15.4 C
București

Semintele de floarea-soarelui – cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?

Date:

Share post:

Cu siguranta, printre cititorii mei exista multi fani ai semintelor de floarea-soarelui. Și mai sunt si cei carora le place sa cumpere de fiecare data o punga inainte de a merge in parc – doar pentru a hrani pasarile. Cine crede ca semintele sunt doar hrana pentru pasari se inseala. Samburii de seminte de floarea-soarelui sunt plini de nutrienti importanti si benefici. Dar aveti grija: prea multe nu va vor face bine. De ce? Aflati in acest articol.

Informatii despre produs: Seminte de floarea-soarelui

Floarea-soarelui contine intre 1000 si 1500 de fructe, care se afla in inflorescenta. Coaja neagra a fructului este rotunjita pe o parte si ingustata pe cealalta. Fara coaja, samburii sunt de obicei de culoare deschisa, cremoasa, iar semintele proaspete au un gust aromat, dulce si usor de nuca. Uleiul proaspat de floarea-soarelui obtinut din samburi are acelasi gust. Semintele se recolteaza in septembrie si octombrie, dar sunt disponibile pe tot parcursul anului.

Semintele de floarea-soarelui - cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?
Semințele de floarea-soarelui - cât de sănătoase sunt ele cu adevărat și la ce ar trebui să fii atent? 6

Sunt sanatoase semintele de floarea-soarelui?

In orice caz! Semintele de floarea-soarelui contin multi nutrienti valorosi care au un efect pozitiv asupra organismului nostru. Fiind o adevarata bomba proteica, cu 21 g la 100 g de boabe, ele reprezinta o sursa ideala de proteine vegetale. Un alt avantaj este continutul de diverse vitamine din samburi. Semintele de floarea-soarelui ofera, de asemenea, organismului nostru grasimi sanatoase. 90% din grasimile pe care le contin sunt acizi grasi nesaturati, care au un efect deosebit de pozitiv asupra vaselor de sange si a inimii.

Citeste si...
Cele mai periculoase 5 fructe pe care le poți cumpăra din magazin

Ar trebui sa mancati seminte ca gustare?

Semintele de floarea-soarelui sunt considerate o gustare sanatoasa. Multe publicatii si ghiduri recomanda ca persoanele care urmeaza o dieta sa acorde atentie acestor seminte delicioase, de exemplu, ca inlocuitor pentru chipsuri sau biscuiti.

Semintele de floarea-soarelui contin cantitati semnificative de magneziu, potasiu, fier, cupru, zinc, fibre, proteine si vitamina E, numita vitamina tineretii. Dar semintele de floarea-soarelui contin si o multime de acizi grasi Omega-6.

Semintele de floarea-soarelui - cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?
Semințele de floarea-soarelui - cât de sănătoase sunt ele cu adevărat și la ce ar trebui să fii atent? 7

Acizii grasi Omega-6

Probabil ca ati auzit de ei si probabil ca ii asociati cu ceva sanatos. Asa este oare? Da si nu. Adevarul este ca acizii grasi Omega-6 sunt foarte importanti pentru organismul nostru, dar… in cantitatile potrivite. Atat deficitul, cat si excesul lor sunt daunatoare.

In primul rand, excesul de Omega-6 poate creste inflamatia in organism, poate accelera semnele de imbatranire prematura si este daunator pentru persoanele cu diabet, boli cardiovasculare (cum ar fi boala coronariana) si persoanele cu boli autoimune.

In al doilea rand, acizii grasi Omega-6 concureaza pentru absorbtie cu acizii grasi Omega-3 (acestia sunt acizi grasi buni si sanatosi care reduc inflamatia si severitatea simptomelor multor boli).

De obicei, consumam mult mai putin Omega-3 decat Omega-6, iar competitia suplimentara pentru absorbtie creste riscul de deficienta.

Pe scurt, in ciuda faptului ca sunt bogate in vitamine si minerale, consumul de seminte de floarea-soarelui ne poate face mai mult rau decat bine. Acest lucru nu inseamna ca nu ar trebui sa le mancati deloc, dar a manca o punga intreaga de seminte pe zi nu este o idee foarte sanatoasa.

De asemenea, semintele de floarea-soarelui nu ar trebui sa fie combinate in aceeasi masa cu alimente bogate in acizi Omega-3, de exemplu, peste marin gras, ulei de rapita sau de in.

Citeste si...
Beneficiile Surprinzătoare ale Consumului de Cartofi Dulci
Semintele de floarea-soarelui - cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?
Semințele de floarea-soarelui - cât de sănătoase sunt ele cu adevărat și la ce ar trebui să fii atent? 8

Atentie la prajire si coacere!

Multi oameni prajesc semintele intr-o tigaie inainte de a le adauga la un fel de mancare, cum ar fi o salata. Din nefericire, atunci cand sunt expuse la temperaturi ridicate, acizii grasi continuti de seminte sunt procesati si, in loc sa ofere beneficii pentru sanatate, au efecte nocive asupra organismului.

