10.8 C
București

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?

Date:

Share post:

Insulina, un hormon produs de pancreas, joaca un rol important in metabolismul carbohidratilor, proteinelor si grasimilor. Cei mai multi dintre noi asociaza insulina cu diabetul, dar acest hormon peptidic are si alte functii.

Insulina, printre altele:

  • transporta zaharul in celule
  • transforma glucoza in grasimi
  • depoziteaza grasimile in celulele adipoase
  • blocheaza glucagonul si alti hormoni responsabili de arderea grasimilor
  • stimuleaza pofta de mancare
  • incetineste metabolismul.

Ce legatura are supraponderabilitatea cu insulina?

Majoritatea nutritionistilor si a specialistilor in slabit nu acorda atentie hormonilor responsabili de metabolism, de pofta de mancare si de metabolismul grasimilor. Ei se concentreaza pe restrictia calorica, exercitii fizice, antrenament, dar de multe ori nu functioneaza. De ce?

Pierderea in greutate nu este un proces natural pentru organism. Organismul nu vrea sa piarda grasime, deoarece este impotriva instinctului sau de supravietuire. Cresterea excesiva in greutate este cauzata de tulburari metabolice, iar insulina joaca un rol important aici.

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?
De ce insulina este cunoscută ca hormonul obezității și cum ne poate ajuta să slăbim? 5

Avem 2 tipuri de hormoni: unii provoaca cresterea in greutate, altii ajuta la arderea excesului de greutate. Cea mai mica particula de insulina care circula in sange face ca hormonii de ardere a grasimilor sa se opreasca. Ce inseamna acest lucru?

Daca mancam un fruct, o felie de paine sau bem suc daca avem probleme cu insulina, nu vom pierde nici un gram de greutate in urmatoarele 48 de ore. Adevarul este ca orice persoana cu grasime pe burta are probleme cu insulina. Putem pierde in greutate doar atunci cand nu exista insulina in organism si glucagonul este activat. Toate aspectele metabolismului se imbunatatesc semnificativ in absenta insulinei.

Citeste si...
Alimente antiinflamatorii esențiale pentru lupta împotriva reumatismului

Cand crestem insulina, ne ingrasam; cand o scadem, slabim. Insulina impiedica pierderea in greutate, motiv pentru care este numita hormonul obezitatii. Astfel, daca dorim sa slabim, trebuie sa scadem nivelul de insulina.

Cum putem reduce nivelul de insulina?

  • Prin reducerea cantitatii de carbohidrati si fructoza. Excludem sau limitam painea, produsele fainoase, fructele, sucurile, alcoolul etc.
  • Daca nu mai combinam proteinele cu zaharul. Combinarea proteinelor cu zaharul creste nivelul de insulina mai mult decat daca le mancam singure.
  • Daca renuntam la proteinele cu continut scazut de grasimi. Carnea slaba, lactatele cu continut scazut de grasimi si alimentele “dietetice” determina o eliberare mai mare de insulina decat alimentele grase.
  • Consumul de carbohidrati impreuna cu grasimi.

Grasimile tind sa tamponeze insulina. Cresterea cantitatii de zahar din sange depinde de cantitatea eliberata la un moment dat, principalul lucru este ca nu este un proces rapid. O bucata de paine cu unt bun incetineste eliberarea de insulina. Dupa ce mancati doar paine alba sau o chifla dulce, compusii amidonului sunt instantaneu descompusi de enzimele digestive si transportati in sange. Lubrifierea painii cu grasime – ulei vegetal sau unt – incetineste semnificativ acest proces.

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?
De ce insulina este cunoscută ca hormonul obezității și cum ne poate ajuta să slăbim? 6

Evitati MSG, care creste nivelul de insulina cu 200%. Un intensificator de aroma popular adaugat la aproape toate alimentele procesate. Stresul si emotiile negative afecteaza, de asemenea, nivelul de insulina. Obezitatea abdominala este stimulata de un hormon de stres secretat de glandele suprarenale. Dar cortizolul nu te ingrasa imediat, ci actioneaza prin cresterea nivelului de insulina.

Limitati numarul de mese pe care le luati la 3 ori pe zi. Fiecare masa provoaca un varf de insulina – cu cat mancam mai des, cu atat mai mult obosim pancreasul si cu atat mai mare devine nivelul de insulina. Prima masa fara zaharuri si carbohidrati seteaza insulina pentru intreaga zi.

Citeste si...
Cele Mai Bune Fructe pentru Diabetici - Ghid Nutrițional

Rezistenta la insulina

Insulina este comutatorul care pune organismul in modul de slabire. Cu un metabolism adecvat intre mese, nivelul de insulina scade, ceea ce duce la eliberarea grasimilor din celule. Cu toate acestea, daca concentratia acestui hormon in sange nu scade, atunci avem de-a face cu rezistenta la insulina – prediabetul.

