24.6 C
București

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?

Date:

Share post:

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 8

Veganii au fost adesea atrasi de alternativele la lapte. In trecut, “laptele” de soia, migdale sau ovaz era considerat exotic pentru majoritatea consumatorilor. Insa, in prezent, popularitatea acestor bauturi a crescut semnificativ, diversificand gama disponibila. Astazi, magazinele naturiste si ecologice ofera o varietate impresionanta de “lapte” pe baza de plante, de la bauturi din macadamia si lupin, pana la cele din canepa si quinoa.

Desi bauturile pe baza de plante sunt adesea denumite “lapte” de catre consumatori, ele se deosebesc semnificativ de produsele lactate traditionale in ceea ce priveste compozitia. O diferenta majora fata de laptele de vaca este continutul lor mai scazut de calciu. Din acest motiv, unele dintre aceste bauturi sunt adesea imbogatite cu acest mineral.

Totusi, un avantaj clar al bauturilor vegetale este ca ele contin exclusiv grasimi de origine vegetala, ceea ce este benefic avand in vedere consumul excesiv de grasimi animale in dieta obisnuita. Cu toate acestea, un mit comun este ca aceste bauturi ne ajuta sa slabim. In realitate, continutul lor caloric, cel putin in cazul bauturilor din soia, ovaz si orez, este comparabil cu cel al laptelui de vaca degresat (1,5% grasime).

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 9

Daca doriti sa beneficiati de “laptele” pe baza de plante, haideti sa ne dam seama ce bautura este potrivita pentru fiecare.

Persoanele care opteaza, din diverse ratiuni, sa limiteze consumul de carne pot gasi un aliat valoros in bauturile imbogatite cu calciu si vitamina B12. Bauturile obtinute din orez, migdale, canepa sau soia sunt ideale pentru pacientii afectati de boala celiaca, adica aceia cu intoleranta la gluten. Daca suferiti de intoleranta la lactoza, va veti bucura sa aflati ca toate variantele de lapte vegetal sunt prietenoase: ele nu contin zahar specific laptelui.

Citeste si...
Dieta flexitariană: Răspunsul la echilibrul dintre sănătate și pofta de carne

Desi majoritatea laptelui vegetal consta predominant in apa, un ingredient caracteristic, precum soia sau migdalele, adesea nu depaseste un procent de zece. Este de mentionat ca unele astfel de bauturi pot include numerosi aditivi, precum zahar sau fructoza, sare, regulatori de aciditate, stabilizatori si arome, fapt ce le incadreaza in categoria “alimentelor intens procesate”, conform institutiilor specializate in nutritie. Daca va doriti o alternativa pur naturala, puteti opta pentru prepararea manuala a laptelui vegetal.

Un mod elegant de a realiza laptele de migdale acasa include combinarea a 3-4 linguri de migdale cu 500 ml de apa intr-un blender. Pentru a personaliza savoarea bauturii, puteti adauga un strop de ulei de migdale, o ciupitura de sare sau un pic de sirop.

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 10

Iata o scurta trecere in revista a celor mai populare bauturi care actioneaza ca alternativa la laptele de vaca:

Laptele de soia

Laptele de soia reprezinta un pilon distinct in galeria alternativelor la lapte. Isi clameaza meritele printr-o serie de proprietati remarcabile. Nu numai ca rivalizeaza cu laptele de vaca in ceea ce priveste continutul de proteine, dar se mandreste si cu prezenta unor compusi vegetali benefici, precum fitoestrogenii.

Acesti hormoni vegetali aduc numeroase avantaje sanatatii, cum ar fi optimizarea functionarii vaselor de sange si potentialul lor de a contribui la prevenirea afectiunilor oncologice si cardiovasculare.

De asemenea, laptele de soia se preteaza excelent in arta culinara, fiind un ingredient versatil in coacere. Daca exista o mica reticenta in adoptarea sa, aceasta ar fi aroma sa specifica de fasole, care s-ar putea sa nu fie pe placul tuturor.

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 11

Laptele de orez

Acest elixir vegetal se distinge prin continutul sau generos de carbohidrati, oferind o nota dulceaga la degustare. Cu toate acestea, din punct de vedere nutritiv, se poate spune ca este mai rezervat, avand un aport redus de proteine si un continut modest de grasimi si minerale. Din aceasta cauza, este adesea imbogatit cu vitamine esentiale si calciu.

Citeste si...
Cele 3 faze ale dietei South Beach pentru pierderea în greutate

Aceasta bautura, lipsita de gluten, devine o optiune atragatoare in special pentru cei ce sufera de intoleranta la gluten sau alergii la soia si proteinele lactate.

Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 12

Laptele de ovaz

Emulsia pe baza de ovaz prezinta un profil caloric accentuat, insa din perspectiva nutrientilor se manifesta cu un aport diminuat. Proteinele se regasesc intr-un procent redus, insa trebuie remarcat faptul ca aceasta include fibre, chiar daca intr-o masura considerabil mai mica decat fulgii de ovaz in forma lor integrala.

Aceasta optiune se dovedeste adecvata pentru indivizii ce manifesta alergii la soia sau la proteinele lactate. Cu toate acestea, recomandabilitatea bauturilor de ovaz pentru persoanele diagnosticate cu boala celiaca inca se afla in sfera dezbaterilor profesionale.

organicsfood.ro
Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 13

Laptele de migdale

Migdalele sunt de fapt foarte sanatoase. Cu toate acestea, ponderea lor in bauturile de substitutie a laptelui este adesea mica si abia daca depaseste doua procente. Bautura cu un strop de migdale contine relativ putine proteine si, fireste, putin calciu.

Un mare avantaj este continutul ridicat de acizi grasi mononesaturati, care au un efect benefic asupra nivelului de colesterol. Bautura este potrivita pentru persoanele cu boala celiaca, dar cei care sufera de alergii trebuie sa fie atenti.

Laptele de canepa

Da, se intampla si acest lucru. Adevarat, acum este mult mai putin obisnuit, deoarece principalii sai producatori nu opereaza pe piata rusa. Contrar asociatiilor populare, bautura este complet inofensiva. Este facuta din seminte de canepa industriala, care sunt considerate din punct de vedere botanic nuci.

Marele sau avantaj este proportia mare de acizi grasi polinesaturati, in special acizi grasi Omega-3. Cu toate acestea, contine putin calciu si relativ putine proteine. Deoarece canepa nu contine gluten, bautura poate fi consumata de persoanele cu boala celiaca. De asemenea, produsul este potrivit pentru persoanele cu alergii la soia si la proteinele din lapte.

Citeste si...
Reducerea acidifierii: 5 cele mai bune alimente pentru a ajuta la menținerea unui nivel optim al pH-ului
Cat de sanatosi sunt inlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovaz, de migdale sau de soia?
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia? 14

Ati incercat laptele pe baza de plante? Care? Cum a fost? Ce parere aveti despre aceasta bautura? Impartasiti in comentarii.

Linkuri web pe tema “Cat de sanatosi sunt inlocuitorii de lapte”:

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Mango – Beneficii, calorii si valori nutritionale

Explorăm beneficiile caloriile și valorile nutriționale ale mango - un fruct esențial pentru o inimă sănătoasă și imunitate fortificată.

Top 7 cele mai daunatoare diete rapide: Cum afecteaza sanatatea

Află care sunt cele 7 cele mai dăunătoare diete și de ce trebuie evitate. Dietele foarte restrictive precum cea cu o singură masă pe zi sau regimurile raw vegane lipsite de proteine afectează negativ sănătatea.

Dieta in pancreatita cronica: cum sa va ajustati dieta?

Navigând prin provocările pancreatitei cronice? Acest articol detaliază ajustările dietetice esențiale pentru a ameliora simptomele și a preveni complicațiile. De la beneficiile dietoterapiei la alimentele de evitat, află tot ce trebuie să știi pentru o sănătate optimă a pancreasului.

Fructele si legumele de sezon din octombrie. Beneficii maxime pentru sanatate

fructe de toamnă, beneficii legume octombrie, valoarea produselor sezon, măceșe și vitamina c

Catina: Planta Minune cu Beneficii Uimitoare pentru Sanatate si Frumusete

Ați auzit de catină? Acest arbust cu aspect neînsemnat ascunde în frunzele, florile și fructele sale o adevărată...

Refacerea florei intestinale dupa tratamentul cu antibiotice: Ghidul complet

Un tratament cu antibiotice poate perturba flora intestinală. Descoperă cele mai bune metode de a-ți ajuta digestia și de a-ți reechilibra organismul în mod natural. Află cum să te protejezi de efectele secundare digestive.

Ar trebui sa evitati cartofii? Tot ce trebuie sa stii despre aceasta leguma 

Cartofii sunt mai mult decât o simplă sursă de carbohidrați. Descoperă beneficiile lor nutriționale, miturile desființate și sfaturi pentru o gătire sănătoasă.

Superfoods: Ce sunt si de ce ai nevoie de ele?

Alimentele de tip Superfoods joacă un rol crucial în menținerea sănătății optime. Află cum aceste alimente bogate în nutrienți pot îmbunătăți dieta ta și te pot proteja împotriva bolilor. Citește mai mult pentru sfaturi practice și exemple de superfoods!