20.5 C
București

Beneficiile grapefruit-ului pentru slabit si sanatatea pielii

Date:

Share post:

Fie ca il iubesti sau il urasti, sunt sanse sa fii destul de familiarizat cu grepfrutul, dar ce stii despre beneficiile, nutritia si istoria grapefruitului?

Acest fruct citric poate fi de culoare alba, galbena, roz sau rosie, cu un gust care variaza de la acru la dulce – cel mai adesea un amestec racoritor dintre cele doua. Indiferent de culoarea pe care o alegeti, caloriile din grapefruit sunt scazute, dar aroma si nutrientii sunt mari.

Acest fruct este bogat in vitamina C si contine fitochimicale care promoveaza sanatatea, precum licopenul si betacarotenul (in varietatile roz si rosii), precum si limonoide precum limonina si flavonoide precum naringenina. Nu este surprinzator faptul ca se afla pe lista Institutului American pentru Cercetarea Cancerului a alimentelor care lupta impotriva cancerului.

In plus, mai multe studii, inclusiv unul publicat in Journal of Medicinal Food, arata ca grepfrutul este o alegere extrem de inteligenta daca incercati sa slabiti, doar o jumatate de grepfrut pe zi avand un impact semnificativ asupra eforturilor de slabire.

Acest fruct are multe beneficii pentru sanatate, utilizari si forme. Pe langa consumul fructului intreg, sucul de grapefruit, uleiul esential de grapefruit si extractul de seminte de grapefruit pot fi toate folosite pentru a beneficia de sanatate.

Date nutritionale

Grapefruitul este un fruct comestibil care provine din pomelo(Citrus paradisi), un arbore de citrice din familia Rutaceae.

Pe langa faptul ca este un aliment cu putine calorii care este, de asemenea, relativ scazut in indicele glicemic, este plin de nutrienti. Nutritia grepfrutului variaza usor in functie de culoarea fructului. Culoarea roz sau rosie echivaleaza cu faptul ca acesta are beta-caroten si licopen benefic.

Portia standard este de jumatate de grapefruit (aproximativ 123 de grame), care contine aproximativ:

  • Calorii: 51.7
  • Carbohidrati totali: 13.2 g
    • Fibre: 2 g
    • Zahar: 8.5 g
  • Total grasimi: 0.2 g
    • Grasimi saturate: 0.03 g
    • Grasimi polinesaturate: 0.04 g
    • Grasimi mononesaturate: 0.03 g
    • Grasimi trans: 0 g
  • Proteine: 0.9 g
  • Vitamina C: 38,4 mg (43% DV*)
  • Vitamina A: 71,3 mcg (8% DV)

*Valoare zilnica: Procentele se bazeaza pe o dieta de 2.000 de calorii pe zi.

In plus, acest citrice contine o parte din potasiu, acid folic, tiamina, calciu, acid pantotenic, vitamina B6 si magneziu.

Beneficiile grapefruit-ului pentru slabit si sanatatea pielii
Beneficiile grapefruit-ului pentru slăbit și sănătatea pielii 2

Beneficii pentru sanatate

Beneficiile grapefruitului sunt numeroase. Iata care sunt principalele beneficii majore ale grapefruitului:

1. Mentinerea greutatii

Cercetarile continua sa dezvaluie ca consumul de grapefruit aduce beneficii majore in ceea ce priveste pierderea in greutate. Cheia ar putea fi o enzima numita AMP-activated protein kinase (AMPK), care pare sa fie activata de un compus organic din grapefruit numit nootkatone.

Atunci cand AMPK se activeaza, incurajeaza procesele de producere a energiei din organism, cum ar fi absorbtia glucozei, de exemplu, ceea ce ajuta la stimularea metabolismului. Acesta, la randul sau, poate incuraja pierderea in greutate. AMPK este in general activat in timpul exercitiilor fizice pentru a ajuta muschii sa foloseasca zaharul si grasimile stocate pentru energie.