Persoanele cu rezistenta la insulina au de 5-7 ori mai multa insulina in sange decat in mod normal. Doar testarea glicemiei nu este o metoda ideala de diagnosticare in acest sens. Cu un nivel normal al zaharului, putem avea un nivel ridicat de insulina, dar nu toti medicii vorbesc despre acest lucru, iar noi aflam problema prea tarziu, cand avem deja diabet. Daca suspectati ca aveti rezistenta la insulina, ar trebui sa va verificati nivelul de glucoza si de insulina la post.

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?
De ce insulina este cunoscută ca hormonul obezității și cum ne poate ajuta să slăbim? 7

Simptomele rezistentei la insulina:

  • Obezitate abdominala – in ciuda restrictiei calorice si a exercitiilor fizice, nu reusiti sa slabiti
  • Apetitul excesiv pentru carbohidrati si zahar
  • O dispozitie mai buna, mai putin stres dupa o portie de carbohidrati
  • Letargie, dorinta de a trage un pui de somn dupa ce ati mancat
  • Probleme de concentrare, de memorie, de confuzie, mai ales atunci cand ne este foame
  • Deteriorarea vederii dupa lasarea intunericului, probleme de vedere
  • Chiar si dupa un pranz copios, organismul pofteste la ceva dulce. Celulele sunt inca flamande pentru ca blocheaza insulina
  • Urinare de una sau mai multe ori pe noapte.

Rezistenta la insulina duce la diabet, boli de inima, hipertensiune arteriala, ficat gras si boli degenerative.

Cum se regleaza insulina?

Teoretic, acest lucru se poate face printr-o dieta sanatoasa, atata timp cat asiguram cantitatea potrivita de minerale si vitamine in alimentatia noastra.

Citeste si...
Stai departe de aceste alimente care reduc testosteronul

Legumele si fructele pe care le consumam trebuie sa creasca pe un sol humus “viu”, bogat in minerale si microorganisme. Prea putine minerale creeaza o deficienta in glandele endocrine, slabind sistemul endocrin. Insulina depinde de acesti compusi, inclusiv de potasiu, de care avem nevoie in fiecare zi in cantitate de 4.700 mg.

organicsfood.ro
De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?
De ce insulina este cunoscută ca hormonul obezității și cum ne poate ajuta să slăbim? 8

Este imposibil sa slabesti daca ai probleme digestive. Daca sistemul nostru digestiv nu functioneaza corect, nu vom absorbi alimentele sanatoase, prin urmare vom fi deficitari in nutrienti si minerale, iar organismul va functiona mai putin bine.

Prin urmare, haideti mai intai sa restabilim sanatatea, apoi organismul se va autoregla si nu va mai fi nevoie de diete.

Aveti probleme in a pierde in greutate? Sunteti constienti de problemele de sanatate care va impiedica sa ajungeti la o greutate normala?

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Insulina este un hormon de crestere in greutate. Despre ce nu vorbesc nutritionistii si medicii”:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Ce alimente trebuie sa eviti cand ai probleme cu stomacul

Stomacul, un organ complex și delicat, joacă un rol esențial în procesul digestiv. Sănătatea sa este crucială pentru...

Beneficiile Nutritionale si pentru Sanatate ale Piureului de Mere

Piureul de mere este mai mult decât un desert delicios, este și o sursă bogată de nutrienți esențiali și antioxidanți care susțin diverse funcții corpului. Acest articol discută despre valorile nutriționale, beneficiile pentru sănătate, și sfaturi utile despre cum să incluzi piureul de mere în dieta ta zilnică.

Uleiul de seminte de in in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii

Uleiul de in în timpul sarcinii susține sănătatea cardiovasculară și dezvoltarea neurologică a bebelușului, cu recomandări de utilizare sigură și eficientă.

Carnea de porc: Beneficii nutritionale si riscuri pe care trebuie sa le stii

Carnea de porc este delicioasă și hrănitoare, dar cunoști riscurile sale? Află cum să te bucuri de gustul său, având grijă de sănătatea ta.

Sucul de dovleac – beneficii nutritive si modalitati de preparare

Sucul proaspăt de dovleac este o modalitate delicioasă și sănătoasă de a beneficia de proprietățile nutritive ale acestor legume de toamnă bogate în vitamine și antioxidanți. Aflați cum să-l preparați acasă!

Beneficiile si riscurile consumului de nucsoara

Nucșoara are beneficii dovedite, dar și riscuri la consum excesiv. Află sfaturile practice despre cum să folosești corect nucșoara, pentru a profita la maxim de proprietățile ei.

Rolul potasiului pentru creier si a inima: de ce acesta este atat de important

Potasiul joacă un rol vital în funcționarea inimii și a creierului. De la transmiterea impulsurilor nervoase până la menținerea ritmului cardiac, acest mineral esențial susține sănătatea organismului. Echilibrul potasiului este crucial, deoarece nivelele scăzute sau ridicate pot avea efecte grave asupra sănătății. Informează-te despre importanța potasiului în alimentație și cum să îl menții la nivele optime.

Ce trebuie sa stii despre caise – proprietati, retete delicioase si mituri demascate

Explorăm universul caiselor - de la originile lor misterioase în China până la rolul lor în nutriție și mituri moderne. Descoperă beneficiile și surprizele acestui fruct însorit.