16.9 C
București

Top 14 alimente care te fac fericit

Date:

Share post:

Mancatul fericit implica consumul multor alimente care furnizeaza nutrienti precum proteine, triptofan, omega-3 si vitamina B12, care sunt legate de o mai buna sanatate mentala generala.

Alimentele bogate in antioxidanti, precum si carbohidratii complecsi care furnizeaza fibre, sunt, de asemenea, importante pentru sustinerea sanatatii intestinelor si combaterea inflamatiei cronice – doua aspecte cheie legate de imbunatatirea starii de spirit. De aceea, acestea sunt unele dintre cele mai bune alimente care stimuleaza starea de spirit.

Ce sunt alimentele fericite?

Alimentele fericite sunt cele care ajuta la imbunatatirea starii de spirit si a sanatatii mentale. Acestea fac acest lucru prin furnizarea anumitor nutrienti care ajuta organismul dumneavoastra sa produca mai multe substante chimice care va fac sa va simtiti “bine”, cum ar fi neurotransmitatorul numit serotonina.

Nutrientii care se gasesc in alimentele care va pot ajuta potential sa va simtiti mai fericiti includ:

Top 14 alimente care te fac fericit

1. Ciocolata neagra

Ciocolata neagra adevarata (sau cacao/cacao) este plina de antioxidanti care lupta impotriva daunelor provocate de radicalii liberi, care, atunci cand sunt lasati necontrolati, pot afecta creierul.

Ciocolata este, de asemenea, capabila sa va ridice aproape instantaneu starea de spirit datorita prezenta compusilor cum ar fi teobromina si feniletilamina, care actioneaza ca niste “antidepresive naturale”, si triptofanul, care ajuta creierul sa produca serotonina.

2. Somonul si alti pesti grasi

Pestii grasi, cum ar fi somonul, sardinele si hamsii capturati in mediul salbatic, sunt cele mai bune surse dietetice de acizi grasi omega-3, care va pot imbunatati starea de spirit si combaterea inflamatiei si a depresiei.

Pestele este, de asemenea, foarte bogat in proteine, alcatuite din aminoacizi, pe care corpul tau foloseste pentru a crea neurotransmitatori (substante chimice care permit celulelor creierului sa comunice). Se stie ca alimentele proteice influenteaza in mod pozitiv starea de spirit si energia dumneavoastra – ca sa nu mai vorbim de faptul ca sunt satioase si pot preveni foamea, care este asociata cu schimbarile de dispozitie.

Citeste si...
5 Motive pentru a mânca zmeură mai des

3. Iaurtul

Fiind un aliment fermentat, iaurtul (precum si alte produse lactate fermentate, cum ar fi kefirul si amasi) furnizeaza probiotice care ajuta la promovarea unui mediu intestinal sanatos. Un intestin care functioneaza bine echivaleaza cu o mentalitate mai fericita pentru ca in corpul tau se produce cea mai mare parte a serotoninei.

4. Fructe de padure

Fructele de padure sunt foarte bogate in vitamina C si alti antioxidanti care protejeaza creierul de stresul oxidativ. In plus, acestea furnizeaza alti nutrienti care sunt importante pentru procesele cognitive, inclusiv cupru si acid folic.

5. Uleiul de masline

Considerat a fi una dintre cele mai sanatoase grasimi care exista, uleiul de masline furnizeaza acizi grasi mononesaturati care sunt cunoscuti ca avand efecte antiinflamatorii si efecte neuroprotectoare.

Persoanele care consuma mult ulei de masline in alimentatia lor, inclusiv cele care au o dieta mediteraneana, tind sa experimenteze mai putin depresie si o mai buna functionare cognitiva la o varsta mai inaintata.

6. Nucile

Cu aportul lor de omega-3 de origine vegetala, vitamina E si alti antioxidanti, plus multe minerale, nucile se numara printre cele mai bune cele mai recomandate alimente pentru sanatatea cerebrala si cognitiva. De fapt, un studiu a constatat ca ca persoanele care consuma in mod regulat nuci ca parte a unei diete antiinflamatorii au beneficiat de o protectie sporita impotriva aparitiei depresiei.

