18.5 C
București

Uleiul de avocado: calorii, carbohidrati si beneficii pentru sanatate

Date:

Share post:

Este uleiul de avocado bun pentru tine? Verifică datele nutriționale ale uleiului de avocado și află beneficiile pentru sănătate, utilizările populare, sfaturi și rețete.

Uleiul de avocado a devenit tot mai popular in ultimii ani, fiind considerat un ulei sanatos care poate fi folosit atat in bucatarie, cat si in ingrijirea parului si a pielii. Desi nu este la fel de raspandit ca uleiul de masline sau de floarea soarelui, uleiul de avocado merita o sansa datorita beneficiilor sale pentru sanatate.

In acest articol vom discuta despre valoarea nutritionala a uleiului de avocado, inclusiv calorii, carbohidrati, grasimi si proteine. Vom explora de asemenea beneficiile pentru sanatate ale acestui ulei, precum si cele mai populare utilizari in afara bucatariei. La final, vom oferi sfaturi practice despre cum sa alegeti, sa pastrati si sa gatiti cu ulei de avocado.

Informatii nutritionale despre uleiul de avocado

Uleiul de avocado este extras prin presarea pulpului proaspat de avocado. Are o culoare verde-galbuie caracteristica si un miros usor de nuca. Iata care este compozitia nutritionala pentru o lingura (14 g) de ulei de avocado conform USDA:

  • Calorii:  124
  • Grasimi:  14 g (majoritatea grasimi mononesaturate)
  • Sodiu:  1 mg
  • Carbohidrati:  0 g
  • Fibre:  0 g
  • Zaharuri:  0g
  • Proteine:  0 g

Tipuri de grasimi din uleiul de avocado

Uleiul de avocado contine trei tipuri principale de grasimi:

  • Grasimi saturate – cantitate mica, sub 2 g per lingura. Consumul excesiv creste colesterolul rau.
  • Grasimi polinesaturate – aprox. 2 g per lingura. Au efect benefic pentru inima, scad colesterolul rau.
  • Grasimi mononesaturate – majoritatea grasimilor. Creste colesterolul bun, scade riscul de boli de inima.

Academia Americana de Nutritie recomanda inlocuirea grasimilor nesanatoase cu cele mono- si polinesaturate, cum este cazul uleiului de avocado.

Carbohidrati si proteine

Uleiul de avocado nu contine deloc carbohidrati sau proteine. Spre deosebire de fructul intreg de avocado, care are cantitati semnificative de fibre, uleiul extras nu mai pastreaza aceste fibre.

Vitamine si minerale

Desi fructul de avocado este o sursa excelenta de vitamina C si E, uleiul extras prin presare nu mai contine aceste vitamine. Singurul mineral prezent in cantitati infime este sodiu – 1 mg per lingura.

Uleiul de avocado: calorii, carbohidrati si beneficii pentru sanatate
Uleiul de avocado: calorii, carbohidrați și beneficii pentru sănătate 3

Beneficiile uleiului de avocado pentru sanatate

Uleiul de avocado poate imbunatati sanatatea inimii, sistemul digestiv, metabolismul si chiar ajuta la scaderea in greutate cand este consumat cu moderatie. Iata principalele beneficii pentru sanatate:

Citeste si...
Cât de sănătoși sunt înlocuitorii laptelui, cum ar fi laptele de ovăz, de migdale sau de soia?

Imbunatateste sanatatea inimii

Datorita continutului ridicat de acizi grasi mononesaturati, in special acid oleic, uleiul de avocado scade colesterolul rau (LDL) si previne depunerea de placi de artera. Reduce astfel riscul de boli cardiovasculare.

Ajuta la controlul greutatii

Studii pe animale arata ca uleiul de avocado imbunatateste metabolismul grasimilor si scade greutatea corporala. La oameni insa este necesar consumul cu moderatie, fiind totusi o grasime concentrata.

Imbunatateste sanatatea tractului digestiv

Acizii grasi din uleiul de avocado ajuta la absorbtia vitaminelor liposolubile A, D, E, K. De asemenea, uleiul lubrifiaza tractul intestinal.

Creste imunitatea

Consumul regulat de ulei de avocado asigura un aport de acizi grasi esentiali care fortifica sistemul imunitar si cresc rezistenta organismului la infectii.

Hidrateaza si regenereaza pielea

Aplicat local pe piele, uleiul de avocado hidrateaza intens si ajuta la vindecarea leziunilor. Poate reduce ridurile si semnele imbatranirii pielii.

