18.5 C
București

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta

Date:

Share post:

Astazi va vom dezvalui cele mai frecvente erori pe care persoanele le comit atunci cand consuma vitamine sau complexe vitaminice. De asemenea, veti descoperi ce vitamine puteti lua fara a fi necesar sa faceti analize. Am identificat pentru dvs. primele 10 erori frecvente in consumul de vitamine.

1. Luati fara sa va ganditi diverse complexe sau monovitamine.

Din cauza “conflictului” dintre diferitele vitamine, administrarea de complexe multivitaminice este, cel putin, inutila.

Daca vedeti o reclama pentru un nou produs, un supliment alimentar sau o vitamina, nu trebuie sa alergati la farmacie, la lanturi de firme, sa comandati de la prieteni si sa aveti incredere oarba in televizor, chiar daca auziti ca acest produs va va ajuta sa eliminati simptomele pe care incercati sa le depasiti de mult timp.

Cea mai buna optiune este de a face testele necesare, aflati-va deficientele, schimbati-va dieta, deoarece aceasta este baza unei vieti sanatoase, si numai apoi umpleti lacunele cu ajutorul produselor nutraceutice.

REȚINEȚI: toti oamenii sunt individuali, ceea ce inseamna ca produsele trebuie selectate pentru fiecare persoana in parte, studiindu-i simptomele, istoricul medical si diagnosticele de laborator.

2. Administrarea de vitamine este absolut haotica si nesistematica

Multi oameni iau vitamine fara sa-si dea seama ca unele vitamine si minerale pur si simplu nu sunt absorbite impreuna si trebuie luate in momente diferite. Fierul, de exemplu, nu va fi absorbit bine fara vitamina C, dar calciul si magneziul trebuie diluate cu suplimente de fier!

3. Puteti obtine vitaminele necesare din alimente

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 9

Aceasta este o conceptie profund gresita, deoarece daca aveti deja deficiente, puteti primi o doza zilnica maxima de vitamine si minerale esentiale cu alimente, care nu va putea acoperi lacunele pe care le-ati acumulat de-a lungul unei perioade lungi de timp.

Citeste si...
Sushi: beneficiile și riscurile acestui aliment

Unii oameni se bazeaza pe carne rosie, ficat si suc de rodie, sperand sa-si refaca deficitul de fier. Unii oameni mesteca lamaie in timpul zilei, beau acid ascorbic si spera sa scape de lipsa de vitamina C, mai sunt si cei care mananca multe produse de patiserie pentru a reface sistemul nervos si a obtine doza potrivita de vitamine B. Dar niciuna dintre aceste metode nu va rezolva problemele Dumneavoastra!.

4. Luati vitamine si minerale fara sa va refaceti sistemul digestiv

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 10

Puteti bea diverse complexe, suplimente alimentare, vitamine si minerale toata viata, fara a obtine rezultatul dorit doar pentru ca aveti probleme in tractul digestiv care pur si simplu nu permit absorbtia elementelor necesare. Și doar prin rezolvarea cauzei principale din cauza careia va pierdeti calitatea vietii, veti fi pe calea recuperarii.

5. Luati vitamina C cu vitamina B12

Multe studii au aratat ca administrarea lor impreuna reduce cantitatea de B12 absorbita. Trebuie luate la intervale de cel putin 2 ore.

6. Luati vitaminele liposolubile A, D, E, K in cantitati mari

Spre deosebire de vitaminele hidrosolubile, care sunt excretate cu usurinta daca exista un exces,  vitaminele liposolubile se pot acumula, iar supradozajul lor poate duce la consecinte neplacute. Luarea vitaminei E poate determina cresterea sangerarilor. Vitamina K imbunatateste coagularea sangelui. Luarea vitaminei E in acelasi timp poate contracara efectul vitaminei K.

De asemenea, nu trebuie sa consumati alimente bogate in vitamina A (ficat, de exemplu) in acelasi timp cu administrarea de suplimente de vitamina A. Excesul de vitamina A poate duce la fragilizarea oaselor.

7. Luati zinc si cupru in acelasi timp

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 11

Cuprul ajuta la dezvoltarea creierului si la refacerea sistemului nervos, precum si la regenerarea celulara corespunzatoare. Iar zincul este un mineral important care sintetizeaza ARN si ADN, sustine functiile sistemului imunitar, regleaza metabolismul, favorizeaza cresterea tesuturilor si vindecarea ranilor. 

