18.5 C
București

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa

Date:

Share post:

O alimentatie echilibrata este fundamentala pentru mentinerea sanatatii, avand beneficii precum: diminuarea inflamatiilor, potentarea performantelor sportive, amplificarea vitalitatii zilnice, consolidarea sanatatii osoase si protejarea impotriva bolilor cronice, ca diabetul sau cancerul. Un alt avantaj remarcabil este ca obiceiurile alimentare corecte pot prelungi durata vietii si diminua riscul de mortalitate generala.

Mortalitatea globala, care se refera la toate decesele dintr-o populatie, indiferent de cauza, este un subiect esential pentru cercetatori. Acesta ofera perspective asupra obiceiurilor si actiunilor care ne pot proteja de riscuri majore. Desi nu exista alimente-miracol ce garanteaza tinerete vesnica, anumite produseconsumate regulat pot creste sansele unei vieti mai lungi. De exemplu, exista optiuni alimentare ideale pentru micul dejun ce pot fi integrate cu usurinta in dieta zilnica.

Descoperiti top sapte mic dejunuri recomandate pentru a spori longevitatea. Daca doriti mai multe idei, aruncati o privire la 5 optiuni pentru un mic dejun antiinflamator ce contracareaza procesul de imbatranire.

1. Budinca de chia cu kiwi

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 8

Daca nu ati incercat niciodata budinca de chia, acum este momentul. Semintele de chia au o proprietate unica; ele se transforma intr-un gel dupa ce stau in lichid timp de aproximativ 20 de minute sau mai mult.

Și celelalte superputeri? Semintele de chia contin aproximativ 11 grame de fibre si 7 grame de grasimi nesaturate per portie de doua linguri, si sunt o sursa buna de calciu si fier.

Citeste si...
Rețetă delicioasă de gogoși de casă: pași simpli pentru un desert perfect!

Profitati de aceste beneficii amestecand semintele de chia cu lapte degresat sau vegetal si o cantitate mica de indulcitor, cum ar fi nectarul de agave, si plasandu-le acoperite in frigider peste noapte. Treziti-va si bucurati-va de o budinca de chia delicioasa.

2. Fulgi de ovaz cu mere si scortisoara

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 9

O analiza prospectiva publicata in revista Nutrients in 2021, la care au participat 909 participanti cu varsta de 60 de ani si peste in cadrul “Costa Rica Longevity and Healthy Ageing Study (CRELES)”, a constatat ca un marker al imbatranirii biologice, lungimea telomerilor celulelor albe din sange (LTL), a fost asociat pozitiv cu consumul de cereale. Cele mai bune cereale pentru dieta noastra sunt produsele din cereale integrale, cum ar fi ovazul, care includ toate cele trei straturi ale semintelor plantei.

Incercati sa preparati fulgi de ovaz cu boabe de ovaz zdrobite, felii de mere proaspete, scortisoara si nu mai mult de o lingura de sirop de artar pentru a va incepe ziua inviorator.

3. Prajitura cu avocado si humus

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 10

Potrivit rapoartelor unui studiu din 2019 din Journal of the American Heart Association, dietele bine planificate pe baza de plante sunt asociate cu un risc redus de mortalitate din toate cauzele. Aceasta include o dieta de cereale integrale, fructe, legume , nuci, leguminoase, ceai si cafea.

Adaugati cinci dintre aceste sapte alimente recomandate la painea prajita cu avocado: paine integrala consistenta, hummus, avocado si rosii feliate si ceai verde aromat pentru baut.

4. Cartofi dulci prajiti cu fasole neagra

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 11

O alta optiune: amestecati fasolea neagra intr-o tigaie cu cartofi dulci taiati in cubulete , porumb, ceapa si ardei gras pentru a obtine un piure de cartofi.

Citeste si...
Elixirul sănătății: Salată cu ardei copți, feta și oregano

Poti pune un ou cu fata in soare peste acest fel de mancare. Oferiti membrilor familiei tortilla integrala pe care sa o umpleti dupa bunul plac, adaugand orice sos preferat sau ierburi aromatice care le plac.

5. Omleta de mic dejun cu spanac

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 12

Zonele albastre, cele cinci culturi din lume cu cele mai longevive populatii si cei mai longevivi oameni, sunt studiate pentru modelele lor alimentare care amintesc de dieta mediteraneana. Noi doi putem incerca sa reproducem unele dintre aceste variatii, luand in serios legumele de la micul dejun.

