9.1 C
București

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara

Date:

Share post:

In anii 1980, guvernele Finlandei si Suediei au inceput sa promoveze o alimentatie sanatoasa. Și au creat dieta scandinava. Va spunem care este aceasta.

Am auzit despre beneficiile dietei mediteraneene: acest sistem de alimentatie este considerat unul dintre cele mai sanatoase.

Dar dieta mediteraneana nu este singura care are un efect benefic asupra sanatatii oamenilor, este cunoscuta si dieta scandinava, cu ajutorul careia guvernele Suediei si Finlandei au reusit sa reduca serios mortalitatea cetatenilor lor din cauza bolilor cardiovasculare.

In a doua jumatate a secolului XX in tarile scandinave a existat un nivel semnificativ al deceselor cauzate de bolile cardiovasculare. Toata chestiunea este ca consumul de unt era scos din comun, pe langa pasiunea suplimentara a scandinavilor pentru produsele din carne. Rezultatul sunt bolile de inima pana la varsta de 40 de ani. Totul tine de consumul excesiv de grasimi animale, de dragostea pentru mancarurile prajite si carnea grasa.

In anii 1970, guvernul finlandez a inceput un program de educare a populatiei. A inceput promovarea trecerii la o dieta sanatoasa si reducerea consumului de produse de origine animala. In cele doua decenii de derulare a programului, decesele cauzate de boli cardiovasculare au scazut de 8 ori. Iar in acelasi timp, consumul de unt a fost redus cu 90%.”

Baza dietei scandinave

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară 3

Pe scurt, dieta scandinava pune accentul pe consumul de fructe si legume, precum si pe reducerea consumului de carne, inlocuind-o, in special varietatile sale grase, cu peste. Plus o reducere a utilizarii untului.

Dieta scandinava, ca orice alta dieta, are avantajele si dezavantajele sale in contextul unui stil de viata sanatos. In opinia mea, este un amestec de dieta mediteraneana si protocolul PALEO, cu accent pe regiunea de resedinta. La plusurile incontestabile ale dietei poate fi atribuita excluderea alimentelor semipreparate si procesate.

Citeste si...
5 Smoothie-uri sănătoase pentru curățarea colonului

In plus, dieta presupune utilizarea de produse traditionale, de calitate locala si la preturi accesibile. Produsele locale corespund adesea trasaturilor genetice ale populatiei din regiune. Produsele care nu necesita un transport indelungat, sunt mai putin prelucrate, au un continut mai mare de nutrienti si fitonutrienti.

Principala sursa de proteine este pestele marin, acesta contine acizi grasi polinesaturati omega-3. Valoarea este ca omega-3 protejeaza inima, reduce inflamatia, sustine functia creierului, sanatatea ochilor si imbunatateste starea de spirit.

Se recomanda afinele, afinele, merisoarele si alte fructe de padure care abunda in regiunile nordice. Alte fructe, legume si fructe de padure sunt, de asemenea, binevenite ca sursa valoroasa de antioxidanti, vitamine si minerale.

Diferite tipuri de legume radacinoase, verdeturi, salata, varza au efecte antiinflamatorii si anticancerigene si sunt implicate in coagularea sangelui si in alte procese.

Nucile, semintele, uleiurile si grasimile sunt o sursa de vitamine liposolubile, antioxidanti, macronutrienti. Ele ajuta la mentinerea senzatiei de satietate. Uleiurile vegetale sunt bogate in grasimi mononesaturate, care au un efect pozitiv asupra nivelului de colesterol. Echilibrul este important aici, deoarece sunt foarte calorice si pot duce la cresterea in greutate.

Alimente impotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordica si de ce este necesara
Alimente împotriva atacurilor de cord. Ce este dieta nordică și de ce este necesară 4

Baza dietei este alcatuita din carbohidrati complecsi, care abunda in produsele de origine vegetala si este vorba in primul rand de cereale si terciuri, pe care este bine sa le completam cu uleiuri vegetale utile: seminte de in, mustar si canepa. Cerealele integrale sunt o sursa de vitamine B, fier si magneziu, precum si de antioxidanti. Ele reduc riscul de a dezvolta diabet de tip 2.

Metode de prelucrare a alimentelor

In plus fata de un set de produse, dieta recomanda moduri speciale de gatit. In primul rand – fierberea si fierberea. „Alimentele gatite in acest mod sunt mai bine digerate, isi pastreaza aroma naturala, majoritatea vitaminelor si mineralelor si sunt mai putin calorice”, noteaza Zhelyanina.