Citeste si...
Cum să slăbești eficient și sănătos pe termen lung fără diete restrictive

Aceste elemente concureaza pentru absorbtie in sistemul digestiv atunci cand sunt luate impreuna. Daca luati cupru si zinc impreuna, atunci zincul castiga. Persoanele care iau multe suplimente de zinc pot dezvolta deficienta de cupru.

8. Luati vitaminele cu orice alta bautura in afara de apa

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 12

Orice bautura, fie ca este vorba de suc, ceai sau cafea, cu alt alcool decat apa, interfereaza cu absorbtia normala a vitaminelor si mineralelor.

9. Administrarea de calciu fara a cunoaste rezultatele testului pentru vitamina D.

Multi oameni spun ca, dupa 30 de ani, calciul ar trebui sa fie “ca painea pe masa.”  Merita sa ne certam cu ei, in primul rand, painea nu este atat de sanatoasa pe cat se spune, iar in al doilea rand, calciul va fi absorbit din alimente cu conditia sa existe un nivel bun de vitamina D. De asemenea, aveti nevoie de un cofactor, cum ar fi magneziul.

organicsfood.ro

10. Nu luati Omega-3 si, de asemenea, nu controlati aportul de Omega-6

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 13

Acesti acizi sunt acizi grasi importanti si sanatosi, dar echilibrul consumului lor este observat de foarte putini.

Cu toate acestea, nu este nevoie sa luam Omega-6 suplimentar: obtinem aceasta componenta in cantitati suficiente din alimente: uleiuri vegetale, carne de pasare, fulgi de ovaz etc

Excesul de Omega-6 poate duce la procese inflamatorii in organism..

Ce vitamine pot lua fara rezultatele testelor?

1. Acizii grasi nesaturati Omega-3

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 14

Omega-3 ocupa intr-adevar unul dintre locurile principale in dieta unei persoane moderne, ajutand la imbunatatirea functionarii multor sisteme din organism.

Acizii grasi polinesaturati sunt esentiali, ei nu sunt sintetizati de organismul nostru, deci trebuie obtinuti din exterior (alimente sau suplimente).

Omega-3 afecteaza:

  • sistemul cardiovascular;
  • asupra starii tuturor organelor;
  • elasticitatea pielii;
  • sanatatea pielii;
  • inceperea corecta a proceselor de digestie;
  • functia si performanta creierului;
  • refacerea celulelor nervoase;
  • normalizarea functiei de reproducere, ca sa nu mai vorbim de cresterea si dezvoltarea organismului tanar.
Citeste si...
Beneficiile sănătății oferite de varză: Un ghid complet

Astazi este foarte dificil sa spunem ca dieta noastra este completa.

Dieta persoanei obisnuite contine o cantitate mare de carbohidrati rapizi, grasimi nesanatoase, Omega-6, produse de panificatie, cofetarie, fast-food, bauturi dulci, cafea si alte produse pe care le stiu cu totii, dar nu le putem exclude din dieta noastra.

Și cel mai trist lucru este ca am uitat complet de fibre, grasimi adecvate si proteine complete!!!.

Copiii au nevoie in special de Omega-3.

Daca nu ati mai luat niciodata Omega-3 pana acum, acum puteti sa va testati in orice laborator si sa vedeti cum merg lucrurile cu el.

2. Magneziul este un mineral foarte important care este implicat intr-un numar mare de reactii din organism.

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 15

Cu siguranta afecteaza functia musculara, sistemul nervos, functia cerebrala, functia cardiaca, regleaza tensiunea arteriala, sustine sistemul imunitar etc.

Magneziul este necesar pentru a preveni urmatoarele boli:.

  • Diabet zaharat de tip 2
  • Obezitate
  • Migrena
  • Boli cardiovasculare
  • Boala Alzheimer

Dieta unei persoane moderne este destul de saraca si nu contine cantitatea potrivita de verdeturi, legume, nuci, seminte si acele alimente care sunt bogate in magneziu.

3. Vitamina D

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta
10 Greseli frecvente în consumul de vitamine: Ghidul tău pentru suplimentare inteligentă 16

Multi oameni au un deficit de vitamina D pentru ca nu prea ne expunem suficient la soare, iar daca folosim SPF, nu se produce vitamina D. De aceea, atunci cand mergem la mare, nu compensam deficitul. Nu excludem nici problemele cu vezica biliara si lipsa alimentelor bogate in aceasta vitamina.