Calmeaza iritatiile pielii

Datorita proprietatilor antiinflamatoare, uleiul de avocado calmeaza iritatiile, eczemele si acneea. Reface bariera lipidica protectoare a pielii.

organicsfood.ro

Cele mai populare utilizari ale uleiului de avocado

In afara valorii nutritionale si beneficiilor pentru sanatate, iata care sunt cele mai populare moduri de a folosi uleiul de avocado:

  • Ca ingredient de baza in preparate culinare – salate, sosuri, dressinguri, smoothies. Se foloseste la temperaturi ridicate de gatire.
  • Ca tratament pentru ten uscat sau matur – hidrateaza intens si reduce riduri fine.
  • Ca masca de par hranitoare – aplicat pe lungime si varfuri, le hidrateaza si le face matasoase.
  • Ca balsam de buze – protejeaza si catifeleaza buzele crapate.
  • Ca lotiune calmanta pentru eczeme si iritatii ale pielii – datorita efectului antiinflamator.
  • Ca ingredient in produse de ingrijire personala – creme de fata, lotiuni corporale, sampoane.
  • Ca ulei de masaj – relaxant muscular, calmant pentru dureri articulare.
Uleiul de avocado: calorii, carbohidrati si beneficii pentru sanatate
Uleiul de avocado: calorii, carbohidrați și beneficii pentru sănătate 4

Sfaturi si retete cu ulei de avocado

Pentru a beneficia de toate efectele pozitive ale uleiului de avocado, iata cateva sfaturi si idei practice:

  • Alegeti ulei de avocado extra virgin, obtinut prin presare la rece, ce pastreaza toti nutrientii.
  • Consumati zilnic 1-2 linguri in salate sau smoothies pentru efect antioxidant si anti-imbatranire.
  • Combinati cu ulei de masline pentru dressinguri si sosuri – va da aroma perfecta.
  • Pastrati la rece, ferit de lumina si caldura, pentru a-i mentine prospetimea.
  • Pentru ten uscat, aplicati seara ca masca hidratanta si clatiti dimineata.
  • Pentru un balsam de par, masati usor uleiul pe lungime si lasati sa actioneze minim 30 minute.
  • Inlocuiti untura sau uleiul pentru prajit in preparate precum oua, cartofi sau legume la cuptor.
Citeste si...
Cum să combatem eficient gută: tratamente și recomandări alimentare

Uleiul de avocado se preteaza perfect in nenumarate retete. Iata cateva sugestii delicioase:

  • Salata de quinoa cu avocado si dressing de ulei de avocado
  • Smoothie verde cu spanac, kale, avocado si ulei de avocado
  • Tartine cu somon, avocado si ulei de avocado
  • Oua in cuib cu rosii, ulei de avocado si parmezan
  • Cartofi wedges crocanti la cuptor cu ulei de avocado
  • Dip/salsa de guacamole cu avocado, rosii, ceapa si ulei de avocado

Concluzie

Uleiul de avocado merita incercat datorita valorii sale nutritionale excelente si beneficiilor dovedite pentru sanatatea inimii, digestie si metabolism. Este un ingredient versatile ce poate fi folosit atat in preparate culinare delicioase, cat si in rutina de ingrijire a pielii si parului. Alegeti un ulei de calitate, consumati cu moderatie si veti putea obtine toate beneficiile acestui “superaliment” tot mai popular.

V-ati convins sa incercati uleiul de avocado? Spuneti-ne ce retete delicioase ati preparat sau cum l-ati integrat in rutina de frumusete! Asteptam experientele voastre in sectiunea de comentarii. Distribuiti acest articol daca v-a fost de folos!

Intrebari frecvente

Cum se compara uleiul de avocado cu alte uleiuri in ceea ce priveste punctul de fum?

Uleiul de avocado este adesea preferat pentru gatitul la temperaturi ridicate datorita punctului sau de fum inalt, care este de aproximativ 250°C (482°F). Acesta este mai mare comparativ cu uleiul de masline extra virgin (aproximativ 190°C sau 374°F) si uleiul de cocos (aproximativ 177°C sau 350°F). Un punct de fum mai inalt inseamna ca uleiul de avocado este mai stabil la temperaturi ridicate, reducand riscul de oxidare si formare de compusi nocivi, ceea ce il face ideal pentru prajire, sotare si alte metode de gatit la temperaturi ridicate.

Este uleiul de avocado benefic pentru par si piele in comparatie cu alte uleiuri?