Citeste si...
Ouăle în alimentație: Mituri, realități și beneficiile uimitoare pentru sănătate

IMPORTANT!

organicsfood.ro

„Dieta scandinava nu este un sistem universal de nutritie”, spune Elena Zhelyanina, „Retineti ca pestele, care este recomandat ca principala sursa de proteine animale, poate contine metale grele, iar limitarea surselor de proteine, poate duce la o deficienta de aminoacizi. Este important sa tineti cont de varietatea si moderatia alimentelor si sa consultati un medic sau un dietetician inainte de a face schimbari in alimentatie.”

Dieta scandinava in Romania

Dieta scandinava moderna a fost adoptata de ceva timp in unele tari europene, alaturi de dieta de tip mediteranean. Este important de mentionat ca aceasta dieta este destul de potrivita pentru locuitorii din Romania. Cea mai mare parte a Romaniei are o clima temperata si propriile traditii culinare. Dieta scandinava in multe aspecte ale gatitului va fi mai aproape de perceptia noastra despre bucatarie. Acest tip de dieta nu cere expulzarea din alimentatie a pestelui, carnii si a puiului, ci recomanda o usoara revizuire a raportului dintre alimentele vegetale si cele din carne din alimentatie in directia cresterii componentei vegetale.

Baza dietei – terci si mancaruri din cereale integrale, de asemenea, potrivite pentru dieta scandinava shchi, bors, varza calita, tocana. In bucataria romaneasca exista o multime de mancaruri coapte si inabusite, toate acestea incadrandu-se perfect in dieta scandinava.

Linkuri web care discuta despre dieta nordica si despre motivele pentru care aceasta poate ajuta la prevenirea bolilor de inima:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile sanatatii oferite de varza: Un ghid complet

Varza și beneficiile sale pentru sănătate sunt remarcabile. Aflați cum acest superaliment poate îmbunătăți digestia, sănătatea inimii și multe altele.

Ce pesti ar trebui sa mananci des si de care ar trebui sa te feresti?

Navighează prin lumea peștilor și descoperă care sunt cei mai buni pentru sănătatea ta și care te pot expune la riscuri. De la tilapia controversată la sănătoasele sardine, aici e tot ce trebuie să știi.

Ce sa mananci cand esti bolnav: sfaturi si retete pentru o recuperare rapida 🍲

Când ești bolnav, ultimul lucru la care te gândești este probabil ce să mănânci. Poate că nu ai...

5 Alimente esentiale pentru sanatatea plamanilor pe care sa nu le ignori.

Fiecare masă este o oportunitate de a te proteja. Descoperă cele 5 alimente care susțin sănătatea plămânilor, previn boli și sprijină procesul de regenerare.

10 Alimente care accelereaza procesul de imbatranire: incearca sa le reduci in dieta ta

10 alimente care pot accelera îmbătrânirea pielii prin efectele lor asupra metabolismului. Redu consumul de zahăr, grăsimi trans și alcool pentru o piele sănătoasă și radiantă. Informează-te și protejează-ți frumusețea naturală!

5 Motive pentru a manca ciocolata: este buna pentru intestin si pentru sanatatea ta generala

Ciocolata neagră, mai ales cea cu un conținut de 70% cacao sau mai mult, oferă beneficii surprinzătoare pentru intestin și sănătatea generală. Pe lângă stimularea creierului, descoperă cum ciocolata contribuie la inimă, piele și multe altele.

Dieta in pancreatita cronica: cum sa va ajustati dieta?

Navigând prin provocările pancreatitei cronice? Acest articol detaliază ajustările dietetice esențiale pentru a ameliora simptomele și a preveni complicațiile. De la beneficiile dietoterapiei la alimentele de evitat, află tot ce trebuie să știi pentru o sănătate optimă a pancreasului.

Rolul potasiului pentru creier si a inima: de ce acesta este atat de important

Potasiul joacă un rol vital în funcționarea inimii și a creierului. De la transmiterea impulsurilor nervoase până la menținerea ritmului cardiac, acest mineral esențial susține sănătatea organismului. Echilibrul potasiului este crucial, deoarece nivelele scăzute sau ridicate pot avea efecte grave asupra sănătății. Informează-te despre importanța potasiului în alimentație și cum să îl menții la nivele optime.