Deci, sa incepem cu motivul pentru care primeste atat de multa atentie:

  • Aceasta vitamina ne arata imunitatea si capacitatea de a rezista la virusi si bacterii.
  • Aceasta este o vitamina solubila in grasimi, un prehormon, productia multor hormoni depinde de ea si este implicata in toate procesele vietii.Exista receptori pentru vitamina in aproape fiecare celula a corpului; este consumata foarte repede.
  • Sanatatea dintilor, a oaselor si a sistemului genito-urinar depinde de aceasta.
  • In lipsa vitaminei D, creierul va functiona prost, somnul si ritmurile circadiene vor fi perturbate.
  • Starea noastra de spirit depinde in mod direct de aceasta vitamina. In cazul unei deficiente, starea depresiva, stresul, atacurile de panica, tristetea si melancolia se pot agrava.
  • Parul meu va fi foarte uscat si fragil, posibil chelie, par gri, cadere de par.
  • Daca exista o deficienta, vor aparea psoriazis, eczeme, dermatite, probleme ale pielii (acnee, reactii alergice, vitiligo etc.).
  • Pe membranele mucoase exista umflaturi, congestie, uscaciune, sinuzita.
  • Atunci cand nivelul adecvat este restabilit, crampele, durerile musculare si articulare dispar.
Citeste si...
Beneficiile consumului de castravete amar Momordica pentru sănătate

Puteti dezasambla orice sisteme si organe, deoarece aceasta vitamina este necesara peste tot.

Daca aveti boli frecvente, trebuie sa va testati. Puteti evalua nivelul de vitamina D prin efectuarea unui test 25(OH) vitamina D (metoda imunoenzimatica sau cromatografie cu gaz-spectrotermie). Referinta in teste 60-80 ng/ml pentru bunastare si sanatate

Singura modalitate de a compensa deficitul este sa luati vitamine!

Putini sunt cei care se supun unui control anual al starii lor si isi ajusteaza dieta. De cele mai multe ori, incepem sa ne gandim la stilul nostru de viata in momentul in care ne loveste cu adevarat boala si efectul este deja vizibil.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Cum sa tii colesterolul sub control: nu ai intotdeauna nevoie de medicamente, exista si alte metode

Combaterea colesterolului rău poate fi o provocare, dar cu o dietă echilibrată și exerciții fizice, poți atinge echilibrul perfect. Află cum să controlezi nivelul fără a apela mereu la medicamente și protejează-ți sănătatea cardiovasculară în mod natural.

Protejeaza-ti culoarea parului: Aceste 4 produse cauzeaza incaruntirea prematura

Află cum unele produse din dieta ta pot cauza încărunțirea prematură a părului. Protejează-ți culoarea naturală a părului și fii conștient de riscurile alimentației.

Suplimentele pentru creier: cum le alegi, avantajele si riscurile asociate

Suplimente pentru creier: cum le alegi, avantajele și riscurile asociate. Explorează ghidul nostru complet pentru a înțelege cum funcționează și ce trebuie să știi.

Beneficiile fulgilor de ovaz pentru tranzitul intestinal si sanatatea generala

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, oferind organismului combustibilul necesar pentru a face față provocărilor...

Alimentele care curata ficatul: cum poti detoxifia si regenera ficatul printr-o alimentatie adecvata

Detoxifierea si curățarea ficatului prin alimentație: învață cum să îmbunătățești sănătatea hepatică prin dieta corectă. Citește pentru sfaturi și recomandări detaliate.

Adevarul despre uleiul de rapita: Un ingredient pentru gatit?

Uleiul de rapiță, adesea înconjurat de controverse legate de gătit, se dovedește a fi nu numai sigur pentru gătit, ci și benefic datorită conținutului său bogat de Omega-3. Articolul dezvăluie percepții greșite și aruncă o lumină nouă asupra utilizării acestui ulei în bucătărie.

5 Semne care indica imbatranirea prematura

Îmbătrânirea prematură vine cu semne care pot fi ignorate. Pielea uscată, probleme cu somnul și echilibrul sunt doar câteva dintre acestea. Informează-te și protejează-te!

15 Alimente care pot provoca balonare si crampe

Baloane și crampe? Poate fi din cauza acestor alimente surprinzătoare. Află de ce și cum să le eviți pentru o digestie mai sănătoasă.