20.5 C
București

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.

Date:

Share post:

Daca nu consumati banane, renuntati la numeroase beneficii pentru sanatate. Bananele nu sunt doar delicioase, ci si bogate in nutrienti esentiali care favorizeaza sanatatea sistemului digestiv si a microbiomului intestinal.

Bananele se numara printre cele mai consumate fructe la nivel mondial. Conform estimarilor expertilor din domeniul comertului, in ultimul an s-au vandut peste 21 de miliarde de tone de banane, reprezentand peste 14% din totalul fructelor tranzactionate global.

Cu o textura cremoasa si un gust dulceag, bananele pot fi savurate ca desert in sine sau pot fi integrate in diverse preparate, cum ar fi terciul, painea cu banane sau delicioase tarte. Cei care le ocolesc sau consuma in cantitati reduse se priveaza de valoarea nutritiva si beneficiile aduse de aceste fructe, inclusiv pentru sanatatea intestinala.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 5

Cum afecteaza bananele tractul digestiv?

Bananele pot combate balonarea. Consumul unui banan pe zi poate preveni numeroase probleme digestive, deoarece aceste fructe au un efect benefic asupra sistemului digestiv.

Studiile indica faptul ca persoanele care mananca o banana zilnic intampina mai putine probleme legate de formarea gazelor. Dar aceasta nu este singura virtute a bananelor, influenta lor asupra microbiomului intestinal fiind semnificativa.

Este interesant de remarcat ca, in articolele stiintifice si cele legate de sanatate, se recomanda din ce in ce mai mult includerea bananelor verzi, neincoapte, in alimentatie. Care este motivul?

Multe afectiuni isi au originea in intestin. Iar bananele contribuie la mentinerea unei microflore benefice in intestin, caracteristica accentuata in special labananele neincoapte.

Cercetarile au demonstrat ca bananele verzi contin amidon rezistent, care promoveaza productia de acizi grasi cu lant scurt in intestin, imbogatind astfel microbiomul sau. Acest lucru ofera numeroase beneficii pentru sanatate.

Citeste si...
De ce ne doare capul după o mahmureală și ce putem face pentru ameliorarea durerilor

Amidonul rezistent, prezent in bananele verzi, este extrem de benefic pentru sanatatea intestinala. Studiile au aratat ca acesta nu se descompune in intestinul subtire, astfel incat nu provoaca cresteri nedorite ale glicemiei. El devine o sursa de hrana (prebiotic) pentru bacteriile benefice din intestin.

Aceste bacterii descompun si fermenteaza amidonul in intestinul gros, producand acizi grasi cu lant scurt. Acesti acizi au un rol esential in prevenirea bolilor cronice, inclusiv a celor digestive.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 6

Bananele pot avertiza impotriva cancerului si proteja impotriva deshidratarii

Bananele contin o substanta numita pectina, a carei cantitate in aceste fructe scade pe masura ce se coc, iar aceasta are, de asemenea, un efect pozitiv asupra intestinelor. Oamenii de stiinta spun ca pectina ar putea servi ca mijloc de prevenire a cancerului colorectal.

Ceea ce este, de asemenea, foarte important – bananele contin potasiu, care, datorita continutului sau ridicat atat in fructele coapte, cat si in cele verzi, ajuta la refacerea electrolitilor din corpul nostru – pierduti, de exemplu, in timpul diareei, varsaturilor si chiar dupa un efort fizic intens. Acesta este motivul pentru care bananele, inclusiv cele necoapte, sunt recomandate persoanelor cu probleme digestive si sportivilor dupa antrenament.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 7

Sub ce forma este mai bine sa mananci banane necoapte?

Desigur, bananele verzi sunt mai putin dulci comparativ cu cele coapte si galbene. Gustul lor este putin aspru, cu note ierboase si mai putin intens. Cu toate acestea, problema este ca poate nu stim cum sa le folosim corect in bucatarie. De exemplu, in America Latina, acestea sunt tratate similar cu cartofii.

Cea mai simpla metoda de a le prepara este sa le prajiti in ulei de masline sau orice alt ulei vegetal. Dupa ce sunt curatate, acestea pot fi taiate in felii de aproximativ 2-3 cm si prajite pana cand capata o culoare aurie.

Citeste si...
Arome si condimente care suprima pofta de mancare pentru slabit eficient

Odata gatite, pot fi asezate pe o farfurie, condimentate cu sare de mare si servite similar cu cartofii sau yams prajiti. O alta idee ar fi sa le coaceti in aluat sau direct in cuptor cudiverse condimente si sa le insotiti cu iaurt sau smantana cu un continut redus de grasimi.

organicsfood.ro
Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 8

Țineti cont de faptul ca astfel de banane nu sunt un desert, ci o garnitura cu drepturi depline la carne sau peste, care va fi utila pentru oricine, nu numai pentru cei care au probleme intestinale. Incercati sa gatiti un nou fel de mancare – banane verzi prajite si impartasiti impresiile dvs. despre el in comentarii!

Link-uri web care discuta beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benett
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Alimentele care te ajuta sa iti pui in miscare metabolismul

Vrei să slăbești mai repede fără să transpiri ore în șir la sala de sport? Descoperă secretele alimentației care pot da un boost metabolismului tău. Aceste 7 superalimente nu numai că sunt delicioase, dar te ajută să arzi calorii chiar și în repaus!

Beneficiile pentru sanatate ale consumului de ridiche neagra

Ridichea neagră, o legumă versatilă și plină de savoare, este o adevărată comoară pentru sănătate. Originară din Asia,...

Top 7 cele mai sanatoase cereale pentru diabetici. Ghid complet bazat pe ultimele studii stiintifice

Află care sunt cele mai bune 7 cereale recomandate pentru pacienții cu diabet zaharat, pe baza ultimelor studii. Cum să-ți alegi micul dejun perfect ce nu îți destabilizează glicemia.

Pot femeile insarcinate sa manance catina: beneficii si riscuri

În timpul așteptării copilului, nevoia mamei de vitamine și minerale crește brusc. Și, bineînțeles, cel mai bine este...

Dieta flexitariana: Raspunsul la echilibrul dintre sanatate si pofta de carne

Dieta flexitariană combină pasiunea pentru carne cu beneficiile alimentației vegetariene, oferind un echilibru între gust și sănătate. Este o opțiune ideală pentru cei care doresc o nutriție mai sănătoasă, dar nu vor să renunțe complet la carne. Îmbrățișează noul trend și descoperă avantajele dietei flexitariene!

De ce postul nu este potrivit pentru toata lumea. Cum pot dauna restrictiile alimentare

De ce postul nu este potrivit pentru toată lumea. Cum pot dăuna restricțiile alimentare. e la tradiție la impactul asupra sănătății, aici e tot ce trebuie să știi.

Arome si condimente care suprima pofta de mancare pentru slabit eficient

Scortisoara si vanilia ca aliatii tai in suprimarea poftei de dulciuri: afla cum aceste condimente nu doar ca adauga savoare mancarurilor, dar contribuie si la stabilizarea nivelului de zahar din sange si la accelerarea metabolismului, facilitand pierderea in greutate.

10 alimente bogate in calciu pentru sanatatea oaselor

Mizează pe o sănătate osoasă de invidiat cu ajutorul celor 10 alimente bogate în calciu. Brânzeturi, surse vegetale și sfaturi esențiale despre cum să îți optimizezi aportul zilnic pentru oase puternice și o inimă sănătoasă.