7.4 C
București

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.

Date:

Share post:

Daca nu consumati banane, renuntati la numeroase beneficii pentru sanatate. Bananele nu sunt doar delicioase, ci si bogate in nutrienti esentiali care favorizeaza sanatatea sistemului digestiv si a microbiomului intestinal.

Bananele se numara printre cele mai consumate fructe la nivel mondial. Conform estimarilor expertilor din domeniul comertului, in ultimul an s-au vandut peste 21 de miliarde de tone de banane, reprezentand peste 14% din totalul fructelor tranzactionate global.

Cu o textura cremoasa si un gust dulceag, bananele pot fi savurate ca desert in sine sau pot fi integrate in diverse preparate, cum ar fi terciul, painea cu banane sau delicioase tarte. Cei care le ocolesc sau consuma in cantitati reduse se priveaza de valoarea nutritiva si beneficiile aduse de aceste fructe, inclusiv pentru sanatatea intestinala.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 5

Cum afecteaza bananele tractul digestiv?

Bananele pot combate balonarea. Consumul unui banan pe zi poate preveni numeroase probleme digestive, deoarece aceste fructe au un efect benefic asupra sistemului digestiv.

Studiile indica faptul ca persoanele care mananca o banana zilnic intampina mai putine probleme legate de formarea gazelor. Dar aceasta nu este singura virtute a bananelor, influenta lor asupra microbiomului intestinal fiind semnificativa.

Este interesant de remarcat ca, in articolele stiintifice si cele legate de sanatate, se recomanda din ce in ce mai mult includerea bananelor verzi, neincoapte, in alimentatie. Care este motivul?

Multe afectiuni isi au originea in intestin. Iar bananele contribuie la mentinerea unei microflore benefice in intestin, caracteristica accentuata in special labananele neincoapte.

Cercetarile au demonstrat ca bananele verzi contin amidon rezistent, care promoveaza productia de acizi grasi cu lant scurt in intestin, imbogatind astfel microbiomul sau. Acest lucru ofera numeroase beneficii pentru sanatate.

Citeste si...
Apa carbogazoasă vs. Apa plată: Ce trebuie să știi înainte de a bea

Amidonul rezistent, prezent in bananele verzi, este extrem de benefic pentru sanatatea intestinala. Studiile au aratat ca acesta nu se descompune in intestinul subtire, astfel incat nu provoaca cresteri nedorite ale glicemiei. El devine o sursa de hrana (prebiotic) pentru bacteriile benefice din intestin.

Aceste bacterii descompun si fermenteaza amidonul in intestinul gros, producand acizi grasi cu lant scurt. Acesti acizi au un rol esential in prevenirea bolilor cronice, inclusiv a celor digestive.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 6

Bananele pot avertiza impotriva cancerului si proteja impotriva deshidratarii

Bananele contin o substanta numita pectina, a carei cantitate in aceste fructe scade pe masura ce se coc, iar aceasta are, de asemenea, un efect pozitiv asupra intestinelor. Oamenii de stiinta spun ca pectina ar putea servi ca mijloc de prevenire a cancerului colorectal.

Ceea ce este, de asemenea, foarte important – bananele contin potasiu, care, datorita continutului sau ridicat atat in fructele coapte, cat si in cele verzi, ajuta la refacerea electrolitilor din corpul nostru – pierduti, de exemplu, in timpul diareei, varsaturilor si chiar dupa un efort fizic intens. Acesta este motivul pentru care bananele, inclusiv cele necoapte, sunt recomandate persoanelor cu probleme digestive si sportivilor dupa antrenament.

Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 7

Sub ce forma este mai bine sa mananci banane necoapte?

Desigur, bananele verzi sunt mai putin dulci comparativ cu cele coapte si galbene. Gustul lor este putin aspru, cu note ierboase si mai putin intens. Cu toate acestea, problema este ca poate nu stim cum sa le folosim corect in bucatarie. De exemplu, in America Latina, acestea sunt tratate similar cu cartofii.

