20.5 C
București

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara

Date:

Share post:

In anii 1980, guvernele Finlandei si Suediei au inceput sa promoveze o alimentatie sanatoasa. Și au creat dieta scandinava. Va spunem care este aceasta.

Am auzit despre beneficiile dietei mediteraneene: acest sistem de alimentatie este considerat unul dintre cele mai sanatoase.

Dar dieta mediteraneana nu este singura care are un efect benefic asupra sanatatii oamenilor, este cunoscuta si dieta scandinava, cu ajutorul careia guvernele Suediei si Finlandei au reusit sa reduca serios mortalitatea cetatenilor lor din cauza bolilor cardiovasculare.

In a doua jumatate a secolului XX in tarile scandinave a existat un nivel semnificativ al deceselor cauzate de bolile cardiovasculare. Toata chestiunea este ca consumul de unt era scos din comun, pe langa pasiunea suplimentara a scandinavilor pentru produsele din carne. Rezultatul sunt bolile de inima pana la varsta de 40 de ani. Totul tine de consumul excesiv de grasimi animale, de dragostea pentru mancarurile prajite si carnea grasa.

In anii 1970, guvernul finlandez a inceput un program de educare a populatiei. A inceput promovarea trecerii la o dieta sanatoasa si reducerea consumului de produse de origine animala. In cele doua decenii de derulare a programului, decesele cauzate de boli cardiovasculare au scazut de 8 ori. Iar in acelasi timp, consumul de unt a fost redus cu 90%.”

Baza dietei scandinave

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară 3

Pe scurt, dieta scandinava pune accentul pe consumul de fructe si legume, precum si pe reducerea consumului de carne, inlocuind-o, in special varietatile sale grase, cu peste. Plus o reducere a utilizarii untului.

Dieta scandinava, ca orice alta dieta, are avantajele si dezavantajele sale in contextul unui stil de viata sanatos. In opinia mea, este un amestec de dieta mediteraneana si protocolul PALEO, cu accent pe regiunea de resedinta. La plusurile incontestabile ale dietei poate fi atribuita excluderea alimentelor semipreparate si procesate.

Citeste si...
Portocala amară, beneficii, proprietăți și precauții

In plus, dieta presupune utilizarea de produse traditionale, de calitate locala si la preturi accesibile. Produsele locale corespund adesea trasaturilor genetice ale populatiei din regiune. Produsele care nu necesita un transport indelungat, sunt mai putin prelucrate, au un continut mai mare de nutrienti si fitonutrienti.

Principala sursa de proteine este pestele marin, acesta contine acizi grasi polinesaturati omega-3. Valoarea este ca omega-3 protejeaza inima, reduce inflamatia, sustine functia creierului, sanatatea ochilor si imbunatateste starea de spirit.

Se recomanda afinele, afinele, merisoarele si alte fructe de padure care abunda in regiunile nordice. Alte fructe, legume si fructe de padure sunt, de asemenea, binevenite ca sursa valoroasa de antioxidanti, vitamine si minerale.

Diferite tipuri de legume radacinoase, verdeturi, salata, varza au efecte antiinflamatorii si anticancerigene si sunt implicate in coagularea sangelui si in alte procese.

Nucile, semintele, uleiurile si grasimile sunt o sursa de vitamine liposolubile, antioxidanti, macronutrienti. Ele ajuta la mentinerea senzatiei de satietate. Uleiurile vegetale sunt bogate in grasimi mononesaturate, care au un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol. Echilibrul este important aici, deoarece sunt foarte calorice si pot duce la cresterea in greutate.

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară 4

Baza dietei este alcatuita din carbohidrati complecsi, care abunda in produsele de origine vegetala si este vorba in primul rand de cereale si terciuri, pe care este bine sa le completam cu uleiuri vegetale utile: seminte de in, mustar si canepa. Cerealele integrale sunt o sursa de vitamine B, fier si magneziu, precum si de antioxidanti. Ele reduc riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

Metode de prelucrare a alimentelor

In plus fata de un set de produse, dieta recomanda moduri speciale de gatit. In primul rand – fierberea si fierberea. “Alimentele gatite in acest mod sunt mai bine digerate, isi pastreaza aroma naturala, majoritatea vitaminelor si mineralelor si sunt mai putin calorice”, noteaza Zhelyanina.

