15.4 C
București

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit

Date:

Share post:

Serotonina este o substanta biochimica importanta care ne modeleaza in mare masura emotiile, ne determina starea de spirit, sentimentele de satisfactie, bucurie si incredere in sine. Din acest motiv, serotonina este numita “hormonul fericirii”.

Serotonina nu doar modeleaza emotiile noastre, ci influenteaza si apetitul, somnul, memoria si numeroase alte functii corporale. Atunci cand avem un nivel adecvat de serotonina, functionam optim si gestionam mai bine emotiile. Daca, insa, traversati perioade prelungite de tristete sau depresie, s-ar putea sa aveti un deficit de serotonina. Din fericire, exista modalitati naturale de a creste acest nivel in organism.

Serotonina si somnul

Serotonina exercita o influenta semnificativa asupra reglarii somnului. Melatonina, un hormon implicat direct in ciclul somn-veghe, deriva din serotonina. Aceasta, melatonina, regleaza nevoia noastra de somn odata cu scaderea luminii. Un deficit de serotonina poate perturba sinteza melatoninei, ceea ce poate conduce la stari de somnolenta, oboseala si letargie pe parcursul zilei.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit 6

Cum produce organismul nostru serotonina?

Serotonina este produsa in organism din aminoacidul esential triptofan, care provine din alimente. Intestinul nostru joaca un rol important in productia de serotonina. Mai mult de 90% din serotonina se gaseste in intestine. Prin urmare, alimentele pe care le consumam au un impact urias asupra modului in care ne simtim.

Stresul pe termen lung reduce nivelul de serotonina

Putem sustine productia de serotonina prin intermediul dietei noastre. Dar si alti factori legati de stilul de viata influenteaza productia acestei substante. De exemplu, stresul prelungit este daunator pentru serotonina. Prin urmare, ar trebui sa incercati sa reduceti pe cat posibil factorii de stres si sa va asigurati suficienta odihna si relaxare.

Citeste si...
Cum să previi ateroscleroza printr-o dietă sănătoasă și un stil de viață activ

Consumul frecvent de alcool afecteaza, in mod negativ nivelul de serotonina. In primul rand, stimuleaza productia acesteia, astfel ca sub influenta alcoolului experimentati pentru o vreme o senzatie de extaz. Cu toate acestea, atunci cand efectele alcoolului se estompeaza, nivelul fericirii se prabuseste, deoarece organismul nu poate compensa imediat consumul ridicat de serotonina.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit 7

Este foarte important sa aveti grija de intestinul dumneavoastra. Avand o dieta echilibrata si variata, va mentineti bacteriile intestinale sanatoase. Ca urmare, substantele nutritive sunt bine absorbite si va asigurati un echilibru de substante care regleaza toate procesele din organism.

Cum sa cresteti nivelul de serotonina?

Ei bine, acum stii ca serotonina joaca un rol important in diverse procese din organism si este responsabila de starea noastra de spirit. Prin urmare, probabil ca ati dori sa stiti cum sa o ridicati la nivel.

Iata care sunt cele mai bune modalitati:

1. Consumati alimente bogate in triptofan.

Dupa cum am mentionat, aminoacidul triptofan este esential pentru producerea serotoninei. Triptofanul se gaseste in alimentele bogate in proteine. Bananele, orezul brun, ouale, ciocolata neagra, nucile si legumele sunt surse deosebit de bogate in acest aminoacid. De asemenea, puneti accent pe carbohidratii complecsi, a caror energie este eliberata lent. Cerealele integrale si leguminoasele imbunatatesc absorbtia triptofanului.

Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit 8

2. Asigurati-va suficiente “materiale de sprijin”

Diferiti nutrienti sunt necesari pentru a activa serotonina. In special, vitaminele B3, B6, magneziul si Omega-3 contribuie la producerea hormonului fericirii noastre. Puteti obtine aceste vitamine si minerale din alimente sau le puteti suplimenta cu suplimente dupa ce va consultati cu medicul dumneavoastra.