Uleiul de avocado este extrem de hidratant si nutritiv pentru piele si par, datorita continutului sau bogat in acizi grasi, vitamina E si antioxidanti. Comparativ cu alte uleiuri populare pentru ingrijirea pielii, cum ar fi uleiul de argan sau jojoba, uleiul de avocado este mai bogat in acizi grasi mononesaturati, ceea ce il face excelent pentru hidratarea profunda si regenerarea pielii. Pentru par, uleiul de avocado poate ajuta la intarirea si hidratarea firelor de par, prevenind astfel uscarea si deteriorarea. Este deosebit de benefic pentru parul uscat, deteriorat sau cret.

Citeste si...
Sarea și Diabetul: Ce Trebuie să Știi Despre Sare

Exista vreun efect secundar al consumului de ulei de avocado?

Desi uleiul de avocado este considerat in general sigur si sanatos pentru majoritatea oamenilor, consumul excesiv poate duce la probleme, deoarece este bogat in calorii si grasimi. De asemenea, persoanele cu alergii la latex ar putea avea reactii alergice la avocado si produsele derivate, inclusiv uleiul. Este important sa se consume uleiul de avocado cu moderatie, in cadrul unei diete echilibrate, pentru a beneficia de proprietatile sale nutritive fara a risca efecte negative.

Pot inlocui uleiul de masline cu ulei de avocado in retete?

Uleiul de avocado poate fi folosit ca inlocuitor pentru uleiul de masline in majoritatea retetelor, mai ales in cele care necesita gatit la temperaturi ridicate, datorita punctului sau de fum mai inalt. In retetele crude, cum ar fi dressingurile de salata sau sosurile, uleiul de avocado aduce un gust diferit, mai delicat si usor de nuca, care poate fi o schimbare placuta. Totusi, este important sa tineti cont de diferentele de aroma si consistenta intre cele doua uleiuri atunci cand le inlocuiti in retete.

Care sunt cele mai bune moduri de a pastra uleiul de avocado pentru a-i mentine prospetimea?

Pentru a mentine uleiul de avocado proaspat pentru o perioada mai lunga de timp, este recomandat sa-l depozitati intr-un loc racoros si intunecat, departe de lumina directa a soarelui si de surse de caldura. Odata deschis, este ideal sa pastrati uleiul in frigider pentru a preveni oxidarea si rancezirea. Asigurati-va ca capacul este inchis ermetic dupa fiecare utilizare pentru a preveni intrarea aerului si a mentine calitatea uleiului. In conditii optime de depozitare, uleiul de avocado poate ramane proaspat pentru mai multe luni.

Referinte:

OrganicsHealth foloseste numai surse de inalta calitate, inclusiv studii evaluate de medici sau nutritionisti, pentru a sustine informatiile din articolele noastre. Cititi procesul nostru editorial pentru a afla mai multe despre modul in care verificam informatiile si mentinem continutul nostru precis, fiabil si demn de incredere.

