21.7 C
București

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci

Date:

Share post:

Urmeaza toamna, iar odata cu ea vine foarte des o usoara tristete si o dispozitie proasta. Vara s-a terminat, dar vivacitatea si bucuria care au insotit zilele sale, le dorim in toamna. De multe ori cautam sa mancam ceva gustos pentru a ne inveseli si a ne simti mai bine. Ciocolata este un astfel de aliment. Va spunem ce poate face pentru noi, cat de utila este pentru organism si cat de mult poate fi consumata, pentru a nu va face rau, ci, dimpotriva, pentru a va sustine.

Ciocolata trebuie sa fie facuta din boabe de cacao. In prezent, boabele de cacao sunt una dintre cele mai valoroase materii prime. Exista dovezi ca, chiar inainte de epoca noastra, fructul de cacao era folosit ca moneda de schimb. Aztecii considerau bautura de cacao ca fiind sacra, motiv pentru care boabele de cacao au fost mult timp masura banilor in America de Sud.

Trebuie tinut cont de faptul ca boabele de cacao, tip de materie prima destul de scumpa, si este, de asemenea, unul dintre cele mai capricioase si imprevizibile ingrediente. Este dificil de cultivat aceasta planta, aveti nevoie de conditii ecuatoriale speciale, nu mai putin dificila si costisitoare este logistica, in plus, proprietatile untului de cacao vor depinde foarte mult de particularitatile de crestere, de depozitare a fructelor, ceea ce inseamna ca si calitatea finala a produsului devine imprevizibila. Toate acestea impreuna nu reduc costul ciocolatei, dimpotriva, adauga expertul, deci nu poate fi un produs ieftin.

Te tonifica si te umple de fericire

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 4

Ciocolata si bauturile pe baza de ciocolata sau de boabe de cacao sunt considerate, pe buna dreptate, un simbol al toamnei. Atunci cand orele de lumina scad, ele pot inlocui cafeaua, inveselesc dimineata. Substantele biologic active care se gasesc in ciocolata, teobromina, cofeina, au un efect tonic si antioxidant.

Citeste si...
De ce îți dorești atât de mult ciocolată?

Ciocolata contine o multime de minerale utile pentru noi. De exemplu, fosforul si magneziul. Aceste elemente sunt primii asistenti ai sistemului nervos. Ciocolata contine, de asemenea, triptofan – o substanta care precede formarea serotoninei – hormonul fericirii, teobromina – o substanta care are un efect psihostimulant si stimuleaza aparitia vigorii, feniletilamina – “substanta iubirii”, precum si antioxidanti si flavonoide care protejeaza organismul de imbatranire.

Exista si fier in ciocolata si acizi grasi utili, dar daca vorbim de un consum rezonabil de ciocolata, este vorba de un sfert sau o cincime de baton, si nu in fiecare zi, nu va puteti baza pe faptul ca ciocolata va acoperi nevoile organismului in aceste substante utile. Și aici ne intoarcem la problema unei alimentatii variate si echilibrate. Ciocolata nu poate fi decat un ajutor si un rasfat rar.

Ciocolata este excelenta in combaterea stresului, ajuta la inveselire si creste concentrarea. Exista studii potrivit carora ciocolata poate reduce riscul de boli cardiovasculare. Ciocolata creste nivelul de colesterol “bun” si reduce nivelul de colesterol “rau”.

Grasimile din ciocolata

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 5

Boabele de cacao contin cantitati mari de unt de cacao. Astazi puteti gasi “contine echivalenti de unt de cacao” pe unele batoane. Ce inseamna acest lucru? Ca substitut al untului de cacao, pot fi folosite doar anumite tipuri de alte uleiuri care sunt apropiate de acesta din punct de vedere al compozitiei acizilor grasi (seminte de seu, shea, kokum, seminte de mango).

Metoda de obtinere a acestora este fractionarea, nu hidrogenarea. Aceasta metoda este sigura in ceea ce priveste formarea de transformari ale acizilor grasi. Substantele utile pe care le-am mentionat mai sus, aminoacizii si substantele biologic active (teobramina, printre altele) sunt continute in pudra de cacao sau in cacao rasa, care reprezinta aproximativ 30% din greutatea ciocolatei finite. Asadar, utilizarea echivalentilor de unt nu afecteaza calitatile benefice ale cacaoi, dar reduce usor costul acesteia.

Citeste si...
Creveții, un aliment sănătos sau dăunător? Descifrați beneficiile și riscurile

Pentru ca ciocolata sa se numeasca ciocolata, este permis sa contina EMC nu mai mult de 5% daca acest ingredient este mai mult, este deja un produs cu o alta denumire, producatorul trebuie sa informeze despre aceasta.

Neagra, cu lapte, alba

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 6

Ce fel de ciocolata ar trebui sa cumparati pentru a obtine toate beneficiile?

