9.1 C
București

Uleiul de seminte de in in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii

Date:

Share post:

Dupa intrarea in cel de-al doilea trimestru de sarcina, adica dupa 13-14 saptamani, consumul de ulei de in devine sigur pentru femeile insarcinate. Beneficiile sunt remarcabile atat pentru sanatatea mamei, cat si pentru dezvoltarea fetala. Uleiul de in contribuie la imbunatatirea tonusului emotional al mamei, la fortificarea calitatii parului si pielii si la stabilizarea tensiunii arteriale. De asemenea, este esential pentru dezvoltarea optima a sistemului nervos al bebelusului.

Totusi, exista anumite afectiuni in cazul carora consumul de ulei de in este contraindicat, motiv pentru care consultarea medicului este imperativa. Este de asemenea crucial sa alegeti ulei de in de inalta calitate si sa-l depozitati adecvat pentru a maximiza beneficiile sale nutritive.

Compozitia uleiului din seminte de in, explicand beneficiile sale

Lenjeria este o cultura traditionala rusa. Din fibrele sale se fac tesaturi, iar din semintele sale se extrage ulei. Acesta contine multe vitamine si acizi grasi, asa ca este considerat mai util decat floarea-soarelui si untul.

Ce contine?

  • VitAminele A si E. Acestea promoveaza sanatatea pielii, a unghiilor si a parului.
  • Vitamina B. Este necesara pentru metabolism si pentru incetinirea procesului de imbatranire.
  • Omega-3 (acizi grasi polinesaturati). Acestia influenteaza metabolismul grasimilor din organism, reduc inflamatiile si imbunatatesc sanatatea inimii si a vaselor de sange. Pentru a satisface necesarul zilnic al organismului de acid alfa-linolenic (omega-3), trebuie sa beti o lingura de ulei.
  • Potasiu. Necesar pentru functionarea creierului si functionarea normala a sistemului cardiovascular.

Nutritionistii sfatuiesc sa adaugati ulei de in la salatele facute din legume si ierburi proaspete. Grasimile continute in ulei favorizeaza absorbtia compusilor biologic activi liposolubili din legume: clorofila, carotenoizi.

  • Iodul. Participa la formarea hormonilor tiroidieni. Afecteaza cresterea si metabolismul uman.
  • Zinc. Necesar pentru cresterea si regenerarea tesutului osos. Afecteaza dezvoltarea creierului.
  • Fosfor. Ajuta la absorbtia calciului in oase, ceea ce inseamna ca este important pentru formarea tesutului osos.
  • Fitosterolii si lignanii sunt antioxidanti puternici.

Beneficiile uleiului din seminte de in pentru femeile insarcinate si contraindicatiile de utilizare

Vitaminele, acizii grasi polinesaturati si alte substante valoroase incluse in produs ii confera o multime de proprietati utile:

  • normalizarea scaunului,
  • scaderea tensiunii arteriale,
  • normalizarea nivelului de zahar din sange,
  • imbunatatirea functiei hepatice,
  • scaderea nivelului de colesterol,
  • prevenirea vergeturilor,
  • intarirea peretilor vaselor de sange,
  • eliminarea anxietatii si a ingrijorarii,
  • protectie impotriva neoplasmelor maligne,
  • eliminarea problemelor de piele.
Citeste si...
Condimentele care ajută la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual (PMS)

Substantele valoroase continute in acest ulei contribuie la buna dezvoltare a sistemului nervos central al copilului nenascut.

Uleiul din seminte de in nu trebuie folosit daca aveti anumite afectiuni:

  • probleme intestinale,
  • presiune scazuta,
  • boli ale ficatului si pancreasului,
  • rinichi sau calculi biliari,
  • tendinta la alergii si intoleranta individuala.

Cat timp puteti bea ulei de in?

Daca nu exista contraindicatii, produsul se foloseste de la 13-14 saptamani, cu permisiunea medicului curant. Cand sunt intrebati daca este posibil sa il beti in stadii incipiente, expertii raspund diferit.

Unii cred ca uleiul nu va dauna daca mama insarcinata nu are tonus uterin crescut si sangerare. Altii spun ca este mai bine sa se abtina de la utilizarea acestuia in primul trimestru. Chiar daca nu exista probleme de sanatate.

Prin urmare, este mai bine sa discutati problema administrarii uleiului din seminte de in in mod individual cu ginecologul dumneavoastra.

Utilizarea acestui produs in ultimul trimestru are, de asemenea, propriile nuante. Acizii grasi in combinatie cu vitaminele A si E activeaza contractiile uterine si pot provoca contractii. Prin urmare, este mai bine sa va abtineti de la a lua acest ulei in ultimele etape. in ultimele etape este nedorita. Mai ales daca exista o amenintare de nastere prematura.

