20.5 C
București

10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!

Date:

Share post:

Aveti probleme cu respiratia? Descoperiti cele 10 alimente minune care pot combate bronsita si pneumonia si va pot ajuta sa respirati mai usor. Protejati-va plamanii si sanatatea in mod natural!

Inflamatia este periculoasa pentru sistemul respirator. Aceasta provoaca multe boli cronice ale bronhiilor si plamanilor, inclusiv emfizemul si bronsita cronica. Prin ajustarea dietei, puteti consuma mai multe alimente care sunt bune pentru plamani si care favorizeaza vindecarea dupa infectii si inflamatii.

Rolul dietei in recuperarea plamanilor

Desigur, dieta singura, oricat de ideala ar fi, nu va repara plamanii afectati. De asemenea, trebuie sa renuntati la obiceiurile proaste, sa faceti exercitii fizice in mod regulat si sa duceti un stil de viata sanatos in general. Dar exista date dovedite stiintific care indica o imbunatatire a functiei pulmonare la persoanele care urmeaza o dieta mai buna.

Daca exista probleme de respiratie sau ati avut recent bronsita, pneumonie, ar trebui sa incepeti prin a trece treptat la o dieta cu proprietati antiinflamatorii. O dieta saraca in grasimi saturate, bogata in peste si produse din cereale integrale, bogata in fructe si legume este una dintre cele mai bune abordari pentru reabilitarea sistemului respirator dupa procese inflamatorii. Haideti sa alegem cele mai sanatoase alimente.

1. Merele

Vechea zicala spune – “un mar pe zi si nu mai ai nevoie de doctor”: exista un bun simt in acest lucru. Merele sunt bogate in numeroase substante chimice vegetale numite fitonutrienti. Unele cercetari sugereaza ca unul dintre fitonutrienti, quercetina, ar putea conferi merelor unele dintre proprietatile lor vindecatoare.

Quercetina se gaseste, de asemenea, in concentratii ridicate in ceapa, ceai si vin rosu. Intr-un studiu efectuat pe fosti fumatori, cercetatorii de la Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health au constatat ca o dieta bogata in mere si alte fructe pare sa restabileasca functia pulmonara redusa de ani de fumat.

Citeste si...
10 Beneficii Uimitoare ale Nucilor Braziliene pentru Sănătate pe Care Nu Le Știai
10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie! 6

2. Sfecla rosie

Sfecla rosie obisnuita este un aliment considerat bun pentru plamani din mai multe motive deodata. Leguma rosie, galbena si portocalie are proprietati antiinflamatorii puternice si contine multi nutrienti sanatosi pentru plamani. Sfecla rosie este bogata in nitrati, care ajuta la relaxarea vaselor de sange si la optimizarea absorbtiei de oxigen de catre vasele de sange pulmonare. Sfecla rosie este, de asemenea, bogata in minerale, in special magneziu si carotenoizi, care au proprietati antioxidante.

Antioxidantii sunt compusi vegetali asociati cu protejarea organismului de radicalii liberi, molecule care pot deteriora celulele sanatoase, inclusiv pe cele din plamani.

Daca nu va place sfecla rosie in bucati sau intr-o salata, puteti obtine aceiasi nitrati si antioxidanti in suc de sfecla sau in smoothie-uri.

3. Ceaiul verde

Proprietatile antioxidante si antiinflamatorii ale ceaiului verde, inclusiv efectele cardiovasculare pozitive, au fost legate de un risc redus de boala pulmonara obstructiva cronica, sau BPOC. Consumul a doua sau mai multe cani de ceai verde pe zi este bun pentru sistemul respirator. Majoritatea alimentelor considerate bune pentru sanatatea plamanilor contin antioxidanti sau au proprietati antiinflamatorii.

Cercetarile sugereaza ca fitonutrientii din ceaiul verde numiti catechine au fost legati de reducerea inflamatiei in tesutul pulmonar. Ceaiul verde a fost, de asemenea, investigat pentru rolul sau potential in prevenirea cancerului pulmonar. Rezultatele au fost promitatoare.

10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie! 7

4. Legumele cu frunze verzi

Legumele proaspete de culoare verde, cum ar fi spanacul si varza kale, sunt, de asemenea, bune pentru plamani. Frunzele verzi sunt una dintre cele mai bune surse de carotenoizi; vitaminele A, C, E si K; fier, potasiu si calciu. Vitamina C care se gaseste in legumele verzi are efecte antioxidante, antiinflamatorii si antiasmatice.

