructe au cel mai mic continut de fructoza (mai putin de 5%):

  • mango
  • capsuni
  • piersici
  • caise
  • pepeni
  • afine
  • papaya.
Fructoza: care este rolul ei in dieta ta?
Fructoza: care este rolul ei în dieta ta? 8

Cum sa reduceti la minimum aportul de fructoza?

Fructele sunt furnizori importanti de nutrienti pentru sanatatea noastra. Chiar daca unele tipuri de fructe contin multa fructoza, nu trebuie sa renunti la ele, mai ales peste noapte. Pur si simplu nu va lasati dus de val cu ele, indiferent cat de mult va plac, si nu le mancati inainte de culcare.

Cand cumparati dulciuri, verificati ingredientele. Nu uitati ca fructoza se poate gasi in multe alimente, cum ar fi batoanele proteice, muesli si tot felul de briose pline de fructe.

Inainte de a cumpara produse dietetice pentru pierderea in greutate, verificati intotdeauna cata fructoza contin.

Ce fructe va plac mai mult decat altele? Cat de des le mancati?

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Fructoza: care este rolul ei in dieta dumneavoastra”:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

10 Beneficii ale consumului de alimente locale

Alimente locale și beneficiile lor asupra sănătății și comunității sunt esențiale. Află cum alegerea produselor din zona ta îmbunătățește viața ta și a celor din jur. Citeste mai mult pentru a descoperi cum poți contribui.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?

Navighează prin recomandările noastre de alimente delicioase și ușor de mestecat, ideale pentru cei cu probleme dentare, post-operații sau alte dificultăți în masticație. O abordare sănătoasă și variată pentru a mânca bine în orice situație.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

Ce alimente nu se recomanda sa fie combinate pe o farfurie si consumate in acelasi timp?

Ne place să încercăm arome noi și să experimentăm în bucătărie. Pentru a obține un gust plăcut sau...

Hotii de nutrienti: alimente si obiceiuri care ne golesc de vitalitate

Un ghid complet despre cum anumite alimente și obiceiuri zilnice pot interfera cu absorbția nutrienților din corpul tău. Protejează-ți sănătatea și echilibrează-ți dieta.

Dieta in sindromul de intestin iritabil (SII): Ce alimente trebuie consumate pentru o mai buna gestionare

Sindromul de intestin iritabil poate fi gestionat printr-o dietă echilibrată. Descoperă beneficiile dietei low-FODMAP și a celei fără gluten în ameliorarea simptomelor tale.

6 vitamine esentiale pentru femeile de peste 50 de ani: Secretele unei vieti sanatoase si frumoase

Cele mai importante 6 vitamine și minerale pentru femeile de peste 50 de ani, incluzând beneficiile calciului, vitaminei D și B12 pentru o viață sănătoasă și vibrantă.

Beneficiile consumului de rodie pentru organism

Rodia, un fruct delicios și bogat în nutrienți, oferă o gamă largă de beneficii pentru organism. Află cum te poate ajuta rodia să te menții sănătos și vibrant!