Citeste si...
5 Smoothie-uri sănătoase pentru curățarea colonului

IMPORTANT!

organicsfood.ro

“Dieta scandinava nu este un sistem universal de nutritie”, spune Elena Zhelyanina, “Retineti ca pestele, care este recomandat ca principala sursa de proteine animale, poate contine metale grele, iar limitarea surselor de proteine, poate duce la o deficienta de aminoacizi. Este important sa tineti cont de varietatea si moderatia alimentelor si sa consultati un medic sau un dietetician inainte de a face schimbari in alimentatie.”

Dieta scandinava in Romania

Dieta scandinava moderna a fost adoptata de ceva timp in unele tari europene, alaturi de dieta de tip mediteranean. Este important de mentionat ca aceasta dieta este destul de potrivita pentru locuitorii din Romania. Cea mai mare parte a Romaniei are o clima temperata si propriile traditii culinare. Dieta scandinava in multe aspecte ale gatitului va fi mai aproape de perceptia noastra despre bucatarie. Acest tip de dieta nu cere expulzarea din alimentatie a pestelui, carnii si a puiului, ci recomanda o usoara revizuire a raportului dintre alimentele vegetale si cele din carne din alimentatie in directia cresterii componentei vegetale.

Baza dietei – terci si mancaruri din cereale integrale, de asemenea, potrivite pentru dieta scandinava shchi, bors, varza calita, tocana. In bucataria romaneasca exista o multime de mancaruri coapte si inabusite, toate acestea incadrandu-se perfect in dieta scandinava.

Linkuri web care discuta despre dieta nordica si despre motivele pentru care aceasta poate ajuta la prevenirea bolilor de inima:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Ce beneficii are patrunjelul pentru organism

Patrunjelul nu este doar un condiment! Află cum acest superaliment este esențial pentru sănătatea ta, de la imunitate până la sănătatea cardiovasculară.

Beneficiile cafelei instant: Tot ce trebuie sa stii!

Contrar credințelor populare, cafeaua instant poate fi un aliat pentru sănătatea ta. De laprotecția cardiovasculare la îmbunătățirea nivelului de glucoză, descoperă cum aceasta cafea simplă și rapidă poate avea un impact pozitiv asupra sănătății tale.

Cele mai bune gustari pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce sa alegeti pentru gustari

Gustările sunt adesea considerate nesănătoase, se presupune că întrerup pofta de mâncare și pot duce la creșterea excesivă...

20 de bauturi care iti pot transforma sanatatea

Renunță la băuturile acidulate și descoperă 20 de băuturi naturale delicioase care îți pot transforma organismul și sănătatea în bine! Află cum poți include în dieta zilnică ceaiuri miraculoase, sucuri proaspete și smoothie-uri energizante cu efecte uimitoare pentru organism. Te va surprinde cât de rapid vei observa schimbări!

Topinambur (napul porcesc) – Beneficii si utilizari in bucatarie

Topinamburul, o legumă valoroasă și versatilă, oferă numeroase beneficii pentru sănătate. Explorăm compoziția sa nutrițională unică și efectele pozitive asupra organismului.

Clorofila este energie solara lichida si un protector natural. Cine are nevoie de ea si de ce?

Clorofila, pigmentul care dă viață plantelor, aduce numeroase beneficii sănătății noastre. De la curățarea organismului până la susținerea sistemului imunitar, află cum te poate ajuta "sângele verde".

Ce alimente trebuie sa eviti cand ai probleme cu stomacul

Stomacul, un organ complex și delicat, joacă un rol esențial în procesul digestiv. Sănătatea sa este crucială pentru...

Legumele conservate – o alegere sanatoasa si convenabila

Legumele conservate oferă o gamă largă de beneficii nutritive, rivalizând cu legumele proaspete. Descoperă avantajele lor și cum să le alegi pe cele mai sănătoase pentru dieta ta.