Vitamina C si vitamina E colaboreaza strans si ajuta la ameliorarea inflamatiei pulmonare. Alte legume cu frunze de culoare verde inchis sunt broccoli, bok choy si mustarul verde. Adaugati-le crude in salate, smoothie-uri si sandvisuri pentru un plus de crocant. Sau prajiti-le si folositi-le ca garnitura, adaugati-le in supe.

Citeste si...
Beneficiile Pilates pentru slăbire: ce trebuie să știi

5. Proteinele

Pentru a obtine suficiente proteine in alimentatia dumneavoastra, alegeti pestele si carnea de pasare in locul carnii rosii, cu un continut ridicat de grasimi saturate. Și nu uitati fasolea si lintea – acestea sunt, de asemenea, surse excelente de fier si zinc, ceea ce le face sa fie alimente foarte sanatoase pentru plamani.

Nutritionistii noteaza ca proteinele si anumite minerale promoveaza productia de globule rosii sanatoase, care este vitala pentru functia pulmonara. Acest lucru se datoreaza faptului ca celulele rosii din sange joaca un rol cheie in schimbul de dioxid de carbon si oxigen in plamani. O cantitate suficienta de proteine pentru inlocuirea tesuturilor si formarea de globule rosii, precum si un aport regulat de fier, cupru si zinc sunt esentiale pentru un sistem respirator sanatos.

organicsfood.ro

6. Sucul de portocale

Acest favorit al micului dejun poate fi benefic pentru sanatatea plamanilor din mai multe motive. Sucul de portocale este o sursa excelenta de vitamina C, un antioxidant puternic, care ajuta la protejarea plamanilor de radicalii liberi produsi de inflamatii. Corpul uman nu produce vitamina C si trebuie sa o obtina din alimente.

Studiile arata, de asemenea, ca fitonutrientii din sucul de portocale numiti flavonoizi (cum ar fi beta-carotenul si luteina) se combina cu vitamina C pentru a proteja celulele pulmonare si ale cailor respiratorii de stresul oxidativ. Atentie insa: multe produse pe baza de suc de portocale sunt bogate in calorii si exces de zahar, asa ca incercati sa alegeti produse cu cat mai putine ingrediente adaugate.

10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie! 8

7. Piperul

Este posibil sa fi experimentat ca sinusurile vi s-au curatat si ca nasul dumneavoastra respira mai bine dupa ce ati mancat alimente deosebit de picante. Dar ardeiul poate ajuta si tractul respirator. Ardeii iuti au multe beneficii incontestabile, inclusiv concentratii ridicate de vitamina C, un antioxidant, si de fitonutrient capsaicina (ingredientul activ din ardeii iuti care confera picant).

Citeste si...
Alimentație sănătoasă pentru bărbați. Diferențele dintre alimentația feminină și cea masculină.

Un studiu efectuat pe mai mult de 400.000 de adulti a constatat o legatura puternica intre o dieta bogata in alimente picante, inclusiv in ardei, si un risc mai mic de deces asociat cu boli respiratorii, cancer si boli de inima. Cercetari suplimentare arata ca capsaicina pare sa ajute la incetinirea raspandirii cancerului pulmonar cu celule mici la animalele de laborator.

8. Dovleacul

Alimentele sanatoase pentru plamani includ multe alimente bogate in carotenoizi, care dau legumelor si fructelor culorile lor rosu intens, galben si portocaliu. Mai important, carotenoizii au multe proprietati antiinflamatorii si de stimulare a sistemului imunitar. Mancarurile din dovleac sunt una dintre cele mai bune surse de carotenoizi, alfa-caroten si beta-caroten.

Un mic studiu efectuat pe adulti mai in varsta a constatat ca nivelurile sanatoase de alfa-caroten si beta-caroten din organism au fost asociate cu imbunatatirea functiei pulmonare. Iar intr-un studiu efectuat pe mai mult de 15.000 de adulti, aportul de alfa-caroten a fost legat de imbunatatirea functiei pulmonare, longevitate si reducerea riscului de boli cronice ale cailor respiratorii inferioare.