Cum se utilizeaza corect uleiul de in

Uleiul de seminte de in in timpul sarcinii: beneficii si prejudicii
Uleiul de semințe de in în timpul sarcinii: beneficii și prejudicii 2

Cel mai bine este sa luati produsul pe stomacul gol, cu o jumatate de ora inainte de mese. Are un gust specific, asa ca medicii recomanda cumpararea acestui produs sub forma de capsule. Dozajul este stabilit de medic. O alta varianta este sa cumparati ulei lichid si sa asezonati cu el salate sau alte mancaruri. Dar este potrivit pentru acele femei insarcinate care nu gasesc gustul produsului dezgustator.

Important: Acest ulei nu trebuie folosit pentru prajire sau coacere. Cand este tratat termic, isi pierde toate proprietatile.

Indicatii pentru utilizarea uleiului din seminte de in pentru femei si barbati

Consumul de ulei din seminte de in are efecte regeneratoare, antistres, antioxidante, antiinflamatoare si imunomodulatoare asupra organismului uman. Acidul alfa-lipoic singur, continut in semintele de in, are un efect benefic asupra ficatului, ajuta la eliminarea toxinelor din organism si normalizeaza metabolismul.

Acest efect complex este vindecator si de sustinere pentru multe boli:

organicsfood.ro
  • tulburari ale sistemului nervos,
  • alcoolismul,
  • boli hepatice,
  • otraviri,
  • inflamatii ale pielii,
  • excesul de greutate,
  • boli oncologice,
  • probleme de memorie,
  • arsuri si taieturi,
  • diabet.
Citeste si...
Stilul de viață sedentar: cum poți slăbi stând la birou și de ce este nevoie?

Pentru aceste afectiuni, uleiul din seminte de in poate fi un bun adaos la tratamentul principal si reduce timpul de administrare a medicamentelor.

Beneficiile uleiului din seminte de in pentru femei dupa nastere

Dupa ce au purtat un copil si au nascut, multe femei se confrunta cu problema excesului de greutate. Aici, uleiul din seminte de in poate ajuta la evitarea dietelor epuizante. Complexul de acizi grasi din compozitia sa ajuta la arderea tesutului adipos in exces. In corpul uman, acizii grasi nu numai ca nu sunt depozitati, dar si descompun grasimile inutile in glicerol si apa.

In acelasi timp, se obtine un alt efect placut – nivelul de colesterol din sange este normalizat. Și aceasta este prevenirea blocarii vaselor de sange cu placi de colesterol si a aparitiei bolilor cardiovasculare.

Ulei de frumusete

Uleiul de seminte de in are un efect benefic nu numai asupra sanatatii unei femei, ci si asupra frumusetii ei. Acesta este un remediu pentru riduri, acnee, peeling si pete de varsta. Sub influenta produsului, productia de colagen este activata in piele, celulele sunt reinnoite, iar tesuturile sunt restaurate. Atunci cand este utilizat extern, uleiul hraneste pielea, hidrateaza, amelioreaza iritatiile, vindeca ranile si peelingul, lumineaza pistruii si petele intunecate. Unele femei observa chiar ca ovalul fetei este intins, ridurile superficiale sunt netezite si culoarea pielii se imbunatateste.

Pentru a mentine frumusetea si tineretea pielii, uleiul de in se consuma intern si se foloseste extern – se aplica masti pe piele. Mastile au un efect hranitor si de intinerire. Dar femeile cu pielea grasa trebuie sa fie atente – activitatea glandelor sebacee poate creste. Cu toate acestea, acest lucru nu inseamna ca ar trebui sa intrerupeti utilizarea produsului. Nu, trebuie doar sa alegeti retete de masti care sa contina proteine de pui sau suc de citrice.

Pentru ca organismul sa primeasca toate aceste substante si, in consecinta, beneficiile, produsul trebuie utilizat si depozitat corect. Recipientul in care este depozitat uleiul de in nu trebuie sa intre in reactii chimice cu continutul. Ideal este ca uleiul sa fie intr-o sticla de sticla inchisa la culoare (maro, verde sau de alta culoare). Iar aceasta sticla se inchide bine, impiedicand trecerea oxigenului.

Tipuri de ulei din seminte de in si reguli de depozitare

Uleiul din seminte de in se obtine prin zdrobirea semintelor de in decojite in diferite moduri.

In functie de metoda de prelucrare, uleiul se prezinta sub mai multe tipuri.

