9.1 C
București

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci

Date:

Share post:

Urmeaza toamna, iar odata cu ea vine foarte des o usoara tristete si o dispozitie proasta. Vara s-a terminat, dar vivacitatea si bucuria care au insotit zilele sale, le dorim in toamna. De multe ori cautam sa mancam ceva gustos pentru a ne inveseli si a ne simti mai bine. Ciocolata este un astfel de aliment. Va spunem ce poate face pentru noi, cat de utila este pentru organism si cat de mult poate fi consumata, pentru a nu va face rau, ci, dimpotriva, pentru a va sustine.

Ciocolata trebuie sa fie facuta din boabe de cacao. In prezent, boabele de cacao sunt una dintre cele mai valoroase materii prime. Exista dovezi ca, chiar inainte de epoca noastra, fructul de cacao era folosit ca moneda de schimb. Aztecii considerau bautura de cacao ca fiind sacra, motiv pentru care boabele de cacao au fost mult timp masura banilor in America de Sud.

Trebuie tinut cont de faptul ca boabele de cacao, tip de materie prima destul de scumpa, si este, de asemenea, unul dintre cele mai capricioase si imprevizibile ingrediente. Este dificil de cultivat aceasta planta, aveti nevoie de conditii ecuatoriale speciale, nu mai putin dificila si costisitoare este logistica, in plus, proprietatile untului de cacao vor depinde foarte mult de particularitatile de crestere, de depozitare a fructelor, ceea ce inseamna ca si calitatea finala a produsului devine imprevizibila. Toate acestea impreuna nu reduc costul ciocolatei, dimpotriva, adauga expertul, deci nu poate fi un produs ieftin.

Cuprins

Citeste si...
Cum să previi ateroscleroza printr-o dietă sănătoasă și un stil de viață activ

Te tonifica si te umple de fericire

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 4

Ciocolata si bauturile pe baza de ciocolata sau de boabe de cacao sunt considerate, pe buna dreptate, un simbol al toamnei. Atunci cand orele de lumina scad, ele pot inlocui cafeaua, inveselesc dimineata. Substantele biologic active care se gasesc in ciocolata, teobromina, cofeina, au un efect tonic si antioxidant.

Ciocolata contine o multime de minerale utile pentru noi. De exemplu, fosforul si magneziul. Aceste elemente sunt primii asistenti ai sistemului nervos. Ciocolata contine, de asemenea, triptofan – o substanta care precede formarea serotoninei – hormonul fericirii, teobromina – o substanta care are un efect psihostimulant si stimuleaza aparitia vigorii, feniletilamina – „substanta iubirii”, precum si antioxidanti si flavonoide care protejeaza organismul de imbatranire.

Exista si fier in ciocolata si acizi grasi utili, dar daca vorbim de un consum rezonabil de ciocolata, este vorba de un sfert sau o cincime de baton, si nu in fiecare zi, nu va puteti baza pe faptul ca ciocolata va acoperi nevoile organismului in aceste substante utile. Și aici ne intoarcem la problema unei alimentatii variate si echilibrate. Ciocolata nu poate fi decat un ajutor si un rasfat rar.

Ciocolata este excelenta in combaterea stresului, ajuta la inveselire si creste concentrarea. Exista studii potrivit carora ciocolata poate reduce riscul de boli cardiovasculare. Ciocolata creste nivelul de colesterol „bun” si reduce nivelul de colesterol „rau”.

Grasimile din ciocolata

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 5

Boabele de cacao contin cantitati mari de unt de cacao. Astazi puteti gasi „contine echivalenti de unt de cacao” pe unele batoane. Ce inseamna acest lucru? Ca substitut al untului de cacao, pot fi folosite doar anumite tipuri de alte uleiuri care sunt apropiate de acesta din punct de vedere al compozitiei acizilor grasi (seminte de seu, shea, kokum, seminte de mango).

Citeste si...
Ce să mănânci dacă este greu de mestecat?

Metoda de obtinere a acestora este fractionarea, nu hidrogenarea. Aceasta metoda este sigura in ceea ce priveste formarea de transformari ale acizilor grasi. Substantele utile pe care le-am mentionat mai sus, aminoacizii si substantele biologic active (teobramina, printre altele) sunt continute in pudra de cacao sau in cacao rasa, care reprezinta aproximativ 30% din greutatea ciocolatei finite. Asadar, utilizarea echivalentilor de unt nu afecteaza calitatile benefice ale cacaoi, dar reduce usor costul acesteia.

Pentru ca ciocolata sa se numeasca ciocolata, este permis sa contina EMC nu mai mult de 5% daca acest ingredient este mai mult, este deja un produs cu o alta denumire, producatorul trebuie sa informeze despre aceasta.

Neagra, cu lapte, alba

O sursa de bucurie. Cat de multa ciocolata nu este daunator sa mananci
O sursă de bucurie. Cât de multă ciocolată nu este dăunător să mănânci 6

Ce fel de ciocolata ar trebui sa cumparati pentru a obtine toate beneficiile?

