35.2 C
București

Moduri de a te relaxa in 5 minute

Date:

Share post:

Stresul, nervii și anxietatea sunt toate foarte dăunătoare pentru sănătatea noastră. De aceea, este esențial să cunoaștem diferite modalități de a ne relaxa în 5 minute.

Calculatoarele si alte dispozitive electronice sunt o parte constanta a vietii noastre. Daca vrei sa te relaxezi si sa dormi mai bine, ar trebui sa faci o pauza la fiecare doua ore si sa eviti sa le folosesti in timpul orei de dinaintea culcarii.

Aflati cum sa va relaxati in 5 minute in articolul de astazi. Stresul, nervii si anxietatea sunt toate foarte rele pentru sanatatea noastra. De aceea, este esential sa cunoastem diferite modalitati de a ne relaxa in 5 minute.
Acest lucru este cu atat mai important avand in vedere ca nu avem intotdeauna timp pentru o sedinta de masaj sau o ora de meditatie sau yoga.
Avem nevoie de o solutie “expresa” pentru o problema urgenta.

Cum ma pot relaxa in 5 minute?

Plimbare

O plimbare placuta, fie ca este vorba de parc sau de un alt loc linistit, va va calma foarte repede.

Daca va simtiti stresat la birou, de exemplu, puteti profita de ora de pranz pentru a iesi si a va plimba o vreme intr-o zona frumoasa.

Aveti nevoie doar de cinci minute pentru a uita de probleme, a auzi cantecul pasarilor, a privi niste flori frumoase etc.

De asemenea, te poate ajuta sa te gandesti la ceva care te deranjeaza, deoarece mersul pe jos te ajuta sa faci un pas inapoi si sa reflectezi. Acest lucru va poate ajuta sa va relaxati in 5 minute.

Respira

Moduri de a te relaxa in 5 minute
Moduri de a te relaxa în 5 minute 4

Probabil ca va ganditi: “dar eu respir mereu!”. Dar, in acest caz, este vorba despre respiratia constienta.

Primul lucru pe care ar trebui sa il faci pentru ca acest lucru sa se intample este sa fii atent la aerul care intra in plamani, nu doar ca o simpla functie mecanica pe care corpul tau o indeplineste pentru a putea supravietui.

Citeste si...
Îmbrățișările sunt un medicament pentru trup și suflet. Puterea vindecătoare a atingerii

Respiratia este o forta vitala si joaca un rol foarte important, deoarece va hraneste corpul, reduce nivelul de stres si va permite sa primiti mai mult oxigen.

Daca vrei sa te relaxezi, incearca doar sa respiri adanc (intotdeauna pe nas). Nu trebuie sa mergeti intr-un parc sau in mijlocul campului; va puteti calma doar stand in biroul dumneavoastra.

Pentru a va ajuta sa avansati in acest proces, inchideti ochii si faceti-va confortabil (stand jos, in picioare sau intins, cum doriti).

Un exercitiu util este sa apasati in jos pe nara dreapta si sa inspirati doar prin cea stanga. Apoi, alternati si respirati prin partea dreapta. Acest lucru va va calma foarte repede.

Vizualizeaza

Practic, ceea ce inseamna ca ar trebui sa “visati cu ochii deschisi”, deoarece aceasta tehnica este foarte relaxanta. De exemplu, daca aveti o zi agitata la serviciu, puteti incerca sa va imaginati pe o insula din Caraibe, band dintr-o nuca de cocos.

Sau poate ca ideea ta de pace este sa fii in padure, printre copaci sau flori. De asemenea, poti incerca sa te gandesti la viitorul tau ideal pentru a-ti reduce nivelul de stres.

Cu toate acestea, asigurati-va ca sunteti atenti la reactia dvs. la aceasta tehnica, deoarece, uneori, gandindu-va la dorinta de a pleca in vacanta sau de a va muta in casa visurilor dvs. va poate creste nivelul de stres.

organicsfood.ro

Imaginati-va ca faceti o activitate pe care o iubiti si cu siguranta va veti simti mai calm.

Ia o gustare

Un stomac gol va poate creste nivelul de stres si nervozitatea. Mancand o gustare sanatoasa, nu numai ca va veti simti satul, dar va veti simti si fericit.

Citeste si...
6 Sfaturi pentru a nu-ți mai fi frică de părerile celorlalți

Acest lucru se intampla deoarece exista o legatura semnificativa intre ceea ce se intampla in stomacul tau si ceea ce percepe creierul. Nu va grabiti cu gustarea si incercati sa va bucurati de fiecare imbucatura.

Alegeti alimente sanatoase, cum ar fi un mar, un baton de granola sau o bucata de ciocolata neagra. Evitati sa mancati alimente grase sau zaharoase, deoarece acestea ar putea avea efectul opus.

Faceti putin gradinarit

Acesta este un tip de terapie incredibil de eficient pentru persoanele cu un nivel ridicat de stres. Pe langa faptul ca sunt o sursa de aer proaspat care va ajuta la imbunatatirea respiratiei, plantele ajuta la calmarea nervilor.

Puteti avea doar un singur ghiveci, sau puteti avea cateva. Rezerva-ti putin timp pentru a-ti uda plantele, a scapa de eventualele buruieni si chiar a vorbi cu ele.

Vei vedea imediat cum tensiunea arteriala incepe sa scada, la fel ca si bataile inimii.

Indeparteaza-te de calculator

Folosirea calculatorului pentru o perioada lunga de timp (lucru pe care il fac multi oameni) poate cauza cresterea nivelului de stres.