Un studiu pe animale publicat in American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism a demonstrat modul in care aportul pe termen lung de nootkatone “a redus semnificativ cresterea in greutate corporala indusa de o dieta bogata in grasimi si zaharoza, acumularea de grasime abdominala si dezvoltarea hiperglicemiei, hiperinsulinemiei si hiperleptinemiei” Studiul a concluzionat ca nu numai ca nootkatone poate ajuta probabil la prevenirea obezitatii, dar poate imbunatati si performanta fizica generala.

Citeste si...
Care sunt pericolele conservelor de casă: ce produse pot provoca botulism?

Au existat, de asemenea, studii la om care implica beneficiile grapefruitului atunci cand vine vorba de pierderea in greutate. Un studiu publicat in Journal of Medicinal Food a analizat impactul grapefruitului si al produselor pe baza de grapefruit asupra greutatii corporale si a sindromului metabolic la 91 de pacienti obezi. Capsulele de grepfrut si sucul de grepfrut au dus la o pierdere in greutate mai mare decat grupurile placebo, dar grepfrutul proaspat a fost cu siguranta vedeta.

organicsfood.ro

Consumul unei jumatati de grapefruit proaspat inainte de mese a fost asociat cu o pierdere semnificativa in greutate, impreuna cu o imbunatatire a rezistentei la insulina.

(Acest fruct are, de asemenea, o aparitie proeminenta in asa-numita dieta militara)

2. Reducerea celulitei

Un alt beneficiu al grapefruitului, unul dintre multele beneficii dezirabile, este capacitatea sa aparenta de a ajuta la descurajarea celulitei. Potrivit International Journal of Cosmetic Science, principalul mod in care poate fi folosit pentru a reduce celulita este prin inhalarea vaporilor extractului, deoarece stimuleaza sistemul nervos cu 250%. Aceasta aromaterapie cu grapefruit combinata cu o crema topica ce contine cofeina poate avea, se pare, un efect de slabire.

Acest citrice contine, de asemenea, niveluri semnificative de agenti antiinflamatori si de curatare a pielii, inclusiv enzima bromelaina, care este cunoscuta pentru ca ajuta la descompunerea celulitei. Asadar, daca va intrebati cum sa scapati de celulita, grepfrutul ar putea fi solutia.

3. Luptator impotriva cancerului

Potrivit Institutului American pentru Cercetarea Cancerului, studiile pe celule si animale au aratat ca fitochimicalele naringenina si limonina din grapefruit au demonstrat capacitatea de a reduce cresterea cancerului de colon, gura, piele, plamani, san si stomac.

Studiile au aratat, de asemenea, ca nu numai ca proliferarea a incetinit, dar a crescut si autodistrugerea foarte dorita a celulelor canceroase.

S-a demonstrat, de asemenea, ca super-antioxidantul de start al grepfrutului, vitamina C, previne modificarile daunatoare ale ADN-ului cauzate de radicalii liberi, impiedicand in acelasi timp dezvoltarea cancerigena. Toate acestea fac din grapefruit unul dintre cele mai eficiente alimente care lupta impotriva cancerului.

4. Stimulator al imunitatii

Cu pozitia sa in topul alimentelor cu vitamina C, iti va fi greu sa gasesti pe cineva care sa nu fie de acord ca a manca grapefruit este un mod sanatos de a-ti incepe ziua. Soiurile rosii si roz sunt deosebit de pline de bioflavonoide si va ofera un plus de imunitate.

Numeroase studii stiintifice au aratat ca toate celulele sistemului nostru imunitar functioneaza la capacitate maxima atunci cand primesc suficienta vitamina C in mod constant. Atunci cand aceste celule care lupta impotriva bolilor primesc vitamina C de care au nevoie din surse alimentare, aceste celule vitale sunt mai capabile sa identifice si sa elimine cu succes orice organism invadator (cum ar fi cele care provoaca boli). Multi experti sunt de acord cu faptul ca daca nu se consuma suficienta vitamina C, organismul uman este cu atat mai predispus sa contracteze boli si infectii.

Citeste si...
10 Semne și simptome că ești în cetoză

Consumul de grapefruit, inclusiv sucul, combate, de asemenea, inflamatia si poate creste aportul de nutrienti, ambele fiind benefice pentru sanatatea sistemului imunitar.

