15.4 C
București

Beneficiile uimitoare ale semintelor de in pentru sanatate

Date:

Share post:

Pe rafturile magazinelor si farmaciilor, produsele dedicate unei nutritii echilibrate capata o prezenta crescanda. Cu toate acestea, scopul si beneficiile lor nu sunt intotdeauna evidente.

Va oferim o analiza detaliata a proprietatilor semintelor de in si recomandari privind utilizarea lor optima.

Sursa de vitamine si minerale

Semintele de in contin:

  • fosfor (650 mg/100 g);
  • magneziu (350-431 mg/100 g);
  • calciu (236-250 mg/100 g);
  • potasiu (5600-9200 mg/kg);
  • Vitamine B;
  • vitamina PP (niacina);
  • vitamina E.

Cum se consuma semintele de in

Semintele de in se consuma, de obicei, macinate grosier, cu mult lichid. Deoarece umflarea semintelor de in ar trebui sa aiba loc direct in intestine, nu se recomanda sa le inmuiati mai intai (cu exceptia cazurilor de inflamatie la nivelul intestinelor).

IMPORTANT! Semintele de in macinate nu necesita tratament termic. Este indicat sa consumati semintele de in imediat dupa macinare, din cauza oxidarii lor rapide in aer, datorita continutului ridicat de ulei de in.

Se recomanda amestecarea semintelor de in macinate cu miere sau gem in proportie de 1:1 inainte de utilizare. De asemenea, este util sa adaugati semintele de in in terciuri, salate de legume, sa le consumati cu produse lactate fermentate si sa le adaugati la produsele de patiserie de casa.

Semintele de in pot fi consumate crude?

In forma lor cruda, semintele nu vor aduce niciun beneficiu: stomacul nostru nu este capabil sa digere invelisul dur al semintelor (acestea sunt excretate din organism in intregime). Pentru ca toate substantele enumerate mai sus sa fie absorbite, trebuie sa preparati in mod corespunzator mancaruri din seminte de in.

Citeste si...
Grupa sanguină și nutriția - există o legătură?

Beneficiile preparatelor din seminte de in

Semintele de in se potrivesc bine cu produsele lactate si lactate fermentate, cu fructele, legumele, precum si cu alte seminte si cereale. Țineti cont de preferintele dumneavoastra in materie de gust si nu ezitati sa experimentati daca nu aveti probleme de intoleranta la aceste produse.

Terciul de seminte de in este cel mai comun mod de a consuma cereale. Este usor de preparat: se macina 2-3 linguri de boabe intr-o rasnita de cafea, se toarna intr-un pahar de lapte sau apa calda si se lasa la infuzat timp de 3-5 minute. Poti adauga in terci miere, fructe de padure si fructe, dupa gust.

Avantajul acestui preparat este ca nu contine gluten si, in consecinta, este recomandat pentru consumul persoanelor cu intoleranta la gluten. In plus, terciul din seminte de in ajuta la mentinerea unui nivel normal al glicemiei. Acest lucru se intampla prin absorbtia excesului de glucoza din limfa si sange. Astfel de proprietati fac ca acest fel de mancare sa fie util pentru persoanele cu diabet.

Nu toata lumea va dori un decoct de seminte, dar este util pentru otravire si boli ale tractului gastro-intestinal. Daca turnati apa peste seminte peste noapte, se formeaza asa-numitul mucus de seminte de in, care are un efect invaluitor, calmant si laxativ. Acest lichid este adesea folosit in tratamentul gastritei, colitei si ulcerului peptic.

O rasnita de cafea va ajuta la macinarea semintelor de in. Pulberea finita poate fi adaugata in cereale, iaurturi, jeleuri, budinci si salate. In aceasta forma, semintele pastreaza toate substantele benefice si vitaminele care sunt usor de absorbit de organism.

Citeste si...
Aciditatea ne face mai veseli: cum ne influențează alimentele acre starea de spirit

Puteti face deserturi delicioase si sanatoase din faina de seminte de in. Acestea sunt sarace in calorii si sunt ideale pentru cei care isi urmaresc silueta.

Rata de consum a semintelor de in

Ca orice alt produs, semintele de in nu trebuie consumate mai mult decat doza zilnica recomandata. Aceasta este egala cu doua linguri de produs finit.

organicsfood.ro

Dar daca nu ati incercat niciodata acest superaliment, incepeti sa il explorati cu o lingurita, observati reactia organismului la noul produs si cresteti treptat portia, daca este necesar. Daca, din anumite motive, produsul nu vi se potriveste, ar trebui sa incetati sa il mai folositi. Pentru ca semintele de in, alaturi de o multime de proprietati benefice, au si o serie de contraindicatii.

Beneficiile uimitoare ale semintelor de in pentru sanatate
Beneficiile uimitoare ale semințelor de in pentru sănătate 2

Contraindicatii

  • colecistita
  • unele patologii hepatice
  • rinichi si calculi biliari
  • enterocolita
  • intoleranta individuala la produs
  • copii cu varsta sub 5 ani
  • sarcina si perioada de alaptare

Link-uri web care discuta beneficiile semintelor de in:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Polifenolii – ce sunt si de ce este important sa-i consumam

Polifenolii - cheia pentru o viață sănătoasă și plină de vitalitate. Află cum să îi integrezi în dieta ta! 💪

7 Alimente ce imita organele umane si le sustin sanatatea: Secrete dezvaluite!

Natură ne oferă indicii surprinzătoare: alimentele ce imită organele noastre pot fi cheia susținerii sănătății lor. Află ce delicatese pot întări vederea, inima, creierul și multe altele!

Alimente antiinflamatorii esentiale pentru lupta impotriva reumatismului

Lupta împotriva reumatismului inflamator prin alimentație adecvată. Alege alimente bogate în Omega-3 și vitamine pentru ameliorarea simptomelor și reducerea inflamației. Cunoaște care sunt produsele de evitat și sfaturile esențiale pentru o viață sănătoasă.

Care sunt pericolele conservelor de casa: ce produse pot provoca botulism?

Conservele și mezelurile făcute în casă, dacă nu sunt respectate cu strictețe, prezintă un pericol - riscul botulismului,...

Carnea in alimentatia unui copil – Ghid complet pentru parinti

Carnea în alimentația bebelușilor si copiilor este crucială pentru dezvoltarea lor. Acest ghid oferă părinților sfaturi esențiale despre cum să introducă carnea în dieta copiilor, cele mai bune tipuri de carne și metodele de preparare recomandate.

Beneficiile si utilizarile scortisoarei pentru sanatate

Scorțișoara este mai mult decât un simplu condiment. Află cum proprietățile sale terapeutice susținute de cercetări științifice recente te pot ajuta în controlul glicemiei, protejarea inimii și chiar pierderea în greutate.

Cum sa tii colesterolul sub control: nu ai intotdeauna nevoie de medicamente, exista si alte metode

Combaterea colesterolului rău poate fi o provocare, dar cu o dietă echilibrată și exerciții fizice, poți atinge echilibrul perfect. Află cum să controlezi nivelul fără a apela mereu la medicamente și protejează-ți sănătatea cardiovasculară în mod natural.

Top 11 alimente pentru a-ti relaxa muschii

Unii oameni încearcă să amelioreze durerile musculare după un efort fizic cu unguente și pastile, alții preferă masajul......