19.3 C
București

Cum sa adormi daca este 3-4 dimineata: ce ne afecteaza somnul si cum sa te ajuti sa dormi

Date:

Share post:

Toata lumea stie cat de important este un somn bun, dar daca nu puteti dormi noaptea, trebuie sa luati masuri.

Fiecare persoana ar trebui sa doarma cel putin 7-8 ore de somn in fiecare zi pentru o odihna buna, dar exista situatii in care este imposibil sa adormi. In multe feluri, somnul de noapte este afectat de lipsa de activitate fizica si de mancarea densa pe timp de noapte, de stresul de la locul de munca si de acasa, precum si de propriile obiceiuri de a se culca tarziu.

Multi oameni incearca sa rezolve problema prin administrarea de medicamente cu efect somnifer, dar aceasta nu este cea mai buna optiune. Este important sa incepeti prin a face schimbari in stilul de viata si schimbari de regim.

Tulburari de somn si deficite de odihna nocturna

Somnul zilnic este esential pentru ca sistemul nervos sa functioneze corect si sa mentina o stare de sanatate buna. Dar multi oameni sufera de deficite cronice de odihna nocturna asociate cu insomnia. Adesea, ei stau in pat ore intregi fara sa doarma, se rasucesc de pe o parte pe alta si adorm dimineata, iar cateva ore mai tarziu trebuie sa se trezeasca pentru a merge la serviciu.

In mod firesc, un astfel de somn de proasta calitate nu ofera odihna creierului si corpului, provoaca letargie, stare de rau, dureri de cap si chiar depresie. In multe privinte, problemele de somn sunt asociate cu stilul de viata si cu formarea unor obiceiuri patologice: mancati noaptea, stati culcati dupa miezul noptii, petreceti multe ore la monitorul calculatorului inainte de a merge la culcare.

Citeste si...
Trăiește și mănâncă în ritmul anotimpurilor - Toamna

Pentru a va asigura ca organismul si sistemul nervos se pot odihni pe deplin in fiecare noapte, este important sa combateti insomnia. Dar este necesar sa faceti acest lucru nu prin administrarea de somnifere, ci prin schimbari in viata obisnuita, formand obiceiurile de somn corecte.

Ce afecteaza somnul: stresul, hipodinamia

Multi oameni observa ca problemele de la locul de munca sau tulburarile din viata de familie, certurile si problemele ii priveaza de somn. Acest lucru este destul de usor de inteles, deoarece stresul emotional afecteaza semnificativ organismul. Furia, iritarea sau supraexcitatia formeaza o crestere a proceselor metabolice, trimit milioane de semnale catre creier care trebuie procesate.

Intr-o astfel de situatie, creierul nu se poate reorganiza rapid de la activitate la odihna, ci lucreaza cu tensiune. Daca este vorba de un stres acut, care este asociat cu orice eveniment (schimbarea locului de munca, mutare, moartea celor dragi), problemele de somn sunt temporare. Dar stresul cronic, care afecteaza zi de zi, duce la insomnie prelungita.

La fel de importanta este activitatea fizica a unei persoane in timpul zilei. Daca o persoana lucreaza predominant la birou, este deficitara in activitate fizica, corpul sau nu este obosit corespunzator pentru a trece de la vigoare la somn. Situatia opusa este de asemenea posibila, exercitiile fizice intense si munca excesiva reprezinta un stres fizic, care poate, de asemenea, perturba somnul. Asadar, ce poti face pentru a elimina insomnia din viata ta?

Cum sa adormi daca este 3-4 dimineata: ce ne afecteaza somnul si cum sa te ajuti sa dormi
Cum să adormi dacă este 3-4 dimineața: ce ne afectează somnul și cum să te ajuți să dormi 3

Schimbati obiceiurile

Adesea, in tulburarile de somn, persoana insasi este de vina. Nerespectarea regimului zilei, obiceiul de a bea multa cafea sau de a bea alcool in orele de seara, utilizarea gadgeturilor in pat – toate acestea afecteaza negativ activitatea creierului si trecerea acestuia de la activitate la somn. Este necesar sa se schimbe obiceiurile in mod pedant, refuzand televizorul, smartphone-ul si alte gadgeturi in dormitor, intarcandu-se de a manca noaptea si de a lua bauturi psihostimulatoare (cafea, bauturi energizante, alcool in combinatie cu nicotina).

Citeste si...
Activitatea fizică toamna - de ce este atât de importantă pentru sănătate

Daca la culcare somnul nu vine timp de 15-20 de minute, este necesar sa nu se intinda in asteptarea somnului. Merita sa va ridicati, sa faceti o baie calda, sa beti o ceasca de ceai sau sa cititi o carte. Acest lucru va ajuta la crearea unei senzatii de somnolenta. Și numai atunci este necesar sa va culcati din nou.

Atunci cand o persoana sta in pat fara sa doarma, isi formeaza obiceiuri de somn gresite. Practic, el isi pregateste corpul nu pentru a dormi in pat, ci doar pentru a sta intins acolo. Iar creierul se poate obisnui cu aceasta configuratie.

Schimbati nivelul de activitate fizica

Pentru a adormi mai repede seara, organismul trebuie sa lucreze activ in timpul zilei, astfel incat sa se instaleze oboseala fiziologica. Acele persoane care stau in birouri ore in sir se confrunta cu o lipsa de activitate fizica. Creierul lor este suprasolicitat, in timp ce corpul nu este inca obosit si nu este pregatit pentru odihna.