5. Reductor al riscului de accident vascular cerebral

Potrivit unui studiu realizat in 2012 de catre Asociatia Americana a Inimii, consumul de grapefruit si portocale pare a fi util in reducerea riscului de accident vascular cerebral, mai ales daca esti femeie. Citricele sunt foarte bogate intr-un grup de compusi numiti flavonoide, iar aceasta cercetare arata ca un consum mai mare de flavonoide poate scadea riscul unui accident vascular cerebral ischemic.

Studiul a avut putin sub 70.000 de subiecti de sex feminin si a constatat ca femeile care au consumat cantitati mari de flavonoide din citrice au avut un risc cu 19% mai mic de accident vascular cerebral ischemic decat femeile care au consumat cea mai mica cantitate. In plus, un studiu anterior a concluzionat ca aportul de citrice, dar nu si aportul de alte fructe, a imbunatatit riscul de accident vascular cerebral ischemic si de hemoragie intracerebrala.

6. Imbunatatitor al sanatatii si aspectului pielii

Daca nu ati observat, exista in prezent pe piata o varietate de produse cosmetice si de curatare a pielii care au ca ingredient vedeta grapefruit-ul. Asta pentru ca fructul contine acizi naturali care curata pielea atunci cand este folosit in produsele de ingrijire a pielii.

Grapefruitul este incarcat cu vitamina C, care actioneaza ca un antioxidant pentru a proteja pielea si, de asemenea, este esential pentru formarea colagenului, un element important al pielii. Productia de colagen este esentiala atunci cand vine vorba de mentinerea unui aspect tanar si fara riduri al pielii.

Grapefruitul roz este, de asemenea, bogat in beta-caroten, care este uimitor in ceea ce priveste incetinirea imbatranirii celulelor pielii si s-a demonstrat ca imbunatateste, de asemenea, hiperpigmentarea. Expertii in ingrijirea pielii adora, de asemenea, modul in care grapefruit-ul roz contine licopen, care este cunoscut pentru a proteja impotriva deteriorarii si mutatiilor pielii induse de soare, precum si a inflamatiei in general.

Nu in ultimul rand, acest fruct contine in mod natural un ingredient care lupta impotriva eruptiilor si curata porii: acidul salicilic. Acest lucru il face un potential remediu de casa pentru acnee.

7. Protector impotriva rezistentei la insulina si a diabetului

Cercetarile confirma faptul ca consumul acestui fruct poate ajuta la imbunatatirea rezistentei la insulina si, fara surpriza, la reducerea riscului de diabet. In plus, consumul de fructe si consumul de suc de fructe in general este o modalitate de protectie impotriva formarii diabetului.

8. Sustinator al sanatatii inimii

Exista mai multe moduri in care acest fruct poate sustine sanatatea inimii. Pentru inceput, consumul zilnic de grapefruit a fost asociat cu reduceri ale tensiunii arteriale si ale nivelului de colesterol in cadrul unui studiu de control randomizat din 2012.

Mai mult, se crede ca “flavonoidele scad riscul de boli coronariene prin imbunatatirea vasodilatatiei coronariene, prin scaderea capacitatii trombocitelor de a coagula si prin prevenirea oxidarii lipoproteinelor cu densitate scazuta (LDL)” Acest lucru face ca citricele bogate in flavonoide sa fie bune pentru inima.

9. Previne aparitia pietrelor la rinichi

Este binecunoscut faptul ca consumul de sucuri de citrice poate ajuta la prevenirea formarii pietrelor la rinichi. Sucul de grapefruit, in special, poate ajuta la cresterea fluxului ur inar si a excretiei urinare de citrat, calciu si magneziu, ceea ce, la randul sau, poate ajuta la prevenirea pietrelor la rinichi.

Citeste si...
Beneficiile consumului de coriandru pentru sănătate

10. Puternic hidratant

Acest fruct are un continut ridicat de apa si, combinat cu antioxidantii sai, grapefruit-ul este excelent pentru hidratare. De aceea, poate fi benefic si pentru sanatatea pielii si chiar a intestinelor.