Din pacate, modificari similare au loc atunci cand se coc (de exemplu, prajiturile cu seminte). Dar multi oameni cred ca coacerea cu seminte este foarte sanatoasa. Ele sunt cu siguranta “raul cel mai mic” in comparatie cu chiflele dulci, dar daca mancati seminte, incercati sa nu le incalziti. Odata incalzite, ele devin in primul rand un aditiv de aroma, mai degraba decat un aliment sanatos (desi continutul de fibre, proteine sau minerale ramane acelasi).

Bineinteles, sa mananci din cand in cand cateva felii de paine cu seminte de floarea-soarelui sau un baton de cereale cu floarea-soarelui nu strica, dar cu siguranta nu este ceva ce sa mananci in fiecare zi.

organicsfood.ro
Semintele de floarea-soarelui - cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?
Semințele de floarea-soarelui - cât de sănătoase sunt ele cu adevărat și la ce ar trebui să fii atent? 9

Merita sa mananci seminte in cadrul unei diete?

In cele din urma, cateva cuvinte despre utilizarea semintelor de floarea-soarelui intr-o dieta pentru pierderea in greutate. Din pacate, se pare ca, din cauza continutului caloric, aceasta nu este cea mai buna gustare pentru cei care pierd in greutate. Persoanele care nu citesc etichetele alimentelor ar putea fi surprinse sa afle ca un pachet mic (100 g), mancat pe neobservate in timp ce se uita la televizor, contine un enorm 560 kcal (!), ceea ce reprezinta echivalentul unui pachet mediu de chipsuri sau al unei cine decente si satioase.

Citeste si...
Cele mai bune gustări pentru persoanele cu diabet zaharat de tip 2: ce să alegeți pentru gustări

Cantitatea de seminte recomandata adesea de nutritionisti este de 30 g, ceea ce corespunde la aproximativ 3 linguri de seminte. Cu toate acestea, chiar si o portie atat de mica reprezinta aproximativ 170 kcal. Semintele ocupa putin spatiu in volum, asa ca este dificil sa te simti satul dupa ce le mananci. Intre timp, o astfel de gustare ar trebui sa fie suficienta pentru 3 ore inainte de urmatoarea masa si, astfel, un mic pumn este adesea urmat de un al doilea si al treilea.

Semintele de floarea-soarelui - cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce ar trebui sa fii atent?
Semințele de floarea-soarelui - cât de sănătoase sunt ele cu adevărat și la ce ar trebui să fii atent? 10

Nu am ca scop sa va descurajez sa mancati seminte. Dimpotriva, cred ca, ca adaos la alimentele principale, ele sunt un element valoros si atractiv. Datorita proprietatilor lor benefice, semintele ar trebui adaugate 1-2 linguri la salate, la felurile principale, la fulgii de ovaz sau la deserturile cu fructe. Atentie insa la cantitate, la metoda de gatit si la ceea ce le combinati. Și nu uitati ca nu este aproape nimic util in exces!

Iti plac semintele de floarea-soarelui?

Link-uri web care vorbesc despre subiectul “Semintele de floarea-soarelui – cat de sanatoase sunt ele cu adevarat si la ce trebuie sa fii atent”:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Alimente si suplimente cu efect laxativ: ce sa eviti inainte de evenimente importante.

Alimentele, vitaminele și suplimentele cu efect laxativ și cum acestea pot afecta sistemul digestiv. Este esențial să știm ce să evităm în anumite situații.

Beneficiile consumului de castravete amar Momordica pentru sanatate

Castravetele amar Momordica, cunoscut și sub numele de pepene amar sau castravetele amar chinezesc, este un fruct exotic...

Cum sa slabesti eficient si sanatos pe termen lung fara diete restrictive

Slăbitul este posibil natural, fără diete restrictive. Cheia constă în echilibrarea alimentației, creșterea consumului de proteine vegetale și animale, fibre, legume și renunțarea la alimente nesănătoase

Ce sa mananci cand esti bolnav: sfaturi si retete pentru o recuperare rapida 🍲

Când ești bolnav, ultimul lucru la care te gândești este probabil ce să mănânci. Poate că nu ai...

Top 5 tipuri sanatoase de branza

Top 5 cele mai bune tipuri de brânză, de la cele proaspete la cele maturate. Află care sunt cele mai sănătoase opțiuni delicioase de brânză pentru tine!

7 Alimente care afecteaza negativ functia reproductiva masculina

Alimentele grase, cele prăjite, produsele ambalate, soia, alcoolul, mâncarea rapidă și conservele cu multă sare pot afecta negativ funcția reproductivă la bărbați. Aflați care sunt cele mai dăunătoare și cum trebuie modificată alimentația pentru performanță sexuală.

Postul intermitent – Ghid informativ pentru incepatori

Postul Intermitent explicat detaliat pentru începători, cu metode eficiente și beneficii pentru sănătate. Explorează ghidul nostru și îmbunătățește-ți stilul de viață acum.

Beneficiile Pilates pentru slabire: ce trebuie sa stii

Pilates este mai mult decât o simplă activitate fizică. Este o metodă de a îți sculpta corpul, de a îți crește flexibilitatea și de a îți echilibra mintea. În acest articol, vei afla cum poți folosi Pilates pentru a pierde în greutate și a te simți mai bine în pielea ta. Citește mai departe și începe să practici Pilates astăzi!