10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie! 9

9. Rosiile

Acestea sunt alimente sanatoase pentru plamani, deoarece sunt una dintre cele mai bune surse de fitonutrient licopen, compus care confera acestor legume stralucirea lor de un rosu aprins. Desi sunt necesare mai multe cercetari, s-a demonstrat deja o legatura intre licopen (si alte carotenoide din tomate) si protectia impotriva cancerului pulmonar.

Proprietatile antiinflamatorii ale licopenului din rosii pot juca, de asemenea, un rol in ameliorarea simptomelor de astm, o afectiune in care caile respiratorii se ingusteaza si produc niveluri nesanatoase de mucus. Licopenul imbunatateste, de asemenea, sanatatea cardiovasculara. La fel ca multi alti nutrienti, licopenul este cel mai bine consumat din surse alimentare, mai degraba decat sub forma de supliment. Alte alimente bogate in licopen includ pepenele rosu, grapefruit roz si guava.

Citeste si...
Carnea este benefica, da sau nu? Ce înseamnă carnea pentru sănătatea ta?

10. Cerealele integrale

Produsele din cereale integrale sunt cunoscute in primul rand pentru continutul lor de fibre, care este bun pentru digestie si sanatatea inimii, dar sunt, de asemenea, esentiale pentru plamani, deoarece contin proteine, antioxidanti si minerale, inclusiv fier, zinc, cupru si magneziu. Nutritionistii recomanda sa obtineti carbohidrati din cereale integrale in locul alimentelor bogate in carbohidrati simpli, cum ar fi fainurile rafinate si bauturile racoritoare.

10 Super alimente bune pentru plamani: Scapa de bronsita si pneumonie!
10 Super alimente bune pentru plămâni: Scapă de bronșită și pneumonie! 10

Excesul de dioxid de carbon produs de organism la digerarea carbohidratilor usori poate cauza dificultati de respiratie pentru cei cu probleme pulmonare. O dieta saraca in carbohidrati reduce formarea de dioxid de carbon si faciliteaza respiratia. Consumul de carbohidrati complecsi, cum ar fi linte, ovaz, tarate si quinoa, poate ajuta la corectarea tulburarilor respiratorii.

Legaturi web despre 10 superalimente bune pentru plamani:.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Varza murata: Secretele din spatele acestei delicatese pentru un sistem imunitar puternic

Varza fermentată nu este doar o amintire gustativă, ci și o comoară de nutrienți esențiali. Descoperă cum această delicatesă te poate ajuta să îți fortifici sistemul imunitar și să te simți mai bine.

De ce pierdem colagenul pe masura ce imbatranim si cum sa il refacem

Află de ce pierdem colagenul odată cu vârsta și cum să îl refacem. Descoperă sfaturi pentru o piele sănătoasă și tonifiată, de la nutriție la proceduri cosmetice și suplimente.

Grasimea gatului: cauze, implicatii si sfaturi de corectie

Descoperă principalele cauze ale grăsimii gâtului și strategiile eficiente pentru a obține un gât sculptat. De la genetică la stilul de viață, află cum poți combate bărbia dublă și îmbunătăți încrederea în tine!

Ce beneficii are patrunjelul pentru organism

Patrunjelul nu este doar un condiment! Află cum acest superaliment este esențial pentru sănătatea ta, de la imunitate până la sănătatea cardiovasculară.

Cele 3 faze ale dietei South Beach pentru pierderea in greutate

Dezvoltată cu intenția de a ajuta la pierderea în greutate și în același timp de a îmbunătăți sănătatea,...

Beneficiile pentru sanatate ale consumului de ridiche neagra

Ridichea neagră, o legumă versatilă și plină de savoare, este o adevărată comoară pentru sănătate. Originară din Asia,...

Uleiul de seminte de in in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii

Uleiul de in în timpul sarcinii susține sănătatea cardiovasculară și dezvoltarea neurologică a bebelușului, cu recomandări de utilizare sigură și eficientă.

Beneficiile cafelei instant: Tot ce trebuie sa stii!

Contrar credințelor populare, cafeaua instant poate fi un aliat pentru sănătatea ta. De laprotecția cardiovasculare la îmbunătățirea nivelului de glucoză, descoperă cum aceasta cafea simplă și rapidă poate avea un impact pozitiv asupra sănătății tale.