Cum se alege si cum se foloseste

Daca esti interesata sa profiti de beneficiile grapefruitului, il poti gasi la o bacanie din apropierea ta in orice moment al anului. Varful sezonului incepe, de obicei, in jurul sfarsitului lunii decembrie si merge pana in aprilie.

Feliile de grapefruit sau o jumatate de fruct sunt delicioase in sine. Daca vi se intampla sa primiti unul care este deosebit de acru (cele albe tind sa fie mai acre decat cele roz sau rosii), puteti oricand sa picurati pe el un pic de miere cruda.

Iata cum sa mancati acest fruct:

  1. Mai intai, taiati grepfrutul in doua.
  2. Apoi, folositi un cutit (in mod ideal, un cutit zimtat) pentru a taia tot perimetrul fructului (unde se intalnesc pulpa si coaja).
  3. Acum taiati de o parte si de alta a fiecarui segment, astfel incat sa poata fi usor de luat cu lingura.
  4. Asezati grepfrutul intr-un bol si folositi o lingura pentru a manca segmentele.

Cautati si alte modalitati de a obtine beneficiile grapefruitului? Il puteti arunca, de asemenea, in salate (pe baza de fructe sau salate verzi sarate), precum si in smoothie-uri, sucuri proaspete si chiar in mancaruri din carne si peste carora le-ar prinde bine o explozie de aroma proaspata si citrica. De asemenea, puteti adauga suc proaspat de grapefruit in pansamente de salata si marinate facute in casa.

Date interesante

Grapefruit, “citricele paradisului”, a aparut pentru prima data in secolul al XVIII-lea. Se spune ca numele provine de la modelul de crestere a ciorchinilor asemanatori strugurilor.

Istoria il crediteaza pe Capitanul Shaddock pentru prima data pentru cultivarea semintelor de portocala si pomelo, care au dus in cele din urma la incrucisarea naturala de care ne bucuram acum. La inceputul secolului al XIX-lea, unii fermieri din Florida au adus grapefruit in America, iar mai tarziu, in acelasi secol, a devenit o cultura comerciala populara.

Astazi, principalii producatori ai acestui fruct in SUA sunt Arizona, California, Florida si Texas. Alte tari precum Brazilia, Israel si Africa de Sud sunt, de asemenea, mari producatori de grapefruit. Unele soiuri populare de grapefruit din Florida si Texas includ nume precum “Ruby Red”, “Flame”, “Thompson”, “White Marsh”, “Star Ruby” si “Duncan”, printre altele.

Extractul din seminte de grapefruit se obtine prin amestecarea semintelor si a pulpei de grapefruit intr-un lichid foarte acid, care de obicei este combinat cu glicerina vegetala pentru a reduce amaraciunea si aciditatea. Acest extract este luat pentru tot felul de probleme de sanatate, inclusiv candida, infectii fungice, infectii ale tractului urinar si multe altele. Principalii compusi biologici dintr-o samanta de grapefruit despre care se crede ca sunt responsabili de capacitatea sa de a distruge invadatorii infectiosi sunt polifenolii cunoscuti sub numele de limonoide si naringenina.

Citeste si...
Postul intermitent - Ghid informativ pentru începători

Puteti obtine beneficiile grapefruitului si prin consumul semintelor, pulpei si membranelor albe ale fructului. Beneficiile sucului de grapefruit sunt sporite atunci cand este produs in stare proaspata si include semintele si membranele.

Riscuri, efecte secundare si interactiuni medicamentoase

Daca in prezent luati medicamente, este foarte important sa verificati interactiunile cunoscute ale grapefruitului cu medicamentele. Exista multe medicamente pe care nu le puteti combina absolut deloc cu grapefruit sau cu sucul de grapefruit. Pe langa faptul ca trebuie sa va faceti propriile cercetari pentru a verifica daca este sigur pentru dumneavoastra sa il consumati, va recomand, de asemenea, sa verificati cu medicul dumneavoastra.