Am mentionat deja ca este mai bine sa nu cumperi ciocolata ieftina. Daca cumparati un baton care este mult mai ieftin decat omologii sai de pe raft, exista riscul sa cumparati ciocolata proasta in care, de exemplu, exista prea multi inlocuitori de unt de cacao.

Cititi cu atentie eticheta, ar trebui sa spuna continutul de cacao. USDA este in continua schimbare, dar in prezent procentul de boabe de cacao din ciocolata nu ar trebui sa fie mai mic de 40. Cu cat procentul este mai mare, cu atat ciocolata este mai buna si mai sanatoasa.

Ciocolata poate fi ciocolata neagra – fara adaos de lapte, ciocolata cu lapte, boabele de cacao sunt suplimentate cu produse lactate. Exista si ciocolata alba, care nu contine pudra de cacao, ci doar unt de cacao.

Citeste si...
Ficatul de rață: beneficii pentru sănătate, calorii și proprietăți nutriționale

De la amaruie la alba, creste proportia de zahar (de la 30% la 45-48%) si grasimi (in detrimentul produselor lactate). De aceea, este mai „sanatos” ca adultii sa aleaga varietati mai putin dulci, adica ciocolata neagra cu un continut ridicat de cacao, in timp ce copiii prefera ciocolata cu lapte. Cel mai bine este ca proportia de produse de cacao in ciocolata sa fie de cel putin 50%.

organicsfood.ro

Cat de mult sa mancati fara sa va afectati sanatatea

Trebuie sa va amintiti ca si ciocolata de calitate este un produs caloric si contine destul de mult zahar. Ganditi-va la ciocolata ca la un desert oarecare, este doar un mic adaos, pe care va puteti rasfata in mod rezonabil dupa felul principal, si nu sa faceti din ea o masa separata.

Dulciurile sunt departe de a fi sanatoase, dar nu este vorba atat de compozitia produsului, cat de faptul ca multi oameni pur si simplu nu stiu cum sa se controleze. O portie de cel mult 35 g de ciocolata amaruie de cateva ori pe saptamana, nu in fiecare zi, i se pare rezonabila nutritionistului.

OMS recomanda ca nivelurile de consum de zaharuri libere, atat pentru adulti, cat si pentru copii, sa fie reduse la mai putin de 10% din totalul caloriilor consumate – aproximativ 50 de grame. Asadar, este important ca si ciocolata sa se incadreze in aceasta norma. 20-30 de grame de ciocolata pe zi nu vor cauza niciun rau organismului.

Linkuri web care discuta despre sursele de bucurie din consumul de ciocolata:

Citeste si...
Cum să reduceți conținutul caloric al alimentelor fără a număra caloriile

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Top 5 tipuri sanatoase de branza

Top 5 cele mai bune tipuri de brânză, de la cele proaspete la cele maturate. Află care sunt cele mai sănătoase opțiuni delicioase de brânză pentru tine!

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?

Navighează prin recomandările noastre de alimente delicioase și ușor de mestecat, ideale pentru cei cu probleme dentare, post-operații sau alte dificultăți în masticație. O abordare sănătoasă și variată pentru a mânca bine în orice situație.

Suplimentele pentru creier: cum le alegi, avantajele si riscurile asociate

Suplimente pentru creier: cum le alegi, avantajele și riscurile asociate. Explorează ghidul nostru complet pentru a înțelege cum funcționează și ce trebuie să știi.

Legumele conservate – o alegere sanatoasa si convenabila

Legumele conservate oferă o gamă largă de beneficii nutritive, rivalizând cu legumele proaspete. Descoperă avantajele lor și cum să le alegi pe cele mai sănătoase pentru dieta ta.

De ce postul nu este potrivit pentru toata lumea. Cum pot dauna restrictiile alimentare

De ce postul nu este potrivit pentru toată lumea. Cum pot dăuna restricțiile alimentare. e la tradiție la impactul asupra sănătății, aici e tot ce trebuie să știi.

Salata de curcan si varza rosie – reteta delicioasa si sanatoasa

Salata delicioasa de curcan si varza rosie este o alegere sanatoasa si rapida pentru o masa usoara. Citeste cum se prepara aceasta reteta gustoasa pas cu pas.

Cele Mai Bune Fructe pentru Diabetici – Ghid Nutritional

Fructe recomandate în diabet și sfaturi de la specialiști în nutriție pentru o dietă echilibrată. Citeste pentru a descoperi cele mai bune opțiuni de fructe și cum să le integrezi corect în alimentație.

Ce se intampla cu corpul tau cand mananci in mod constant noaptea

Ritmurile circadiene și alimentația nocturnă: înțelegeți cum gustările târzii pot afecta calitatea somnului și echilibrul metabolic. Citeste acum pentru soluții sănătoase.