  • Nerafinat. Se produce prin presare. Acest ulei este considerat cel mai valoros, deoarece nu este supus efectelor termice. Se strica repede, miroase putin a peste si lasa sedimente in timpul depozitarii pe termen lung. Se purifica mecanic prin centrifugare, filtrare si decantare.
  • Hidratat. Se trateaza cu apa pentru a elimina substantele care provoaca sedimente. Proprietatile sale principale sunt pastrate.
  • Rafinat. Produs prin presare si extractie. Acest ulei nu aduce niciun beneficiu oamenilor, deoarece, pe langa curatarea mecanica, este supus unui tratament chimic cu alcalin. Alkali distruge acizii grasi valorosi. Uleiul rafinat este depozitat pentru o perioada lunga de timp, are un gust si un miros slab, o culoare neutra si nu precipita.
  • Rafinat deodorizat. In plus fata de tratamentul cu alcalin (procesul de rafinare), uleiul este deodorizat si albit. Rezultatul este un produs decolorat, lipsit de substante valoroase.
Citeste si...
Bulgurul: Super-alimentul care îmbogățește dieta și susține sănătatea

In cazul in care uleiul nerafinat precizeaza ca in timpul presarii la rece s-a folosit o presa din lemn, atunci aceasta este cea mai buna optiune. Presa din lemn previne oxidarea. Uleiul are o culoare aurie, o usoara aroma de nuca si are foarte putin miros.

Reguli pentru depozitarea uleiului din seminte de in

Particularitatea produsului este ca este depozitat pentru o perioada foarte scurta de timp. Mai exact, substantele sale valoroase sunt supuse distrugerii sub influenta razelor solare si a aerului. Acest lucru conduce la doua reguli principale de depozitare:

  1. intr-un loc intunecat
  2. intr-un recipient cu un capac etans.

In magazin trebuie sa alegeti uleiul cu cea mai apropiata data de productie, adica cel mai proaspat. Este depozitat de la trei luni pana la un an, perioada exacta este determinata de metoda de fabricatie si de ambalare. Daca uleiul a fost cumparat intr-un recipient de plastic, se recomanda sa il turnati acasa intr-o sticla sau un borcan de sticla care va permite sa inchideti bine capacul. In cazul in care uleiul este deschis, acesta va fi pastrat cel mult doua luni.

Locul ideal de depozitare este frigiderul.

Daca produsul incepe sa aiba un gust amar sau acru, cel mai probabil s-a stricat. Nu ar trebui sa fie consumat.

Pentru tratament si nutritie, cel mai bine este sa folositi uleiul proaspat stors. Este mai bine sa cumparati nu produsul finit, ci semintele de in in sine. Acestea trebuie sa fie uscate, fara resturi straine. Semintele sunt depozitate in ambalaje ermetice intr-un loc racoros. Dupa cum este necesar, se stoarce uleiul din ele si se obtin toate substantele necesare in totalitate.

Intrebari si raspunsuri

Este uleiul de in benefic pentru echilibrarea hormonala in timpul sarcinii?

Uleiul de in este cunoscut pentru efectele sale de stabilizare a hormonilor, datorita continutului sau bogat in acizi grasi esentiali, cum ar fi omega-3. Acesti acizi grasi pot contribui la reglarea nivelurilor de estrogen si pot sustine o sarcina sanatoasa. Cu toate acestea, orice suplimentare in perioada sarcinii trebuie sa fie facuta sub indrumarea unui medic, deoarece balanta hormonala este fin reglata si orice schimbare majora trebuie gestionata cu prudenta.

Citeste si...
De ce sunt ineficiente băuturile reci în timpul verii?

Uleiul de in poate reduce riscul de pre-eclampsie?

Studiile sugereaza ca acizii grasi omega-3, prezenti in uleiul de in, ar putea avea un rol in reducerea riscului de pre-eclampsie – o afectiune caracterizata prin hipertensiune arteriala si alte probleme in timpul sarcinii. Acizii grasi omega-3 ajuta la imbunatatirea fluxului sanguin si la reducerea inflamatiei, care sunt factori importanti in prevenirea pre-eclampsiei. Este esential insa ca administrarea de ulei de in sa fie monitorizata de un specialist pentru a asigura dozarea adecvata si pentru a evita complicatii.

Poate uleiul de in sa influenteze greutatea fetala?

Uleiul de in este bogat in nutrienti care sunt vitali pentru dezvoltarea fetala, inclusiv acizi grasi omega-3, care sunt importanti pentru dezvoltarea creierului si a retinei. Cu toate acestea, nu exista dovezi concludente care sa lege consumul de ulei de in de cresterea sau scaderea greutatii la nastere a bebelusului. Este important de retinut ca o dieta echilibrata si monitorizata este cea mai buna abordare in timpul sarcinii.

Cum afecteaza uleiul de in digestia in timpul sarcinii?

