15.4 C
București

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea

Date:

Share post:

Apa carbogazoasa este doar un tip de apa menit sa va potoleasca setea. Multi oameni prefera aceasta apa mai mult decat apa potabila obisnuita. Dar puteti sa o beti tot timpul?

Sa incepem prin a evalua diferenta dintre apa potabila si cea gazoasa.

Duritatea, profilul mineral si cantitatea de dioxid de carbon

Diferentele dintre apa potabila si apa spumanta se refera la gradul de duritate, la profilul mineral si la cantitatea de dioxid de carbon. Apa carbogazoasa nu este altceva decat apa cu adaos de dioxid de carbon. Dioxidul de carbon poate fi prezent in mod natural in apa, caz in care este definit ca fiind natural, sau poate fi adaugat in apa in mod artificial prin diverse metode. In general, tipurile “artificiale” au un grad mai mare de sampanie.

Intrebarea pe care ati putea sa v-o puneti imediat este: care este mai buna, apa spumanta naturala sau “artificiala”?

Asadar, originea bulelor din apa nu conteaza. Puteti chiar sa va faceti acasa propria apa spumanta cu ajutorul unui sifon special, pentru a nu plati bani pentru ea atunci cand o cumparati dintr-un magazin.

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea
Apa carbogazoasă vs. Apa plată: Ce trebuie să știi înainte de a bea 4

Compozitia si structura apei carbogazoase si a apei plate

Dar tinand cont de compozitie si structura, apa carbogazoasa si cea plata nu difera una de cealalta. Daca preferati gustul apei gazoase, beti pentru sanatatea dumneavoastra, dar daca o cumparati intr-un magazin, incercati sa alegeti nesaturata, CO2.

In general, nu este nimic in neregula cu consumul de apa gazoasa, dimpotriva.

Apa spumanta are mai multe avantaje: este racoritoare si are un gust mai bun. Multi oameni remarca faptul ca apa spumanta potoleste setea mai bine decat apa plata. Acest lucru se intampla datorita unei stimulari mai mari a papilelor gustative prezente pe limba si pe palat. In plus, apa spumanta curata mai eficient tractul digestiv si urinar de bacterii si toxine. Prezenta dioxidului de carbon reduce, de asemenea, pH-ul apei, ceea ce sporeste siguranta microbiologica a acesteia.

Citeste si...
Fructele și legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sănătate

Prin urmare, pentru cei care prefera sa-si potoleasca setea cu apa gazoasa, vreau sa va linistesc: nu exista nicio dovada stiintifica care sa sustina ipoteza ca apa gazoasa este daunatoare pentru organism.

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea
Apa carbogazoasă vs. Apa plată: Ce trebuie să știi înainte de a bea 5

Cu toate acestea, exista cateva exceptii.

Lichidele saturate cu gaz ar trebui evitate de persoanele implicate in sport (senzatia de plenitudine in stomac va fi doar un balast suplimentar in timpul activitatii fizice), de persoanele care se lupta cu refluxul, arsurile la stomac, precum si de cele care sufera de boli ale sistemului digestiv. In cazul in care cantitatea de gaz prezenta in apa este foarte mare, persoanele cu afectiuni stomacale sau intestinale pot prezenta balonari sau isi pot agrava starea.

Le recomand tuturor celorlalti sa aleaga in functie de gust.

Apa carbogazoasa vs. Apa plata: Ce trebuie sa stii inainte de a bea
Apa carbogazoasă vs. Apa plată: Ce trebuie să știi înainte de a bea 6

Totusi, lichidele aromate nu sunt cea mai buna alegere, deoarece sunt indulcite si contin conservanti artificiali. Este mai bine sa stoarceti o felie de lamaie sau de lime intr-o apa minerala obisnuita si sa adaugati o frunza de menta. Este nevoie de atat de putin pentru a-i schimba gustul, asa ca poate va va placea apa normala, plata, sub aceasta forma.

Eu beau diferite tipuri de apa, iar dumneavoastra?

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Este apa minerala spumanta daunatoare”:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Dieta lacto-vegetariana: Beneficii, alimente de consumat si plan de masa

Dieta lacto-vegetariană exclude carnea și fructele de mare, dar include lactatele. Beneficiile sale includ îmbunătățirea sănătății inimii, scăderea riscului de cancer și sprijinirea pierderii în greutate. Află care sunt alimentele de consumat și evitat, plus un plan de masă de 5 zile.

Top 7 cele mai sanatoase cereale pentru diabetici. Ghid complet bazat pe ultimele studii stiintifice

Află care sunt cele mai bune 7 cereale recomandate pentru pacienții cu diabet zaharat, pe baza ultimelor studii. Cum să-ți alegi micul dejun perfect ce nu îți destabilizează glicemia.

Dieta in sindromul de intestin iritabil (SII): Ce alimente trebuie consumate pentru o mai buna gestionare

Sindromul de intestin iritabil poate fi gestionat printr-o dietă echilibrată. Descoperă beneficiile dietei low-FODMAP și a celei fără gluten în ameliorarea simptomelor tale.

Simptomele care dezvaluie care vitamine si minerale iti lipsesc

Identifică semnele pe care ți le trimite organismul atunci când îți lipsesc anumite vitamine și minerale. Înțelege corelațiile dintre simptome și carențele nutriționale pentru o sănătate optimă.

Cele mai satioase alimente pentru o dieta sanatoasa si echilibrata

De la cartofii fierți la fulgii de ovăz, descoperă ce alimente te vor face să te simți sătul mai mult timp și cum să le integreziîn dieta ta zilnică.

Proteine vegetale sau animale: care sunt mai bune?

Comparând proteinele vegetale cu cele animale, descoperim beneficiile nutriționale și impactul asupra sănătății. De la reducerea riscului de boli la protejarea mediului, proteinele din plante par să ofere multe avantaje. Alegeți sănătos!

De ce ne doare capul dupa o mahmureala si ce putem face pentru ameliorarea durerilor

Durerea de cap cauzată de mahmureală este chinuitoare. Află care sunt cauzele acestei dureri, cum o poți preveni prin hidratare și ce tratament poți urma pentru ameliorarea disconfortului în acest articol.

Cum sa mentii tensiunea arteriala sub control cu ajutorul dietei: Top 10 alimente

Explorează o listă de 10 alimente esențiale care ajută la menținerea unei inimi sănătoase și la combaterea hipertensiunii arteriale. De la banane și avocado, până la ciocolata neagră.