3. Asigurati-va ca spatiul dvs. are multa lumina naturala.

Lumina soarelui stimuleaza, de asemenea, productia de serotonina. Asa ca incercati sa petreceti 15-30 de minute la soare in fiecare zi, daca este posibil. Dupa o plimbare, de obicei, simtim imediat o diferenta in nivelul de energie. In plus, expunerea la lumina soarelui produce vitamina D, care este o vitamina importanta pentru apararea naturala a organismului nostru.

Citeste si...
15 Alimente care pot provoca balonare și crampe
Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit 9

4. Miscati-va!

Activitatea fizica stimuleaza, de asemenea, productia de serotonina. Plimbati-va, dansati, sariti, alergati, faceti orice sport va place. Totul conteaza pentru productia de serotonina!

5. Meditati!

Exercitiile de relaxare sub forma de yoga si meditatie pot ajuta la reducerea sentimentelor de stres si la promovarea unei perspective pozitive asupra vietii. Dupa meditatie, veti simti imediat mai multa pace interioara.

organicsfood.ro
Cum sa-ti cresti nivelul de serotonina si sa iti imbunatatesti starea de spirit
Cum să-ți crești nivelul de serotonină și să îți îmbunătățești starea de spirit 10

V-ati saturat sa simtiti in mod constant ca ceva este in neregula cu dumneavoastra?

Aveti rabdare. Foarte curand va fi mai multa lumina naturala a soarelui, ierburi si legume proaspete, oportunitati de a iesi in natura si de a face o plimbare mai lunga. Și atunci, optimismul si sentimentul de bucurie in viata vor reveni treptat din nou la dumneavoastra!

Linkuri web care vorbesc despre cum sa creasca in mod natural hormonul fericirii, serotonina:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cine nu poate manca produse lactate: laptele si nu numai este interzis

Laptele oferă numeroase beneficii, dar nu toată lumea îl poate consuma fără efecte secundare. Află care sunt contraindicațiile, cum se manifestă intoleranța la lactoză și ce înseamnă alergia la proteinele din lapte. Informații esențiale pentru sănătatea ta și a familiei tale.

Proteine pe baza de plante: Beneficii, cele mai bune si cele mai slabe

Proteine pe bază de plante: explorează beneficiile, cele mai bune surse de proteine vegetale și cum să le integrezi în dieta ta. Află cum acestea îmbunătățesc sănătatea și mediul.

Beneficiile Surprinzatoare ale Consumului de Cartofi Dulci

Cartofii dulci sunt o sursă excelentă de nutrienți, antioxidanți, fibre și carbohidrați complecși. Aceste legume rădăcinoase au o...

12 Cele mai importante ierburi in bucataria de vara

Explorează cele 12 ierburi esențiale pentru bucătăria de vară și află secretele combinării lor perfecte în rețete delicioase. Transformă-ți mâncarea cu arome proaspete și naturale.

Ce alimente trebuie sa eviti cand ai probleme cu stomacul

Stomacul, un organ complex și delicat, joacă un rol esențial în procesul digestiv. Sănătatea sa este crucială pentru...

20 de bauturi care iti pot transforma sanatatea

Renunță la băuturile acidulate și descoperă 20 de băuturi naturale delicioase care îți pot transforma organismul și sănătatea în bine! Află cum poți include în dieta zilnică ceaiuri miraculoase, sucuri proaspete și smoothie-uri energizante cu efecte uimitoare pentru organism. Te va surprinde cât de rapid vei observa schimbări!

Cum sa mentii tensiunea arteriala sub control cu ajutorul dietei: Top 10 alimente

Explorează o listă de 10 alimente esențiale care ajută la menținerea unei inimi sănătoase și la combaterea hipertensiunii arteriale. De la banane și avocado, până la ciocolata neagră.

Beneficiile grapefruit-ului pentru slabit si sanatatea pielii

Grapefruitul oferă beneficii remarcabile pentru slăbire și îmbunătățirea sănătății pielii. Explorează cum acest fruct citric ajută la reducerea greutății și promovează o piele sănătoasă, citind articolul nostru detaliat.