Uleiul de in este recunoscut pentru proprietatile sale laxative blande, datorita continutului sau in acizi grasi si fibre. Acesta poate ajuta la ameliorarea constipatiei, o problema comuna in timpul sarcinii. Cu toate acestea, in cantitati mari, poate duce la efecte adverse, cum ar fi diareea sau iritatii gastrointestinale. Intotdeauna este recomandata prudenta si consultarea cu un medic inainte de a incepe orice suplimentare noua in timpul sarcinii.

Pot lua ulei de in daca am avut antecedente de sensibilitate la estrogen?

Datorita continutului sau de fitoestrogeni, uleiul de in poate influenta nivelurile hormonale. Femeile cu antecedente de afectiuni sensibile la estrogen, cum ar fi anumite forme de cancer sau endometrioza, ar trebui sa fie foarte precaute si sa consulte un medic inainte de a utiliza ulei de in. Controlul atent al nivelurilor hormonale este crucial in astfel de situatii, si orice supliment care poate afecta aceste niveluri trebuie luat numai sub indrumarea unui specialist.

Link-uri web care discuta despre uleiul de in in timpul sarcinii:

Mario Benett
Mario Benetthttps://organicsfood.ro
Scriitor independent absolvent a unei facultăți de medicină, un master în sănătate publică si nutriție la NUS Medicine - National University si vastă experiență în domeniul sănătății. În urma formării sale educaționale la Centennial College pentru jurnalism și la Trent University, a descoperit unde se află adevărata sa pasiune - sănătatea. Obiectivul lui este de a ajunge la public cu informații medicale complete și exacte într-un stil ușor de citit și informativ, astfel încât cititorii să poată face alegeri avizate pentru a-și menține sănătatea. A scris articole despre nutriție, medicină sportivă, fizioterapie, cardiologie, radiologie, chirurgie cosmetică, oftalmologie, oncologie, stomatologie, chirurgie, audiologie și alte probleme de sănătate. Colaborează cu succes cu organicsfoods.ro și cu alte platforme din domeniu din România!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

drmax.ro/
viataverdeviu.ro

Artictiole conexe

Alimente Bogate in Zinc: Sanatate si Nutritie

Zincul joacă un rol crucial în îmbunătățirea sănătății și a sistemului imunitar. Află despre cele mai bune surse de zinc și cum să îți îmbunătățești dieta pentru o viață sănătoasă. Citește acum pentru a înțelege importanța zincului în alimentație!

Renuntarea la zahar: sfaturi esentiale si trucuri pentru o viata mai sanatoasa

Renunțați la zahăr cu aceste 10 sfaturi dovedite. De la gătirea propriilor preparate la alegerea fructelor cu conținut scăzut de fructoză, descoperă cum să faci tranziția către o alimentație conștientă și sănătoasă.

Bulgurul: Super-alimentul care imbogateste dieta si sustine sanatatea

Bulgurul nu este doar un substitut delicios pentru orez și cartofi, ci și o sursă bogată de vitamine, în special din grupa B. Îmbogățește-ți meniul cu această cereală super-sănătoasă și descoperă cele mai bune rețete internaționale cu bulgur.

7 Alimente care afecteaza negativ functia reproductiva masculina

Alimentele grase, cele prăjite, produsele ambalate, soia, alcoolul, mâncarea rapidă și conservele cu multă sare pot afecta negativ funcția reproductivă la bărbați. Aflați care sunt cele mai dăunătoare și cum trebuie modificată alimentația pentru performanță sexuală.

8 Produse alimentare pe care nu ar trebui sa le cumperi la reduceri

Economisire Inteligentă: Descoperă lista de alimente pe care nu ar trebui să le cumperi la reduceri. Protejează-ți sănătatea și bugetul cu aceste sfaturi practice. Ideal pentru orice gospodărie atentă la cumpărături.

De ce iti doresti atat de mult ciocolata?

Ciocolata nu este doar o delicatesă, ci și un puternic aliat pentru sănătate și starea de spirit. Află despre proprietățile sale antidepresive, beneficiile pentru piele și cum te poate ajuta să slăbești. De la elixirul tinereții la sursa de energie, descoperă toate motivele pentru a te bucura de ciocolată.

10 Beneficii uimitoare ale infuziei de ghimbir cu lamaie pe care trebuie sa le cunosti

Infuzia de ghimbir cu lămâie reunește beneficiile uimitoare ale celor două ingrediente: reduce inflamația, întărește imunitatea, îmbunătățește digestia și multe altele. Un must-have în rutina ta zilnică!

Tot ce trebuie sa stiti despre apa minerala

"Beți mai multă apă" - articolele despre alimentația sănătoasă de pe internet ne îndeamnă să bem mai multă...