  1. Lin TK, Zhong L, Santiago JL. Efectele antiinflamatorii si de reparare a barierei cutanate ale aplicarii topice a unor uleiuri vegetale.  Int J Mol Sci . 2017;19(1):70. doi:10.3390/ijms19010070
  2. Departamentul de Agricultura al SUA, Servicii de Cercetare Agricola. FoodData Central. Ulei, avocado. ID FDC: 173573 .
  3. Flores M, Saravia C, Vergara CE, Avila F, Valdés H, Ortiz-Viedma J. Avocado Oil: Characteristics, Properties, and Applications.  Molecule . 2019;24(11):2172. doi:10.3390/molecules24112172
  4. Grasimi saturate . Asociatia Americana a Inimii.
  5. Uleiuri de gatit sanatoase . Asociatia Americana a Inimii.
  6. Grasimi polinesaturate . Asociatia Americana a Inimii.
  7. Vannice G, Rasmussen H. Pozitia Academiei de Nutritie si Dietetica: Acizi grasi dietetici pentru adulti sanatosi. Jurnalul Academiei de Nutritie si Dietetica. 2014;114(1):136–153. doi:10.1016/j.jand.2013.11.001
  8. Del toro-equihua M, Velasco-rodríguez R, López-ascencio R, Vásquez C. Efectul unei diete imbunatatite cu ulei de avocado (Persea americana) asupra rezistentei la insulina indusa de zaharoza la sobolani Wistar. J Food Drug Anal. 2016;24(2):350-357. doi:10.1016/j.jfda.2015.11.005
  9. Carvajal-zarrabal O, Nolasco-hipolito C, Aguilar-uscanga MG, Melo santiesteban G, Hayward-jones PM, Barradas-dermitz DM. Efectul aportului alimentar de ulei de avocado si ulei de masline asupra markerilor biochimici ai functiei hepatice la sobolanii hraniti cu zaharoza . Biomed Res Int. 2014;2014:595479. doi:10.1155/2014/595479
  10. Locke A, Schneiderhan J, Zick SM. Diete pentru sanatate: obiective si linii directoare. Sunt un medic de familie.  2018 iunie 1;97(11):721-728.
  11. Avocado din Mexic. 4 moduri in care avocado este excelent pentru piele si par .
  12. Uleiuri sanatoase pentru inima: nu sunt toate create egale . Dieteticianul de azi . 
  13. O privire de ansamblu asupra reactiilor alimentare adverse. In Cele mai sanatoase alimente din lume: Ghid esential pentru cel mai sanatos mod de a manca. Editura GMF; editia 1. 2006.
  14. Worm M, Jappe U, Kleine-Tebbe J, si colab. Alergiile alimentare care rezulta din reactivitatea incrucisata imunologica cu alergeni inhalati: Ghid de la Societatea Germana de Alergologie si Imunologie Clinica (DGAKI), Societatea Germana de Dermatologie (DDG), Asociatia Alergologilor Germani (AeDA) si Societatea pentru Alergologie Pediatrica si Mediu Medicina (GPA).  Allergo J Int . 2014;23(1):1–16. doi:10.1007/s40629-014-0004-6
  15. De ce fructele imi fac gatul sa se umfle si sa ma mancarime? . Colegiul American de Astm, Alergie si Imunologie.
Citeste si...
Beneficiile Shilajitului pentru sănătate: Tot ce trebuie să știi despre acest super-supliment ayurvedic

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Beneficiile untului de migdale pentru sanatate: De ce sa il incluzi in dieta ta

Untul de migdale, o delicatesă cu beneficii uimitoare pentru sănătate. Bogat în grăsimi sănătoase, proteine, fibre și vitamine, te ajută să îți menții o inimă sănătoasă, să gestionezi glicemia și să te bucuri de o digestie ușoară. Descoperă cum poți include untul de migdale în dieta ta zilnică pentru a te bucura de un stil de viață echilibrat!

Mancati vinete cat timp sunt in sezon. Sunt o sursa de vitamine valoroase

Vinetele, deseori comparate cu dovleceii, ascund beneficii remarcabile pentru sănătate, de la îmbunătățirea digestiei la prevenirea bolilor. Cu un conținut bogat în vitamine și antioxidanți, acestea sunt un must-have în dieta ta. Descoperă cum să le folosești în mâncăruri și ce precauții să ai în vedere.

Mananca ca un razboinic: Ghidul complet al dietei samurai pentru persoanele active

Dieta Samurai este un model alimentar orientat către persoanele active și sportivi. Bazată pe principiile alimentației războinicilor japonezi, această dietă pune accent pe alimentele naturale și evitarea celor procesate. Află dacă această dietă este potrivită pentru nevoile tale și descoperă avantajele și precauțiile asociate cu această abordare nutritivă.

8 Produse alimentare pe care nu ar trebui sa le cumperi la reduceri

Economisire Inteligentă: Descoperă lista de alimente pe care nu ar trebui să le cumperi la reduceri. Protejează-ți sănătatea și bugetul cu aceste sfaturi practice. Ideal pentru orice gospodărie atentă la cumpărături.

Ce sa mananci daca este greu de mestecat?

Atunci când mestecarea devine o provocare, este esențial să adaptezi alimentația pentru a menține o nutriție optimă. Acest articol oferă idei și sugestii pentru alimente ușor de mestecat, bogate în nutrienți, precum și sfaturi pentru adaptarea rețetelor tale preferate.

Imbatranirea la barbati vs imbatranirea la femei

Diferențele fascinante de îmbătrânire dintre sexe. De la modificările fizice până la riscurile de sănătate, află cum evoluează corpul odată cu trecerea timpului.

Cele mai bune legume congelate pentru sanatatea intestinala, conform unui gastroenterolog

Sănătatea intestinală începe cu alegerea corectă a legumelor. Descoperă cele mai bune opțiuni congelate recomandate de gastroenterologi.

Beneficiile false ale zaharului din trestie de zahar: la ce sa fii atent cand il consumi?

Zahărul brun din trestie de zahăr se prezintă ca o opțiune mai sănătoasă, dar este așa? Descoperă impactul său real asupra sănătății și cum își găsește locul în rețetele noastre culinare.