Prin urmare, este important sa acordati atentie activitatilor active, portului si mersului la sala. Activitatea fizica regulata ajuta la cheltuirea energiei, mentine tonusul corpului, echilibreaza procesele de excitatie si inhibitie din sistemul nervos, ceea ce afecteaza pozitiv somnul.

organicsfood.ro

In medie, o persoana are nevoie de activitate fizica timp de cel putin 30 de minute pe zi si aproximativ 150 de minute pe saptamana. Aceasta poate fi inotul, joggingul in parc sau chiar plimbarile de seara cu cainele in aer liber, mergand intr-un ritm intens. Trebuie sa faceti din aceasta unul dintre obiceiurile sanatoase.

Cum sa adormi daca este 3-4 dimineata: ce ne afecteaza somnul si cum sa te ajuti sa dormi
Cum să adormi dacă este 3-4 dimineața: ce ne afectează somnul și cum să te ajuți să dormi 4

Luarea de medicamente

Daca nimic nu ajuta la normalizarea somnului, merita sa vizitati un terapeut sau un neurolog pentru a afla adevaratele cauze ale insomniei. Luati in mod independent orice medicamente care afecteaza procesele de somn – periculoase. Efecte secundare deosebit de grave au antidepresivele si somniferele, ele pot provoca o crestere a somnolentei in timpul orelor de zi, sindrom de sevraj si alte tulburari care pot interfera cu activitatile obisnuite.

Citeste si...
Sindromul fiicei mari: Poate ordinea nașterii și genul să îți influențeze personalitatea?

Este important sa nu luati medicamente care afecteaza somnul seara tarziu sau noaptea, pana dimineata efectul lor nu s-a terminat inca. In plus, daca o persoana ia medicamente pentru a normaliza somnul, este necesar sa le ia in cure, facand pauze semnificative pentru a evita dependenta sau sindromul de sevraj.

Daca tulburarile de somn sunt prelungite, insotite de o stare de sanatate precara si de cresterea tensiunii arteriale, dureri de cap, nu puteti lua medicamente fara un medic. Este necesar sa se efectueze o examinare si sa se identifice cauza problemelor de sanatate. Adesea, insomnia este unul dintre simptomele unor patologii grave.

Ameliorarea stresului, a anxietatii

Adesea, insomnia apare din cauza anxietatii. Creierul este supraincarcat, gandindu-se la toate problemele de peste zi ale unei persoane, hormonii de stres sunt sintetizati in mod activ, stimuland metabolismul.

Pentru persoanele care au in mod constant probleme cu excesul de ganduri pe timp de noapte, expertii sugereaza sa isi programeze un timp in fiecare zi, cum ar fi intre munca si udin, si sa se aseze si sa scrie metodic una sau doua propozitii despre ceea ce ii deranjeaza si cum pot rezolva problemele. Prin documentarea sistematica a acestor probleme pe parcursul zilei, o persoana va fi mai putin probabil sa se gandeasca la ele noaptea.

O alta anxietate comuna care apare odata cu insomnia este constientizarea tot mai mare a faptului ca nu se doarme atunci cand ar trebui. Stresul si frustrarea asociate cu insomnia nu fac decat sa inrautateasca situatia. Prin urmare, este important sa se distraga atentia, sa nu se uite la ceas, sa isi mute atentia.

Citeste si...
Impactul stresului asupra sănătății

Link-uri web care discuta cauzele dificultatilor de a adormi noaptea si sfaturi pentru a ajuta:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Coenzima Q10: Acest compus esential lupta impotriva imbatranirii si multe altele

Coenzima Q10 (COQ10) este un element esențial pentru multe funcții zilnice. De fapt, este necesar pentru fiecare celulă...

6 Moduri de a-ti imbunatati memoria demonstrate de stiinta

Tehnici Eficiente pentru Îmbunătățirea Memoriei: Descoperă 6 metode validate științific pentru a-ți îmbunătăți capacitatea de memorare. Află cum somnul adecvat, activitatea fizică și repetiția activă pot spori memoria pe termen lung. Citește acum pentru strategii eficiente!

Cum te influenteaza grupa de sange: de la sanatate la personalitate!

Grupa ta de sânge poate dezvălui multe despre sănătatea, personalitatea și dieta optimă pentru tine. Află cum te influențează și de ce este vital să o cunoști! Divează-te în secretele grupei sanguine și cum aceasta te poate influența în fiecare zi.

7 Semne care confirma ca esti o persoana matura

Care sunt semnele maturității emoționale? Află care sunt cele 7 trăsături comportamentale care dezvăluie cât de matur ești cu adevărat și cum poți deveni mai înțelept emoțional.

Impactul Toamnei asupra Productivitatii: Strategii Eficace pentru Munca de Calitate

Impactul toamnei asupra productivității poate transforma modul în care lucrăm și ne atingem obiectivele. Acest articol oferă insights valoroase și sfaturi despre cum să ne adaptăm și să profităm de energia toamnei pentru a ne îmbunătăți eficiența la locul de muncă.

Secretele unei tinereti prelungite: Cum sa incetinesti procesul de imbatranire

Descoperă metodele care te ajută să încetinești apariția bătrâneții și să te menții activ și în formă la orice vârstă. Adu-ți aminte că mișcarea înseamnă viață și investește în tine acum pentru a trăi o viață de calitate.

Cele mai emotionante citate despre tata – sursa puterii noastre de a trai

O selecție a celor mai emoționante și profunde citate despre tată și rolul său esențial în viața noastră. Personalități celebre vorbesc despre impactul major pe care tatăl îl are asupra copiilor săi și importanța relației tată-fiu. Citate care reflectă dragostea, respectul și recunoștința față de tatăl nostru.

Acid hialuronic: Propriul tau acid anti-imbatranire

Vrei să ai o piele frumoasă și sănătoasă? Descoperă beneficiile acidului hialuronic, propriul tău acid anti-îmbătrânire. Citește mai multe pe site-ul nostru!