7.4 C
București

Dieta Mediteraneana. Cum sa slabesti mult timp si sa nu te ingrasi la loc

Date:

Share post:

Oricine s-a luptat vreodata cu kilogramele in plus este familiarizat cu acest cerc vicios: te apuci de dieta, induri foamea, ti-e dor de mancarea delicioasa, pierzi numarul de kilograme planificat (desi s-ar putea sa nu-ti atingi obiectivul, dar slabesti putin), te lasi dus, dieta se termina, incepi sa mananci.

Kilogramele pierdute se intorc si iti aduci prietenii cu tine – ca urmare, dupa o dieta stricta, te ingrasi chiar mai mult decat aveai inainte de ea. Din pacate, aceasta cale duce adesea nu la slabire, ci la cresterea in greutate si la obezitate. Uneori a inceput pur si simplu cu faptul ca este necesar sa se piarda cateva kilograme, iar ca urmare o persoana ajunge la un exces de greutate foarte mare si la probleme psihologice.

Dietele stricte si temporare nu functioneaza, aceasta este ceea ce spun nutritionistii si experienta personala a multor slabituri. Este necesar sa se schimbe pentru totdeauna modul de viata, stilul de alimentatie. Numai in acest caz exista speranta de a face fata kilogramelor in plus si de a va imbunatati sanatatea.

Și cautam o dieta sanatoasa, care va ajuta sa ducem un stil de viata sanatos, dar in acelasi timp nu mancati numai frunze de salata, hrisca uscata si piept de pui.

Cuprins

Ce este dieta mediteraneana?

Dieta Mediteraneana. Cum sa slabesti mult timp si sa nu te ingrasi la loc
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc 4

„Planul de dieta mediteraneana este o dieta-cheie recunoscuta ca fiind utila si eficienta de multi nutritionisti si nutritionisti din intreaga lume”, spune Alexei Kabanov, consultant nutritionist, director adjunct al ANO SIC Nutritie sanatoasa. – Factorul principal in alimentatia conform protocolului mediteranean este consumul ridicat de legume si fructe, fructe de mare, fructe de mare, ulei de masline. Combinatia acestor produse are un efect pozitiv asupra sanatatii umane, da un impuls de energie si pozitivitate”.

Citeste si...
Top 7 cele mai dăunătoare diete rapide: Cum afectează sănătatea

Cat de utila este dieta?

Pe langa efectul benefic asupra siluetei, stilul mediteranean de alimentatie contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, a diabetului de tip 2, a dementei. „Acest lucru este confirmat de numeroase studii”, noteaza Kabanov. – Și este evidentiat si de popularitatea dietei in randul oamenilor obisnuiti din diferite tari. Acestia introduc mai multe alimente vegetale in dieta lor, reduc carnea rosie si zaharul adaugat si observa schimbari pozitive in bunastarea lor.”

Acest tip de dieta are un efect pozitiv asupra sanatatii mamelor si a viitorilor copii in timpul sarcinii, ajuta la prevenirea cancerului, imbunatateste starea de spirit si reduce riscul aparitiei bolii Alzheimer.

„Unul dintre cele mai importante avantaje ale dietei mediteraneene: controlul si corectarea greutatii corporale”, noteaza nutritionistul Galina Zhigulskaya.

Ce sa mancati

Dieta Mediteraneana. Cum sa slabesti mult timp si sa nu te ingrasi la loc
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc 5

Principiul principal al dietei este consumul zilnic de legume si fructe, cereale integrale, nuci, ulei de masline si leguminoase. In plus, este important sa aveti in alimentatie peste sau fructe de mare de cel putin 2 ori pe saptamana. „Este de dorit sa se reduca foarte mult utilizarea oualor, a branzei, a carnii grase de pasare”, enumera Kabanov, „si sa se excluda carnea rosie si zaharul adaugat.

Acest sistem alimentar se bazeaza in principal pe alimente integrale de origine vegetala, ceea ce inseamna ca este bogat in fibre alimentare, care favorizeaza o digestie normala, cresterea microflorei intestinale benefice. „De asemenea, alimentatia pe baza de plante a dietei mediteraneene favorizeaza saturatia cu vitamine si oligoelemente. Prin urmare, este foarte important sa aveti acces la legume si fructe proaspete de sezon”, spune Zhigulskaya, „veti avea nevoie de peste, carne de buna calitate de animale si de pasare, ulei de masline de calitate.

Citeste si...
Beneficiile ceaiului de mușețel: de la îmbunătățirea somnului la alinarea simptomelor menstruale

Cum sa gatesti

Dieta Mediteraneana. Cum sa slabesti mult timp si sa nu te ingrasi la loc
Dieta Mediteraneană. Cum să slăbești mult timp și să nu te îngrași la loc 6

Cand vorbim despre tratamentul termic al alimentelor, ne referim la fierbere, copt sau gatit la aburi – metode delicate in care nu exista pierderi mari de nutrienti si vitamine, iar alimentele nu devin mult mai calorice, spre deosebire de prajire.

Prin urmare, pentru a pastra cat mai multe substante nutritive, este recomandat sa optam pentru preparate fierte, la aburi sau copturi usoare. De asemenea, este indicat sa nu supraincalzim alimentele, sa folosim cat mai putin ulei si sa evitam prajirea prelungita. Cu cat tratamentul termic este mai bland, cu atat alimentul isi pastreaza mai bine proprietatile initiale.

surse:

link-uri web care discuta strategii de pierdere in greutate pe termen lung:

organicsfood.ro

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile, caloriile si valorile nutritive ale maslinelor negre

Explorează beneficiile și valorile nutritive ale măslinelor negre, o sursă excelentă de grăsimi sănătoase și antioxidanți. De la îmbunătățirea sănătății inimii la prevenirea cancerului, descoperă cum acest deliciu mediteranean îți poate îmbunătăți sănătatea.

De ce mancarea sarata iti face sete: care sunt motivele pentru asta?

Atunci când consumăm prea multă sare în alimentație, suferim adesea de sete, umflături și stări de rău, iar...

Beneficiile colagenului hidrolizat pentru piele, oase si articulatii

Beneficiile colagenului hidrolizat se extind dincolo de estetică, susținând sănătatea pielii, oaselor și articulațiilor. Află cum te poate ajuta acest supliment să îți menții frumusețea și sănătatea în mod natural.

Topul alimentelor daunatoare pentru pancreas si cum sa le evitam

Top alimente care pot dăuna pancreasului și sfaturi pentru menținerea sănătății acestui organ crucial. Învață cum să ai grijă corect de pancreas!

15 Alimente care pot provoca balonare si crampe

Baloane și crampe? Poate fi din cauza acestor alimente surprinzătoare. Află de ce și cum să le eviți pentru o digestie mai sănătoasă.

Postul intermitent – Ghid informativ pentru incepatori

Postul Intermitent explicat detaliat pentru începători, cu metode eficiente și beneficii pentru sănătate. Explorează ghidul nostru și îmbunătățește-ți stilul de viață acum.

Este Stevia rea pentru tine? Ce spun expertii despre acest inlocuitor de zahar

Stevia rămâne populară datorită creșterii diabetului și a cererii pentru indulcitori naturali. Dar care sunt riscurile? Aflați adevărul despre beneficiile și efectele secundare.

Pericolul dietelor extreme: de ce e rau cand slabesti 5-10 sau mai multe kilograme brusc

Pericolul dietei extreme explicat: descoperă riscurile reale ale pierderii bruște în greutate, de la tulburări fizice și mentale, până la problemele care revin post-dietă. Informează-te pentru o alegere sănătoasă în privința slăbitului.