Am mentionat deja ca este mai bine sa nu cumperi ciocolata ieftina. Daca cumparati un baton care este mult mai ieftin decat omologii sai de pe raft, exista riscul sa cumparati ciocolata proasta in care, de exemplu, exista prea multi inlocuitori de unt de cacao.

Cititi cu atentie eticheta, ar trebui sa spuna continutul de cacao. USDA este in continua schimbare, dar in prezent procentul de boabe de cacao din ciocolata nu ar trebui sa fie mai mic de 40. Cu cat procentul este mai mare, cu atat ciocolata este mai buna si mai sanatoasa.

Ciocolata poate fi ciocolata neagra – fara adaos de lapte, ciocolata cu lapte, boabele de cacao sunt suplimentate cu produse lactate. Exista si ciocolata alba, care nu contine pudra de cacao, ci doar unt de cacao.

De la amaruie la alba, creste proportia de zahar (de la 30% la 45-48%) si grasimi (in detrimentul produselor lactate). De aceea, este mai “sanatos” ca adultii sa aleaga varietati mai putin dulci, adica ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao, in timp ce copiii prefera ciocolata cu lapte. Cel mai bine este ca proportia de produse de cacao in ciocolata sa fie de cel putin 50%.

Citeste si...
Cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, bazate pe știință

Cat de mult sa mancati fara sa va afectati sanatatea

Trebuie sa va amintiti ca si ciocolata de calitate este un produs caloric si contine destul de mult zahar. Ganditi-va la ciocolata ca la un desert oarecare, este doar un mic adaos, pe care va puteti rasfata in mod rezonabil dupa felul principal, si nu sa faceti din ea o masa separata.

organicsfood.ro

Dulciurile sunt departe de a fi sanatoase, dar nu este vorba atat de compozitia produsului, cat de faptul ca multi oameni pur si simplu nu stiu cum sa se controleze. O portie de cel mult 35 g de ciocolata amaruie de cateva ori pe saptamana, nu in fiecare zi, i se pare rezonabila nutritionistului.

OMS recomanda ca nivelurile de consum de zaharuri libere, atat pentru adulti, cat si pentru copii, sa fie reduse la mai putin de 10% din totalul caloriilor consumate – aproximativ 50 de grame. Asadar, este important ca si ciocolata sa se incadreze in aceasta norma. 20-30 de grame de ciocolata pe zi nu vor cauza niciun rau organismului.

Linkuri web care discuta despre sursele de bucurie din consumul de ciocolata:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile consumului de otet de mere pentru sanatate – ghid complet

Oțetul de mere nu este doar un condiment, ci și un minunat adjuvant pentru sănătate. Află cum te poate ajuta de la echilibrarea glicemiei până la îmbunătățirea digestiei în ghidul nostru complet.

Cum ne protejeaza antioxidantii de batranetea timpurie

Antioxidanții sunt esențiali în lupta împotriva îmbătrânirii timpurii. Află cum alimentația joacă un rol vital în protejarea organismului de radicalii liberi și cum flavonoidele, vitaminele și alte substanțe contribuie la sănătatea și frumusețea ta.

5 Smoothie-uri sanatoase pentru curatarea colonului

Bucură-te de un colon sănătos cu aceste 5 smoothie-uri delicioase și naturale! De la verde detoxifiant la aloe vera revigorant, fiecare rețetă promovează o curățare eficientă și o sănătate optimă.

Vegetarieni si vegani: Care este diferenta in sistemul alimentar, care sunt optiunile alimentare?

Înțelege diferențele esențiale între dietele vegane și vegetariene, ce mănâncă fiecare grup și care sunt variantele. Vei afla totul despre excluderile din alimentație, beneficiile și provocările dietelor.

Descopera puterea produselor din zona ta: motive sa alegi alimente locale

Produsele locale nu sunt doar o alegere gustativă superioară, ci și o investiție în sănătatea ta și economia locală. Află cum alegerea alimentelor din zona ta poate aduce beneficii imense atât pentru tine, cât și pentru comunitatea ta.

Cele mai bune 12 alimente vegetale pentru energie sustinuta si sanatate optima

Descoperă care sunt cele 12 surse exclusive de energie susținută din lumea vegetală, demonstrate științific să combată oboseala cronică.

8 Beneficii ale postului asupra sanatatii

Postul oferă beneficii remarcabile pentru sănătate, inclusiv controlul glicemiei și pierderea în greutate. Explorează cum acest stil de viață te poate ajuta să trăiești mai sănătos. Citește acum pentru a afla cum postul poate transforma viața ta!

Apa Carbogazoasa: Intre Beneficii si Riscuri – Afla Adevarul Surprinzator

Deși apa carbogazoasa a fost întotdeauna un subiect controversat, adevărul este că aceasta poate fi de fapt benefică...