7. Seminte de in

Dupa cum am mentionat mai sus, sanatatea intestinelor si un aport mai mare de grasimi sanatoase sunt atat corelate cu efecte pozitive asupra starii de spirit a oamenilor. Acest lucru explica de ce semintele de in sunt considerate un aliment fericit, avand in vedere ca sunt pline de omega-3, cunoscut sub numele de acid alfa-linolenic (ALA), plus lignani care au efecte antioxidante si ambele tipuri de fibre, solubile si insolubile.

organicsfood.ro
Citeste si...
Creveții, un aliment sănătos sau dăunător? Descifrați beneficiile și riscurile

8. Banane

Bananele sunt o sursa buna de carbohidrati si electroliti, care ajuta la asigura creierului si organismul cu energie, precum si triptofanul, un aminoacid care s-a dovedit a avea proprietati calmante, deoarece stimuleaza eliberarea de serotonina.

9. Ouale

Ouale, in special galbenusurile, sunt una dintre cele mai bune surse de compus numit colina, care ajuta la stimularea functiei cerebrale, inclusiv prin faptul ca ajuta la invatare si memorie. Ouale va furnizeaza, de asemenea, proteine si vitamina B12, care sunt necesare pentru a va mentine energia.

10. Fulgii de ovaz si alte cereale integrale

Cerealele integrale, cum ar fi ovazul, quinoa, hrisca etc., sunt bogate in fibre, minerale si chiar unele proteine vegetale. Acestea sustin sanatatea intestinala, deoarece “hrana” microbii probiotici sanatosi care joaca un rol in reglarea inflamatiei si a productiei de hormoni.

In plus, mesele care contin carbohidrati contribuie la sinteza de serotoninei.

11. Frunzele verzi

Frunzele verzi, cum ar fi varza kale, spanacul, ardeiul gras si altele, contin acid folic, care s-a demonstrat ca ajuta la ofera protectie impotriva depresiei. Legumele verzi sunt, de asemenea, bogate in antioxidanti si alti nutrienti care ajuta la calmarea mintii si a corpului, inclusiv magneziu, care poate ajuta la relaxarea musculara si digestia.

12. Turmeric

Ingredientul activ care se gaseste in radacina de turmeric, numit curcumina, are proprietati antiinflamatorii si a fost asociat cu imbunatatirea starii de spirit si sanatatea mintala in cadrul unor studii.

Cercetatori cred ca turmericul/curcumina ar putea actiona prin afectarea pozitiva a nivelurilor de serotonina si dopamina, protejand creierul si mitocondriile de deteriorari si sporind rezistenta impotriva efectelor negative ale stresului.

Citeste si...
Beneficiile consumului de castravete amar Momordica pentru sănătate

13. Ceaiul verde

In cadrul ceaiului verde veti gasi compusul neuroprotector numit epigallocatechin-3-galat (EGCG), care este legat de beneficiile inclusiv o mai mare concentrare si atentie, perspective, calm si o mai buna perceptie a stresului. Savurati doua pana la patru cesti de ceai verde pe zi pentru cele mai multe beneficii, care includ si combaterea inflamatiilor.

14. Cafeaua

Cafeaua este una dintre cele mai populare bauturi la nivel mondial, mai ales datorita continutului sau de cofeina, care este energizanta si cunoscuta pentru faptul ca mareste motivatia si concentrarea. Cafeaua este, de asemenea, bogata in antioxidanti, iar consumul a fost de asemenea asociat cu reducerea riscului de depresie.

Cum sa adaugati la dieta dvs.

Pentru ca exista o gama atat de larga de alimente fericite, exista posibilitati infinite de a le include in dieta ta.

Modalitati simple de a va bucura de mai multe dintre ele sunt de a face zilnic un smoothie verde dimineata, urmat de o salata mai tarziu in cursul zilei. Pentru cina, incercati ceva de genul peste cu legume gatite in ulei de masline.