Data viitoare cand gatiti oua, amestecati-le cu legume precum ceapa, rosiile si spanacul pentru a va facilita obtinerea mai multor substante nutritive la prima masa.

organicsfood.ro

6. Smoothie cu unt de arahide

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 13

Fructele sunt, de asemenea, un aliment consumat frecvent in cadrul unei diete care sustine longevitatea si care face parte din dieta mediteraneana. Smoothie-urile sunt o modalitate excelenta de a va bucura de fructe intr-o forma care elimina orice distorsiune a texturii.

Amestecati fructele cu lapte cu continut scazut de grasimi sau “non-lapte” si turnati-le intr-un bol. (Daca aveti capsuni, mango si struguri, aceasta ar fi o combinatie extraordinara!) Turnati unt de arahide natural deasupra si asociati cu felii de banane pentru o optiune de mic dejun delicioasa si atragatoare.

7. Iaurt cu afine

7 Mic dejunuri esentiale pentru o viata mai lunga si sanatoasa
7 Mic dejunuri esențiale pentru o viață mai lungă și sănătoasă 14

O ultima idee de mic dejun pentru longevitate, care incorporeaza fructe si necesita un preparat minim….. Iaurt cu afine. Alegeti un iaurt degresat, cu mai putin de 8 grame de zahar pe portie si adaugati afine/merisoare proaspete sau congelate.

Presarati apoi nuci sau nuci pecan pentru un preparat perfect de luat cu dumneavoastra. Duceti acest fel de mancare la urmatorul nivel alternand straturile intr-un borcan de sticla transparenta, in acest fel parfait-ul de iaurt va va incanta si mai mult.

Citeste si...
Orez cu roșii și fructe de mare: un tratament din bucătăria mediteraneeană
Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Salata de calamari cu masline si lamaie

Savurează o salată aromată de calamari cu măsline și lămâie! Ideală pentru cine rafinate sau momente speciale cu cei dragi. Delicios și sănătos în același timp!

Guacamole mexican picant cu chipsuri crocante

Rețeta deliciosului guacamole mexican cu avocado bine copt, ceapă, roșii și ardei iuți. Un preparat rapid, sănătos și aromat, perfect ca dip sau topping.

Tort tirolez cu fructe de padure

Dragii mei cititori pasionați de dulciuri sănătoase și delicioase, astăzi vă prezint o rețetă specială de tort tirolez...

Budinca de morcovi si semola: Transforma micul dejun intr-o delicatesa!

Budincă de morcovi și semolă care transformă orice dimineață într-o sărbătoare culinară. Perfectă servită caldă sau rece, această caserolă luxuriantă și umedă va fi hitul micului dejun. Savurați-o alături de smântână sau dulceață de fructe pentru o experiență completă.

Șnitele de pui savuroase cu sos de rosii si mozzarella

Savurați șnițele de pui delicioase, însoțite de sos de roșii aromat și mozzarella topită. O combinație clasică, cu o atingere de rafinament, potrivită pentru orice masă specială.

Briosa cu dovleac: Deliciul umed si aerisit pentru zilele de toamna.

Brioșa cu dovleac, o alegere perfectă pentru un mic dejun de toamnă! Rețeta este ușor de urmat și oferă un rezultat moale, umed și aromat. Asociază-o cu o ceașcă de cafea și bucură-te de o dimineață confortabilă. Plus, află sfaturile pentru brioșa perfectă și beneficiile sale pentru sănătate!

Chiftelute grecesti de carne de curcan cu sos Orzo si branza Feta

Dacă îți plac chifteluțele și vrei să le dai un gust nou, îți recomandăm această rețetă de chifteluțe grecești de curcan cu sos orzo și feta. Este o rețetă ușoară, sănătoasă și plină de savoare, care te va duce cu gândul la vacanța în Grecia. Află cum să le prepari în câțiva pași simpli!

Clatite vegane cu dovleac, fara gluten si fara lactate – reteta simpla pentru micul dejun

Află cum faci rapid cele mai delicioase clătite aromate cu dovleac, 100% vegane și fără gluten. Rețeta conține migdale, scorțișoară, făină de ovăz și multe beneficii pentru sănătate.