De ce poate reactiona grepfrutul in mod negativ sau chiar periculos cu unele medicamente? Ii puteti multumi furanocumarinelor sale, care sunt compusi chimici organici care blocheaza enzimele CYP3A4 din corpul uman. Problema este ca aceste enzime sunt necesare pentru descompunerea si eliminarea a peste 50 la suta din toate medicamentele.

Din pacate, nici distantarea consumului de grapefruit de medicamentele interactive nu pare sa functioneze, deoarece enzimele CY pot ramane blocate dupa ce se consuma fructul sub orice forma timp de peste 24 de ore.

Unele studii au indicat ca persoanele cu cancer sau cu risc de cancer, in special femeile cu cancere sensibile la hormoni, cum ar fi cancerul de san, ar trebui sa evite consumul excesiv de grapefruit si suc de grapefruit.

O alta interactiune la care trebuie sa fim atenti este cea dintre grapefruit si cofeina. Grapefruitul poate incetini eliminarea de catre organism a cofeinei si, prin urmare, ar putea duce la o probabilitate mai mare de aparitie a efectelor supradozajului de cofeina, cum ar fi nervozitatea si durerile de cap.

Concluzie

In mod evident, abilitatile de curatare si multe alte beneficii ale grapefruitului au ajuns in mainstream, si pe buna dreptate. Proprietatile antiinflamatorii, de stimulare a sistemului imunitar si de iluminare a pielii ale grapefruitului fac din acesta un fruct superstar, cu putine calorii si zahar, dar cu un continut ridicat de nutrienti vitali si beneficii care promoveaza sanatatea. In plus, o jumatate de grapefruit pe zi poate tine grasimea (si bolile grave) la distanta!

Acest aliment care arde grasimile este cu adevarat un fruct versatil care poate fi folosit in multe feluri. Indiferent de modul in care alegeti sa-l consumati, grepfrutul aduce beneficii organismului in foarte multe feluri.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

10 semne ca ai o toxiinfectie alimentara: Ce trebuie sa stii vara

Vara vine cu riscuri mari de otrăvire alimentară. Identifică rapid 10 simptome ale toxiinfecției și află cum să te protejezi de alimentele periculoase. Informează-te corect și protejează-ți sănătatea!

Cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, bazate pe stiinta

Dieta după 50 de ani este crucială pentru sănătatea femeilor. Descoperiți cele mai bune 5 diete, bazate pe știință, pentru a naviga schimbările corpului și a menține un stil de viață sănătos. Citiți acum pentru a afla care dietă se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră.

De ce insulina este cunoscuta ca hormonul obezitatii si cum ne poate ajuta sa slabim?

Insulina, adesea asociată cu diabetul, joacă un rol crucial în pierderea în greutate. Înțelege cum funcționează hormonul obezității și descoperă strategii pentru a-ți echilibra nivelurile.

Alimente cu putine calorii care sunt surprinzator de satioase

Descoperă alimentele cu puține calorii care te umplu de sațietate! De la secretele științei sațietății la top alimente sățioase: frunze verzi, proteine și mai mult. Rămâi sătul, fără exces de calorii!

Fosfatidilcolina: Nutrientul Esential care Poate Transforma Sanatatea Ta

Fosfatidilcolina este un compus chimic prezent în mod natural în alimente precum ouăle, carnea roșie și cerealele integrale....

Este painea de casa buna pentru tine?

Coacerea pâinii de casa este o activitate populară de patiserie acasă, dar știai că ar putea fi, de...

7 Alimente ce imita organele umane si le sustin sanatatea: Secrete dezvaluite!

Natură ne oferă indicii surprinzătoare: alimentele ce imită organele noastre pot fi cheia susținerii sănătății lor. Află ce delicatese pot întări vederea, inima, creierul și multe altele!

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase

Vinetele, deseori comparate cu dovleceii, ascund beneficii remarcabile pentru sănătate, de la îmbunătățirea digestiei la prevenirea bolilor. Cu un conținut bogat în vitamine și antioxidanți, acestea sunt un must-have în dieta ta. Descoperă cum să le folosești în mâncăruri și ce precauții să ai în vedere.