Cea mai simpla metoda de a le prepara este sa le prajiti in ulei de masline sau orice alt ulei vegetal. Dupa ce sunt curatate, acestea pot fi taiate in felii de aproximativ 2-3 cm si prajite pana cand capata o culoare aurie.

Citeste si...
Carnea în alimentația unui copil - Ghid complet pentru părinți

Odata gatite, pot fi asezate pe o farfurie, condimentate cu sare de mare si servite similar cu cartofii sau yams prajiti. O alta idee ar fi sa le coaceti in aluat sau direct in cuptor cudiverse condimente si sa le insotiti cu iaurt sau smantana cu un continut redus de grasimi.

organicsfood.ro
Beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva.
Beneficiile bananelor necoapte pentru sănătatea digestivă. 8

Țineti cont de faptul ca astfel de banane nu sunt un desert, ci o garnitura cu drepturi depline la carne sau peste, care va fi utila pentru oricine, nu numai pentru cei care au probleme intestinale. Incercati sa gatiti un nou fel de mancare – banane verzi prajite si impartasiti impresiile dvs. despre el in comentarii!

Link-uri web care discuta beneficiile bananelor necoapte pentru sanatatea digestiva:

Nu uita!

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru incercarea de a aplica o reteta, un sfat sau o dieta si nici nu garanteaza ca informatiile furnizate va vor ajuta sau nu va vor dauna personal. Fiti prudenti si consultati intotdeauna un medic sau un nutritionist!

Va multumim ca ati citit! Daca acest articol vi se pare util si interesant, va rugam sa il distribuiti pe retelele de socializare pentru a fi citit si de altii. In acest fel ne ajutati si ne motivati sa scriem mai multe articole interesante.

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Top 11 alimente pentru a-ti relaxa muschii

Unii oameni încearcă să amelioreze durerile musculare după un efort fizic cu unguente și pastile, alții preferă masajul......

Orz verde – beneficii pentru sanatate si beneficii uimitoare pe care poate nu le stii

Orzul verde, un superaliment bogat în antioxidanți, vitamine și minerale, oferă beneficii remarcabile pentru sănătate. De la scăderea nivelului de colesterol și combaterea diabetului de tip 2, până la îmbunătățirea somnului și sprijinirea pierderii în greutate, descoperă cum acest cereal poate fi un aliat de nădejde în alimentația ta.

Mituri si Adevaruri despre Pastilele de Slabit: Functioneaza cu Adevarat?

Chiar și în urmă cu 20 de ani, pastilele de slăbit erau încercate de aproape jumătate dintre cei...

6 vitamine esentiale pentru femeile de peste 50 de ani: Secretele unei vieti sanatoase si frumoase

Cele mai importante 6 vitamine și minerale pentru femeile de peste 50 de ani, incluzând beneficiile calciului, vitaminei D și B12 pentru o viață sănătoasă și vibrantă.

Beneficiile si utilizarile scortisoarei pentru sanatate

Scorțișoara este mai mult decât un simplu condiment. Află cum proprietățile sale terapeutice susținute de cercetări științifice recente te pot ajuta în controlul glicemiei, protejarea inimii și chiar pierderea în greutate.

10 Greseli frecvente in consumul de vitamine: Ghidul tau pentru suplimentare inteligenta

Erorile în consumul de vitamine pot avea un impact negativ asupra sănătății. Acest ghid îți prezintă 10 dintre cele mai comune capcane și cum să le eviți pentru un stil de viață sănătos.

Salata de curcan si varza rosie – reteta delicioasa si sanatoasa

Salata delicioasa de curcan si varza rosie este o alegere sanatoasa si rapida pentru o masa usoara. Citeste cum se prepara aceasta reteta gustoasa pas cu pas.

7 Alimente care afecteaza negativ functia reproductiva masculina

Alimentele grase, cele prăjite, produsele ambalate, soia, alcoolul, mâncarea rapidă și conservele cu multă sare pot afecta negativ funcția reproductivă la bărbați. Aflați care sunt cele mai dăunătoare și cum trebuie modificată alimentația pentru performanță sexuală.