De asemenea, puteti sorbi ceai verde si cafea organica pe parcursul zilei (impreuna cu multa apa pentru a va mentine hidratata) pentru a va mentine energia si starea de spirit ridicata.

Iata cateva modalitati simple de a adauga mai multe alimente care te fac fericit la mesele tale de zi cu zi:

Riscuri si efecte secundare

Nu exista niciun dezavantaj in a avea o dieta mai sanatoasa, antiinflamatoare, care sa sustina si o stare de spirit mai fericita.

Daca este posibil, alegeti ingrediente produse organic atunci cand este posibil pentru a evita consumul de ingrediente si aditivi OMG. De asemenea, limitati sau evitati alimentele procesate facute cu adaos de zahar, grasimi trans si aditivi artificiali, chiar daca acestea contin si unele ingrediente de happy food.

Citeste si...
7 Motive pentru a-ți începe ziua cu ceai, nu cu cafea

Incercati sa mancati la intervale regulate pentru a va stabiliza starea de spirit si pentru a preveni scaderile de zahar din sange, care va pot face sa va simtiti “flamanzi”. Bineinteles, nu uitati ca dieta este o componenta importanta a sanatatii mentale, dar nu singura – asigurati-va ca acordati prioritate si exercitiilor fizice, somnului si gestionarii stresului.

Concluzie

  • Un “aliment fericit” este orice ingredient care va ridica starea de spirit si sustine sanatatea mintala.
  • Printre exemplele de alimente fericite se numara pestele, nucile, semintele, ouale, verdele cu frunze, fructele de padure, uleiul de masline si cerealele integrale.
  • Adaugati aceste alimente in dieta dvs. pentru a creste aportul de nutrienti care va mentin energic si promoveaza o mentalitate pozitiva – cum ar fi B 12, proteine, omega-3, magneziu si antioxidanti.

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Dieta mediteraneana si bolile autoimune: de ce este utila si cum sa o urmezi

Dieta mediteraneană oferă beneficii remarcabile pentru cei cu boli autoimune, combatând inflamația și consolidând sănătatea generală. Această abordare nutrițională, combinată cu tratamentele adecvate, poate fi cheia spre o viață mai sănătoasă și echilibrată.

Beneficiile Surprinzatoare ale Consumului de Cartofi Dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de nutrienți, antioxidanți, fibre și carbohidrați complecși. Aceste legume rădăcinoase au o...

Alimentatia de iarna – Ghid complet pentru o dieta echilibrata, bogata in vitamine si antioxidanti

Alimentația de iarnă trebuie ajustată în funcție de nevoile organismului. Află care sunt legumele, fructele și vitaminele cheie recomandate pentru o dietă hrănitoare în sezonul rece.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit

Îmbunătățește-ți starea de spirit și energia cu serotonina, hormonul fericirii. Află cum alimentele, soarele și activitatea fizică pot juca un rol cheie în acest proces.

Beneficiile colagenului hidrolizat pentru piele, oase si articulatii

Beneficiile colagenului hidrolizat se extind dincolo de estetică, susținând sănătatea pielii, oaselor și articulațiilor. Află cum te poate ajuta acest supliment să îți menții frumusețea și sănătatea în mod natural.

7 Remedii naturiste pentru laringita

Laringita poate fi dureroasă și inconfortabilă, dar cu aceste 7 remedii naturiste, vei putea combate simptomele eficient. Inclusiv sfaturi despre ceaiuri, gargară și siropuri care funcționează de minune.

Stevia: Beneficii pentru sanatate si nutritie

Stevia nu este doar un îndulcitor natural, ci și un aliat în lupta împotriva diabetului și hipertensiunii. Descoperă beneficiile remarcabile ale steviei pentru sănătate și cum te poate ajuta să menții un stil de viață sănătos.

Remedii Naturale pentru Indigestie: Smoothie-uri si Sucuri Delicioase

Descoperiți cum să alinați indigestia cu ajutorul smoothie-urilor și sucurilor naturale eficiente. Explorează rețete delicioase și remedii naturale pentru a combate disconfortul digestiv și a promova o digestie sănătoasă.