Acesta, la randul sau, provoaca pierderea somnului, insomnie, depresie, probleme de somn, cosmaruri, dureri de cap, dureri musculare, vedere incordata etc. Pe cat de mult puteti, incercati sa faceti pauze de cinci minute la fiecare doua ore cat timp sunteti la birou, iar cand ajungeti acasa, nu stati doar in fata calculatorului (acelasi lucru este valabil si pentru televizor).

Incercati sa nu folositi calculatorul in ora dinaintea culcarii si, cu siguranta, nu-l lasati deschis daca acesta se afla in dormitor.

Intrati in contact cu natura

Moduri de a te relaxa in 5 minute
Moduri de a te relaxa în 5 minute 5

Un pic de soare, o plimbare pe iarba, mirosirea unei flori in habitatul sau natural sau o plimbare pe plaja: toate acestea pot fi activitati extrem de relaxante.

Citeste si...
Sportul la locul de muncă crește performanța și energia angajaților. Beneficii și strategii

Pentru persoanele care sufera de stres, anxietate sau depresie, simplul fapt de a fi in contact cu natura le poate reduce considerabil simptomele.

Atunci cand va aflati in oras, incercati sa aveti parte de putin timp “verde” mergand in parc sau umpleti-va biroul cu plante si flori.

Fa-ti un masaj si relaxeaza-te in 5 minute

Nu trebuie sa mergeti la o maseuza pentru un masaj de o ora (desi ar fi minunat daca ati putea face asta zilnic, desigur).

Daca te afli intr-un moment al zilei in care simti ca vei exploda din cauza tuturor responsabilitatilor din fata ta, ofera-ti un mic masaj.

Apasa pe locul dintre degetele aratator si mijlociu pentru a scapa de tensiunea inimii. Pe de alta parte, poti masa zona de sub degetul mare pentru a-ti relaxa umerii si gatul.

Daca te doare capul, nimic nu este mai bun decat sa-ti faci cercuri pe tample si nu uita sa inchizi ochii.

Asculta muzica

Moduri de a te relaxa in 5 minute
Moduri de a te relaxa în 5 minute 6

Muzica are un efect calmant asupra mintii noastre. Dar aveti grija, pentru ca nu vorbim despre orice gen de muzica.

Va sugeram sa ascultati muzica instrumentala, muzica clasica sau mantre, daca doriti sa va calmati nervii.

O multime de oameni aleg sa asculte aceste tipuri de muzica atunci cand se culca seara. Cu toate acestea, puteti alege, de asemenea, sa ascultati una dintre melodiile dvs. preferate (incercati sa evitati melodiile lente sau triste) pentru a provoca secretia de hormoni naturali care va vor determina automat sa va relaxati.

Puteti folosi casti pentru a asculta muzica sau pur si simplu puneti-o la un volum mic acasa, indiferent ce functioneaza pentru dumneavoastra.

Citeste si...
Sindromul fiicei mari: Poate ordinea nașterii și genul să îți influențeze personalitatea?

Ți-a placut acest articol despre cum sa te relaxezi in 5 minute?

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Social media: cum ne afecteaza viata si comportamentul

Social media modelează în mod profund viața și comportamentul nostru, influențând cariera, relațiile interpersonale și stima de sine. Află cum să navighezi cu înțelepciune în această lume digitală și să folosești aceste platforme în avantajul tău.

Cum te influenteaza grupa de sange: de la sanatate la personalitate!

Grupa ta de sânge poate dezvălui multe despre sănătatea, personalitatea și dieta optimă pentru tine. Află cum te influențează și de ce este vital să o cunoști! Divează-te în secretele grupei sanguine și cum aceasta te poate influența în fiecare zi.

Sportul la locul de munca creste performanta si energia angajatilor. Beneficii si strategii

Sportul corporativ aduce beneficii majore pentru sănătatea și productivitatea angajaților. Află care sunt cele mai eficiente strategii de implementare a programelor de exerciții fizice la locul de muncă pentru a obține angajați sănătoși și performanți.

Sindromul fiicei mari: Poate ordinea nasterii si genul sa iti influenteze personalitatea?

Ești fiica cea mare într-o familie numeroasă? Te-ai simțit vreodată copleșită de responsabilități și așteptări din partea părinților...

Amintirile false: cum ne pot afecta viata. Cum pot fi distorsionate si rescrise

Amintirile false reprezintă un fenomen complex al psihologiei umane. Află cum se formează, care sunt riscurile și cum le putem identifica pentru a ne proteja de percepții distorsionate.

Nu-ti pierde timpul cu oameni carora nu le pasa de tine

Există multe povești în lume despre dragoste neîmpărtășită, indiferență, parazitism, respingere. Unii oameni înțeleg relativ repede că este...

Secretele unei tinereti prelungite: Cum sa incetinesti procesul de imbatranire

Descoperă metodele care te ajută să încetinești apariția bătrâneții și să te menții activ și în formă la orice vârstă. Adu-ți aminte că mișcarea înseamnă viață și investește în tine acum pentru a trăi o viață de calitate.

De ce alergarea poate dauna genunchilor si cum sa te protejezi de accidentari cardio

Tehnici de alergare corectă pot face diferența în protejarea genunchilor de stres și leziuni. Articolul nostru explorează cauzele durerilor de genunchi și metodele de prevenire a acestora, incluzând exerciții specifice și sfaturi pentru o alergare sănătoasă.